اولین آمار منتشر شده از رایا مارکتینگ: موفقیت اتفاقی نیست، تحویل ۹۷۰ محتوا در روز کار ساده ای نیست

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۰:۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۰۶۷۸
اولین آمار منتشر شده از رایا مارکتینگ: موفقیت اتفاقی نیست، تحویل ۹۷۰ محتوا در روز کار ساده ای نیست
رایا مارکتینگ را بدون شک می توان موفق ترین شرکت فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و به خصوص تولید محتوا دانست. در این مطلب قصد داریم ابتدا بیان کنیم که چرا رایا مارکتینگ یک کسب و کار موفق نامیده می شود. در مرحله بعد دلایل این موفقیت را مرور می کنیم و در آخر نیز با خدمات این شرکت بیشتر آشنا خواهیم شد.

به گزارش برنا، تحویل 970 محتوا در روز کار ساده ای نیست! اگر هر محتوا را با کمترین میزان خود (یعنی 800کلمه) در نظر بگیریم، این رقم معادل تولید 776000 کلمه محتوا در روز خواهد شد. یعنی شرکت تولید محتوای رایا مارکتینگ در هر روز مینیمم 776000 کلمه محتوا به دست مشتریان خود می‌رسند!

اما قبل از اینکه بخواهیم به موفقیت های شرکت رایا مارکتینگ بپردازیم، بهتر است به صورت اجمالی به این موضوع پرداخته شود که کدام شرکت ها را موفق می نامند؟ در پاسخ به این سوال می توان جواب های بسیار زیادی را بیان کرد که شاید همه آنها نیز به نوعی صحیح هستند، اما به صورت خلاصه می توان گفت شرکتی که بتواند نیاز یک طیف وسیع از جامعه را به بهترین شکل ممکن برطرف نماید و مشتریان نیز از خدمات یا محصول آن رضایت دارند، موفق است.

رایا مارکتینگ نیز مانند هر شرکت موفق دیگری با تلاش های شبانه روزی و مستمر توانسته مسیر موفقیت را ابتدا پیدا کند و سپس در آن قدم نهاده و در حال حاضر به سرعت در این مسیر در حال حرکت است. مستمر بودن تلاش می تواند هر شرکت یا کسب و کاری را به سمت موفقیت ببرد و قطعا هیچ موفقیتی در عصر حاضر به خصوص در عرصه دیجیتال اتفاقی نیست. البته دانش و تجربه کافی باید به عنوان چاشنی همراه با تلاش مستمر وجود داشته باشد تا مسیر برای رسیدن به موفقیت هموارتر از قبل شود.

شرکت رایا مارکتینگ از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده است؟

شاید برای شما نیز جالب باشد که تقریبا 3 سال بیشتر از شروع به کار شرکت رایا مارکتینگ نگذشته و همه این افتخارات را کسب کرده است. افرادی که تا کنون به هر نحوی با تولید محتوا سر و کار داشته اند، قطعا رایا مارکتینگ را به خوبی می شناسند. این شرکت از سال 96 با انجام تحقیقات گسترده تشکیل شده و به صورت رسمی از سال 97 پا به عرصه رقابت با رقیبان خود گذاشته است. شاید این موضوع که چگونه یک کسب و کار می تواند در مدت زمانی تقریبا سه ساله، با چنین سرعت و شتابی پله های ترقی را طی کند، برای شما نیز جالب باشد. قطعا بدون تلاش، تخصص و پشتکار رسیدن به این امر مهم امکان پذیر نیست.

چرا رایا مارکتینگ را باید یک شرکت موفق بدانیم؟

یکی از ملاک های موفقیت هر کسب و کاری، داشتن مشتری است و عملا کسب و کارهایی که مشتری نداشته باشند، نیازی به ادامه کارشان نخواهد بود و سریع از چرخه رقابت حذف خواهند شد. حال بهتر است به صورت اجمالی نگاهی به مشتریان شرکت رایا مارکتینگ داشته باشیم. این شرکت سفارشات خود برای هر مشتری را شماره گذاری کرده و در پایان سال 1399 و ابتدای سال 1400 توانست سفارش 100 هزار خود را ثبت کند و در حال حاضر با سرعت بسیار خوبی بر تعداد این سفارشات افزوده می شود.

نظر کاربر صد هزارمین سفارش در مورد شرکت رایا مارکتینگ:

آقای محمد جوانی یکی از افراد فعال در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ هستند که محتواهای مورد نیاز خود را از شرکت رایا مارکتینگ دریافت می‌کنند. در مصاحبه ای که با ایشان شد، متوجه شدیم که از محتواها و کیفیت آن‌ها نیز بسیار راضی هستند. در ادامه می‌توانید ویدئوی صحبت های ایشان را مشاهده کنید.

اگر کمی حساب و کتاب سر انگشتی انجام دهیم متوجه می شویم که در مدت زمان سه سال ثبت 100 هزار سفارش به منزله داشتن روزی بیش از 90 مشتری است. زیرا در هر روز به طور میانگین باید 91 سفارش ثبت شود تا چنین رقمی به دست آید. با ضرب عدد 90 در تعداد روزهای یک ماه که معمولا 30 روز است، می توان متوجه شد که در هر ماه بیش از 2739 سفارش در شرکت رایا مارکتینگ ثبت می شود.

اما آیا این پایان کار است؟ خیر اگر این موضوع را بدانیم که هر سفارش ممکن است چند پارت داشته باشد، برای مثال ممکن است در یک سفارش تولید محتوای متنی، مشتری نیاز به 10 محتوا داشته باشند و این 10 محتوا در قالب یک سفارش تهیه می شوند. تا کنون سفارش هایی با 300 پارت و حتی بیشتر نیز در بین سفارشات رایا مارکتینگ به ثبت رسیده است. بدین ترتیب تعداد تولید محتواهایی که در شرکت رایا مارکتینگ انجام شده بیش از 8 برابر تعداد سفارشات ثبت شده یعنی بیش از 800 هزار محتوا و تعداد کلمات محتواهای تولید شده نیز بالغ بر 263224800 کلمه است.

چگونه رایا مارکتینگ توانسته این همه سفارش را با موفقیت انجام دهد؟

در این موضوع که نقش مدیریت مجموعه بر این موفقیت غیر قابل انکار است هیچ شکی نیست، زیرا هیچ کسب و کاری بدون مدیریت قوی نمی تواند در مسیر صحیح قرار بگیرد تا به موفقیت برسد.

رایا مارکتینگ

تصویری از مدیر عامل و  اعضای هیئت مدیره رایا مارکتینگ

اما موضوع موفقیت رایا مارکتینگ را نمی توان به مدیریت ختم کرد، زیرا موفقیت این مجموعه حاصل یک کار تیمی است که مدیریت مجموعه در راس این تیم قرار می گیرد. در تصویر پایین تنها چند تن از تیم بزرگ و قدرتمند و زحمت کش رایا مارکتینگ را مشاهده می کنید.

رایا مارکتینگ

برخی از اعضای تیم رایا مارکتینگ

بکارگیری نیروی کار متخصص

بهره مندی از تعداد زیادی نویسنده، مترجم، گرافیست، سئو کار و... که همگی در کار خود متخصص بوده نیز در موفقیت این تیم بی تاثیر نمی باشد. در حال حاضر بالغ بر 7000 نویسنده با اشراف کامل بر سئو از سراسر کشور با رایا مارکتینگ در حال همکاری هستند. از طرفی دیگر حدود 11000 تایپیست با تخصص محتوا گذاری و همچنین 9000 گرافیست جهت انجام امور گرافیکی و همچنین موشن گرافی با شرکت رایا مارکتینگ در حال همکاری می باشند. برای تولید پادکست نیز حدود 3000 نفر از سراسر کشور استخدام شده اند که همه این افراد از طریق برگزاری آزمون پذیرش شده اند و این موضوع نشان دهنده داشتن تخصص آنها می باشد.

البته به جز مواردی که به آنها اشاره شد، دلایل دیگری را نیز می توان برای موفقیت این مجموعه بیان کرد.

داشتن تیم پشتیبانی قوی

به عنوان مثال داشتن پشتیبانی بسیار خوب و قوی برای مشتریان و همچنین همکاران نویسنده، گرافیست و... توانسته به این موفقیت کمک کند. شرکت رایا مارکتینگ هر روز از ساعت 8:30 صبح الی 12 شب از طریق اپراتورها پشتیبانی را انجام می دهد و حتی در روزهای تعطیل نیز این پشتیبانی وجود دارد. بدین ترتیب مشتریان رایا مارکتینگ بدون هیچ گونه دغدغه ای می توانند سفارش خود را ثبت کرده و یا پیگیری آن را انجام دهند. این موارد سبب شد که در تعطیلات نوروز 1400 سفارش 100 هزارم رایا مارکتینگ ثبت شده و وارد مرحله اجرایی شود.

امکان برقراری ارتباط مستقیم مشتری با تولید کننده محتوا

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده این مجموعه با سرعت بسیار خوبی به موفقیت برسد، امکان ارتباط مشتری با تولید کننده محتوا است. بدین ترتیب مشتری می تواند مواردی که در نظر داشته را برای تولید کننده محتوا بیان کند تا وی نیز در تولید محتوا آن موارد را لحاظ نماید. این ارتباط توانسته است کیفیت کار را افزایش دهد و کمک کرده تا محتوای تولید شده با چیزی که در ذهن مشتری وجود دارد، بیشترین شباهت را داشته باشد.

مقرون به صرفه بودن

مقرون به صرفه بودن خدمات ارائه شده توسط شرکت رایا مارکتینگ نیز بر موفقیت و رشد سریع این شرکت بی تاثیر نبوده است. شاید هیچ شرکت یا مجموعه ای را نتوان یافت که بتواند کار تولید محتوا «متنی، صوتی و تصویری» را با کیفیت و قیمت ارائه شده در رایامارکتینگ انجام دهد. همین موضوع باعث شده تا برای همه سایت ها رایامارکتینگ گزینه ای مناسب به شمار برود.

رایا مارکتینگ

در این بخش می توان قیمت انواع خدمات رایا مارکتینگ را مشاهده کرد

رایا مارکتینگ چه خدماتی را ارائه کرده است؟

تولید محتوای متنی

شاید اولین و مهمترین خدماتی که رایا مارکتینگ به مشتریان خود ارائه کرده را بتوان تولید محتوای متنی نامید. با توجه به حجم بالای نیاز مشتریان به تولید محتوای متنی، شرکت رایا مارکتینگ ابتدا کار خود را با تولید محتوای متنی برای وبسایت ها آغاز کرد. سپس با تحقیقات بیشتر نیازسنجی دقیق تری انجام داده و توانست زمینه فعالیت خود را گسترده تر نماید، به طوری که در حال حاضر امکان تولید محتوا و همچنین ترجمه به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، چینی، ترکی، روسی، فرانسه و... در شرکت رایا مارکتینگ فراهم شده است.

همه محتواهایی که شرکت رایا مارکتینگ به مشتریان تحویل می دهد، سئو محور هستند و این که محتوا تالیفی، بازنویسی یا ترجمه ای باشد هیچ گونه تاثیری بر روی سئوی محتوا نمی گذارد. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام نیز توسط نویسنده های مجموعه رایا مارکتینگ انجام می شود، البته در هنگام ثبت سفارش باید قید شود که محتواها به منظور استفاده در شبکه های اجتماعی مورد نیاز است، زیرا به طور پیشفرض شرکت رایا مارکتینگ محتواهای سئو شده برای سایت های اینترنتی تولید می کند. در سفارشات تولید محتوای متنی هیچ گونه محدودیتی از نظر تعداد کلمه وجود ندارد و مشتری می تواند با توجه به نیازی که دارد، سفارش خود را با تعداد کلمات مد نظر ثبت کند.

رایا مارکتینگ

لیست خدمات شرکت رایا مارکتینگ

تولید محتوای تصویری

انجام کارهای گرافیکی از دیگر خدماتی است که رایا مارکتینگ برای مشتریان خود فراهم کرد. کارهای گرافیکی که در این مجموعه انجام می شوند که شامل طراحی بنر، لوگو رتوش تصاویر، طراحی کاریکاتور و... می باشند. در پایان محتوای ویدیویی نیز به لیست خدمات رایا مارکتینگ اضافه شد. تولید محتوای ویدیویی یا همان موشن گرافیک یکی از روش های تبلیغاتی مدرن و تاثیرگذار به شمار می رود که اغلب کسب و کارها به آن نیاز دارند تا بتوانند بازاریابی بهتری داشته باشند. علاوه بر موشن گرافی می توان تدوین ویدیو و ولاگ را نیز در این زیر مجموعه خدمات تولید محتوای ویدیویی قرار داد.

تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی خدمتی دیگر از رایا مارکتینگ محسوب می شود، پادکست ها گزینه ای بسیار خوب برای تبلیغات به شمار می روند. داشتن صدای مخملی یکی از شروط پذیرش برای انجام این کار است، زیرا عدم وجود چنین صدایی نمی تواند یک کسب و کار را از طریق تولید پادکست به موفقیت برساند. در حال حاضر بیش از 3000 نفر در بخش تولید محتوای صوتی با رایا مارکتینگ همکاری می کنند. مشتری می تواند طبق شناخت قبلی خود و یا تجربه آشنایان، فرد مورد نظر خود را انتخاب کند تا پادکست های مورد نظر با صدای همان شخص تهیه شوند. امکان درخواست موزیک ملایم پس زمینه برای مشتریان بخش تولید محتوای صوتی نیز فراهم شده تا جذابیت کار چندین برابر شود.

سایر خدمات

خدمات، آموزش تولید محتوا و همچنین آموزش سئو یا بهینه سازی سایت نیز توسط اساتید برجسته در شرکت رایا مارکتینگ امکانپذیر است تا افرادی که قصد دارند برای سایت خود تولید محتوا یا حتی بهینه سازی را انجام دهند و همچنین افرادی که قصد دارند برای ورود به بازار کار این تخصص ها را بیاموزند، با صرف کمترین وقت و هزینه بتوانند آموزش های لازم و موثر را دریافت کنند. مشاوره در زمینه بازاریابی اینترنتی از دیگر خدماتی است که رایامارکتینگ با توجه به بهره مندی از نیروی کار متخصص توانسته است با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان خود ارائه دهد. افرادی که اطلاعات کافی در مورد بازاریابی اینترنتی ندارند، می توانند مشاوره های لازم را دریافت نمایند تا بتوانند برای پیشرفت کسب و کار خود گام های بلند و استواری را بردارند.

یکی دیگر از خدمات ارزشمندی که رایا مارکتینگ برای مشتریان خود فراهم کرده است، درج محتوا در سایت یا همان دیتا اینتری است. بهره مندی از افراد متخصص باعث شده تا هر سایتی با هر نوع سیستم مدیریت محتوا بتواند از خدمات دیتا اینتری بهره مند شود. درج محتوا در سایت طبق نظر و سلیقه مشتری و با توجه به تقویم محتوایی آنها نیز امکان پذیر است تا مشتری در مدت زمان کوتاهی شاهد ارتقای سئو سایت خود باشد. رایا مارکتینگ درج محتوا در سایت یا دیتا اینتری را مانند سایر خدمات خود با بهترین قیمت ممکن ارائه کرده تا همه سایت ها بتوانند از این خدمات ارزشمند بهره مند شوند.

نوشتن رپورتاژ آگهی و انتشار آن از دیگر خدمات شرکت رایا مارکتینگ محسوب می شود. رپورتاژ آگهی اگر به درستی نوشته شده باشد و همچنین سایت مناسبی برای انتشار آن در نظر گرفته شود، می تواند تعداد بازدیدکنندگان یک سایت را به طور چشمگیری افزایش دهد. بدین ترتیب با رپورتاژ آگهی می توان هم به سئوی سایت کمک کرد و هم تعداد مشتریان یک سایت را تا حدود زیادی افزایش داد.

سخن آخر

در این مطلب سعی شده تا دلایل موفقیت شرکت رایا مارکتینگ بحث شود. کسب و کارهای بسیار زیادی هر ساله تاسیس می شوند و در مدت زمان کوتاهی میدان رقابت را ترک می کنند. با مطالعه این مطلب می توان متوجه شد که مسیر موفقیت چگونه پیدا می شود و حرکت در این مسیر نیاز به چه میزان تلاش و زحمتی است. گستردگی خدمات و انجام آنها به بهترین شکل ممکن، یکی از دلایل موفقیت مجموعه رایا مارکتینگ به شمار می رود. از طرفی دیگر تلاش و پشتکار مدیریت و سایر اعضای شرکت رایا مارکتینگ در بدست آمدن این نتایج شگفت انگیز بی تاثیر نبوده است. شرکت رایا مارکتینگ از جمله شرکت هایی است که همیشه بر روی کیفیت تکیه داشته و هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نکرده است. همه این موارد کمک کرده تا امروز رایا مارکتینگ بر قله تولید محتوا در ایران پرچم خود را به اهتزاز در آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز