آموزش خرید ارز دیجیتال تتر

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۵:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۸۶۲۲
آموزش خرید ارز دیجیتال تتر
در این مطلب سعی می کنیم نحوه خرید تتر را به شما آموزش دهیم، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

به گزارش برنا، یکی از بازارهایی که در سال‌های اخیر موفق شده تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب کند، بازار ارزهای دیجیتال است. از جمله استراتژی‌هایی که برای حفظ ارزش سرمایه در این مارکت به‌کار می‌رود، استفاده از استیبل‌کوین‌ها، خصوصا تتر می‌باشد. امروز در این مقاله قصد داریم نحوه خرید تتر را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین اگر به دنبال آموزش خرید ارز دیجیتال تتر از صفر تا صد هستید، در ادامه همراه ما باشید.

تتر یاUSDT ، یکی از با ارزش‎ترین و با ثبات‎ترین  ارزهای بازار محسوب می‎شود که با ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار، پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل (XRP) در رتبه چهارم قرار دارد. امروزه بسیاری از معاملات بر پایه تتر انجام می‎شود چرا که این رمز ارز از مزیت‎های برجسته‎ای همچون آسان بودن انتقال، برخورداری از ثبات قیمت و هزینه معقول در تراکنش‎ برخوردار است.

تتر (Tether) چیست؟

تتر یکی از ارزهای دیجیتال است که قیمت ثابتی دارد و واحد اختصاری آن USDT می‌باشد. در واقع تتر در میان سایر رمز ارزها کاربرد بیشتری دارد و ارز ثابت یا استیبل کوین (Stable Coin) بازار رمز ارزها محسوب می‎شود که ارزش هر واحد آن معادل یک دلار آمریکا است. { یعنی در ازای هر واحد تتر، یک دلار در خزانه بانک‌ها نگهداری می‌شود}

 در مورد ارزهای دیجیتال باثبات نیز باید بگوییم که اینگونه ارزها از پشتوانه کالا یا برخی از دارایی‎های دیگر برخوردارند. بنابراین، قیمت آن‎ها وابسته به ارزش همان دارایی‎های پشتوانه‌شان است و هم زمان با افزایش یا کاهش قیمت پشتوانه، ارزهای دیجتیال باثبات نیز دچار کاهش و یا افزایش قیمت می‌شوند. البته، علاوه بر USDT یا همان تتر، تعدادی ارز دیجیتال با ثبات دیگر وارد بازار شده‌اند که پشتوانه همه آن‌ها دلار آمریکا است اما همچنان تتر قدرتمندترین ارز دیجیتال موجود در بازار به شمار می‌آید.

تتر در سال 2014 با نام ریل کوین (Realcoin) ایجاد شد، سپس بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، شرکت آیفینکس (iFinex) مالک اصلی تشکیلات تتر که صاحب صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex)نیز می‎باشد، آن را دوباره نام‌گذاری کرد. البته در سال 2019 همین شرکت، یک ارز دیجیتال دیگر به نام تتر گلد را به بازار عرضه کرد که این ارز نیز دارای پشتوانه طلا می‎باشد.

خرید تتر چه مزایایی برای معاملهگران دارد؟

پس از آشنایی با ارز دیجیتال با ثبات تتر، قصد داریم راجع به مزایای آن صحبت کنیم تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری راجع به خرید این رمز ازر داشته باشید. به طور کلی تتر دارای 2 کاربرد بسیار بزرگ زیر برای معامله‌کنندگان است:

1.دوری از نوسانات موجود در بازار رمز ارزها

برای درک این مورد بهتر است به مثال زیر توجه کنید.

معامله کننده‎ای را در نظر بگیرید که یک بیت کوین با قیمت 9 هزار دلار خریده‌ و طی چند روز پس از خرید، قیمت آن به 11 هزار دلار رسیده است. او پس از مشاهده این تغییر، به سرعت بیت کوین خود را تبدیل به تتر می‌کند و حالا 11 هزار واحد تتر در دست دارد. در این میان، قیمت بیت کوین به 5 هزار دلار سقوط می‌کند اما سرمایه این فرد همچنان 11 هزار دلار و ثابت است و می‌تواند با این قیمت پایین، بیت کوین‎های بیشتری بخرد.

2. سهولت در انتقال به کیف پول‎ها و صرافی‌ها

ارسال و همین‌طور دریافت ارز دیجیتال تتر، به سرعت و سادگی ارسال یک ایمیل است. از این رو، یکی از قابلیت‎های بسیار خوب تتر، سهولت ذخیره آن در ابزارهای مختلف مانند کیف پول‌های دیجیتال، موبایل، رایانه شخصی و صرافی‎ها است که آن را به یک رمزارز محبوب تبدیل کرده است. در ادامه نیز به چند مورد از مزایای اصلی تتر اشاره کرده‌ایم.

  • حفظ سرمایه معامله کنندگان در برابر نوسانات شدید بازار
  • کاهش چشمگیر زمان پرداخت (نقل و انتقالات مالی)
  • نداشتن محدودیت‌های مکانی برای معامله و اعتبار تتر در اغلب کشورهای جهان
  • نیاز نداشتن به پرداخت کارمزد و هزینه اضافی برای انجام معامله
  • عدم محدودیت در خرید و فروش و گزینه‎ای عالی در انجام معاملات تجاری بزرگ بین‌المللی

آموزش خرید ارز دیجیتال تتر

نحوه خرید تتر

در ادامه به آموزش خرید ارز دیجیتال تتر می‌پردازیم؛ بهترین روش برای خرید تتر، مراجعه به صرافی‎های ارز دیجیتالی است که از امنیت و اعتبار آن‎ها اطمینان داشته باشید. در ایران معمولا برای خرید ارز دیجیتال از طریق وب‌سایت صرافی‎های آنلاین، دو روش زیر وجود دارد:

  1. خرید مستقیم از سایت صرافی‎های آنلاین توسط کارت بانکی و واحد پول ایران (ریال)
  2. خرید بیت کوین یا دیگر رمزارزها و سپس تبدیل آن به تتر توسط صرافی‎های آنلاین خارجی مانند بایننس (Binance)

اگر قصد جدی برای خرید تتر دارید، می‌توانید برای دسترسی به سایت صرافی‎های ارزهای دیجیتال ایرانی، کلمه خرید تتر را در گوگل سرچ کنید. پس از انتخاب یکی از آن‎ها (حتما بررسی‎های لازم برای اطمینان از قانونی بودن صرافی و امنیت معاملات آن را، انجام دهید) در سایت ثبت‌نام کنید. پس از احراز هویت، می‎توانید با کارت بانکی خود اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر نمایید.

البته، روش دوم نیز مزایا و معایب خود را دارد. در هر صورت، بسیاری از خریداران USDT در ایران از شیوه دوم استفاده می‎کنند. معامله‌کنندگان از طریق صرافی‎های معتبر بین المللی که در ادامه آن‎ها را نام برده‌ایم؛ بیت کوین یا سایر رمز ارزهای خود را به تتر تبدیل می‌کنند.

پیش از مطالعه اسامی صرافی‌های بین المللی، باید به این نکته توجه کنید که اغلب صرافی‌های خارجی به دلیل وجود کشورمان در تحریم، کاربران ایرانی را برای انجام معاملات مجاز ندانسته و هر لحظه امکان مسدود شدن حساب از سوی آنان وجود دارد. البته بسیاری از کاربران ایرانی با تغییر آی پی خود توانسته‎اند در برخی از این صرافی‌ها حساب ایجاد کرده و به فعالیت بپردازند. صرافی‎های بین المللی دنیا به ترتیب اعتبار عبارتند از:

  • Binance
  • Coinbase Pro
  • Kraken
  • Huobi Global
  • KuCoin
  • Bitfinex
  • Bithumb
  • Bitstamp

اگر به دنبال بهترین صرافی خرید تتر هستید، صرافی ایرانی او ام پی فینکس، گزینه‎ای امن برای انجام معاملات شما در حوزه ارزهای دیجیتال است. در ادامه مبحث آموزش خرید ارز دیجیتال، بیشتر با این صرافی آشنا خواهید شد.

آموزش خرید ارز دیجیتال تتر

خرید آنی ارز دیجیتال از صرافیOMPFinex

کارگزاری ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اولین و تنها پلتفرم با قابلیت بازار معاملات آزمایشی (دمو) در ایران می‌باشد که در بستر بلاکچین طراحی شده است. او ام پی فینکس، با فراهم کردن امنیت خاطر معامله‌کنندگان و به دور از تحریم‎های بین المللی، امکان خرید آنی ارز دیجیتال را برای هم‌میهنان خود ایجاد کرده است.

با ثبت نام در این صرافی می‎توانید ضمن سود بردن از معاملات، از آموزش‎های رایگان و پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته نیز بهره‌مند شوید. علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از بزرگترین دغدغه‌های او ام پی فینکس حفظ امنیت دارایی کاربران است. صرافی ompfinex، جهت امنیت بخشیدن به دارایی مشتریان خود، از سرمایه‎های موجود به صورت کاملا سرد حفاظت می‌کند. چرا که در ولت های سرد امکان هک شدن کیف ‌پول کاربران نزدیک به صفر است.

با عضویت در این صرافی می‌توانید از امکانات بخش دمو نیز بهره‌مند شوید. به این صورت که پیش از ورود به بازار اصلی و جهت کسب شناخت بیشتر از بازار، می‎توانید به صورت آزمایشی استراتژی های معاملاتی خود را تست نموده و با یک اعتبار مجازی رایگان اما با شرایط یک معامله واقعی، ترید هر نوع ارز دیجیتال مانند تتر را تجربه کنید.

در این مقاله سعی کردیم نحوه خرید تتر را به شما آموزش دهیم، امیدواریم که مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز