گرد و خاک آتشین شورلت کورت استینگری در جزیره کیش

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۵:۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۷۹۱۵
گرد و خاک آتشین شورلت کورت استینگری در جزیره کیش
برای چند لحظه، چشمان خود را ببندید و خود را پشت فرمون یکی از محبوب ترین خودروهای جهان تصور کنید.یکی از این خودروهای محبوب دنیا،در ایران،به جزیره کیش،وارد شد.

کوروت استینگری (خودرو مفهومی)، نام یک خودروی سوپر اسپورت از اقسام شورلت کوروت است.نسل جدید شورولت کوروت تغییرات چشم‌ گیر و فراوانی را در تاریخ 66 ساله خود تجربه کرده است. بالاخره پس از مدت‌ها انتظار شورولت کوروت جدید با موتور میانه عرضه خواهد شد.این خودرو محبوب و پرطرفدار،بعد از سال ها وارد چزیره کیش شد.طرفداران اجاره خودرو در کیش، برای یک شب که شده، این خودرو لوکس را رنت کرده و از رانندگی با آن نهایت لذت و استفاده را می برند.

90

تاریخچه شورلت کورت استینگری

شورولت کوروت یکی از محبوب‌ ترین و مشهورترین مدل‌های اسپرت تاریخ آمریکا است. شورولت کوروت، اولین خودروی اسپرت آمریکا پس از جنگ جهانی دوم بود. این خودروبرای رقابت با برترین خودروهای اروپایی تولید شد.

این اتفاق جنجالی، در سال 1953 رخ داد. گروه خودروسازی جنرال موتورز به‌عنوان بزرگ‌ ترین خودروساز آمریکا در آن دوران، در سبد محصولات پرتیتراژ خود، یک مدل اسپرت کم داشت که تمامی تلاش خود را میکرد که یک خودرو اسپرت لوکس، به کارنامه خود اضافه کند.

گروه خودروسازی جنرال موتورز به‌عنوان بزرگ‌ ترین خودروساز آمریکا در آن دوران، در سبد محصولات پرتیتراژ خود، یک مدل اسپرت کم داشت که تمامی تلاش خود را میکرد که یک خودرو اسپرت لوکس، به کارنامه خود اضافه کند. هارلی جی. ارل، رئیس تیم طراحی جنرال موتورز با هدف تولید اولین مدل اسپرت این شرکت، ابتدا مدل مفهومی این خودرو را طراحی کرد. سرانجام نسل اول شورولت کوروت در سال ۱۹۵۳ با شعار «ساخته‌شده توسط مهندسی آمریکایی برای مردم آمریکا» به بازار عرضه شد. زورا آرکوس-دانتوف که امروز به‌عنوان «پدر کوروت» از او یاد می‌شود، نقش مهمی در تحول این مدل و طراحی و مهندسی نسل دوم کوروت داشت. قبل از عرضه‌ی نسل دوم چندین مدل مفهومی زیبا مانند مدل مسابقه‌ای استینگری (۱۹۵۹) و مدل ماکو شارک، در سال ۱۹۶۱ رونمایی شدند.

گرد و خاک آتشین شورلت در جزیره کیش

هنگامی که صحبت از گرد و خاک میشود، اولین خودرویی که به ذهن میرسد، شورلت کورت است. این خودرو لوکس، می تواند با کمترین سرعت نیز، گردوخاک ایجاد کند.ورود این خودرو لوکس، با دو رنگ جذاب قرمز و زرد در جزیره کیش، چشم طرفداران اجاره ماشین در کیش را به خود خیره کرد. البته یک دستگاه کوروت سفید رنگ دیگر نیز در جزیره وجود دارد که با توجه به شواهد موجود قادر به دریافت پلاک منطقه آزاد نیست.

قیمت شورلت کورت در ایران

کوروت جدید با صفر تا صد زیر ۳ ثانیه‌ای، قیمت پایه زیر ۶۰ هزار دلاری و طراحی موتور وسط خود دنیای خودرو را شگفت زده کرده است.از اول مارس ۲۰۲۱ تمامی مدل‌های کوروت استینگری قیمت پایه ۶۰,۹۹۵ دلاری خواهند داشت. قیمت تمامی نسخه‌های کانورتیبل کوروت ۲۰۲۱ نیز هزار دلار افزایش یافته است. البته افزایش قیمت کوروت احتمالاً تأثیری روی تقاضا برای این خودروی اسپورت نخواهد داشت. قیمت بالای این خودرو باعث شد تا بسیاری از مردم برای رانندگی با این خودرو زیبا، به سمت رنت ماشین در کیش رفته و با قیمت مناسب تری، از این خودرو لوکس استفاده کنند.

91

بررسی نکات فنی شورلت کورت

این پیشرانه 490 اسب بخار قدرت و 630 نیوتون متر گشتاور را خروجی می‌دهد. شورولت مدعی شده که این پیشرانه، قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی است که در یک خودرو موتور میانه یافت می‌شود. برای نخستین بار نیز یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه توان تولیدی موتور کوروت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شورولت کوروت ستینگری مدل 2020 قادر است تا با مجهز شدن به پکیج (زد 51) در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. نیروی ایجاد شده توسط این موتور به وسیله جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های محرک عقب منتقل شده و می تواند خودرو را به حرکت در آورد.

بررسی طراحی ظاهری شورلت کورت

 ‎ یکی از نقاط قوت شورولت کوروت استینگری، فضای داخل کابین و امکاناتش است. هنگامی که وارد کابین این سوپرکار آمریکایی می‌شوید دیگر خبری از یک فضای سرد و بی‌روح متشکل از پلاستیک فشرده نیست. طراحی این خودرو زیبا، از هواپیماهای جنگنده الهام گرفته شده است. نمای بیرونی شورولت کوروت جدید دارای جلوه ای جسورانه و آینده نگرانه با نسبت های عجیب و غریب موتور متوسط ​​است، اما هنوز هم بدون شک کوروت است. این لاغر و عضلانی است، با طراحی اسپرت که حس حرکت و قدرت را از هر زاویه منتقل می کند.

شما می توانید با کمترین هزینه، در جزیره کیش این خودرو جذاب و یا هرخودرو لوکس دیگر را اجاره کرده و از مناطق گردشگری کیش، با شورلت و یا هر خودرو دیگر، بازدید کنید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز