فوت و فن‌های انتخاب یک چرخ خیاطی خانگی خوب

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۱۵:۵۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۶۸۸۱
فوت و فن‌های انتخاب یک چرخ خیاطی خانگی خوب
آیا شما یک خیاط مبتدی هستید که برای اولین بار قصد خرید چرخ خیاطی برای خود را دارید؟ با وجود ده‌ها مدل در بازار، انتخاب گزینه مناسب مطمئناً می‌تواند کار سختی باشد. مخصوصاً اگر درباره ویژگی‌های یک چرخ خیاطی خوب و کاربردی، اطلاعات کافی نداشته باشید.

به گزارش برنا،  ما در این مطلب سعی کردیم نکات مفیدی درباره انتخاب یک چرخ خیاطی خانگی خوب در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

چرخ خیاطی خانگی؛ دستیار همه فن حریف خانم‌های خانه دار

محبوب‌ترین چرخ‌های خیاطی بازار، چرخ‌های خانگی یا دستی هستند. چرخ خیاطی خانگی برای مصارف خانم‌های خانه دار و رفع احتیاجات جزئی منزل مناسب و مزون‌ها و کارگاه‌های تولیدی کوچک طراحی شده است. این چرخ‌ها وزن کمی دارند و کم حجم هستند. به علاوه فضای کمی را هم اشغال می‌کنند و برای استفاده از آنها دردسر خاصی نخواهید داشت. انواع چرخ خیاطی خانگی برای مصارف روزانه و جهیزیه مناسب هستند. این چرخ‌های سر و صدای کمی دارند و برای خانه‌های آپارتمانی هم مناسب هستند.

چرخ‌های خیاطی خانگی، مدل‌های متنوعی دارند و چندین وظیفه مختلف را با هم انجام می‌دهد. نسل جدید چرخ‌های خانگی، کامپیوتری هستند و یک صفحه نمایشگر لمسی و حافظه داخلی دارند. برای اینکه بدانیم یک چرخ خیاطی برای مصارف مورد نظر مناسب است یا خیر، باید به نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم، دقت کرد.

 

به تعداد مدل‌های دوخت چرخ خیاطی توجه کنیم

هنگامی که بودجه ما مشخص شد، می‌توانیم تصمیم‌گیری در مورد برخی از ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در چرخ خیاطی مورد نظرمان داشته باشید، شروع کنیم. در این راستا، اولین سؤالی که مطرح می‌شود تعداد مدل‌های دوخت یک چرخ خیاطی است. این یک سوال طلایی برای خرید چرخ خیاطی است که پاسخ دادن به آن چندان هم دشوار نیست! در واقع اولین و مهمترین نکته‌ای که در هنگام خرید چرخ خیاطی باید در نظر بگیریم، انواع مدل‌های دوخت‌های یک چرخ است.

چرخ‌های استاندارد شامل مدل دوخت مستقیم، دوخت زیگزاگ، سوراخ دکمه‌ها و دوخت سجاف کور هستند. با این حال، این‌ها دوخت‌های بسیار ابتدایی هستند و ممکن است برای برآورده کردن همه اهداف ما کافی نباشند. ممکن است تصمیم بگیریم که کار خود را با یک چرخ خیاطی ساده و ابتدایی شروع کنیم و بعداً با توجه به نیازمان مدل آن را ارتقا دهیم. البته بهتر است فریب تنوع بسیار بالای مدل‌های دوخت را نخورید، چون معمولاً فقط تعداد خاصی از آنها واقعاً به کار خواهد آمد و تعدادی از آنها شاید هیچ وقت استفاده نشوند.

 

2

به مکانیکی یا کامپیوتری بودن چرخ خیاطی خانگی دقت کنیم

اما می‌رسیم به سوال دوم، اینکه چرخ خیاطی مکانیکی بخریم یا چرخ خیاطی کامپیوتری؟ در پاسخ باید بگوییم که هر دو نوع چرخ خیاطی کار اصلی خود که انجام دوخت‌های ساده و یکنواخت است به خوبی انجام می‌دهند، ولی اگر فقط نیاز به انجام دوخت و دوزهای اولیه مانند دوخت‌های ساده و تعمیرات ساده خانگی داریم، یک چرخ خیاطی مکانیکی به خوبی این کار را انجام می‌دهد.

البته که مدل‌های کامپیوتری، ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهند، در زمان ما صرفه‌جویی می‌کنند و لذت و تجربه شیرین خیاطی را در ما افزایش می‌دهند. ویژگی‌هایی که در مورد چرخ خیاطی کامپیوتری برای خریداران جالب و مورد توجه هستند، شامل سوزن نخ کن خودکار، دکمه روشن و خاموش دستگاه و طیف گسترده‌ای از انتخاب طول و عرض دوخت است.

موضوع خدمات پس از فروش و گارانتی را جدی بگیریم

این موضوع یکی از از مواردی است که برای یک خرید مطمئن حتماً باید به آن توجه کنیم. برای این مورد حتماً با افرادی که خیاطی می‌کنند مشورت کنید و با مشکلات و معایبی که مدل‌های مختلف چرخ‌های خیاطی احتمالاً با آنها مواجه می‌شوند، آشنا شوید. برخی از مدل‌ها و برندها در ایران خدمات پس از فروش مناسب ندارند و در صورت بروز کوچکترین مساله، ما را به دردسر بزرگی می‌اندازند.

 

متناسب با بودجه مان خرید کنیم

هنگام تعیین بودجه برای خرید چرخ خیاطی خانگی، بهترین توصیه همیشه این است که کیفیت را در اولویت قرار دهیم. با توجه به وضعیت فعلی بازار، چرخ خیاطی برندهای مختلف هم دارای محصولات اقتصادی و ارزان قیمت هستند، هم محصولات حرفه‌ای و البته گران قیمت. این بستگی به نیاز ما و مبلغی دارد که می‌خواهیم برای خرید چرخ خیاطی خانگی صرف کنیم.

3

 

برخی ویژگی‌های خاص برای خرید چرخ خیاطی خانگی

بعضی از چرخ‌های خیاطی دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای هستند که وقتی آنها را داشته باشیم، دیگر نمی‌توانیم سراغ گزینه دیگری برویم. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم که در هنگام خرید مد نظر داشته باشید.

  • برش خودکار نخ؛ یک دکمه را فشار می‌دهیم تا نخ را برش داده شود. هنگامی که شروع به استفاده از این ویژگی می‌کنیم، به یک ویژگی محبوب تبدیل می‌شود.
  • بالابر زانو؛ این ویژگی قبلاً فقط در چرخ‌های خیاطی گران قیمت و پیشرفته موجود بود، اما اکنون در چرخ‌های خیاطی با قیمت متوسط نیز وجود دارد. بالابر زانو این امکان را به ما می‌دهد تا زمانی که دستانمان پارچه را در جای خود نگه داشته‌، پای پرس را بلند کنیم. این ویژگی برای منحنی‌ها و گوشه‌های تیز دوخت ایده آل است.
  • سوزن نخ کن خودکار؛ چرخ‌های خیاطی رده بالا دارای سوزن نخ کنی اتوماتیک هستند، در حالی ‌که چرخ‌های خیاطی ارزان قیمت دارای سوزن نخ کن نیمه اتوماتیک هستند.
  • سوزن بالا / پایین؛ این ویژگی به ما اجازه می‌دهد سوزن را در حالت بالا یا پایین متوقف کنیم.
  • کنترل سرعت قابل تنظیم؛ با این ویژگی سرعت دوخت را تنظیم می‌کنیم. این ویژگی برای پارچه‌های سخت مناسب است.
  • تنظیم موقعیت سوزن؛ در چرخ‌های خیاطی پیشرفته این حالت وجود دارد و با کمک آن می‌توانیم سوزن را به چپ یا راست حرکت دهیم.
  • روشنایی؛ نورپردازی در اکثر چرخ‌های خیاطی به‌طور قابل توجهی بهبود یافته است. به نورپردازی نگاه کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم به آنچه می‌دوزیم، دید خوبی داشته باشیم یا خیر.
  • بازوی آزاد؛ یک قطعه قابل جابجایی است که به ما امکان می‌دهد پارچه‌های باریک (مانند آستین) را زیر سوزن بچرخانیم.

 

جمع بندی نهایی در مورد انتخاب چرخ خیاطی خانگی

در پایان توصیه می‌کنیم پیش از اینکه به سراغ خرید چرخ خیاطی مورد علاقه خود به فروشگاه بروید، درباره برندهای معتبر بازار و قیمت محصولات برندهای مختلف هم تحقیق و بررسی کنید. همچنین اگر تصمیم دارید مدل مورد نظرتان را از طریق اینترنت خریداری کنید، به هر فروشگاهی اعتماد نکنید، چون ممکن است از اعتماد شما سوءاستفاده شود.

در این مورد پیشنهاد ما خرید از فروشگاه اینترنتی تیکمیش است. کلیه محصولات این فروشگاه آنلاین با ضمانت کتبی و خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می‌شود. برای بازدید از محصولات می‌توانید به نشانی https://tikmish.ir/ مراجعه کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز