چه نوع قهوه ای بخریم؟ بهترین قهوه در بازار ایران

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۰۹:۵۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۰۳۱۳
چه نوع قهوه ای بخریم؟ بهترین قهوه در بازار ایران
قهوه یکی از نوشیدنی های پر طرف دار در ایران و در بسیاری از کشورهای جهان می باشد. امروزه در ایران بیشتر از قهوه به جای چای برای پذیرایی از مهمان استفاده می کنند.

به گزارش برنا، قهوه را می توان با رفتن به کافه ها ، قهوه خانه ها و سفارش دادن نوع قهوه دلخواه و با پرداخت هزینه، آن را تحویل گرفت و میل کرد . اما این روش برای همیشه و برای همه افراد مقرون به صرفه نیست.

از این رو بهتر است افرادی که توان مالی دارند ، وسایل مورد نیاز برای تهیه قهوه را خریداری کرده و در خانه یا محل کار خود در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ، قهوه مورد علاقه خود را تهیه و آماده کنند.

انواع قهوه و روش دم آوری

قهوه را بر اساس روش دم کردن آن و موادی که در تهیه آن استفاده می شود به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند . در زیر به برخی از انواع قهوه اشاره می شود:

قهوه ترک ، قهوه فرانسه ، قهوه اسپرسو ، قهوه دوپیو ، قهوه لانگو ، لاته ، کاپوچینو ، موکا ، آمریکانو ، کارامل ماکیاتو.

قهوه دارای برندهای مختلف ایرانی و خارجی می باشد . بعضی از این برندها کیفیت بالایی دارند و با برندهای خارجی رقابت می کنند و می توان از این برندها برای خرید قهوه مورد نیاز خود استفاده کرد و لزومی ندارد به دلیل خارجی بودن این برندها هزینه های بالایی هنگام خرید قهوه بپردازیم.

قهوه دارای خواص زیادی برای بدن می باشد. بعضی از افراد برای بهره گیری از این خواص از قهوه به عنوان نوشیدنی خود استفاده می کنند.

پس برای پاسخ به این سوال که چه نوع نوع قهوه ای بخریم ؟، باید ابتدا انواع قهوه ها و خواص آن ها را بشناسیم ، دلیل خرید و نوشیدن قهوه را بیابیم ( دلیل خرید قهوه به منظور کاهش وزن می باشد یا به دلایل دیگر ) سپس بر اساس این دلایل و بر اساس میزان هزینه ای که برای خرید قهوه در نظر گرفته ایم به خرید قهوه بپردازیم.

افرادی هستند که در مورد انواع قهوه و ویژگی های یک قهوه خوب و با کیفیت اطلاعات کافی دارند. این افراد هنگام خرید قهوه دچار مشکل نمی شوند و به راحتی و در کوتاه ترین زمان می توانند به خرید قهوه مورد نظر خود بپردازند.

اما افرادی هستند که آشنایی چندانی با انوع قهوه ها ندارند ، هنگام خرید قهوه دچار سردرگمی و مشکل می شوند. این افراد بهتر از سایر افرادی که آگاهی کافی در زمینه قهوه دارند کمک بگیرند و با آن ها برای خرید قهوه مشورت کنند، و یا این که قبل از خرید قهوه، خود به مطالعه و کسب اطلاع در مورد انواع قهوه و ... بپردازند تا هنگام خرید قهوه بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.

راهنمای خرید قهوه

هنگام خرید قهوه برای کافی شاپ ها و ... می توانیم به طور هم زمان چند نوع قهوه را خریداری کنیم و از آن برای آماده کردن سفارش مشتریان در کافی شاپ استفاده کنیم. اما هنگامی که می خواهیم برای مصرف خانگی قهوه خریداری کنیم بهتر است نوع قهوه را بر اساس ذائقه و ... بخریم . زیرا اگر قهوه خریداری شده ، قهوه ای که مورد علاقه ماست ، نباشد قابل استفاده نمی باشد و هزینه ای که برای آن پرداخت شده است هدر می رود .

خرید قهوه + قهوه

هنگام خرید قهوه باید مواردی را در نظر گرفت.

  1. قهوه ای که می خریم باید با ذائقه ما سازگار باشد . بعضی از افراد طعم قهوه ای که خریده اند را دوست ندارند و آن را دلیل خوب نبودن کیفیت و ... قهوه می دانند.
  2. قهوه ای که خریداری می کنیم باید به گونه ای باشد که بتوان بدون اضافه کردن شکر و ... نیز آن را میل کرد. (قهوه خوب قهوه ای است که بعد از سرد شدن نیز طعم و مزه خود را از دست ندهد).
  3. باید قهوه ای بخریم که تاریخ تولید و انقضاء داشته باشد.
  4. قهوه ای را که برای خرید در نظر گرفته ایم باید از مراکز معتبر تهیه شود.
  5. نوع قهوه را با توجه به وسایلی که برای تهیه و آماده سازی قهوه در اختیار داریم ، انتخاب و خریداری کنیم.
  6. قهوه ای بخریم که رنگ آن نه زیاد روشن باشد ، نه زیاد تیره.
  7. بهتر است قهوه ای که می خریم ( در صورت توان مالی مناسب ) تولید شرکت های کشورهایی چون : اتیوپی ، کلمبیا ، کنیا ، برزیل ، مکزیک و ... باشد.(این نوع قهوه ها دارای کیفیت مناسبی می باشند)
  8. هنگام خرید قهوه به مقدار کافئین موجود در آن که روی بسته بندی درج شده است ، توجه کنیم . زیرا مقدار کافئین موجود در انواع قهوه ها متفاوت است .
  9. قهوه ای که می خریم نباید بوی سوختگی و ... بدهد.
  10. بهتر است به جای خرید پودر قهوه ، دانه آن را خریداری کنیم و در مواقعی که می خواهیم قهوه میل کنیم آن را آسیاب کنیم.
  11. بهتر است قهوه خریداری شده از نوع قهوه فوری نباشد ، زیرا طعم و مزه آن زیاد خوب نیست .

نتیجه گیری

برای خرید انواع قهوه مورد نظر می توان به صورت حضوری به فروشگاه ها و مراکز تهیه قهوه مراجعه کرده و قهوه مورد علاقه خود را خریداری کرد . اما افرادی که زمان کافی برای رفتن به مراکز خرید ندارند ، می توانند با استفاده از آگهی ها و سایت های معتبر مانند اسپرسو میکر ، به صورت غیر حضوری و اینترنتی ، قهوه مورد علاقه خود را سفارش دهند و آن را درب منزل تحویل بگیرند. ( هنگام سفارش و خرید اینترنتی انواع قهوه ، باید از کیفیت و صحت محصول مطمئن شد)

بعد از خرید قهوه مورد نظر ، روش تهیه و آماده کردن آن را که روی بسته بندی آن نوشته شده است ، به خوبی مد نظر قرار دهیم و قهوه را به همان روش و ... که نوشته شده است آماده کنیم تا کیفیت قهوه بعد از تهیه و آماده سازی ، به دلیل آماده کردن به روش نادرست ، پایین نیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز