چگونه یک مایکروفر یا مایکروویو که داغ نمی کند را تعمیر کنیم؟

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۱:۰۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۰۲۷۵
چگونه یک مایکروفر یا مایکروویو که داغ نمی کند را تعمیر کنیم؟
در این مقاله به این می پردازیم که چگونه یک مایکروفر یا مایکروویو که داغ نمی کند را تعمیر نماییم. ابتدا به شما آموزش عیب یابی و سپس تعمیر ماکروفر را می دهیم.

به گزارش برنا، یکی از مشکلاتی که می تواند برای مایکروفر شما به وجود آید، این است که مایکروفر داغ نمی کند. موارد مختلفی می تواند سبب بروز این مشکل گردد. در این مقاله که توسط تعمیرگاه پارسینا سرویس بعنوان نمایندگی ال جی در کرج تهیه شده است، جهت تعمیر یک مایکروفر که داغ نمی کند، به بررسی سه مورد از اجزای دستگاه پرداخته می شود. (این مقاله برای تمامی برندهای مایکروفر و مایکروویو مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک و... کاربردی می باشد)

تعمیر یک مایکروفر یا مایکروویو که داغ نمی کند

دیود ولتاژ بالا

مشکل یک مایکروفر یا مایکروویو که داغ نمی کند، می تواند به دلیل معیوب بودن دیود یا یکسو کننده ولتاژ بالای آن باشد. این قطعه، به تأمین ولتاژ بالای مورد نیاز مگنترون مایکروفر، کمک می کند. این دیود ولتاژ بالا، در نزدیکی مگنترون و خازن ولتاژ بالا واقع شده است، بنابراین برای دسترسی به آن، نیاز به برداشتن کابین( اتاقک دستگاه مایکروفر) می باشد. جهت تعمیر مایکروفر و جلوگیری از ایجاد شوک الکتریکی، دستگاه را از برق جدا کرده و خازن ولتاژ بالای آن را نیز تخلیه کنید. سپس می توانید دیود را با استفاده از مولتی متر، تست نمایید. دیودها دارای خاصیت قطبی هستند. هنگام تست آن با مولتی متر، باید مقاومت کمتری را از یک جهت، و در صورت معکوس شدن سر پروب های مولتی متر، مقاومت بیشتری را در جهت معکوس آن مشاهده کنید. اکثر مولتی متر ها تنظیمات خاصی برای دیودها یا یکسوسازها دارند. اگر دیود ولتاژ بالا، در هر دو جهت مقاومت کمی را توسط مولتی متر نشان دهد یا اصلاً چیزی نشان ندهد، بنابراین معیوب و سوخته است، و باید تعویض گردد. اگر پس از تست، متوجه شدید که دیود ولتاژ بالا سالم است و مشکلی ندارد، سپس، باید بررسی کنید که آیا برق به مدار تغذیه می رسد یا خیر. توجه داشته باشید که این مدار، یک مدار ولتاژ بالا است و آزمایشات بیشتر فقط باید توسط یک تکنسین واجد شرایط انجام شود.

تعمیر مایکروفر در کرج نمایندگی الجی در کرج

سوئیچ درب

مشکل یک ماکروفر که داغ نمی کند، می تواند از سوئیچ درب باشد. سوئیچ های درب، که غالباً به آنها سوئیچ اینترلاک(interlock) نیز گفته می شود، در صورتی که درب مایکروفر بسته باشد، برق را برای اجزای مختلف مایکروفر تأمین می کنند و هنگام باز بودن درب، جریان برق را قطع می کنند. بعضی مواقع ممکن است در صورت خرابی سوئیچ اینترلاک، موتور فن و یا موتور همزن به کار خود ادامه دهند، اما در این حالت، مگنترون کار نمی کند. سوئیچ های اینترلاک در داخل کابین ماکروفر قرار دارند و توسط قلابها یا قفلهای(لچ های) درب فعال می شوند. دستگاه را از برق جدا کرده و کابین آن را بردارید. سوئیچ های اینترلاک، توسط سیم هایی به پایانه ها متصل می شوند، که با علامت مشترک (C) و به طور معمول باز (NO) مشخص می گردند. با استفاده از مولتی متر، سوئیچ ها را از نظر اتصال بررسی کنید. با فشردن دکمه محرک(فعال کننده)، باید اتصال بین این ترمینال ها را مشاهده کنید. در صورت عدم اتصال، سوئیچ معیوب بوده و باید تعویض شود. شما همچنین جهت تعمیر مایکروفر، باید قلاب های درب را نیز مورد بررسی قرار دهید، که آیا هنگام بسته شدن درب، به درستی محرک سوئیچ را درگیر می کنند یا نه، و در صورت لزوم آنها را تنظیم نمایید.

مگنترون

اگر دستگاه مایکروفر یا ماکروویو شما داغ نمی شود، ممکن است به دلیل معیوب بودن مگنترون آن باشد. این قطعه قسمتی از مدار ولتاژ بالا است و امواج مایکروویو تولید می کند و در نتیجه سبب ایجاد گرما در دستگاه می گردد. اگر مگنترون دستگاه شما معیوب باشد، ممکن است یک فیوز را بسوزاند، یا ممکن است شما هنوز هم، تمام عملکردهای دیگر دستگاه را به صورت عادی داشته باشید.

دسترسی به مگنترون، مستلزم برداشتن کابین مایکروفر است. برای جلوگیری از ایجاد شوک الکتریکی، دستگاه را از برق جدا کرده و خازن ولتاژ بالای آن را تخلیه کنید. سپس می توانید به مگنترون دسترسی پیدا کرده و دو سیم متصل به آن را جدا کنید. به منظور تعمیر یک مایکروفر یا مایکروویو که داغ نمی کند، می توانید سر پروب های مولتی متر را،  به ترمینال های مگنترون آن وصل کنید و آنها را از نظر اتصال بررسی کنید. تنها باید حدود 2-3 اهم مقاومت، بین این ترمینال ها وجود داشته باشد. اگر این طور نبود، لازم است مگنترون مایکروفر تعویض گردد. همچنین، اتصال بین هر دو ترمینال و حالت خارجی زمین مگنترون، را بررسی کنید. اگر هیچ اتصالی بین هر یک از ترمینال ها و زمین وجود نداشته باشد، مگنترون باید تعویض شود. اگر با بررسی های انجام شده، مشخص گردد که هیچ نقصی در مگنترون وجود ندارد، ممکن است نیاز به، تست ولتاژ زنده باشد، البته در این صورت، باید مایکروفر توسط یک فرد واجد شرایط و مجرب مورد بررسی قرار گیرد.

در آخر امیدواریم که این مقاله که توسط تعمیرگاه پارسینا سرویس بعنوان یک مرکز تخصصی تعمیر مایکروفر در کرج تهیه شده است برای شما مفید بوده باشد. همچنین باید دوباره ذکر کنیم که این مقاله برای تمامی برندهای مایکروفر و مایکروویو مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک و... کاربردی می باشد. همچنین جهت مطالعه مقالات بیشتر می توانید به وب سایت پارسینا سرویس به آدرس www.parsinaservice.ir مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز