چگونه دست های خود را جوان تر نشان دهیم

۱۴۰۰/۱۲/۲۷ - ۱۵:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۱۱۲۵
چگونه دست های خود را جوان تر نشان دهیم
اگر لکه­های افزایش سن، چین و چروک پوست یا سایر علائم پیری شما را آزار می­دهد، روش­هایی برای بهبود شرایط وجود دارد تا دستان جوان تری داشته باشید. به لطف پیشرفت‌های درماتولوژی، می‌توان این علائم پیری را با خیال راحت و با زمان کم یا بدون توقف کاهش داد.

به گزارش برنا، بسیاری از بزرگسالان روی دست های خود لکه­ های قهوه­ای ناشی از سن مشاهده می­کنند. این لکه­ها با افزایش سن و ایستادن در نور خورشید به تدریج بزرگ­تر خواهند شد. ما به سراغ روش­هایی رفته­ایم تا دستان شما زیبایی و جوانی خود را بازیابی کنند. همراه ما باشید.

  1. کرم مرطوب کننده

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. دست­ها در سنین جوانی زیبا هستند و حجمی که دارند به دلیل وجود لایه لیپیدی آن است. زمانی که دائم از دستان خود کار می­کشید و از مواد شوینده استفاده می­کند پوست سطحی به مرور ضخیم خواهد شد و درصورتی که با کرم مرطوب کننده ترمیم نشود، سرعت چروک شدن آن در سنین جوانی بیشتر خواهد بود. انتخاب یک کرم مرطوب کننده آبرسان خوب برای مبارزه با خشکی شدید یک انتخاب عالی است.

  1. رسیدگی به ناخن­ها

 

روغن کوتیکول می­تواند با ایجاد یک لایه براق و مرطوب کننده، دستان شما را جوان تر جلوه دهد و لبه­های ناهموار را نرم کند. برای حفظ اثر، می­توانید چندین بار در طول روز از آن استفاده کنید. اگر فرصت انجام این کار را ندارید ماهیانه مانیکور و پدیکور انجام دهید. این کار به خون رسانی به ناخن و دست کمک می­کند و با حذف پینه­های قدیمی و پوست­ها مرده به زیبا شدن فرم ناخن­ها کمک می­کند. با انجام دائم پدیکور و مانیکور ناخن دست و پا چندین برابر می­شود.

2

  1. قارچ ناخن

یکی از مواردی که باعث می­شود ناخن­ها زیبا به نظر نرسند قارچ­ها هستند. این قارچ­ها باعث تغییرات در رنگ ناخن می­شود و باعث می­شود ظاهر دستان شما زیبایی خود را از دست بدهد. برای درمان آن در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید. چیزی که باعث حدود نیمی از تغییر رنگ ناخن ها می­شود قارچ­ها هستند. اگر به دکتر خود مراجعه کردید و معلوم شد که مشکل قارچی نیست، می­توانید آرام باشید، زیرا تغییر رنگ احتمالاً یک عارضه جانبی بی­ضرر از مواردی مانند داروی پسوریازیس یا استفاده از لاک تیره است.

درمان: ناخن های خود را با یک تکه لیمو بشویید، درست مانند زمانی که لاک ناخن را می­مالید (اسیدهای میوه طبیعی بستر ناخن را روشن می­کند) یا 15 تا 20 دقیقه در پاک کننده دندان مصنوعی خیس کنید تا لکه­ها از بین برود. همچنین قبل از استفاده مجدد از لاک مورد علاقه خود، حتماً یک برق ناخن ­بی­رنگ پایه بزنید.

  1. تاثیر عوامل محیطی و عوامل ژنتیک

عوامل زیادی در تخریب بافت ناخن موثر است. آب و هوا می­تواند اثر مستقیم بر تخریب ناخن داشته باشد. زیبایی ناخن شما و فرم آن نیز تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است. به عنوان مثال بعضی افراد به صورت مادرزادی ناخن­های شکننده و ضعیفی دارند و دائم با شکستگی ناخن­ها سروکله می­زنند. یک راه درمانی موثر برای کنترل شرایط محیطی و عوامل ژنتیکی استفاده از ویتامین B است. این مکمل به درمان مشکلات مربوط به ناخن­ها کمک خواهد کرد.

  1. دست های خشن و پوسته پوسته

اگر پوست روشنی دارید و زمان زیادی را بدون محافظت در برابر آفتاب زیر نور خورشید سپری کرده­اید، ممکن است متوجه لکه­های خشن روی پوست خود شوید. لکه‌های ناهموار اغلب روی دست‌های ما ایجاد می‌شوند، زیرا دست‌ها بیش از سایر قسمت­ها در معرض آفتاب قرار می‌گیرند. این لکه­های ناهموار اگر حالتی برجسته داشته باشند ممکن است، کراتوزهای اکتینیک (AKs) باشند که رشد پیش سرطانی هستند. این اتفاق معمولا در افراد با پوست روشن که 40 سال یا بیشتر سن دارند، ایجاد می­شود اما نمی­توانید بدون پزشک متخصص و با دیدن هر زائده­ای بگویید که چنین مشکلی دارید.

آیا لکه زمختی روی دست یا جای دیگری روی پوستتان احساس می­کنید؟ اگر چنین است، به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا متوجه شوید که آیا AK است یا خیر. برخی از AK ها به سرطان پوست تبدیل می­شوند.

برای اطلاع از نحوه تشخیص و درمان AK توسط متخصصین پوست، مراجعه کنید.

  1. برای کارهای خانه دستکش بپوشید

3

آب داغ و محلول تمیز کننده می­تواند بسیار خشک کننده باشد و باعث ترک خوردن پوست شود. هنگام انجام هر کاری از شستن ظروف گرفته تا شستن وان، با پوشیدن دستکش از خشکی شدید پوست دست جلوگیری کنید. سعی کنید قبل از پوشیدن دستکش از لوسیون استفاده کنید تا در حین کار با دستکش احساس بدی به پلاستیک نداشته باشید.

  1. از بعضی روش­های درمانی کمک بگیرید

یکی از مهمترین روش­هایی که امرزوه از آن در رفع مشکلات چروک استفاده می­شود، تزریق ژل است. با تزریق ژل به زیر پوست شما بلافاصله می­توانید زیبایی پوست خود را بازیابی کنید و در کوتاه­ترین زمان به حجم طبیعی دستان خود در جوانی دست پیدا کنید. برای این کار از مواد مختلفی استفاده می­شود اما یکی از مهمترین گزینه­ها استفاده از چربی کاذب بدن خود فرد است. این چربی مدت زمان بیشتری زیر پوست باقی می­ماند و اثر بخشی طبیعی دارد.

افزایش سن خود به تنهایی عاملی برای تخریب پوست تمام بدن است. شل شدگی و ایجاد حالت کش سانی روی پوست با بالا رفتن سن ایجاد می­شوند و بعضی افراد پوست کرپی را تجربه می­کنند. این حالت زمانی رخ می­دهد که پوست پس از کشیده شدن با گذشت زمانی زیادی به حالت قبلی خود باز می­گردد. بی­شک بروز چنین مشکلاتی برای همه حتمی است اما زیبایی جوانی چیزی است که دل کندن از آن دشوار است و به همین خاطر افراد تلاش می­کنند تا با تزریق ژل حجم دست­های خود را دوباره بدست آورند.

نویسنده: سارااقبالی 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز