سینی کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۲۸۹۸
یکی از مراحل مهم و اساسی در صنعت ساختمان سازی و پروژه های صنعتی مختلف برق کشی و توزیع آن می باشد و بدین لحاظ باید بدانیم که سینی کابل چیست و چه کاربردی دارد ؟ انتقال سیم ها و کابل های مختلف از یک قسمت به بخش های دیگر بدون پوشش محافظ می تواند باعث بروز حوادثی مانند برق گرفتگی و آتش سوزی گردد.

به گزارش برنا، همچنین وجود تعداد زیادی سیم و کابل بدون هیچ گونه محافظ و پوششی علاوه بر بحث امنیت، از بابت جنبه ظاهری نیز موجب زشت جلوه دادن محیط میگردد. به همین علت و برای رفع این مشکلات تجهیزاتی طراحی شده اند که می توانند به عنوان پوششی برای کابل ها به کار رفته و موجب افزایش ایمنی و زیبایی می شود. یکی از این تجهیزات سینی کابل تولید شده توسط شرکت توان گستر می باشد که دارای ویژگی ها و خصوصیاتی  است که باعث استفاده گسترده از آن در صنعت شده است.

سینی کابل چیست ؟

بر اساس آیین نامه ملی برق یک سیستم سینی برق از مجموعه ای از سینی ها و یا مجموعه ای از سینی به همراه مقاطع و اتصالات مربوطه می باشد که یک سیستم ساختاری را برای انتقال کابلها به دیگر نقاط و پشتیبانی از آنها به کار می برد. سینی کابل، کابلها را به صورت منظم و با چیدمان مناسب به نقاط دلخواه منتقل می کند و همچنین به طور پیوسته پشتیبانی می کند.

سینی برق به عنوان یک بخش اصلی از سیستم تاسیسات الکتریکی در پروژه های مختلف به شمار می رود. که دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که باید در طراحی و انتخاب آن بسیار دقت شود تا پاسخگوی نیاز های شما باشد.

محصولات شرکت توان گستر بخشی از یک سیستم مدیریت کابلی برای پشتیبانی، مسیریابی، محافظت و ارائه مسیر انتقالی برای سیم و کابلها می باشند.

WhatsApp Image 2021-12-12 at 11.38.30 AM

مزایا و ویژگی های سینی کابل گالوانیزه توان گستر

بر اساس مواد اولیه تولیدی، سینی کابل گالوانیزه که خود به دو نوع گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تقسیم می گردد، سهم قابل توجهی از تولیدات مجموعه توان گستر را به خود اختصاص داده است. سینی های گالوانیزه مقاوم در شرایط محیطی دارای رطوبت و آلاینده های صنعتی می باشند. ضمن اینکه نصب آنها نیز آسان تر خواهد بود.

به همین ترتیب، می توان بیان کرد که از لحاظ اقتصادی سینی کابل گالوانیزه سرد مقرون به صرفه ترین نوع از انواع گالوانیزه می باشد و هزینه تولید محصول و اجرای آن ها به طور قابل توجهی کمتر از سایر محصولات می باشد.

از مزایای سینی های گالوانیزه می توان به کم بودن وزن و متنوع بودن شکل ظاهری و متنوع بودن اتصالات و لوازم جانبی سینی ها اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های سینی کابل شرکت توان گستر، می توان به مقاومت در برابر اثرات محیطی، حداکثر دمای عملیاتی بالا، محافظت در برابر فرسایش مضاعف، استحکام پوشش بالا و مقاومت در برابر مواد خورنده اشاره کرد.

جنس بدنه سینی‌ های برق که در این مجموعه تولید می شود، در برابر درجه حرارت بالا و آتش سوزی مقاوم  هستند و می‌توانند از سیم و کابلها در شرایط جوی نامناسب محافظت نماید و در عین حال امنیت بیشتری را در شرایط آتش سوزی ایجاد کنند.

سینی های کابل چه کاربردی دارند ؟

امروزه بر اساس بهره برداری ها و ساخت و ساز های فراوان، سینی برق سهم قابل توجهی در این ساخت و ساز ها را به خود اخصاص داده است و همواره جزؤ درخواست های پر شمار می توان آن را در نظر گرفت. این رشد تقاضا برای استفاده از سینی ها را می توان به افزایش روز افزون ساخت و ساز و شهرنشینی و توسعه صنایع و کارخانجات مختلف نسبت داد.

توسعه بیمارستانها، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، مجتمع های اداری و تجاری، پارکینگ های طبقاتی و سایر صنایع تقاضا برای خرید سینی برق را افزایش می‌دهد. یکی از ویژگی هایی که باعث شده است سینی برق بیشترین تقاضا را داشته باشد،  سازگاری این محصول با ساختار های پیچیده به دلیل انعطاف پذیر بودن آن می باشد.

WhatsApp Image 2021-12-12 at 11.38.30 AM (2)

مراکز و صنایع استفاده کننده از سینی کابل توان گستر

از سینی و نردبان کابل می توان در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد، فرودگاهی، ساختمان های اداری، مراکز تجاری استفاده کرد. در یک پروژه از انواع سینی ها شامل سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم، آلومینیوم، استیل و رنگ الکترواستاتیک کوره ای می توان استفاده کرد که هر کدام شرایط و ویژگی های مخصوص به خود را دارند و هر کدام برای مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور مثال از سینی های گالوانیزه سرد برای نصب در سوله ها و پارکینگ ها استفاده می شود و از نوع الکترواستاتیک به علت مقاوم بودن در برابر رطوبت و اشعه های ماورا بنفش در مکان های خاص کاربرد دارد. همچنین در محیط هایی که مرطوب می باشند و یا محیط هایی که اسیدی می باشند حتما باید از مدل گالوانیزه گرم عمقی برای سینی کشی برق استفاده شود.

در آخر توصیه می شود برای مشاهده انواع سینی کابل و سایر محصولات و همچنین راهنمایی در خصوص اینکه کدام یک از محصولات برای پروژه شما مناسب تر می باشد می توانید به وب سایت شرکت توان گستر به آدرس www.tavangostarco.com  مراجعه نمایید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز