از سوی ستاد تنظیم بازار اتخاذ شد

تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۵:۵۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۴۳۴۹
تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ
برای تنظیم بازار گوشت مرغ مقرر شد، شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری اتاق اصناف ایران، نسبت به توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور با قیمت مصوب اقدام کنند.

به گزارش برنا به نقل از صمت ، ستاد تنظیم بازار، اختیار برنامه‌ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی (صرفاً جهت مصارف خانوار) را به دبیرخانه کارگروه‌های استانی تنظیم بازار واگذار کرد. در همین راستا، کارگروه‌های استانی تنظیم بازار با لحاظ برش استانی، سهمیه‌ها را اعلام و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

این تصمیم با توجه به افزایش شدید قیمت مرغ زنده و به تبع آن مرغ گرم در استان‌های مختلف کشور و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اتخاذ شد.

توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور با قیمت مصوب

همچنین در راستای تنظیم بازار گوشت مرغ مقرر شد، شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری اتاق اصناف ایران، نسبت به توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور با قیمت مصوب اقدام کنند.

در این ستاد مقرر شد تا در استان‌هایی که برای توزیع مرغ منجمد شرایط خاصی دارند، استانداران راسا در کارگروه‌های استانی در خصوص قیمت عرضه مرغ منجمد تصمیم‌گیری کرده و تعدیل قیمت مربوطه به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شود.

ستاد تنظیم بازار همچنین در راستای مدیریت مؤثر جوجه‌ریزی (ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه) و تأمین مکفی گوشت مرغ ایام پایانی سال، مقرر کرد معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را به عمل آورد.

در همین راستا، در خصوص میزان نهاده‌های مورد نیاز برای دو دوره جوجه‌ریزی بررسی‌های لازم انجام و گزارش مربوطه به جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه شود.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه