معرفی بهترین کتاب های توسعه فردی

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۰:۳۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۰۱۱۳
معرفی بهترین کتاب های توسعه فردی
در این مقاله ابتدا بیان می‌کنیم که رشد فردی در زندگی ما چه نقشی دارد و به ما چه کمکی می‌کند؟ سپس به معرفی چند مورد از بهترین کتاب های توسعه فردی می‌پردازیم. رشد فردی؛ باید یا مزیت؟

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رشد و توسعه فردی سالیان سال است که به یکی از دغدغه‌های بشر تبدیل شده است. افراد گوناگون به اشکال و مدل‌های مختلفی به این دغدغه پاسخ می‌دهند. به عنوان مثال برخی از افراد سعی می‌کنند بهترین کتاب های توسعه فردی را مطالعه کنند، برخی دیگر فیلم‌های انگیزشی را می‌بینند، برخی در کلاس‌های حضوری و غیرحضوری رشد فردی شرکت می‌کنند و برخی به صحبت‌های این افراد در رسانه‌های اجتماعی گوش می‌دهند.

در هر حالت انسان در مدار رشد فردی قرار می‌گیرد و هر روز بهتر از روز قبل می‌شود. در این مقاله ابتدا بیان می‌کنیم که رشد فردی در زندگی ما چه نقشی دارد و به ما چه کمکی می‌کند؟ سپس به معرفی چند مورد از بهترین کتاب های توسعه فردی می‌پردازیم.

رشد فردی؛ باید یا مزیت؟

رشد و توسعه فردی یک مسیر است که در آن تلاش می‌کنیم خود را از درون رشد دهیم و هدفمان این است که هر روز بهتر شویم و زندگی بهتری را تجربه کنیم. حال فرض کنید که شخصی بگوید من به رشد فردی یا «Self Development» هیچ احتیاجی ندارم. سوال این است که آیا او یک «باید» را کنار گذاشته یا فقط خودش را از یک «مزیت» محروم ساخته است؟

پاسخ این است که در دنیای امروز رشد فردی به یک باید تبدیل شده است؛ زیرا رشد فردی به ما کمک می‌کند که بتوانیم آگاهی بیشتری نسبت به دنیای درون و بیرون خود داشته باشیم و در هر شرایط بتوانیم یک زندگی خوب و عاقلانه را تجربه کنیم.

در صورتی که کسی رشد فردی را کنار بگذارد، قطعاً اسیر مشکلات گوناگونی در دنیای درون و بیرون خود می‌شود و شاید هیچ‌‎گاه نتواند با آن مشکلات کنار بیاید. همچنین ممکن است شخصیت او به رشدی که شایستگی آن را دارد، نرسد. این در حالی است که رشد فردی به انسان امکان رشد و اعتلا را می‌دهد.

در ادامه به چند دلیل اشاره می‌کنیم که بر اساس این دلایل، رشد فردی در زندگی ما لازم و مهم است:

1. شناخت و آگاهی ما را از خودمان بیشتر می‌کند

اولین گامی که در توسعه فردی برمی‌داریم و مطالعه کتاب های توسعه فردی هم کمک زیادی در برداشتن این گام به ما می‌کنند، خودآگاهی است. اگر کسی دنبال رشد باشد، باید اول خودش را بشناسد و بعد پا در مسیر رشد و توسعه بگذارد.

مطالعه کتاب‌های توسعه فردی به ما کمک می‌کند که خودمان و ارزش‌های خودمان را درک کنیم و بفهمیم که در زندگی قصد داریم به چه مقصدی برسیم.

2. اعتماد به نفس و عزت نفس ما را افزایش می‌دهد  

زندگی بشر امروز را مانند یک زنجیر فرض کنید که این زنجیر، حلقه‌های مختلفی دارد. بشر امروز دو مورد از حلقه‌های مهم زندگی خود یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را گم کرده است. شاید این بدترین اتفاقی باشد که ممکن است برای انسان بیفتد ولی خوشبختانه امکان بازیابی این دو حلقه مهم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین راه‌های بازیابی این دو حلقه، رشد و توسعه فردی و مطالعه کتاب‌هایی است که در این حوزه نوشته است.

3. نقاط قوت ما را تقویت و نقاط ضعف ما را تضعیف می‌کند

سومین دلیل برای اینکه لازم است به رشد و توسعه فردی بپردازیم و به این دو مسئله اهمیت ویژه بدهیم، تقویت نقاط قوت و تضعیف نقاط ضعف است. همان‌طور که در ابتدا بیان کردیم رشد و توسعه فردی باعث خودآگاهی و افزایش شناخت ما از خودمان می‌شود.

حال اگر کسی خودش را بهتر و بیشتر بشناسد، مسلماً به نقاط قوت و ضعف خودش پی می‌برد. رشد و توسعه فردی به ما کمک میی‌کند که نقاط ضعف خود را کم‌رنگ یا حذف و نقاط قوت خود را پررنگ و تقویت کنیم.

تقویت نقاط قوت و تضعیف نقاط ضعف کار آسانی نیست و نیاز به کار و تلاش فراوان دارد ولی مطالعه کتاب های توسعه فردی به قدری موثر است که باعث می‌شود تلاش در این مسیر برای شما آسان‌تر شود.

رشد فردی دلایل بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سلامت روانی، بهبود روابط، تصمیم‌گیری درست و هدفمند کردن زندگی اشاره کرد. تا به اینجای کار تلاش کردیم دلایل اهمیت و لزوم رشد و توسعه فردی را بیان کنیم. در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین کتاب‌های رشد و توسعه فردی را معرفی کنیم که می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی و کسب و کار ما بگذارد.

معرفی سه مورد از بهترین کتاب های توسعه فردی

کتاب‌های توسعه فردی موقع خواندن واقعاً کتاب‌های جذابی هستند ولی وقتی پای عمل و اقدام به میان می‌آید، بسیاری از افراد به مشکل می‌خورند. در ادامه سه کتاب بسیار مهم در زمینه رشد فردی را به شما معرفی می‌کنیم که در آن‌ها نویسنده تلاش کرده اقدام و عمل را تا حد امکان برای مخاطب آسان کند:

1. کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج اس کلاسون

هدف این کتاب این است که پس‌انداز کردن و اهمیت آن را به مخاطب آموزش دهد. شخصیت اصلی این داستان زیبا و جذاب تنها از طریق پس‌انداز و سپس سرمایه‌گذاری درست و هوشمندانه این پس‌اندازها به ثروت عظیمی دست می‌یابد. در صورتی که تمایل دارید خلاصه این کتاب ارزشمند را مطالعه کنید، کافی است به کتاب ثروتمندترین مرد بابل مراجعه کنید.

ثروتمندترین مرد بابل

2. کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

عادت‌های روزانه تأثیر بسیار زیاد و عمیقی بر زندگی ما دارند و همین عادت‌های کوچک است که ما را به موفقیت یا شکست می‌رساند. در این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه عادت‌های خوب بیشتری کسب کنیم و عادات بد خود را به صورت کامل و به تدریج از زندگی خود حذف کنیم. در صورتی که تمایل دارید عادت‌های خود را تغییر دهید و شخصیت خود را متحول کنید کافی است به مقاله کتاب قدرت عادت مراجعه کنید.

قدرت عادت

3. کتاب اثر مرکب نوشته‌ی دارن هاردی

کتاب اثر مرکب یکی از شگفت‌انگیزترین و بهترین کتاب های توسعه فردی است. این کتاب شیوه تغییر و کسب ثروت را به قدری آسان کرده است که خیلی از افراد با مطالعه این کتاب، شیفته آن شده‌اند و حتی آن را به بسیاری از دوستان و عزیزان خودشان هدیه داده‌اند.

در این کتاب یاد می‌گیریم که تمام کارها، تصمیمات و فعالیت‌های ما در آینده ما تأثیر دارد. هر کاری که ما می‌کنیم اثری روی زندگی ما دارد که وقتی این اثرات کوچک در کنار هم جمع و با هم ترکیب شوند، در بلندمدت تأثیر شگفت انگیزی روی زندگی ما می‌گذارند. به عنوان مثال اگر هر روز چند دقیقه ورزش کنیم در بلندمدت هم به تناسب اندام می‌رسیم و هم جسمی سلامت خواهیم داشت.

در صورتی که تمایل دارید خلاصه این کتاب ارزشمند را مطالعه کنید کافی به مقاله کتاب اثر مرکب مراجعه کنید.

اثر مرکب

با مطالعه کتاب‌های توسعه فردی، موفقیت خود را رقم بزنید

تأثیر مطالعه کتاب‌های توسعه فردی در زندگی افراد به قدری زیاد است که می‌تواند یک فرد را از پایین‌ترین سطوح جامعه به بالاترین جایگاه‌های آن برساند. مطالعه این کتاب و عمل به توصیه‌ها و شگردهایی که در آن‌ها مطرح شده باعث می‌شود که شما در کنار ثروت زیاد، یک شخصیت برجسته، موفق و توانمند داشته باشید.

همیار آکادمی در این مسیر کمک زیادی به شما می‌کند. این مجموعه خلاصه تعداد زیادی از کتاب‌های رشد فردی را آماده کرده و در سایت خود قرار داده است. در صورتی که تمایل دارید خلاصه‌ این کتاب‌های ارزشمند را مطالعه کنید کافی است به مجله همیار آکادمی مراجعه کنید و سپس وارد بخش معرفی شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز