آخرین راهنمای صفر تا صد بیمه موتورسیکلت (آبان ۱۴۰۰)

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۰:۴۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۵۰۶۹۲
آخرین راهنمای صفر تا صد بیمه موتورسیکلت (آبان ۱۴۰۰)
هر روز مرکز پشتیبانی بیمه دات کام در گزارش‌های خود اعلام می کنند که سوال ” ارزانترین بیمه موتور سیکلت را از کجا بخرم؟” از طرف مشتریان چند بار در روز پرسیده می شود.

به گزارش برنا، قانون بیمه شخص ثالث موتور را اجباری کرده است. راکبان موتور به  بیمه‌نامه برای پوشش ریسک‌های مربوط به تصادفات رانندگی نیازدارند. موتورسواران با تهیه این بیمه می‌توانند خیالی آسوده حین تجربه هیجانی داشته باشند. اگر به سیر تا پیاز این بیمه علاقه‌مند هستید، با ما همراه شوید. ابتدا به معرفی انواع بیمه موتور می پردازیم؛ سپس، واقعیت هایی  را می گوییم که همه موتورسواران آسیب دیده می گویند: ” کاش زودتر این‌ها را می دانستیم !!!”

اگر موتورمان، بیمه نداشته باشد، چه می شود؟

  • اگر مقصر تصادف با موتورسیکلت،  حساب بانکی پرو پیمان داشته باشد، شاید ملالی از نداشتن بیمه‌نامه تجربه نکند. چون شخص بدون بیمه باید همه هزینه‌ها را خودش پرداخت کند.
  • مدام باید ترس از پلیس داشته باشیم؛ پلیس به محض شناسایی موتورسیکلت بدون بیمه‌نامه آن را به پارکینگ منتقل خواهد کرد. در این صورت، موتورسوار باید همه زندگی خود را تعطیل کرده و به دنبال ترخیص موتور از پارکینگ بدود. تازه تا بیمه شخص ثالث را هم نخرد،موتورش را رفع توقیف نمی‌کنند.
  • موتور بدون بیمه‌نامه شخص ثالث  خرید و فروش نمی‌شود.

انواع بیمه موتور

برای موتورسیکلت نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری دو بیمه‌نامه درنظر گرفته شده است. این بیمه‌ها ریسک‌های احتمالی این رانندگی هیجان انگیز و گاهی نان آور را پوشش می‌دهند:

  • بیمه بدنه موتورسیکلت
  • بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت همانند بیمه بدنه خودرو ، غرامت حوادثی نظیر:

  • آتش‌سوزی
  • سرقت خودرو
  • تصادم یا تصادف و برخورد خسارت زای هر جسم متحرک یا ثابت با موتورسیکلت
  • انفجار و آتش گرفتن موتور را پرداخت می‌کند.

بیمه شخص ثالث ابعادی غیر از خود خودرو نظیر جان شخص ثالث و راننده مقصر و بعد مالی  تصادفات و خسارت ها حین تصادف را در بندهای بیمه خود مدنظر قرار می‌دهد. اگر بخواهیم کمی اسرار بیمه‌گران را فاش کنیم، باید بگوییم که بیمه بدنه موتورسیکلت چندان مورد توجه موتورسواران واقع نشده است و بیشتر طرفدار بیمه شخص ثالث موتور بوده اند. بهتر است به بیمه شخص ثالث موتورسیکلت توجه بیشتری داشته باشیم:

بیمه شخص ثالث موتور

شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی(ترک نشین، عابرپیاده یا ….) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. اگر راننده در حادثه تصادف مقصر شناخته شود، شرکت بیمه‌گر متعهد به تامین غرامت حادثه است. اگر راننده موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث مقصر نباشد و طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث موتور قرار می‌گیرد. او باید خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر موتور طلب نماید.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت بدون گواهینامه

تعداد موتورسوارانی که علیرغم دانستن اجباری بودن بیمه شخص ثالث موتور آن را خریداری نمی کنند، زیاد است. باید به این افراد اهمال کار عزیز یادآوری کنیم:” نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت جریمه روزانه را در پی دارد”. اگر حادثه ای رخ دهند و شرایط زیر حاکم باشد، شرکت بیمه به راننده مقصر فاقد بیمه موتور خسارتی پرداخت نخواهد کرد:

  • رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر و روانگردان انجام شده باشد.
  • تصادف عمدی باشد
  • راننده مقصر موتور گواهینامه رانندگی این وسیله نقلیه را نداشته باشد.
  • راننده، موتورسیکلت را دزدیده باشد یا با سند و مدرک ثابت شود که او از مسروقه بودن موتور اطلاع داشته است.

اطلاعات بیشتر درباره بیمه موتورسیکلت و پوشش‌های آن در راهنمای کامل بیمه موتورسیکلت را از دست ندهید. این راهنما به کمک همه موتورسوارانی می‌شتابد که در صدد رانندگی ایمن و دوری از خسارات و تصادف‌ها هستند.

قیمت بیمه ثالث موتور

عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه موتورسیکلت دخیل هستند. اگر موتورسواری بخواهد کمی در هزینه های خود کج دار و مریز قدم بردارد، باید به دقت عوامل زیر را بخواند. او می‌تواند برخی عوامل را متناسب با بودجه خود محاسبه نماید تا در نهایت، ارزان ترین بیمه موتورسیکلت را انتخاب نماید؛ هر چند توصیه کارشناسان بیمه دات کام این است که سعی کنید پوشش‌های بیمه ای مناسب را حتما لحاظ نمایید زیرا جانتان باارزش تر از مبلغ اندکی است که بخواهید در هزینه بیمه موتور صرفه جویی کنید.

محاسبه نرخ بیمه موتورسیکلت

محاسبه نرخ بیمه موتورسیکلت

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور ‌

فرمول محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور به این صورت است :

  1. حق بیمه خالص ثالث موتورسیکلت را طی یک سال تقسیم بر ۳۶۵ می‌نمایید.
  2. جواب مرحله قبل را در تعداد روزهای دیرکرد ضرب می کنیم.

یک خبر خوب که اگر بیش از یک سال در  تمدید بیمه موتور دیرکرد داشته باشید، فقط باید جریمه ۳۶۵ روز دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت پرداخت شود.مبلغ جریمه دیرکرد هنگام خرید بیمه تعیین می‌شود. این جریمه بر نرخ حق بیمه موتور اضافه می‌شود.

نرخ بیمه موتور سیکلت سال ۱۴۰۰

نوع موتورسیکلت 

مبلغ بیمه پایه موتورسیکلت 1400 ( تومان)

گازی

481000

دنده ای تک سیلندر

587600

دو سیلندر و بیشتر

645500

دنده ای سه چرخ

694200

 

 

 

 

 

 

 

 

مدت زمان بیمه موتور

اگر تجربه داشتن خودرو داشته باشید، عموما می‌دانید که بیمه شخص ثالث در دو نوع بلندمدت یک‌ساله و کوتاه مدت چندماهه ارائه می شود. ولی بیمه‌نامه موتورسیکلت با اعتبار یک ساله صادر می‌شود. شرکت‌های بیمه‌گر اندکی  نظیر شرکت بیمه پاسارگاد خرید بیمه موتور کوتاه مدت( بیمه کوتاه مدت ۳یا۶ ماهه، بیمه ۶ ماهه موتور سیکلت، هزینه بیمه موتور سیکلت سه ماهه) را میسر ساخته اند.

کان خرید بیمه کوتاه مدت موتور به صورت محدود وجود دارد: مجبوریم به گزینه‌هایی نظیر قیمت بیمه موتور سیکلت ۳ ماهه، روش محاسبه حق بیمه کوتاه مدت ۳یا۶ ماهه، نرخ بیمه موتور سیکلت سه/۳ماهه، قیمت بیمه موتور سیکلت ۶ ماهه، بیمه موتور شش ماهه نگاهی اجمالی داشته باشیم:

هزینه بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه

فروش بیمه موتور به صورت کوتاه مدت با حق بیمه روز شمار حساب می‌شود که هزینه آن به نسبت بیمه‌نامه‌های سالانه گران ترخواهد بود.بیمه موتورسیکلت سه ماهه تا ۶ ماهه برای تمامی رشته‌های بیمه‌ای و براساس شرایط متقاضیان می‌تواند ارائه شود. اما اکثر تقاضاها برای بیمه سالانه است و هزینه آن ها بنا بر شرایط تقاضا‌ها و پوشش‌های مورد درخواست مشتریان تعیین می‌شود.

نرخ بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت

بیمه ۳ ماهه موتورسیکلت:  %۳۰ حق بیمه سالانه

بیمه ۶ ماهه موتورسیکلت: % ۶۰ حق بیمه سالانه

بیمه ۹ ماهه شخص ثالث : %۹۰ درصد حق بیمه سالانه

چگونه بیمه موتور خود را تمدید کنم؟

بیمه دات کام که همیشه سعی دارد همراه شما بیمه‌گزاران عزیز باشد، توصیه می کند:” در بخش یادآور بیمه که در بالا بیان کردیم ،اطلاعات بیمه‌نامه موتور خود را ثبت نمایید تا سروقت کارشناسان سامانه بیمه دات کام با شما تلفنی و پیامکی ، تاریخ تمدید بیمه موتورسیکلت را اطلاع دهند. با این کار، شما هم می‌توانید با جلوگیری از پرداخت جریمه،  بیمه ارزان برای موتور خود خریداری نمایید.

برای استعلام، تمدید یا خرید ارزان‌ترین بیمه موتور به صورت آنلاین به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

خرید ارزان‌ترین بیمه موتورسیکلت از  بیمه دات کام

خرید ارزان‌ترین بیمه موتورسیکلت از  بیمه دات کام

ارزان‌ترین بیمه موتور را از کجا بخرم؟

هر روز مرکز پشتیبانی  بیمه دات کام در گزارش‌های خود اعلام می کنند که  سوال ” ارزانترین بیمه موتور سیکلت را از کجا بخرم؟” از طرف مشتریان چند بار در روز پرسیده می شود. لذا توصیه دوم ما به شما این است که به صفحه استعلام بیمه موتورسیکلت  bimeh.com سری بزنید و با وارد کردن اطلاعات مدنظر، به استعلام و مقایسه هزینه بیمه موتور سیکلت شرکت‌های بیمه‌گر معتبر مختلف پرداخته و بیمه موتور سیکلت ارزان قیمت مناسب با بودجه خود را فقط با چند کلیک ساده تهیه نمایید.

برگرفته از سایت بیمه: https://bimeh.com/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز