رامسر تا محمود آباد؛ تجربه سفر در حاشیه‎ خزر

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۰۹:۲۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۷۷۳۰۹
رامسر تا محمود آباد؛ تجربه سفر در حاشیه‎ خزر
در این مقاله قصد داریم به آرامی و البته به اختصار در مسیری از دریای خزر؛ رامسر تا محمود آباد را با هم طی کنیم و از جاذبه‌های آن بگوییم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، زندگی ماشینی این روزها، ما آدم‌ها را به چیزهای سریع و راحت عادت داده و حتی در تفریحاتمان نیز دخیل شده است. سوار بر هواپیما می‌شویم و به هتلی که از قبل رزرو شده، می‌رویم، اگر قصد گشت و گذار داشته باشیم یک آژانس می‌گیریم و با کمترین پیاده روی و برخورد با مردم محلی به هتل برمی‌گردیم. کم یا زیاد این اتفاق معمولا برای افرادی که عادت به سفرهای سازمان یافته دارند، می‌افتد اما خیلی از ما هنوز در مقابل جبر توسعه شهری ایستادیم و عادت‌هایمان را مطابق ارزش‌هایمان پیش می‌بریم. هنوز هم خیلی از ما اگر ترجیح ندهد در سفر هیچهایک کند و به سطح زیادی از ماجراجویی برسد، به آسانی هم از کنار هر شهری نمی‌گذرد. سوار بر خودرو شخصی می شود و ترجیح می‌دهد، از دیدن جاده و صدای موزیک لذت ببرد، شهر به شهر، روستا به روستا بایستد و از دیدنی‌های آنها بازدید کند، گپی با مردم محلی بزند، خانه‌ای بومی برای اقامت انتخاب کند و آخر  با خرید صنایع دستی راهی مقصد بعدی شود. این سبک سفر که به تازگی با عنوان گردشگری آرام یا (Slow Tourism) تعریف می‌شود، هوادارهای زیادی نیز پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم به آرامی و البته به اختصار در مسیری از دریای خزر؛ رامسر تا محمود آباد را با هم طی کنیم و از جاذبه‌های آن بگوییم.

در رامسر از چه جاهایی بازدید کنیم؟

رامسر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب از دیروز تا امروز، دیدنی‌های زیادی دارد که برای گشت و گذار در آن به چند روز زمان نیاز است. با رسیدن به رامسر، شاید اولین جایی که سراغ آن را بگیرید، بلوار معلم یا کازینو قدیم باشد. تصور کنید در بلواری قدم می‌زنید، درحالیکه پیش روی شما کوهستانی از جنگل‌های هیرکانی به چشم می‌خورد. جنگلی کهنسال با قدمتی میلیون سالی که اخیرا به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در یونسکو ثبت شد. با تلکابین رامسر، پلی از دریای خزر به دل جنگل بزنید و بر فراز منطقه، هیجان ارتفاع را تجربه کنید. همچنین می‌توانید با رفتن به بوستان جنگلی صفارود که در ده کیلومتری رامسر قرار گرفته است، شانس دیدن این جنگل‌های رویایی را به دست بیاورید و زمانی را به پیاده روی بگذرانید. اگر اهل عکاسی هستید، دوربین خود را بردارید و قبل از غروب خورشید خود را به دریا برسانید و از شگفتی‌های تصاویری که طبیعت برای شما خلق می‌کند، لذت ببرید. با اجاره سوئیت و ویلا در رامسر فرصتی می‌سازید تا بتوانید با برنامه ریزی بهتر از جاذبه‌های رامسر بازدید کنید.

در مسیر رامسر به محمودآباد؛ خط ساحلی خزر

رامسر تا محمود آباد

هر مسیر گردشگری در حاشیه‌ی خزر، از چندین مقصد توریستی می‌گذرد که توقف و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی آن، تجربه متفاوتی از یک سفر می‌سازد. در مسیر رامسر به محمود آباد که حدود ۱۷۰ کیلومتر از هم فاصله دارند، شهرهایی ساحلی مانند تنکابن، سلمان شهر(متل قو)، نوشهر و نور وجود دارد که هر کدام به تنهایی می‌تواند مقصدی مجزا برای سفر باشد. با این وجود شما با توقف‌های کوتاه نیز می‌توانید سفر چند روزه‌ی خود در این مسیر را پربارتر کنید. جاده دو هزار و سه هزار از آن جاده‌هایی است که ما را یاد این مفهوم از سفر می‌اندازد " گاه جاده، بخشی از مقصد خواهد بود!" جاده‌ای رویایی که شما را وسوسه می‌کند، سرعت خود را کم کنید و غرق زیبایی‌های خدادادی این منطقه شوید. بلوار متل قو و شبگردی‌های پرهیاهو آن، خواب را از چشمان شما می‌دزدد و جای روز و شب شما را تغییر می‌دهد. سواحل شنی و صخره‌ای خط ساحلی خزر کمتر خالی از مسافر و حتی بومیان منطقه دیده می‌شود، اما حتما فرصتی را پیدا خواهید کرد که از صدای موج و مرغ‌های دریایی به آرامش دوستی با طبیعت برسید. اگر اهل هیجان و تفریحات آبی هستید، در سایت متل قو امکانات خوبی برای شما فراهم خواهد بود تا آدرنالین خون خودتان را تامین کنید. با رسیدن به نوشهر از بافت شهری و بندر فاصله بگیرید و سری به روستاهای اطراف بزنید تا با تجربه زندگی بومی، هر چند کوتاه، سفر خود را به رنگ و لعاب فرهنگ اصیل مردمان شمال مزین کنید. اگر مایلید چند ساعتی را در کنار دریاچه‌ای جنگلی بگذرانید و بر روی آب‌های آرام قایق سواری کنید، دریاچه فراخین در نزدیکی نوشهر جایی است که نباید آن را از دست دهید.

اقامت در محمود آباد؛ یک تیر و چند نشان

رامسر تا محمود آباد

محمودآباد از آن شهرهای شمالی است که معمولا هر کسی که یک بار به مازندران سفر کرده باشد، شب و روزی را درآنجا سپری کرده است. شالیزارهای برنج، طعم پلو وماهی تازه، طبیعت، تفریح و استراحت، همگی دست به دست هم می‌دهند تا یک مقصد گردشگری محبوب  را بسازند. مقصدی که بنا بر سلیقه هر فرد به شکل متفاوتی ظاهر می‌شود، یک شهر شمالی با ویلاهای لوکس یا یک خطه سبز برای طبیعت دوستان! اجاره روزانه ویلا در محمود آباد و شهرهای شمالی کار سختی نیست. کافیست سری به سایت هومسا بزنید و از بین صدها اقامتگاه جذاب، یکی را انتخاب کنید.

هومسا؛ سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی

هومسا یک پلتفرم برای میزبانان و میهمانانی است که مایلند خدمات اجاره آنلاین سوئیت و ویلا را به صورت آنلاین تجربه کنند. هزاران واحد اقامتی در این وب سایت به آدرس www.homsa.net ثبت شده که کاربران با فیلتر منطقه و ویژگی‌هایی مانند قیمت، امکانات و غیره درخواست رزرو خود را برای تیم پشتیبانی ارسال می‌کنند. در فرآیند رزرو این امکان فراهم است که میهمان و میزبان قبل از پرداخت، با هم گفتگو کنند و به آشنایی نسبی برسند. هومسا به عنوان سامانه جامع رزرو اقامتگاه، در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار گردشگری حرکت می‌کند و قرار است به زودی یکی از مراجع مهم رزرو اقامتگاه بوم گردی در ایران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز