چرا سقف کاذب کناف محبوبیت بالایی دارد؟

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۰:۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۶۲۵۰
چرا سقف کاذب کناف محبوبیت بالایی دارد؟
در این مقاله قصد داریم درباره‌ سقف کاذب کناف صحبت کنیم چرا که این نوع سقف بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارد.

به گزارش برنا، معمولاً به پوششی که پس از سقف اصلی ساختمان‌ها به جهت رفع عیوب و یا مخفی نگه داشتن سیم‌کشی‌ها و تأسیسات در نظر گرفته می‌شود سقف کاذب نام دارد. به طور کلی این نوع سقف به دیواره‌های سقف اصلی و بخش بالایی یک سازه وصل شده و علاوه بر موارد عنوان شده به جهت عایق نمودن صدا و نورپردازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که قابل حدس است استفاده از سقف کاذب ارتفاع کلی سقف را کاهش می‌دهد، با این حال بکارگیری از آن یکی از اولویت‌های افراد است که با توجه به اینکه این نوع سقف در انواع و اقسام وجود دارد، برای انتخاب نوع دلخواه کار سختی پیش‌رو افراد قرار نخواهد داشت. البته ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی سقف کناف کاذب صحبت کنیم چرا که این نوع سقف بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارد.

سقف کاذب کناف چیست؟

از انواع سقف کاذب می‌توان به نوع کناف اشاره کرد که اولین ویژگی چنین سقفی سبک بودن پانل کناف است. این نوع پوشش، تولید شده از گچ بوده که مزایای بسیاری خواهد داشت که از جمله می‌توان به اجرای بسیار سریع کار اشاره کرد. ضمن اینکه این پوشش کاذب کاملاً منعطف است، به همین دلیل به راحتی می‌توان طرح‌های هندسی جذابی را برای سقف سازه‌ها در نظر گرفت. همچنین امکان نورپردازی سقف را نیز فراهم خواهد کرد که در نتیجه زیباسازی ساختمان به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد. اما سقف‌ کاذب کناف در انواع مختلفی اجرا می‌شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

سقف کاذب + سقف کاذب کناف + سبک مدرن

انواع پوشش کاذب کناف

همانطور که حتماً می‌دانید سقف‌ کاذب کناف به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند که در نوع متحرک بر خلاف نوع ثابت، قابلیت جدا شدن پنل‌ها وجود خواهد داشت. این در حالی است که به طور کلی انواع سقف کاذب کناف در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

سقف کناف ساده

در این نوع سقف کناف، سقف‌ها کاملاً ساده و بدون هیچ‌گونه درز در نظر گرفته می‌شوند. از مزیت‌های بکارگیری از سقف کناف ساده این است که پس از اتصال، فوراً می‌توانید آن را رنگ‌آمیزی کنید. ضمناً توجه داشته باشید که برای این پوشش کاذب انواع شکل‌های هندسی در دسترس خواهند بود.

سقف کناف طرح‌دار

مدل‌های طرح‌دار سقف کناف در کنار اینکه زیبایی فوق العاده‌ای را به محیط ساختمان می‌دهند هماهنگی‌های جذاب‌تری را با اجزا و وسایل منزل ایجاد خواهند کرد. البته در نظر داشته باشید که اجرای سقف کاذب کناف طرح‌دار نیاز به دانش فنی و تجربه‌ی بالا خواهد داشت.یکی از جدیدترین مدل ها کناف تلفیق کناف و تایل معرق است .

مزایای استفاده از پوشش کاذب کناف

در مقدمه‌ی این مقاله در خصوص بعضی از مزیت‌های بکارگیری از این نوع سقف صحبت شد اما در این بخش قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم تا اگر نیاز به یک پوشش کاذب داشتید، با اطلاعات بیشتری نسبت به انتخاب نوع مناسب اقدام کنید. از مزیت‌های استفاده از سقف کناف کاذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منعطف بودن بسیار فوق العاده‌ی این نوع سقف کاذب باعث می‌شود که در برابر لرزش‌های شدید مقاومت خوبی از خود نشان دهد.
  • در اجرای این نوع سقف از اتصالاتی بکارگیری می‌شود که سبب افزایش ایمنی خواهد شد.
  • اجرای بسیار سریع سقف کناف در سازه‌ها از جمله مواردی است که آن را در میان افراد محبوب کرده است.
  • تجربه نشان داده است که نصب چنین پوششی، اگر به صورت کاملاً استاندارد انجام شود، به خوبی می‌توان عایق حرارتی نیز در نظر گرفته شود.
  • مقاومت فوق العاده عالی کناف در برابر آتش‌سوزی یا رطوبت از دیگر مزیت‌های اجرای این نوع پوشش کاذب است.
  • ضمناً اکثر مصالح بکارگیری شده در سیستم کناف قابلیت بازیافت دارند.

به طور کلی هر کدام از مواردی که بعنوان مزیت استفاده از سقف کاذب کناف در نظر گرفته شده است، آن را به یک انتخاب معمول در میان علاقه‌مندان تبدیل کرده است.

کاربردهای سقف کناف کاذب

اگر چه در بیشتر موارد از چنین پوشش کاذبی به عنوان سقف منازل و سازه‌ها استفاده می‌شود اما این نوع سقف در موقعیت‌های دیگری نیز کاربرد دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش‌دهی تأسیسات در ساختمان‌های تجاری و حتی ادارات.
  • بکارگیری در مواقع حریق به جهت مقاومتی که این سقف کاذب از خود نشان می‌دهد.
  • استفاده از این نوع پوشش در محیط‌های مرطوب مانند آشپزخانه‌ها یا سرویس‌های بهداشتی.
  • عبور دادن انواع و اقسام کابل‌ یا دیگر تجهیزات برق‌رسانی.

قیمت اجرای سقف کاذب کناف

همانطور که می‌دانید اجرای انواع پوشش کناف کاذب با توجه به ساده یا طرح‌دار بودن آن ممکن است از قیمت‌های مختلفی برخوردار باشد. همچنین ثابت یا متحرک بودن سقف نیز در تعیین قیمت کار موثر خواهد بود. با این حال به طور کلی تخمین قیمتی اجرای سقف کناف پس از بازدید از محل توسط متخصصان انجام خواهد شد چرا که برای در نظر گرفتن تکنیک‌های اجرا نیاز به بررسی سقف سازه است. در کنار این موارد استفاده از یک مرکز معتبر که از افراد متخصص در این زمینه استفاده می‌کند، دارای اهمیت است و پر واضح است که هر چه تجربه متخصصان در این خصوص بیشتر باشد هزینه‌های اجرای سقف یا پوشش کاذب کناف افزایش می‌یابد. ضمناً ناگفته نماند که به دلیل اینکه عمر سقف‌های کاذب کناف حداقل 7 سال است به همین دلیل پس از این مدت نیاز به تغییرات خواهد داشت، لذا بکارگیری از یک مرکز معتبر که در این زمینه پشتیبانی مناسبی داشته باشد، ضروری به نظر می‌رسد.

سقف کاذب + سقف کاذب کناف + سبک مدرن

اجرای سقف کاذب با گروه مهندسی معماری سبک مدرن

حال که با این نوع سقف و پوشش کاذب برای اجرا در سازه‌های مختلف آشنا شده‌اید نیاز به یک مرکز معتبر برای در نظر گرفتن چنین سقفی خواهید داشت که برای این منظور استفاده از کارگروه مهندسی معماری سبک مدرن را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. این گروه مهندسی خدمات خود را از سال 88 شروع کرده است که با وجود مهیا کردن بهترین متخصصان توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. برای اینکه بتوانید از خدمات این تیم حرفه‌ای استفاده کنید کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده کنید و یا می‌توانید با مراجعه به سایت مهندسی معماری سبک مدرن به آدرس https://sabkemodern.com از خدمات این کارگروه نهایت استفاده را ببرید. گفتنی است که از مزیای این تیم متخصص می‌توان به کیفیت بالای اجرای کار و همچنین قیمت‌های جذاب اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز