دغدغه های مسافران تور اروپا و راه حل آن

۱۴۰۰/۰۹/۱۲ - ۱۱:۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۹۰۷۵
دغدغه های مسافران تور اروپا و راه حل آن
آژانس‌های مسافرتی معتبر نظیر ایوار که سال‌ها است تورهای گروهی اروپا را اجرا می‌کنند، مورد تایید بسیاری از سفارت‌های حوزه اروپا هستند.

به گزارش برنا، سفر یکی از لذت‌های زندگی است. شاید کمتر کسی پیدا شود که از گشت و گذر در طبیعت یا تماشای فرهنگ‌های متنوع به وجد نیاید. مسافرت، بهترین جواب برای حس کنجکاوی و دور شدن از زندگی روزمره و یکنواختی است. سالانه بسیاری از ایرانی‌ها راهی شهر و کشور‌های دور و نزدیک می‌شوند. غیر از شهر‌های داخلی مانند کیش یا مشهد؛ کشور‌های ترکیه، ارمنستان، دبی و کشور‌های جنوب شرق آسیا مانند تایلند، سنگاپور و مالزی پر مخاطب‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان محسوب می‌شود. اما در این میان تور اروپا داستان دیگری دارد.

شاید افرادی که به راحتی در سال به کشور‌های مختلفی سفر می‌کنند، وقتی قصد سفر به اروپا را دارند، تازه متوجه دشواری‌های آن می‌شوند. علاوه‌بر هزینه‌ی بالاتر نسبت به سایر مقاصد، مشکلی به نام ویزای شینگن، بسیاری را از سفر به کشور‌های اروپایی منصرف می‌کند. بسیاری از افراد نیز وقتی به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزا می‌کنند، به علت نا‌آگاهی با شرایط و مدارک مورد نیاز، ریجکت می‌شوند و شانس آن‌ها برای دریافت ویزا بسیار کاهش پیدا می‌کند. در این بین، آژانس‌های گردشگری متفرقه‌ای نیز اقدام به ثبت نام و اجرای دست و پا شکسته تور اروپا می‌کنند که به علت عدم آگاهی کافی، امکان رد ویزا و همچنین تحمیل هزینه‌های مضاعف را بسیار بالا می‌برند.

دشواری‌های دریافت ویزای شینگن برای تور اروپا

اولین مشکل، گرفتن وقت سفارت است. بسیاری از سفارت‌ها به آسانی وقت نمی‌دهند و ممکن است چند ماه برای دریافت وقت سفارت و انجام پروسه دریافت ویزای شینگن معطل شوید. مشخص نبودن وقت سفارت و زمان صدور ویزا، امکان برنامه‌ریزی برای مسافرت را از شما می‌گیرد و نمی‌توانید زمان‌بندی مناسبی برای سفر خود داشته باشید. امکان ریجکتی بالا به علت عدم آگاهی از مدارک، دومین مشکل اساسی مسافرین تور اروپا است. با توجه به سیاست اتحادیه اروپا، برای جلوگیری از درخواست پناهندگی، فقط به کسانی ویزای توریستی اعطا می‌شود که سفارتخانه از بازگشت آن‌ها به کشور مبدا اطمینان صد درصدی حاصل نماید. جلب اطمینان سفارت‌های حوزه شینگن بسیار دشوار است و بسیاری از گردشگران به علل مختلف و متعددی ریجکت می‌شوند. با اولین ریجکتی، کار شما به مراتب سخت‌تر می‌شود و بسیاری از کسانی که ریجکت می‌شوند، احتمال اخذ ویزای توریستی شینگن برایشان بسیار پایین می‌آید.

راه حل: ثبت نام تور گروهی اروپا در آژانس‌های معتبر

ثبت نام تور گروهی در آژانس‌های مورد تایید سفارت، شانس شما برای دریافت ویزا و بازدید از اروپا را بسیار بالا می‌برد. آژانس‌های مسافرتی معتبر نظیر ایوار که سال‌ها است تورهای گروهی اروپا را اجرا می‌کنند، مورد تایید بسیاری از سفارت‌های حوزه اروپا هستند و با توجه به حسن سابقه، به خاطر تعهد آژانس، سفارت نیز به مسافرانی که از سمت آژانس برای تور ثبت‌نام می‌کنند؛ به شرط کامل بودن مدارک (که خود آژانس در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند) ویزای توریستی شینگن اعطا می‌کند.

تور اروپا + آژانس مسافرتی ایوار

ضمانت بازگشت، بزرگ‌ترین دردسر مسافران تور اروپا

علاوه‌بر مدارکی که مسافران برای سفارت‌خانه ارائه کنند، مدارکی را نیز خود آژانس مسافرتی از مسافران دریافت می‌نماید. مهم‌ترین و حساس‌ترین مدرک برای ارائه به آژانس مسافرتی، ضمانت‌نامه بازگشت است. ضمانت بازگشت مبلغی متغییر است که بسته به مدارک و شرایط شما از طرف آژانس تعیین می‌شود. این ضمانت‌نامه که بیشتر به صورت وجه ریالی است، در حساب خود مسافرین در بانک بلوکه می‌شود و هنگام بازگشت مسافرین از سفر آزاد می‌شود. نکته مهم این است که این وجه در نزد آژانس نیست و نفع مادی برای دست‌اندرکاران ارائه کننده خدمات سفر ندارد، بلکه به صورت ضمانت‌نامه بانکی به آژانس گردشگری ارائه می‌شود. با توجه به اینکه ویزای توریستی مسافرین بر حسب اعتبار آژانس به مسافرین داده می‌شود، در صورت بروز هرگونه مشکل ازجمله عدم بازگشت مسافر در موعد مقرر، لطمات جبران‌ناپذیری گریبان‌گیر آژانس‌های گردشگری خواهد شد، از این رو شرکت‌هایی نظیر ایوار که طی سالیان سال، اجرا‌های بدون نقص تور اروپا را انجام داده‌اند و حسن نام دارند، برای حفظ این اعتبار، چاره‌ای جز دریافت ضمانت‌نامه ندارند.

مزیت های دیگر تور گروهی اروپا

غیر از روال ساده دریافت ویزا، شرکت در تور‌های گروهی اروپا مزیت‌های دیگری نیز دارد. قیمت مناسب با خدمات، همراهی راهنمای فارسی زبان‌ از تهران تا زمان بازگشت، بیمه مسافرتی، گشت‌های شهری به همراه راهنمای محلی و نداشتن دغدغه جهت انتخاب هتل با کیفیت و پرواز مناسب (با توجه به ایرلاین و ساعت پروازی) از دیگر فواید تور اروپا به حساب می‌آید. اجراهای متعدد و رفع مشکلات احتمالی در اجرا‌های اول، سبب شده است که بهترین برنامه‌ریزی برای سفر شما انجام بپذیرد. در وبسایت آژانس مسافرتی ایوار، می‌توانید نظر مسافران قبلی درباره تور اروپا را به صورت کامل بخوانید و با خیال راحت انتخاب خود را انجام دهید.

تور اروپا + آژانس مسافرتی ایوار

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز