اطلاعات شفاف و لحظه‌ای از معاملات ملکی، نیاز همیشگی بازار مسکن

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۱۵:۰۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۲۳۰۲
اطلاعات شفاف و لحظه‌ای از معاملات ملکی، نیاز همیشگی بازار مسکن
کیلید علاوه بر یک سایت مسکن کامل و جامع، سامانه‌ای است که در تمام بخش‌های بازار مسکن پیشرو بوده و کاربردی‌ترین ابزارها را در اختیار مردم و متولیان بخش مسکن قرار داده است.

به گزارش برنا، یکی از راه‌های توسعه پایدار بازار مسکن، اعمال قوانین مالیاتی برای خانه‌های خالی یا مالکان چند واحد مسکونی است. اجرا و دریافت این ردیف‌های مالیاتی، به‌واسطه کمبود اطلاعات امکان پذیر نبود. اما امروزه با توسعه تکنولوژی و پیشرفت سامانه های ملکی امکان پذیر است.  در ادامه به چگونگی شناسایی و اجرای این طرح میپردازیم.

مردم تمایلی به پرداخت مالیات ندارند؛!

برنامه‌ریزی و دریافت مالیات در بخش مسکن، سال‌هاست با یک چالش بزرگ روبرو شده و آن کمبود اطلاعات کامل و جامع از خانه‌ها و مالکان آنهاست. به این صورت متولیان تصمیم‌گیری در بازار مسکن، نمی‌توانند آن‌طور که باید، سیاستگذاری منطقه‌ای و جزئی بگیرند و قوانین را صرفاً به‌تناسب جمعیت شهرها در نظر می‌گیرند. این امر علاوه بر مشکلات ساختاری در نظام مالیاتی که اعتماد مردم را به بازگشت مالیات اخذ شده به همان بخش از بین برده، به تکنولوژی هوشمند و یکپارچه هم نیاز دارد.

در این راستا وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور، مردم را مجبور به ثبت مشخصات ملکی خودکرده است تا بتوان یک منبع اطلاعاتی جامع از میزان و نوع سکونت مردم جمع‌آوری کرد. شایان‌ذکر است این سامانه در صورت کارکرد صحیح، می‌تواند به بازار مسکن کشور کمک شایانی کند. چراکه به دریافت مالیات از خانه‌های خالی کمک کرده و کمی محتکران را وادار به واگذاری املاک خود می‌کند. به این صورت می‌توان در کوتاه‌مدت به افزایش نسبی میزان خریدوفروش و اجاره املاک امیدوار بود.

گفتنی است در صورت ثبت تمام واحدها در این سامانه، یک پایگاه‌داده با اطلاعات کافی از تمام خانه‌های موجود در کشور به دست می‌آید که این امر در بلند مدت، بازار مسکن را به نظم و ساماندهی میرساند. نظمی که تا امروز در این بخش وجود نداشت و تمام سیاست گذاری ها بر مبنای تعداد مجوزهای ساخت و اطلاعات ناکافی اینچنینی گرفته می شد. اما در این میان بسیاری از مردم از ارائه مشخصات ملکی خود سرباز میزنند و معتقدند هرچه اطلاعات کمتری در خصوص دارایی شان ارائه شود، از پرداخت مالیات و عوارض های سالانه در امان می مانند. در حالی که پرداخت مالیات میتوان بازار مسکن را ساماندهی کرده و در بلند مدت بازاری پویا و پر رونق ایجاد کرد. گفتنی است شرط رسیدن به بازار پویا و توسعه یافته، برنامه‌ریزی درست و هزینه کرد مالیات های دریافتی، دربخش مسکن است.

انتشار روزانه و شفاف اطلاعات معاملات ملکی، کیلید ساماندهی بازار مسکن؛

همچنین ازآنجایی‌که تمام مردم موظف شدند تمام دارایی‌های ملکی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، بسیاری از مالکان خانه‌های خالی خود را برای فروش یا اجاره عرضه کردند. به این صورت افزایش فایل‌های فروش و اجاره در سایت مسکن و بنگاه‌های ملکی فعال شهر تهران در دوماهه پایانی تابستان 1400 شدیم.

لازم به ذکر است در راستای جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات ملکی، سال‌هاست مجموعه‌ای دانش‌بنیان با بهره‌گیری از هوش مصنوعی یکی از بهترین پایگاه‌های داده را ایجاد کرده و با استفاده از این اطلاعات، دستاوردهای بسیاری را برای بازار مسکن و مردم به همراه آورده است. این مجموعه که کیلید نام دارد، تمام معاملات صورت‌گرفته در 8 سال اخیر را از طریق سامانه اطلاعات بازار مسکن و منابع موثق دیگر استخراج کرده و به شکل ابزارهای کاربردی در اختیار مردم و سیاستگذاران بازار مسکن گذاشته است.

اطلاعات شفاف، سیاستگذاری‌ها را هدفمند می‌کند؛

گفتنی است ارائه اطلاعات شفاف و بروز معاملات املاک، آگاهی مردم را نسبت به نوسانات نرخ مسکن و تمام رویدادهای این بخش، افزایش می‌دهد. این اطلاعات علاوه بر اینکه به مردم برای تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند، سیاستگذاران این بخش مهم اقتصادی را برای اعمال تصمیم‌های هدفمند راهنمایی می‌کند. همچنین سیاستگذاری منطقه‌ای در بازار مسکن، یکی از مزیت‌های مهم گردآوری و انتشار این دیتاها است. به‌طوری که می‌توان با افزایش تقاضا برای خرید آپارتمان در قیطریه، سیاستگذاران را برای کنترل قیمت املاک این محله با نظارت بیشتر یا واگذاری مجوزهای ساخت در این منطقه از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است علاوه بر اینکه ابزارهای هوشمند کیلید، سرعت و کیفیت را به معاملات ملکی می‌افزاید، نوع فعالیت صنف مشاورین املاک را به‌روزرسانی کرده و رونق نسبی را در این بخش به ارمغان آورده است. به این صورت در کنار تمام فعالیت‌های روزانه و موردی مردم، فعالیت‌های ملکی نیز با استفاده از هوش مصنوعی روی می‌دهد.

کیلید + خرید آپارتمان

سرعت و دقت در فعالیت‌های ملکی، دستاورد هوش مصنوعی کیلید؛

انتخاب سریع و دقیق مسکن، یکی از دغدغه‌های مهم مردم است. این امر در این بازه زمانی که خرید آپارتمان در ونک، هزینه بسیار زیادی به همراه دارد، از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. به این صورت استفاده از سامانه کیلید علاوه بر اینکه مسیر رسیدن به خانه رویایی شما را هموار می­کند، سرعت و دقت انتخاب کاربران را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. ابزارهایی که همواره درحال‌توسعه و به‌روزرسانی هستند و انجام بخش‌های مختلف معاملات مسکن را آسان‌تر می‌کند.

یکی از به‌روزترین این ابزارها، پیداکردن خانه بویایی از طریق هوش مصنوعی کیلید است. این ابزار هوشمند با درنظرگرفتن تمام نیازها و سلایق متقاضی، فایل‌هایی که با تمام مؤلفه‌های وارد شده از سوی کاربر همسو است را معرفی می‌کند. گفتنی است این شاخصه‌ها شامل بازه قیمتی، محله، تعداد اتاق‌ها، سال ساخت و ... تا نوع نمای ساختمان را شامل می‌شود. همچنین مواردی که به این مؤلفه‌ها نزدیک هستند نیز، به کاربر معرفی می‌شوند. به‌عنوان‌مثال متقاضی خرید آپارتمان در قیطریه، پس از انتخاب مؤلفه‌های مدنظر خود، تمام فایل‌های مناسب خود را مشاهده کرده و واحدهایی که با متراژ کمتر یا بیشتر، با هزینه کاربر همخوانی دارد را هم به نمایش می‌گذارد.

سیستم واقعیت افزوده کیلید، محبوب‌ترین ابزار جستجوی ملکی؛

همچنین جستجو ازروی نقشه و پیداکردن خانه موردنظر ازروی دوربین گوشی همراه با استفاده از سیستم واقعیت افزوده نیز، مدت‌هاست جزو ابزارهای محبوب کاربران کیلید، به شمار می‌رود. به این صورت کاربران کیلید می‌توانند پس از کسب اطلاعات قیمت و نوسانات املاک مختلف تهران، برای خانه خود یا واحدی که قصد خرید یا اجاره آن را دارند تصمیم بگیرند و توسط ابزارهای مختلف جستجو، بهترین انتخاب ملکی را داشته باشند.

شایان‌ذکر است تمام این بخش‌ها، علاوه بر اینکه به مردم کمک می­کند، مشاورین املاک را نیز برای توسعه و رونق کسب‌وکارشان یاری می‌رساند. در نتیجه کیلید علاوه بر یک سایت مسکن کامل و جامع، سامانه‌ای است که در تمام بخش‌های بازار مسکن پیشرو بوده و کاربردی‌ترین ابزارها را در اختیار مردم و متولیان بخش مسکن قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز