یادگیری زبان انگلیسی را به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل کنید

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۵۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷۱
یادگیری زبان انگلیسی را به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل کنید
با آموزش آنلاین همواره کلاس زبان در اختیار شما است ، با آموزش آنلاین انگلیسی زحمت رفتن به سرکلاس ، هزینه های رفت و آمد حذف خواهد شد. در هرجا که باشید می توانید در کلاس آنلاین شرکت کنید . ارتباط با شبکه ای از زبان آموزان ، محتوای کامل آموزشی ، تست و تمرین و آموزش با هزینه کمتر از کلاس های حضوری ، عدم نیاز به خرید کتاب و..... مزیت هایی است که سایت المپ در اختیار شما قرار می دهد.

به گزارش برنا، گروه آموزش زبان المپ -   گرچه یادگیری یک زبان خارجی برای اغلب مردم دشوار است، اما روش‌هایی وجود دارد که اگر آن‌ها را به کار بگیرید، یک فرایند یادگیری لذت‌بخش زبان در انتظار شما خواهد بود. استیو کافمن در این رابطه می‌گوید: «مجبور نیستید زبان را به روشی یاد بگیرید که از آن متنفرید، در مسیر یادگیری زبان از مسیری بروید که از آن لذت می‌برید». یادگیری زبان دوم مانند عاشق شدن است، با کنجکاوی آغاز می‌شود، کم‌کم جذبتان می‌کند و قبل از اینکه آن را بشناسید مایلید که تمام ابعادش را درک کنید. درست مثل هر ‌عشق اساطیری،‌ یادگیری زبان انگلیسی همیشه گل و بلبل نیست، بالا و پایین دارد و نیازمند صبر و وقت ‌گذاشتن است. اما خب همانطور که برای عشقتان همه‌ی سختی‌ها را تحمل می‌کنید لذتی که از شروع مکالمه‌های قابل فهم به زبان جدید تجربه می‌کنید، به تمام چالش‌ها می‌ارزد.

مثل هر رابطه‌ عاشقانه‌، کلید یادگیری زبان نیز داشتن تعهد است، باید تمام خوب و بد آن را بپذیرید؛ از تسلط بر قواعد گرامر گرفته تا تغییر لحن و تن صدا برای تلفظ حروفی که پیش‌ از این هیچگاه مجبور به ادا کردن آن‌ها نبودید. اگر آماده‌ی درگیر شدن با چالش‌های این عشق جدیدتان هستید، ما  نکات زیر را برای آموزش لذت‌بخش زبان به شما پیش نهاد می کنیم :

به روشی مطالعه کنید که علاقه دارید

محتوایی را برای مطالعه‌ زبان انتخاب کنید که با آن راحت‌تر هستید و شما را علاقه‌مند و با‌انگیزه نگه می‌‌دارد. لازم نیست از روش‌های دیگران پیروی کنید؛ راه مناسب خودتان را بیابید. ممکن است دوستتان با تماشا‌ی فیلم و سریال زبان انگلیسی را یاد گرفته باشد، اما شاید شما با نوشتن بهتر یاد می‌گیرید یا اینکه خواندن مجلات و روزنامه‌ها را ترجیح می‌دهید.

زمانی مناسب برای مطالعه‌ انتخاب کنید

اگر خودتان را مجبور کنید در روزهایی خاص و در ساعتی خاص حتما مطالعه کنید ممکن است در بعضی مواقع خسته باشید یا حس و حال درس خواندن نداشته باشید و در نتیجه در این مواقع هیچ‌چیز یاد نخواهید گرفت. هرگاه زمان کافی و انرژی کافی داشتید باحوصله و بدون استرس مطالعه کنید.

زمان مطالعه را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید

لازم نیست ساعت‌های متوالی بی‌وقفه زبان بخوانید؛ درست نیست کل هفته را استراحت کنید و تمام روز جمعه خیمه بزنید روی کتاب. بهتر است با برنامه‌ریزی درست ساعت‌های مطالعه را در طول هفته و ساعات مختلف شبانه‌روز پخش کنید تا بهره‌وری بالاتری داشته باشید.

روابط خود را گسترش دهید

سعی کنید کسانی را پیدا کنید که بسیار روان انگلیسی صحبت می‌کنند، مکالمه‌ی حضوری یا آنلاین با چنین اشخاصی باعث می‌شود خیلی‌ زود در صحبت‌کردن راه بیفتید. بیشتر مردم هنگام یادگیری یک زبان خارجی صحبت کردن را مشکل‌ترین قسمت می‌دانند بنابراین از آن اجتناب ‌می‌کنند، اما اگر خیلی زود وارد آن شوید، زودتر ساختارها و عبارات در ذهن شما جای می‌گیرند. ارتباط با افراد مختلف و آشنایی با انواع لهجه‌ها و تلفظ‌ها باعث پیشرفت می‌شود. هرکسی روش گفتاری خاص خود را دارد، بنابراین برای اینکه واقعاً بر شنیدار و گفتار مسلط شوید، باید به تفاوت‌های فردی در یک زبان عادت کنید. می‌توانید با مشاهده‌ی ویدئوها در یوتیوب و تمرین لهجه و گفتار آن‌ها روی تلفظ خود کار کنید.

کمی و کاستی‌ها و تفاوت‌ها را بپذیرید

همان‌طور که هیچ رابطه‌ی ایده‌آل و کاملی وجود ندارد یادگیری زبان هم همراه با سختی‌ها، استثنائات و تفاوت‌هایی با زبان مادری زبان‌آموز است. زبان جدیدی که فرا می‌گیرید ممکن است با چارچوب‌های زبان مادری شما متفاوت باشد و حتی بعضی گرامرها و استثنائات بی‌معنی جلوه می‌کنند، اما نباید تصور کنید که ساختارهای زبان جدید در چارچوب زبان مادریتان حتما معنادار است. بعضی زبان‌آموزان ناامید شده یا از ادامه‌ی یادگیری زبان جدید منصرف می‌شوند چرا که از نظر آن‌ها بی‌معنی است. اشکال کار آن‌ها در این است که هر جمله و عبارت زبان جدید را با زبان مادری مقایسه می‌کنند. اگر می‌خواهید انگلیسی را یاد بگیرید باید به زبان انگلیسی فکر کنید، صحبت کنید و استثنائاتش را به خاطر بسپارید.

نا‌امید نشوید

اگر یادگیری لغات و درک اصطلاحات زبانی سخت بود پا پس نکشید و آنچه را که یاد می‌گیرید بی‌فایده ندانید. در اینگونه مواقع نقاط ضعف خود را بپذیرید، یک نفس عمیق بکشید و ادامه دهید. اگر هیچ پیشرفتی در کارتان مشاهده نکردید، استراتژی‌های مطالعه‌ی خود را یک بار دیگر ارزیابی کنید، استراحتی کنید و فردا از نو شروع کنید. بدانید که یادگیری زبان انگلیسی مسابقه نیست اما بسیار شبیه ماراتن است؛ کسی پیروز می‌شود که ناامید نشود و تا خط پایان ادامه دهد.

موفقیت‌های خود را به خاطر بسپارید

یادتان هست اولین بار کی توانستید یک جمله‌ی کامل هرچند کوتاه به زبان جدید بگویید؟ آیا در یک رستوران خارجی بدون تپق غذای خود را سفارش داده‌اید؟ لذت به‌کار بردن یک اصطلاح در جای درست در یک جمله را به‌خاطر دارید؟ حتی آن لحظه را که اولین تمرینِ جای خالیِ یک کلمه‌ای را جواب دادید چه حسی داشت؟ بله! همه‌ی این‌ها موفقیت هستند. اگر توانسته‌اید همین موفیقت‌های کوچک را به دست آورید پس در ادامه‌ راه هم موفق خواهید بود.

بر روی اهداف بلند مدتتان متمرکز بمانید 

هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ آیا برای تفریح این کار را می‌کنید؟ یا هدفی جدی دارید؟ مثلا می‌خواهید به وسیله ‌آن در کارتان پیشرفت کنید یا برای زندگی در کشوری دیگر آماده شوید؟ همیشه باید اهداف بلند مدتتان پیش چشم شما باشند تا به شما انگیزه دهند بر سختی‌های یادگیری زبان انگلیسی و به‌کار بردن گرامر‌های پیچیده غلبه کنید و یک یادگیری لذت‌بخش زبان برای شما به ارمغان آورند.

برای کار هر روز خود ارزش قائل شوید

حی اگر روزانه به مدت ۱۵ دقیقه به یادگیری لغات یا تقویت مهارت شنیداری اختصاص دهید قابل قدردانی است، خیلی‌ها همین کار را هم نمی‌کنند. یادگیری به شکل روزانه باعث می‌شود ساختارها، گرامرها و لغات در در حافظه‌ بلندمدت شما جای بگیرند و این ارزشمند است.

متعهد بمانید و شانه خالی نکنید

در مسیر یادگیری زبان انگلیسی ممکن است با موانعی روبه‌رو شوید اما سعی کنید به خاطر داشته باشید که چرا زبان می‌خوانید تا انگیزه بگیرید. به یاد داشته باشید هر مانعی که از سر راه بر‌می‌دارید شما را به تسلط بر زبان انگلیسی و روان صحبت کردن نزدیک‌تر می‌کند.

دل به پاداش‌های ماندگار یادگیری زبان ببندید

لذت بردن از موفقیت‌های آینده، به شما برای دستیابی به اهداف بزرگتر انگیزه می‌دهد. هر چند ممکن است شروع یادگیری زبان فقط از روی کنجکاوی باشد، اما به محض تسلط بر آن مزایایی را تجربه خواهید کرد که برای یک عمر ادامه می‌یابند، چه از نظر شغلی و چه از نظر شخصی.

یادگیری آنلاین را فراموش نکنید 

با آموزش آنلاین همواره کلاس زبان در اختیار شما است ، با آموزش آنلاین انگلیسی زحمت رفتن به سرکلاس ، هزینه های رفت و آمد حذف خواهد شد. در هرجا که باشید می توانید در کلاس آنلاین شرکت کنید . ارتباط با شبکه ای از زبان آموزان ، محتوای کامل آموزشی ، تست و تمرین و آموزش با هزینه کمتر از کلاس های حضوری ، عدم نیاز به خرید کتاب و..... مزیت هایی است که سایت المپ در اختیار شما قرار می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز