خواص و حقایق جالب و باور نکردنی درمورد قهوه!

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۶:۴۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۷۱۳۲
خواص و حقایق جالب و باور نکردنی درمورد قهوه!
قصد داریم در این نوشته حقایق و خواص شگفت انگیز قهوه را همراه شما مرور کنیم. پس با تیم کافیته همراه باشید در سفر به دنیای اعجاب انگیز دانه های خوش عطر قهوه!

به گزارش برنا، بدون شک قهوه یکی از پرطرفدارترین، پر فروش ترین و محبوب ترین نوشیدنی ‌های جهان است و خواهان زیادی دارد. در سراسر جهان روزانه میلیون ها نفر به کار خرید قهوه و تامین بازار عرضه و تقاضای قهوه مشغول اند. قصد داریم در این نوشته حقایق و خواص شگفت انگیز قهوه را همراه شما مرور کنیم. پس با تیم کافیته همراه باشید در سفر به دنیای اعجاب انگیز دانه های خوش عطر قهوه!

آمار جهانی درمورد نوشیدن قهوه می تواند باور نکردنی باشد!

  1. در هر شبانه روز در دنیا، چیزی نزدیک به دو میلیارد و دویست و پنجاه میلیون فنجان قهوه مصرف می شود! تقریبا یک سوم از این مقدار مربوط به آمار خرید نسکافه و قهوه فوری است.
  2. پر مصرف ترین و بزرگ ترین خریداران قهوه به ترتیب ایالات متحده، آلمان و فرانسه هستند. این کشورها چیزی حدود ۶۵ درصد کل قهوه جهان را مصرف می کنند!
  3. برزیل مهد قهوه نیست اما به بزرگ ترین تولید کننده قهوه جهان تبدیل شده است. حدود ۳۳ الی ۳۴ درصد قهوه جهان توسط برزیل تهیه می شود.
  4. چیزی در حدود ده میلیون نفر در بازار خرید قهوه رسما به کار پرورش و تولید قهوه مشغول هستند!
  5. خرید قهوه + نسکافه + چای ایرانی

هر روز قهوه بنوشید تا از پزشکان بی نیاز شوید!

  1. قهوه برای قلب مثل دارو عمل می کند. قهوه رگ ها و عروق قلبی را باز کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.
  2. ثابت شده نوشیدن قهوه ریسک ابتلا به سرطان را تا چهل درصد کاهش می دهد!
  3. خرید قهوه در شادترین کشور های جهان اهمیتی مانند خرید چای ایرانی در ایران دارد!
  4. ثابت شده که با نوشیدن قهوه از زوال عقل و آلزایمر در امان خواهید ماند.
  5. دانه های قهوه منبعی غنی و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. یکی از برجسته ترین ویژگی ها و خواص قهوه، تقویت سیستم ایمنی بدن است! وقتی قهوه را جرعه جرعه می نوشید آنتی اکسیدان ها به سرعت جذب بدنتان شده و با کمک به دستگاه ایمنی، سطح انرژی تان را بالا می برند و از ورود عوامل بیماری زا هم جلوگیری می کنند.
  6. شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید طبق تحقیقی که در دهه اخیر انجام شد، محققان توانستند ثابت کنند که ورزشکارانی که به طور مداوم قهوه مصرف می کنند رکورد های بهتری ثبت می کنند. حتی اگر مرتب قهوه مصرف نکنید نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از مسابقه عملکرد شما را بهتر خواهد کرد.

 برای خرید قهوه، خرید نسکافه و خرید چای ایرانی و خارجی می توانید به کافیته، مرجع نوشیدنی های گرم مراجعه کنید.

  1. بسیاری از روان شناسان به بیماران خود با اختلالات و حملات عصبی توصیه می کنند که قهوه را در رژیم غذایی خود قرار دهند.
  2. قهوه بهترین منبع دریافت کافئین خالص است. فواید کافئین برای بدن به قدری زیاد است که می تواند جایگزین بسیاری از دارو های شیمیایی شود. همچنین کافئین به خاصیت ضد خستگی و انرژی زای طبیعی اش معروف است. نوشیدن یک فنجان قهوه در اواسط روز انرژی مورد نیازتان تا پایان روز را تامین می کند.
  3. مطالعات اخیر نشان داده که قهوه در رفع افسردگی خصوصا افسردگی بانوان موثر است. نوشیدن روزی سه فنجان قهوه افسردگی را از شما دور می کند!
  4. قهوه یک داروی ضد پیری موثر است! این نوشیدنی شگفت انگیز و محبوب، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و نقرس را کاهش داده و از دیابت نوع دوم پیشگیری می کند.
  5. خرید قهوه + نسکافه + چای ایرانی

قهوه و خواص اعجاب انگیزش!

  1. تقریبا هر ساعتی از روز که مایل باشید می توانید قهوه بنوشید اما بهترین زمان برای نوشیدن قهوه میانه ی روز است.
  2. آمریکا، ایرلند و ژاپن در تقویم رسمی خود روز ملی قهوه دارند و آن روز را با خرید نسکافه و خرید قهوه های گران قیمت جشن می گیرند.
  3. یمن خاستگاه اصلی و مهد قهوه است. این گیاه در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و جهان عرب برای اولین بار آن را کشف و به جهان معرفی کرد. این واژه (قهوه) ریشه‌ عربی دارد.
  4. ترک ها تعصب خاصی روی رسپی و دستور خاص قهوه ترک دارند. همچنین مردم ترکیه برای خرید قهوه و نوشیدن آن چنان احترامی قائل اند که قهوه خانه را محفل یا مدرسه روشن فکران نیز می نامند.

صبر کنید! هنوز تمام نشده...

  1. کسی دقیقا نمی داند که قهوه چه طور کشف شد، اما معروف ترین روایت از اکتشاف قهوه و تاریخچه آن، داستان دامداری ست که اثر گیاه قهوه بر روی بز هایش را دید و با در میان گذاشتن این موضوع با صومعه، باعث شناخت و گسترش قهوه شد.
  2. بعید نیست طی چند سال آینده سوخت شما و خودرویتان یکی شود! دانشمندان اخیرا راهی پیدا کرده اند که با آن قهوه را به بیودیزل و سوخت اتومبیل تبدیل می کنند. همین موضوع خرید قهوه در آینده را به یک ضرورت تبدیل خواهد کرد.
  3. خرید قهوه + نسکافه + چای ایرانی

قهوه با چاشنی اطلاعات عمومی!

  1. قبل از همه گیری قهوه و دستور های تهیه فراوان برای آن، مردم قبایل شرق آفریقا دانه های قهوه را با چربی حیوانی مخلوط و مصرف می کردند.
  2. قهوه عاج سیاه گران ترین قهوه جهان است. این قهوه طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و در تایلند تولید می شود. دستور تهیه این قهوه بسیار عجیب است! این قهوه از مدفوع گیلاس قهوه خورده شده توسط فیل ها و مدفوعشان به دست می آید.
  3. کره شمالی طی اقدامی عجیب بیشترین مقدار و بزرگ ترین فنجان (!) قهوه سرد را به خود اختصاص داد. این فنجان بزرگ حاوی چهارده هزار و دویست لیتر قهوه آمریکایی بود!
  4. هشتاد درصد مردم آمریکا روزشان را با قهوه آغاز می کنند. (یعنی از هر پنج نفر چهار نفر!)

قهوه به معنای واقعی یک داروی بی نظیر است. هیچ شکی نیست که مصرف این نوشیدنی مقوی برای تمام افراد مفید است. اما مانند همه ی خوردنی های دیگر، در مصرف قهوه هم باید تعادل را رعایت کنید.

مصرف روزانه قهوه نه تنها مشکلی ندارد بلکه فواید زیادی برای بدن دارد. به طور کل حداکثر مقدار قهوه ای که یک فرد عادی می تواند بدون مشکل و با خیال آسوده مصرف کند ۳۰۰ گرم است. ۳۰۰ گرم قهوه چیزی حدود سه فنجان قهوه است. البته بسته به نوع قهوه و شرایط جسمانی و سلامتی تان این مقدار می تواند متغیر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد میزان مصرف خرید قهوه می توانید با پشتیبانی سایت کافیته به شماره تلفن 09911200636 مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز