نکاتی که باید در تعویض گلس گوشی آیفون رعایت شود

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۹:۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۱۲۰۴
گلس ورقی است که برای محافظت از صفحه نمایش کاربرد دارد. به دلیل حساسیت بالای صفحه نمایش گوشی آیفون و همچنین هزینه تاچ آن، استفاده از گلس از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

به گزارش برنا، هما‌ن‌طور که می‌دانید گلس ورقی است که برای محافظت از صفحه نمایش کاربرد دارد. به دلیل حساسیت بالای صفحه نمایش گوشی آیفون و همچنین هزینه تاچ آن، استفاده از گلس از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی که باید در هنگام تعویض گلس گوشی آیفون بدانید را بررسی نماییم.

تعویض گلس گوشی آیفون

در ابتدا تفاوت بین گلس صفحه نمایش و گلس ال سی دی را بیان کنیم. گلس ال سی دی در واقع محافظی شیشه‌ای است که توسط شرکت اپل بر روی دستگاه نصب شده و به ‌طور دستی نمی‌توان آن را جدا کرد، اما گلس صفحه نمایش لایه محافظی است که توسط کاربر و به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری می‌شود. برای تعویض گلس در ابتدا باید آن را نزد یک متخصص تعمیرات گوشی آیفون برده تا از سالم بودن ال سی دی و تاچ دستگاه مطمئن شوید. اکنون که متوجه شدید شکستگی صفحه گوشی مربوط به گلس می‌باشد باید نسبت به تعویض گلس گوشی خود اقدام نمایید. تعویض گلس گوشی آیفون از دستگاه جدید گلس اورجینال و یا چسب OCA استفاده می‌شود.

 

WhatsApp Image 2022-01-02 at 10.06.58 AM

نکاتی که باید در تعویض گلس گوشی آیفون رعایت کنید

همان‌طور که گفته شد در ابتدا باید آسیب را شناسایی کنید. هنگامی که متوجه شدید میزان خرابی به شیشه بیرونی گوشی وارد شده است، باید به تعویض گلس بپردازید. برای این کار چند نکته را باید رعایت نمایید که عبارتند از:

  • تمیز کردن کامل دست‌ها

  • توجه به قسمت‌های مختلف صفحه گوشی برای دقیق چسباندن گلس

  • برای تعویض گلس گوشی آیفون باید نهایت دقت را داشته باشید و با ظرافت این‌ کار را انجام دهید. زیرا عدم دقت باعث ایجاد حباب در زیر گلس می‌شود و برطرف کردن آن در برخی موارد امکان‌پذیر نمی‌باشد.

  • برای تعویض گلس باید در مکانی بدون گرد و غبار باشید.

  • قبل از چسباندن گلس باید صفحه را با یک پارچه لطیف به‌ طور کامل تمیز نمایید.

  • حتما دقت کنید تا گلس مناسب گوشی خود را خریداری نمایید.

  • گلس باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

آیا تعویض گلس گوشی آیفون بدون تعویض گلس ال سی دی امکان ‌پذیر است؟

همان‌طور که ذکر شد این دو گلس با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در واقع تعویض گلس گوشی آیفون هزینه کمتری دارد و حتی فرد با تمرین و آموزش و رعایت نکاتی که در همین مقاله گفته شد، می‌تواند این گلس را نصب نمایید.

 

WhatsApp Image 2022-01-02 at 10.06.58 AM (1)

 

آموزش نصب گلس گوشی آیفون

گوشی خود را خاموش کنید تا راحت‌تر بتوانید کار خود را پیش ببرید. علاوه بر این از تماس تصادفی با افراد در هنگام لمس صفحه جلوگیری خواهد شد. همچنین خاموش بودن صفحه قسمتی را که باید تمیز کنید را با وضوح بیشتری نمایش می‌دهد.

 

گلس گوشی یا همان محافظ صفحه نمایش با کمی دقت و حوصله به راحتی تعویض خواهد شد. کافی است شما بر اساس مدل گوشی خود یکی از انواع گلس که شامل: جنس سخت، نیمه سخت، ضخیم، مات و شفاف می‌شود را خریداری نمایید. سپس گلس آسیب دیده را به آرامی از صفحه نمایش جدا کرده و توسط یک دستمال لطیف صفحه نمایش را به ‌طور کامل تمیز کنید و مطمئن شوید هیچ گرد و غباری بر روی صفحه باقی نمانده باشد.

 

در نهایت برای نصب گلس لایه پلاستیکی را آرام آرام از گلس جدا کرده و لبه زیرین را بر روی ال سی دی قرار دهید و به تدریج گلس را بچسبانید. برای فیکس شدن گلس با صفحه موبایل می‌توانید از یک کارت عابر بانک کمک بگیرید. پس حداقل چند ساعت صبر کنید. این کار از جابه‌جایی محافظ صفحه جلوگیری می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا کاملاً به صفحه شما بچسبد. با این روش شما به راحتی می‌توانید به تعویض گلس گوشی آیفون بپردازید.

WhatsApp Image 2022-01-02 at 10.06.58 AM (2)

 

نحوه برداشتن گلس از روی صفحه نمایش

در ابتدا سعی کنید با استفاده از ناخن گوشه‌ای از گلس را از روی صفحه نمایش جدا کرده و سپس هنگامی که شروع به بالا آمدن کرد در امتداد محافظ حرکت کنید. تا از تکه تکه و خورد شدن گلس جلوگیری نمایید. اگر گلس به گونه‌ای بر روی صفحه گوشی چسبیده است که نمی‌توان آن را جدا کرد، بهتر است برای چند دقیقه باد گرم سشوار را بر روی گوشی بگیرید. دقت کنید که مدت زمان این کار نباید طولانی شود.

 

در روش دوم  سعی کنید از یک خلال دندان برای باز کردن یکی از گوشه‌ها استفاده کنید. اطمینان داشته باشید که هنگام انجام این کار، انتهای تیز را به سمت محافظ صفحه به سمت بالا بگیرید و به سمت صفحه نمایش پایین نیاورید. هنگامی که توانستید گوشه‌ای را بالا ببرید با انگشت به آرامی و یکنواخت بکشید. اگر می‌توانید یک کارت اعتباری را داخل شکاف ببرید و به آرامی آن را فشار دهید تا محافظ صفحه بلند شود.

 

تجهیزاتی که برای تعویض گلس گوشی آیفون نیاز دارید

معمولا هنگام خرید گلس یا همان محافظ صفحه نمایش تجهیزات مورد نیاز نیز وجود دارد، اما اگر خودتان می‌خواهید به تعویض گلس گوشی آیفون بپردازید، بهتر است این وسایل را داشته باشید:

  • پارچه تمیز کننده میکرو فیبر: برای تمیز کردن صفحه نمایش از هر گونه گرد و غبار داشتن حتما چند پارچه تمیزکننده داشته باشید. بهتر است از یک پارچه تمیز بدون پرز برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده کنید. هرگز نباید از دستمال کاغذی برای تمیز کردن صفحه نمایش خود استفاده نمایید، زیرا پرزهای کوچکی را بر روی صفحه نمایش بر جای می‌گذارند یا حتی ممکن است صفحه را خراش دهند.

  • چسب نواری: با استفاده از چسب نواری می‌توانید به راحتی گلس قدیمی را از صفحه نمایش جدا نمایید. 

 

آیا تعویض محافظ صفحه نمایش آیفون آسان است؟

همان‌طور که گفته شد اگر فقط گلس محافظ صفحه نمایش شکسته باشد شما به راحتی و با خرید گلس مناسب گوشی خود و همچنین با رعایت نکات ساده می‌توانید نسبت به تعویض آن اقدام کنید، اما اگر گلس ال سی دی و یا تاچ گوشی آسیب دیده باشد باید به یک نمایندگی یا تعمیرکار گوشی آیفون مراجعه نمایید. 

آنچه باید در تعویض گلس گوشی موبایل بدانید

اگر با آثار شکستگی بر روی صفحه نمایش مواجه شدید در ابتدا به یک تعمیرکار متخصص موبایل آیفون مراجعه کنید تا متوجه شوید آسیب بر روی محافظ صفحه نمایش می‌باشد یا گلس ال سی دی خراب شده است. اگر گلس محافظ خراب شده است شما با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد می‌توانید به راحتی به تعویض گلس گوشی آیفون خود بپردازید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز