کار در آلمان

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۵:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۳۷۱۸
کار در آلمان
آلمان کشوری زیباست که در مرکز اتحادیه اروپا واقع شده است. این کشور 83 میلیونی، با 3.5 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی، چهارمین اقتصاد برتر جهان و بزرگترین اقتصاد اروپا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش برنا، آلمان کشوری زیباست که در مرکز اتحادیه اروپا واقع شده است. این کشور 83 میلیونی، با 3.5 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی، چهارمین اقتصاد برتر جهان و بزرگترین اقتصاد اروپا را به خود اختصاص داده است. اقتصاد این کشور ژرمن نشین بیشتر مبتنی بر صادرات کالاهای تولیدی با کیفیت بالا بنا نهاده شده است. آلمان بر ساختار های دفاعی خود هزینه چندانی نمی‌کند. که مورد انتقاد سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده نیز قرار گرفته است.

صادرات خودرو، ماشین آلات، مواد شیمیایی و الکترونیکی، از جمله سایر محصولات حمل و نقل موجب شده است که سالانه بودجه های کلانی به این کشور سرازیر شود. آلمان یک کشور صنعتی بوده که سالانه تعداد بسیاری از کمپانی های بزرگ و کوچک آن به علت افزایش رونق کسب و کارشان با کمبود نیرو کار مواجه شده است. این کشور زیبای اروپایی هم اکنون به 1.2 میلیون نیروی کار متخصص نیاز دارد و از همین رو موجب شده است که قانون جدیدی در آلمان در نظر گرفته شود که این کمبود نیروی کار از خارج کشور فراهم شود.

شرایط کار در آلمان

علی رغم آنکه آلمانی ها  شهرت بسیاری بابت کارایی و سخت کوشی در محیط کار دارند، اما لازم است که در اینجا به شما بگوییم متوسط ​​ساعت کار در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها در هر هفته کمتر است. شما برای آنکه بتوانید در آلمان به کار مشغول شوید تنها کافی است که پاسپورت و یک پیشنهاد کاری داشته باشید. پس از دریافت ویزای کاری از سفارت آلمان این امکان را دارید که با یک بلیط هواپیما به آلمان رفته و در آنجا به کار بپردازید.

وضعیت بیکاری در آلمان

آلمان یکی از با ثبات ترین اقتصاد ها و کمترین نرخ های بیکاری را در سراسر اتحادیه اروپا در اختیار دارد. این تا حدی می‌تواند به این دلیل باشد که آلمان از تنش های تجارت جهانی، نوسانات بازار و چالش های اقتصادی دور بوده است. نرخ بیکاری در آلمان هم اکنون در محدوده 4 درصد بوده که نشان از رونق اقتصادی این کشور دارد. اگر نرخ بیکاری پایین در آلمان یک مضیت محاسبه می‌شود، این کشور طبق مطالعات انجام شده نشان داده است است که تا سال 2030 ممکن است با 3 میلیون کمبود نیرو در بخش های مختلف مواجه شود. به غیر از رشد چشمگیر صنعتی تا حدی این نیز به دلیل افزایش سن نیروی کار فعال و کاهش نرخ زاد و ولد در آلمان بوده است. حالا کمپانی های بزرگی در آلمان به دلیل کمبود نیروی با مهارت، برای پر کردن بخشهای مورد نظر خود با مشکل مواجه شده‌اند.

کمبود نیروی کار در آلمان

صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل در یکی از سخنرانی های خود گفته بود که کمبود نیروی کار در آلمان به سطح هشدار دهنده رسیده است. این موجب خواهد شد که بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا از آلمان خارج شوند. در همین حال وی اظهار امیدواری کرد آلمان بتواند برای جلوگیری از سقوط اقتصادی نیروی کاری خود را از خارج بیاورد.  به این دلیل قوانین مهاجرت کاری را برای نیروهای کار خارجی بسیار تسهیل کرد.

از جمله نیروهایی کاری که آلمان در آن با کمبود نیرو مواجه شده است شامل موارد زیر می‌باشد.

  • متخصصان نرم افزار
  • برنامه نویسان کامپیوتر
  • مهندسین برق و الکترونیک.
  • پرستاران
  • کلیه کادر درمان
  • حسابدار
  • متخصصان فروش
  • مهندسان و متخصصان مکانیک

کار در آلمان

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان

برخلاف بسیاری از کشور ها مانند استرالیا و بریتانیا که درهای خود را بر روی نیروهای کاری ایران بسته اند، آلمان از کشور هایی است که از نیرو های کاری ایرانی به خوبی استقبال می‌کند. از این رو شما برای آنکه بتوانید کارفرمایان آلمان را متقاعد کنید که با درخواست شما موافقت کنند، بهتر است که 3 سال سابقه کار، مدرک زبان آلمانی و مدرک تحصیلی خوبی را داشته باشید.

برای پیدا کردن کار در آلمان به جستجوی کار بپردازید. برای آنکه در آلمان کار پیدا کنید، دو راه پیشرو خواهید داشت:

  1. بدون آنکه حضورا به آلمان بروید، از طریق موسسات کاریابی در آلمان کار پیدا کنید.
  2. دومین روشی که پیش روی شماست این است که شما با دریافت ویزای جستجوی کار (Jobseeker) به آلمان بروید و در آنجا به جستجوی کار مورد نظر خود بپردازید.

در نظر داشته باشید در روش دوم شانس ویزا شدن در سفارت کاهش پیدا میکند.

بازار کار در آلمان برای ایرانیان

کار در آلمان

ویزای کار در آلمان

ویزای کاری آلمان فرصتی برای تمام خارجیان که شرایط لازم کار را در آلمان دارا هستند. شما برای آنکه بتوانید ویزای کاری آلمان را دریافت کنید در ابتدا لازم است که شما یک آفر از آلمان داشته باشید، پس از اینکه شما آفر خود را از آلمان پیدا کردید حالا این موقعیت به شما داده شده است که با فراهم کردن مدارک لازم به سفارت آلمان رفته و ویزای کاری خود را دریافت کرده و اقامت شغلی آلمان را بگیرید.

کار در آلمان با دیپلم

آلمان کشوری است که به مدرک اهمیت می‌دهد و شما برای آنکه بتوانید در آلمان به کار بپردازید حتما باید مدرک کارشناسی به همراه داشته باشید. آلمان کشوری است که هم اکنون به نیروی کار ماهر خارجی نیازمند است و به همین دلیل پیدا کردن کار در آلمان با مدرک دیپلم سخت به نظر می‌رسد. اما شما اگر 3 تا 5 سال سابقه کار داشته باشید و مدرک فنی و حرفه ای درجه یک داشته باشید و بین فعالیت کاری و فارغ‌التحصیلی شما فاصله نیفتاده باشد میتوانید ویزای کاری دریافت کنید.

 راه دوم این است که شما بتوانید پذیرش دانشگاه های آلمان را گرفته و به تحصیل بپردازید. این نیز می‌تواند موجب شود شما در زمانی که کار میکنید بتوانید به کار نیز بپردازید.

راه سوم نیز گرفتن دوره های کارورزی است که موجب می‌شود اقامت کاری آلمان را نیز دریافت کنید.

کار در آلمان با مدرک فنی و حرفه ای

لازم به ذکر است که در آلمان با توجه به نیاز شدید به نیروی کار ماهر و متخصص ویزای کاری برای نیروهای کار خارجی با مدرک فنی و حرفه ای صادر میشود. افراد جویای کار در آلمان با مدرک فنی و حرفه ای باید مدرک درجه یک داشته باشند علاوه بر آن سابقه کار مرتبط همراه با تخصص کافی داشته باشند

برای کسب اطلاعات دقیق کار با مدرک فنی و حرفه ای کلیک کنید.

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی

کار بدون مدرک در آلمان همزمان می تواند آسان یا سخت نیز باشد. معمولا شهروندان اتحادیه اروپا برای پیدا کردن کار در آلمان کار سختی را پیش رو نخواهند داشت و اگر شما شرایط زیر را داشته باشید میتوانید در آلمان به کار بپردازید.

  1. اگر شما 3 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.
  2. اگر شما از لیست مشاغلی که در آلمان با کمبود نیروی کار مواجه است شما بتوانید کار پیدا کنید.
  3. راه دیگر این است که شما برای دوره های کارآموزی اقدام کنید که در آلمان به آوسبیلدونگ معروف هستند.
  4. روش دیگر این است که شما بتوانید در دانشگاه پذیرش بگیرید که موجب میشود شما هم بتوانید درس خوانده و هم زمان کار نیز کنید.

نتیجه گیری

آلمان کشوری زیبا و صنعتی است که یکی از با ثبات ترین اقتصاد های اروپا را در اختیار دارد. چهارمین اقتصاد برتر دنیا و سرآمد در اروپا. این کشور به دلایلی از جمله رشد اقتصادی، افزایش سن نیروهای کارش و کاهش نرخ زاد و ولد با کاهش نیروی کارآمد مواجه شده است. از همین رو درهایش را برای نیروهای کار خارج از اتحادیه اروپا باز کرده است. این موجب شده است که بیش از 70 درصد کارجویان ایرانی که دوست دارند در آلمان کار پیدا کنند، موفق به گرفتن اقامت کاری آلمان می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز