آشنایی با مصالح فلزی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۵:۴۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۹۱۱۰
آشنایی با مصالح فلزی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی
مصالح فلزی مانند میلگرد، آهن، ناودانی و قوطی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح به حساب می‌آیند که در صنایع گوناگونی چون صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما لازم به ذکر است که در کنار کاربرد در زمینه صنعت ساختمان‌سازی، در اقتصاد کشور نیز تاثیر بسزایی دارند.

به گزارش برنا، مصالح فلزی مانند میلگرد، آهن، ناودانی و قوطی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح به حساب می‌آیند که در صنایع گوناگونی چون صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما لازم به ذکر است که در کنار کاربرد در زمینه صنعت ساختمان‌سازی، در اقتصاد کشور نیز تاثیر بسزایی دارند؛ به عنوان مثال می‌توان به درآمد و ارزآوری ناشی از صادرات اشاره داشت. پس باید متذکر شد که صادرات در هر زمینه‌ای به خصوص صادرات مصالح فلزی برای ایران حائز اهمیت بوده و کمک موثری به اقتصاد کشور می‌کند. البته شما باید پیش از اقدام برای انجام چنین کاری شرایط و عوامل متفاوت که دخیل هستند را در نظر بگیرید تا مشکلی در روند صادرات برای شما پیش نیاید. اگر بخواهیم اشاره‌ای به برخی از این نکات داشته باشیم، می‌توانیم قیمت ارز، عوامل سیاسی، تولیدات کارخانه‌ها و عواملی از این دست را نام ببریم؛ پس شما باید انتظار رخداد موضوعات گوناگون را در زمینه تولید و سپس صادرات مصالح داشته باشید. از همین جهت تصمیم داریم در ادامه انواع این مشکلات و موضوعات احتمالی را بررسی کنیم تا از آن‌ها مطلع شوید. از طرفی دیگر در مورد قیمت پروفیل و صادرات میلگرد و اهمیتی که دارند نیز بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانید با دانستن آن‌ها مسیر درست و مناسبی را طی کنید. پس توصیه می‌شود ادامه متن را از دست ندهید.

انواع مختلف پروفیل و کاربرد آن ها

در حالت کلی پروفیل‌ها در دو دسته مجزا تقسیم می‌شوند. این دو دسته هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند، برای مثال برخی از آن‌ها در صنعت ساخت درب و پنجره و برخی در تهیه تولید قوطی پروفیل. توجه داشته باشید که برای تعیین قیمت پروفیل عوامل گوناگونی وجود دارند که باید به آن‌ها نیز توجه شود، برای مثال می‌توان به قیمت ورق‌های آهن اشاره کرد که در زمان تولید در انواع پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پس اکنون فهمیدیم که پروفیل از ورقه‌های آهن تهیه و قیمت آن نیز بر اساس نوع و کیفیت ورقه تعیین می‌شود. نکته‌ جالبی که باید بدانید، این است که در ساختمان‌سازی بیشترین هزینه برای تهیه پروفیل صرف می‌شود. امروزه قیمت‌های ورق آهن و به دنبال آن قیمت پروفیل با افزایش روبرو بوده است و از همین جهت شاهد بالا رفتن قیمت سازه‌ها نیز بوده‌ایم.

تاثیر قیمت پروفیل بر قیمت ساختمان

دلیل این موضوع را می‌توان تاثیر قیمت پروفیل مورد استفاده در یک سازه که به صورت مستقیم بر قیمت سازه تاثیر دارد، در نظر گرفت. از طرفی لازم به ذکر است که بدانید پروفیل در صنعت‌های گوناگون دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته و قیمت پروفیل آن صنایع را نیز بالا پایین کرده است؛ به عنوان مثال می‌توان به صنعت خودروسازی اشاره داشت. در زمان خرید توصیه می‌کنیم پروفیلی را خریداری کنید که صرفه اقتصادی داشته باشد، البته مقرون‌به‌صرفه بودن نباید دلیلی بر بی کیفیتی محصول تلقی شود؛ با توجه به این موضوع پروفیل مورد نظر خود را تهیه و استفاده کنید. قیمت پروفیل نوع دیگر یعنی دسته پروفیل مورد نیاز قوطی به عوامل گوناگون دیگری چون سایز قوطی، ضخامت قوطی، وزن شاخه و طول شاخه بستگی دارد و با توجه به نوسانات قیمت یکسانی ندارند. اگر شما علاقه‌مند هستید که به صورت دقیق از قیمت مصالح به‌ویژه قیمت پروفیل مطلع شوید، باید با کارشناسان فعال در این حیطه مشورت کنید و سوال های خود را از این افراد بپرسید.

میلگرد

میلگرد ایران بیشتر به چه کشور هایی صادر می شود؟

همسایه‌هایی چون ارمنستان، ترکیه، گرجستان، عراق، افغانستان و ... که در اطراف ایران قرار دارند جزو کشورهایی به حساب می‌آیند که صادرات مصالح فلزی به‌ویژه میلگرد از کشور ایران به آن‌ها صورت می‌گیرد و از آنجایی که کیفیت این محصول بالا است، شاهد آن هستیم که این کشورها مشتری ثابت ایران شده باشند. برای مثال گرجستان از جمله کشورهایی به حساب می‌آیند که صادرات آهن به آن در حجم بالا صورت می‌گیرد و سالیان سال است که این همکاری در عرصه صادرات از ایران به گرجستان مشاهده می‌شود. از مهم‌ترین محصول صادراتی به این کشور میلگرد را می‌توان نام برد و طبق آنچه گفته شد، یکی دیگر از کشورهایی که مشتری ایران شناخته می‌شود و صادرات آهن به آن صورت می‌گیرد، ترکیه است که بعد از میزان صادرات مواد دیگر، میلگرد و صادرات آهن نیز به این کشور دیده می‌شود. دقت داشته باشید که در کشورهایی مانند ترکیه، صادرات نباید با قیمت‌های عرف بازار صورت گیرد؛ زیرا قیمت‌های آن‌ها قیمت واقعی نیستند.

آشنایی با نحوه صادرات میلگرد به ترکیه و قوانین آن

باید متذکر شد که موضوع صادرات میلگرد به ترکیه یک موضوع ساده و پیش‌پاافتاده نیست؛ چرا که امکان دارد مشکلات متنوعی به‌ویژه مشکلات مالی را برای شما به همراه داشته باشد و معضل بزرگی را ایجاد کند. نوسانات ارز یکی از این چالش‌ها محسوب می‌شود که در زمان صادرات میلگرد مشاهده خواهد شد، این چالش‌ها و شرایط نابسامان سبب می‌شود تا تولیدکنندگان میلگرد و آهن زمان تحویل را محصول را تغییر می‌دهد که همین امر باعث شده تا مشتریان از بدقولی تولیدکنندگان خسته شوند و از خرید انصراف دهند؛ اما باید بدانید که حتی این موضوع هم نتوانسته تاثیر منفی بر صادرات داشته باشد؛ چرا که بسیاری از تولیدکننده‌ها بر اساس عوامل متنوعی که وجود دارد، قیمت میلگرد صادراتی را مشخص می‌کنند و آن را بر اساس قواعد و اصول به کشورهای دیگر ارسال می‌کنند.

پروفیل

میلگرد، ضروری ترین جز در مصالح ساختمانی

میلگرد یکی از مصالح پرکاربرد و ضروری در صنعت ساختمان‌سازی است که جزو آهن‌آلاتی شناخته می‌شود که وجود آن لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در بسیاری از شرایط که نوسانات ارز به حد پایین می‌رسد، بازار تولید این محصول با رونق مواجهه می‌شود و در حجم بیشتری به تولید می‌رسد؛ اما امروزه میزان تولید و صادرات این محصول با کاهش روبرو شده است. از جمله دلایلی که می‌توان آن‌ها را سبب چنین شرایطی در نظر گرفت، می‌توان به مشخص نبودن قیمت میلگرد به صورت دقیق اشاره داشت که با نوسانات ارز به طور مداوم تغییر می‌شود. توجه داشته باشید که عوامل متنوع دیگری بر صادرات میلگرد و قیمت میلگرد تاثیر دارند که می‌توان به عوامل سیاسی اشاره کرد. با کمی دقت به نیاز بازار کشورهایی چون ترکیه، گرجستان، عراق، ارمنستان و ...، می‌توانید به خوبی از اهمیت صادرات این محصول آگاه شوید، زیرا بازار صادرات میلگرد در کشورهای نام برده شده مساعد نیست و اگر شما صادرات را با انجام اصولی امور و در نظر گرفتن قیمت میلگرد به درستی انجام دهید، سود خوبی شامل حال شما خواهد شد. میلگردها در انواع، وزن‌های گوناگون به تولید رسیده‌اند که قیمت میلگرد برای هر یک گوناگون خواهد بود. توجه داشته باشید که برای مطلع شدن از قیمت میلگرد باید با فروشگاه و شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کنید تا مطلع شوید.

جمع‌بندی و نتیجه گیری مقاله

اگر شما به تمام مسائل ذکر شده در مقاله توجه داشته باشید، می‌توانید به خوبی نوع مناسبی از این محصول را خریداری و از آن بهره لازم را ببرید؛ همچنین با در نظر گرفتن نکات ذکر شده، شرایط صادرات را نیز به خوبی فراهم می‌آورید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز