چرا باید از کولرگازی استفاده کنیم؟ و راهنمایی استفاده بهینه از کولرگازی

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۵:۲۹:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۴
چرا باید از کولرگازی استفاده کنیم؟ و راهنمایی استفاده بهینه از کولرگازی
انواع کولر های گازی موجود در گری ایرانیان از نظر موقعیت نصب عبارتنداز : کولر گازی اسپلیت دیواری، کولر گازی اسپلیت ایستاده، کولر گازی پرتابل، کولر گازی پنجره ای، کولر گازی کاستی.

به گزارش برنا، به شما پیشنهاد داریم تا آخر این مقاله از گری ایرانیان با ما همراه باشید.

شدت انرژی در ایران بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است که نشان از مصرف بی رویه انرژی در بخش های مختلف جامعه دارد.

قیمت پایین انواع حامل های انرژی و وجود یارانه دولتی در این بخش، هزینه اتلاف انرژی را در ظاهر اندک و ناچیز و در نتیجه بی تاثیر نشان می دهد و فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه را کم رنگ نموده است. سیستم های سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند در نقاط مختلف متفاوت می باشند. از جمله این سیستم ها که عمدتا در مناطق جنوب و شمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند، کولر گازی می باشد.

حدود 70 درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولرهای آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند. توان کولرهای آبی در حدود 500 وات و درمورد کولرهای گازی بالغ بر 2000 وات است.

در چه مناطقی بیشترین استفاده را دارد؟

کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است ، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند ، لذا در این مناطق از کولرهای گازی بطور گسترده استفاده می شود. لکن در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است ، استفاده از کولر گازی اشتباه است. مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولرهای گازی تابع عوامل مختلفی است که مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب می کند. مقدار انرژی مصرفی در کولرهای گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرهای گازی می توان به محل نصب ، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت ، دما و رطوبت) اشاره نمود.

کولر گازی چیست و چه زمانی اختراع شد

سیستم تهویه مطبوع یکی از زیر شاخه های مهم و اساسی در صنعت تاسیسات ساختمان بشمار می آید. یکی از اولویت های یک سازه استفاده از بهترین و مناسب ترین سیستم برودتی به منظور ایجاد هوایی مطبوع در محیط محسوب می شود.

بیش از یک قرن از اختراع کولر گازی می گذرد که این سیستم ها در سال 1280 شمسی مصادف با 1902 میلادی توسط ویلیس هاویلند کریر به ابتدایی ترین شکل اما با همین سیکل طراحی و ساخته شد، و با پیشرفت تکنولوژی این سیستم ها نیز دستخوش تغییرات شده و به شکل مدرن امروزی تبدیل شده اند. در حال حاضر شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در زمینه تولید کولر گازی فعالیت داشته و سالیانه میلیون ها دستگاه تولید و روانه بازار در رقابت می کنند، این سیتم ها بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی می شوندکه مهمترین آنها موقعیت نصب می باشد.

انواع کولر گازی های وبسایت گری ایرانیان

انواع کولر های گازی موجود در گری ایرانیان از نظر موقعیت نصب عبارتنداز : کولر گازی اسپلیت دیواری، کولر گازی اسپلیت ایستاده، کولر گازی پرتابل، کولر گازی پنجره ای، کولر گازی کاستی.

 اساس کار کولر گازی به این صورت است که با روشن شدن دستگاه و دریافت انرژی برق کمپرسور گاز مبرد درون محفظه کمپرسور را متراکم کرده و به مایع تبدیل و از طریق لوله های مسی بین دو پنل، به یونیت داخلی منتقل می نماید. در آنجا دمای ایجاد شده از طریق فن های دمنده به داخل فضای اتاق هدایت شده و به این صورت هوایی مطبوع را در محیط خواهیم داشت.

تصاویر کولر گازی های موجود در گری ایرانیان:

کولرگازی + گری ایرانیان

جهت خرید اجناس اصلی کولرگازی و دریافت مشاوره رایگان برای خرید به صرفه و صحیح به سایت greeiranian.com مراجعه کنید.

بهترین درجه دمای کولر گازی در تابستان

انتخاب بهترین درجه دمای کولرگازی چه در حالت سرما و چه در حالت گرما بسیار مهم است. زیرا انتخاب درجه دمای مناسب و صحیح (با توجه به نیاز محیط) باعث می‌شود که کمپرسور از مدار خارج شده و فقط فن داخلی کولرگازی کار کند. کمپرسور تا زمان و دمای مشخص کار خود را آغاز نخواهد کرد. این امر موجب کاهش استهلاک و کاهش مصرف برق خواهد شد.بهترین درجه دمای کولر گازی در زمستان ۲۶ تا ۲۸ در جه است. البته این درجه ی استاندارد است که می تواند با توجه به نیاز اشخاص تغییر یابد.

عوامل موثر در تعیین بهترین درجه دمای کولر گازی

یکی از موارد بسیار مهم در تعیین بهترین درجه دمای کولر گازی، محل سکونت شماست. اگر شما ساکن آخرین طبقه ساختمان هستید و بالای سقف شما پشت بام قرار دارد، به علت تابش آفتاب و انتقال حرارت آن به واحد زیر سقف باید کولر گازی با ظرفیت برودتی بیشتری انتخاب نمایید.

محل نصب کولر گازی

محل نصب کولر گازی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال می توانید کولر گازی را در جایی نصب کنیدکه معمولا اعضای خانواده آنجا می نشینند.به علاوه به علت انباشت هوای گرم زیر سقف، بهتر است کولر گازی را پایین تر از سقف نصب نمایید.بنابراین خوب است پیش از نصب کولر گازی با یک متخصص برای محل نصب کولر گازی مشورت کنید.

کولرگازی + گری ایرانیان

سرویس کولر گازی

در صورت عدم سرویس کولر گازی به صورت دوره ای و کثیف بودن فیلتر کولر گازی یا کندانسور آن، به کمپرسور کولر گازی فشار بیشتری خواهد آمد و در نتیجه مصرف برق آن افزایش خواهد یافت. بنابراین سرویس دوره ای کولر گازی امری بسیار مهم است.

کاهش مصرف برق

استفاده از لامپ های کم مصرف موجب کاهش مصرف برق توسط کولر گازی خواهد شد.گر مایی که لامپ های قدیمی ایجاد می کنند موجب گرم شدن هوای ساختمان شده و در نتیجه زمان کارکرد کولر گازی و مصرف برق را افزایش خواهند داد.

آیا کولر گازی شما قدیمی است؟

آیا می توانید سالی که سیستم تهویه هوا را نصب کرده اید را به خاطر بیاورید ؟ اگر نه، واحد شما تا به حال به پایان عمر مفید آن دست یافته است. متوسط عمر یک سیستم کولر گازی و داکت اسپلیت که به خوبی نگهداری می شود، حدود یک دهه یا بیشتر بسته به کیفیت آن است. با این حال، اگر کولر گازی شما بیش از ده ساله باشد، شروع به ناکارآمدی می کند. جایگزین آن با یک مدل جدید با برچسب انرژی A پیشنهاد میشود. معمولا سیستم هایی که برای بیش از ده سال مورد استفاده قرار می گیرند، تمایل به مصرف انرژی بیشتری نسبت به موارد جدید دارند.

هر روز یک مشکل جدید

این طبیعی نیست که سیستم کولر گازی و داکت اسپلیت شما هر روز یک مشکل جدید داشته باشد، با تعمیر و نگهداری منظم یک سیستم تهویه مطبوع و داکت اسپلیت باید سالها کارآمد باشد و بدون نیاز به تعمیر مجدد به کارایی داشته باشد. با این حال، اگر در معرض ناهنجاری های غیر طبیعی هستید و باید به طور منظم با تعمیرکار تماس می گیرید باید سیستم کولر گازی خود را ارتقا دهید. تا از آرامش در خانه لذت ببرید و در هزینه های انرژی صرفه جویی نمایید.

شما هزینه انرژی زیادی پرداخت می کنید؟

اگر یک واحد کارآمد نباشد، صورتحساب انرژی بدون تغییر در خواسته های خنک خانه شروع می شود.چنین تغییراتی نشان دهنده مشکل در بهره وری انرژی سیستم خنک کننده شما است. کانال های هوا را تمیز کنید و فیلتر های خود را تغییر دهید تا اثر بخشی دستگاه را بازیابی کنید. اگر باز هم مشکل داشتید سیستم ممکن است معیوب باشد. جای آن را با کولر گازی جدید عوض  کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز