مشاوره طلاق

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۴۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۰۲۲۶
در ادامه مقاله به بررسی کامل مشاوره طلاق می پردازیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش برنا، آیا از مشاوره طلاق هنر زندگی و دلایل اهمیت آن آگاهی دارید؟ امروزه پدیده طلاق با رشد روز افزونی مواجه شده است و این در حالیست که آسیب ها و پیامدهای طلاق یک مساله غیر قابل انکار است. در صورتی که زوجین فرزند نیز داشته باشند، این صدمات چندین برابر خواهد شد. طلاق همواره بهترین راهکار ممکن نیست و زوجین باید با کسب اطلاعات و راهنمایی های متخصصین، اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشند؛ شاید که طلاق بهترین راه حل نباشد و بتوان با راهکارهای دیگری، زندگی مشترک را نجات داد و از آسیب های فراوان پیشگیری کرد. در صورتی که طلاق تنها راه ممکن باشد نیز می توان صدمات ناشی از آن را به حداقل رساند. در ادامه مقاله به بررسی کامل مشاوره طلاق  می پردازیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مشاوره طلاق و دلایل اهمیت آن

مشاوره طلاق

زمانی که زن و شوهر به هر دلیلی خود را در آخر مسیر زندگی مشترک می بینند، خواهان اینند که هرچه سریع تر از یکدیگر جدا شوند. اما در این شرایط مسائل زیادی وجود دارد که زوجین باید به آن توجه داشته باشند چرا که طلاق مساله بسیار پر اهمیتی است و می تواند بر تمام ابعاد زندگی زن و شوهر و حتی فرزندان تاثیر بگذارد. در شرایطی که هر دوی شما به دلایل ناراحتی ها و فشار روانی در حال فروپاشی هستید، یک فرد بی طرف و متخصص می تواند کمک تان کند تا تمام ابعاد طلاق را بسنجید. حتی در بسیاری از مواقع روزنه های امیدی برای حفظ زندگی و ساخت مجدد آن وجود دارد که با کمک مشاوره طلاق می توانید آن ها را بیابید. حتی اگر به درستی فکر کرده اید و با قطعیت تمام راجع به طلاق تصمیم گرفته اید، باز هم بهتر است که از مشاوره طلاق کمک بگیرید تا آسیب های احتمالی پس از طلاق را به حداقل برسانید.

مشاوره طلاق چه وظیفه ای دارد؟

مشاور یا روانشناس در مرحله اول با زوجین صحبت می کند و اطلاعاتی در مورد مشکلات و دلایل طلاق به دست می آورد. در صورتی که متوجه شود اختلافات زوجین اساسی است و راهی برای حفظ زندگی نیست، به آن ها کمک می کند تا بتوانند به سالم ترین و درست ترین شیوه ممکن از یکدیگر طلاق بگیرند. ارائه راهکارهای حقوقی و روانشناسی از وظایف مشاوره طلاق به زوجین است. اما اگر مشاور تشخیص دهد که مشکلات زوجین قابل حل است و طلاق مشکل بزرگ تری برای شان ایجاد می کند، آنان را تشویق و راهنمایی می کند تا بتوانند مسائل میان خود را برطرف سازند.

زوجین از طریق مشاوره طلاق چه اطلاعاتی به دست می آورند؟

تحقیقات و بررسی ها نشان داده که بسیاری از زوجین در یک تا پنج سال اول زندگی خود اقدام به طلاق می نمایند. این در حالیست که اکثرا نسبت به پیامدها و مشکلات طلاق آگاهی ندارند و نمی دانند که چه چیزی در انتظار آن ها است. با کمک و راهنمای های مشاوره طلاق، زوجین اطلاعات کاملی در این زمینه پیدا می کنند. مشاور به آن ها می آموزد که تصمیمات مهم برای زندگی مشترک و یا اتمام آن را با عقل و منطق خود بگیرند و کم تر احساسات شان را دخیل کنند. هم چنین اکثر زوجینی که با کمک مشاوره طلاق می گیرند، آسیب های کم تری را متحمل می شوند.

تاثیر مشاوره طلاق بر فرزندان

فرزندان آسیب پذیر ترین افراد در جریان طلاق و جدایی والدین هستند. به هیچ عنوان نمی توان تبعات طلاق برای فرزندان را انکار کرد؛ اما با کمک گرفتن از مشاوران متخصص می توانید صحیح ترین برخورد را با فرزندان خود داشته باشید و آن ها را از درگیری های روند طلاق دور نگه دارید. اینگونه فرزندان کم ترین آسیب ممکن را می بینند. همچنین در صورتی که مادر و و پدر پس از طلاق رابطه دوستانه و دور از دشمنی با هم داشته باشند، صدمات طلاق کم تر از قبل نیز می شود. مشاوره طلاق در این زمینه به شما کمک می کند.

زمان کمک گرفتن از مشاوره

نکته ای که باید به ان توجه داشته باشید، زمان کمک گرفتن از خدمات مشاوره است. بسیاری از افراد زمانی به سراغ متخصصین می روند که کار از کار گذشته است و مشکلات به حاد ترین مرحله رسیده اند. این در حالیست که اگر قبل از جدی شدن مشکلات آن ها را جدی بگیرید، می توانید از بسیاری مسائل پیشگیری نمایید. برخی از مسائل زنگ خطری هستند که باید آن ها را جدی بگیرید. این موارد عبارتند از:

_دیگر از زندگی مشترک لذتی نمی برید و بر این باورید که در دوران مجردی روزگار بهتری داشته اید.

_نسبت به آینده ناامید شده اید و همسرتان را مسبب این قضیه می دانید.

_فکر می کنید که همسرتان انتخاب درستی نبوده است و دیگر افراد را به جای او تصور می کنید.

_اعتماد به نفس تان در طول زندگی مشترک از بین رفته است.

_احساس می کنید که در زندگی مشترک از خود واقعی تان فاصله گرفته اید.

_به همسرتان اعتماد ندارید

_همسرتان بدون دلیل به شما مشکوک است و زندگی برای تان سخت و آزار دهنده شده است.

توجه داشته باشید که مشکلات هشدار دهنده زندگی مشترک تنها محدود به این موارد نمی شوند. موارد بسیار زیاد دیگری نیز هستند که می توانند احساس ناامیدی نسبت به  همسر و زندگی مشترک را در افراد ایجاد کنند. پس در مواجه با این مسائل به جای گذر کردن و نادیده گرفتن، به دنبال حل شان بروید. البته این بدان معنی نیست که در صورت حاد تر شدن مشکلات دیگر کاری نمی توان انجام داد و تنها طلاق راهکار است. حتی در این مواقع نیز می توانید از خدمات مشاوره طلاق بهره مند شوید و گامی در جهت حل مشکلات خود با همسرتان بردارید.

بهترین نوع طلاق چیست؟

برخی مواقع نیز بهترین راهکار برای یک زن و شوهر طلاق است چرا که با وجود مشکلات جدی شان در زندگی، هم خود و هم فرزندان به وسیله طلاق آسیب کم تری می بینند. اما در هر صورت لازم است که زوجین نسبت به انواع طلاق آگاهی داشته باشند. طلاق عاطفی یکی از انواع طلاق است که در آن جدایی قانونی صورت نمی گیرد اما هیچ پیوند عاطفی میان زن و شوهر وجود نخواهد داشت و خانواده در فضایی سرد به زندگی خود ادامه می دهند. بهترین نوع طلاق آن است که زوجین هر دو مسئولیت های خود را بشناسند و قبول کنند و بدون جنگ و دعوا به صورت توافقی از هم جدا شوند. در این حالت هم خود و هم فرزندان کم ترین آسیب ممکن را متحمل می شوند. مشاوره طلاق به شما کمک می کند تا با توجه به شرایط تان، بهترین نوع طلاق را بشناسید و راه آن را در پیش بگیرید. متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا با ارائه خدمات حضوری و تلفنی در این زمینه یاری تان کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز