۱۱ راز بزرگ سئو که نمی دانید

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۰:۵۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۱۷۰۸۲
۱۱ راز بزرگ سئو که نمی دانید
سئو، دنیای بی پایانی از داده ها و اطلاعاتی است که هر روزه در حال تغییر، تکامل و پیشرفت است. بسیاری از اطلاعاتی که ارائه می شود، ممکن است به اشتباه تفسیر یا ترجمه شود و در نتیجه، اطلاعات اشتباهی در این زمینه، به گوش افراد برسد.

به گزارش برنا،  امروز می خواهم 5 مورد از این اشتباهات را برای شما مثال بزنم که خیلی از سئوکاران حرفه ای، این راز های بزرگ سئو را نمی دانند.

گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی ندارد

سالهای پیش، گوگل اعلام کرده بود که همین تعداد فاکتور رتبه بندی برای نمایش نتایج جستجو دارد؛ اما اخیرا رسما اعلام کرده است که چنین تعدادی، فاکتور رتبه بندی در الگوریتم های گوگل وجود ندارد.

تعداد بک لینک های یک وبسایت اهمیتی ندارد

تعداد کل لینک هایی که از وبسایت های خارجی می گیرید، هیچ اهمیتی برای گوگل ندارد. یک بک لینک خوب از یک وبسایت مرتبط، تاثیر خیلی بیشتری نسبت به 50 بک لینک از یک سایت بی ربط و بی کیفیت دارد.

محتوای تکراری (duplicate content) عامل منفی برای رتبه بندی نیست

برخلاف باور بسیاری از سئوکاران، محتوای تکراری یا داپلیکیت کانتنت، عامل منفی برای افت رتبه یا جریمه گوگل به حساب نمی آید؛ بلکه گوگل، فقط یکی از محتوا ها را در نتایج جستجو نشان می دهد و به این صورت، این گونه محتوا را مدیریت می کند. کاملا طبیعی است که شما، محتوای مهم و کلیدی داشته باشید که مجبور باشید در چندین صفحه وبسایت خود از آن استفاده کنید.

نظرات مشتریان (Reviews) عامل رتبه بندی گوگل نیست

الگوریتم های گوگل، اصلا نظرات کاربران یا review ها را نمی بینند. گوگل، این فاکتور را، فقط برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران دیگر گوگل نمایش می دهد و اگر وبسایت شما، 5 ستاره داشته باشد، قطعا برای جذب مشتری یا مخاطب، شانس بیشتری خواهید داشت!

حذف کامنت های بلاگ در رتبه بندی گوگل، تاثیر دارد

گوگل، کامنت ها یا نظرات را، مانند قسمت های دیگر محتوا، ایندکس می کند. این یعنی کامنت ها قسمتی از یک محتوا و در نتیجه، قسمتی تاثیرگذار در نتایج هستند. حال اگر این کامنت ها حذف شوند، قطعا در رتبه بندی گوگل، تاثیر منفی خواهند داشت.

قیمت محصولات، عامل رتبه بندی گوگل نیستند

قیمت های ویژه، پایین و رقابتی ممکن است در جذب مشتری تاثیر بالایی داشته باشند؛ اما در بالا آمدن رتبه گوگل، هیچ تاثیری ندارند. گوگل اعلام کرده است که ما، هیچ کاری با قیمت محصولات نداریم. این که ما بخواهیم قیمت های سایت های مختلف را بررسی کنیم و هرکسی که ارزان تر می فروشد را بالاتر از بقیه نشان دهیم، اصلا منطقی نیست.

تعداد کلمات محتوا، عامل رتبه بندی گوگل نیستند

خیلی از افراد، صراحتا اعلام می کنند که هرچقدر محتوای شما، طولانی تر باشد، گوگل، اهمیت بیشتری به محتوای شما می دهد که این باور اشتباه است. یک محتوا با دو پاراگراف، ممکن است اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطب منتقل کند که گوگل، این موضوع را تشخیص می دهد. پس بجای تمرکز روی طول محتوا، روی اطلاعات ارزشمند و کیفیت محتوا تمرکز داشته باشید!

استفاده از کلمه کلیدی در دامین، تاثیری بر رتبه بندی گوگل ندارد

اگر یک محتوا، در گوگل رتبه می گیرد، قطعا بخاطر استفاده از کلمه کلیدی در دامنه آن نیست. بجای استفاده از کلمات کلیدی در دامنه، سعی کنید از برند خود استفاده کنید.

املاء و گرامر محتوا، برای گوگل اولویت بالایی دارد

گوگل، به کیفیت محتوای شما، اهمیت زیادی می دهد و املاء درست، گرامر استاندارد و جمله بندی های مناسب برای کاربران، از فاکتور های تعیین کیفیت محتوا برای گوگل به حساب می آید. (در فارسی این موضوع کمتر صدق می کند) به هرحال، سعی کنید تاحد امکان در محتوای خود غلط املایی نداشته باشید و از گرامر یا دستور زبان درست و جمله بندی های استاندارد استفاده کنید.

محتوای یکسان با فرمت های مختلف، محتوای تکراری محسوب نمی شود

کاربران، ممکن است فرمت های مختلفی از یک محتوا را بپسندند. پس یک متن، اگر در یک قالب ویدیویی نیز دقیقا بازگو شود، از نظر گوگل تکراری نیست. سعی کنید از قالب های مختلف محتوایی استفاده کنید تا هم گوگل را راضی کرده و هم مخاطبین خود را بیشتر جذب کنید.

انکرتکست لینک باید ارائه کننده یک زمینه کلی باشد

زمانی که شما از یک انکرتکست یا متن لنگر، برای لینک به صفحات دیگر استفاده می کنید، باید بگویید که این قسمت از وبسایت، مربوط به این موضوع است. مثلا اگر محتوایی از سایت شما، درباره بهترین شرکت طراحی سایت در کرج است، متن لنگر شما، باید بیانگر این موضوع باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز