بلاک چین چیست و چرا اینده همه مشاغل با بلاک چین گره خورده است ؟

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۶:۵۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۹۸۲۷
بلاک چین چیست و چرا اینده همه مشاغل با بلاک چین گره خورده است ؟
فناوری بلاکچین اساس بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی و نوعی شبکه اینترنتی می­‌باشد که به‌عنوان یک پایگاه داده اطلاعات را در گروه‌­هایی به نام بلوک جمع­‌آوری و در قالب دیجیتال ذخیره می‌کند و اطلاعات رد و بدل شده در این نوع شبکه به‌گونه‌­ای است که امکان دسترسی و نفوذ را به نهادها و افراد حقیقی و حقوقی نمی­‌دهد.

در واقع بلاکچین به زنجیره­ای از بلاک‌­ها گفته می‌­شود که حاوی اطلاعاتی می­‌باشند که این بلوک‌­ها در ادامه بلوک قبل خود ساخته شده و به‌وسیله اطلاعاتی به یک‌دیگر متصل شده‌­اند و بعد از اضافه شدن داده­‌های جدید امکان دست بردن یا تغییر در آن‌ها وجود ندارد. به عبارت دیگر بلاکچین به‌عنوان یک دفتر کل غیر متمرکز و توزیع شده منشأ یک دارایی دیجیتال را به‌گونه‌­ای ثبت می‌کند که امکان تغییر یا تقلب در آن‌ها وجود ندارد و هیچ‌کس توانایی ویرایش یا کنترل داده­‌ها را نخواهد داشت. اگر بخواهیم به‌‍طور شفاف‌تر آن را به چیزی تشبیه کنیم باید بگوییم وقتی یک سندی را ایجاد و آن را با یک گروه به اشتراک می‌گذاریم آن سند بین همه توزیع می­‌گردد بنابراین امکان تغییر یا نابودی توسط هیچ فردی وجود ندارد زیرا دیگران یک نسخه از آن را دارند.

حال این شبکه بهم پیوسته توانسته فعالیت‌های تجاری را تغییر و بهبود ببخشد و فرصت‌های شغلی زیادی را به‌وجود بیاورد به‌طوری‌که در حال حاضر تقاضای کارهای مرتبط با فناوری بلاکچین به‌دلیل کسب درآمد بالا رو به افزایش است اما بسیاری از افراد توانایی یا مهارت لازم را در این زمینه ندارند. از جمله مشاغلی که به این فناوری مربوط می‌­شود می‌­توان به مهندسی نرم‌­افزار بلاک‌چین، تحلیل‌گر ریسک بلاک‌چین، مشاور حقوقی و... اشاره کرد که نیاز به تخصص و مهارت بالای افراد دارد همچنین این فناوری در صنایع مختلف از جمله صنایع‌غذایی، پزشکی، بانک‌داری، حمل و نقل، بیمه، هویت دیجیتال و... کاربرد دارد بنابراین می‌­توان گفت که امروزه بسیاری از صنایع و مشاغل از این فناوری بهره می‌­برند زیرا جزء فناوری­‌های قدرتمند برای ذخیره‌­سازی ایمن اطلاعات و کسب درآمد می­‌باشد.

ارزدیجیتال چیست؟

ارزدیجیتال شناخته­‌ترین کاربرد بلاکچین می­‌باشد که خریداران و فروشندگان که همان ارسال‌­کنندگان و دریافت­‌کنندگان پول مجازی هستند می­‌توانند بدون واسطه و بدون کمک گرفتن از خدمات بانکی تراکنش مالی داشته باشند و هرکس بدون توجه به موقعیت مکانی با دسترسی به اینترنت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بصورت ایمن بپردازد. به بیان دیگر ارز دیجیتال یا همان پول دیجیتالی برای این‌که از ویژگی­‌هایی همچون تغییرناپذیر بودن، شفافیت و غیرمتمرکز بودن برخوردار شود باید از این فناوری استفاده کند تا هیچ گروه یا سازمانی قادر به کنترل و تغییر آن نباشد. بیت کوین اولین رمز ارزی یا آغازگر تبادلات دیجیتالی و ارزشمندترین دارایی دیجیتال در سراسر جهان به‌شمار می­‌رود که اولین بار در سال 2008 توسط شخص یا گروهی به‌نام ساتوشی ناکاموتو ایده آن شکل گرفت و در سال 2009 اولین سکه­‌های آن استخراج گردید و توانست مسئله اعتماد که یکی از مهم‌ترین امور زندگی افراد از جمله انتقالات پولی است و همچنین مشکل دوباره خرج کردن را برطرف کند.علاوه بر بیت کوین ارزهای دیگری مانند اتریوم، ریپل، مونرو، دوج کوین، بیم و... به‌عنوان پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز راه­‌ا‌‎ندازی شدند.

 بازارهای مالی

بازار مالی به طیف وسیعی از بازارها که درآن تجارتی انجام می­‌شود گفته می­‌شود و انواع مختلفی مانند بازار سهام، اوراق بهادار و... را شامل می‌­شود و فعالان بازارهای مالی فعالیت­‌های مختلفی را برای انجام معاملات خود انجام می­‌دهند و کسانی که به‌صورت حرفه‌­ای و آگاهانه در این بازار فعال هستند به‌دنبال معاملاتی هستند که فرایند داد و ستد ایمن‌­تر، قدرت نقد شوندگی بالا و ریسک کمتر باشد. حال فناوری بلاکچین در بازارهای مالی و سرمایه برخلاف روش سنتی که ریسک عملیاتی و هزینه­‌های بالاتری را به‌دنبال داشت توانست با حذف واسطه­‌ها فرایند داد و ستد را سریع‌­تر و بدون ریسک کند. همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین کاربرد آن در بازار مالی مربوط به ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین می­‌باشد و شرکت­‌کنندگان در بازارهای مالی به‌کمک قراردادهای هوشمند به‌طور لحظه­‌ای و از طریق اینترنت به انجام معاملات بپردازند.

لازم به‌ذکر است این فناوری نوین بلاکچین با رشد بالایی همراه بوده به با بسیاری از کسب و کارها در ارتباط می­‌باشد و پیش­‌بینی می‌­شود که در آینده نیز با رشد بیشتری در صنایع و مشاغل مختلف همراه باشد. اصلی‌­ترین دلیلی که صاحبان کسب و کار مالی، شرکت‌­ها و صنایع مختلف از فناوری بلاکچین استفاده می‌­کنند امنیت داده­‌ها و شفافیت بالای آن می­‌باشد که موجب می­‌گردد تا تجارت آن‌ها بدون خطر به رشد بالاتری برسد و از دیگر مزایای این فناوری جدید می­‌توان تغییرناپذیری، تعامل نزدیک، تمرکززدایی و قابلیت ردیابی آن توجه کرد. به‌عنوان مثال در صنعت رسانه و هنر کسانی که رسانه یا محتوایی را تولید می­‌کنند به‌کمک این فناوری ایمن می‌­توانند آثار خود را به طرفداران یا متقاضیان اثر خود بفروشند و بدون نیاز به دلال یا واسطه آثار خود را تبدیل به پول دیجیتالی نمایند یا در ارتباط با اخبار می­‌توانند با استفاده از بلاکچین جلوی انتشار اخبار دروغین را بگیرند همچنین در صنعت انرژی بواسطه این فناوری می‌­توان به محاسبه مصرف انرژی، پیگیری، ثبت اطلاعات دقیق مشتریان و... بپردازند. حتی فروشگاه‌­هایی مانند فروشگاه زنجیره‌­ای والمارت که یکی از پرفروش‌­ترین خرده فروشی در جهان می­‌باشد نیز از این فناوری غیرمتمرکز استفاده می­‌نماید.

سایت آکادمی سرمکایه دیجیتال

آموزش سرمایه دیجیتال

در حال حاضر سرمایه­‌گذاری در بخش­‌های مختلف بازار یکی از روش‌های کسب درآمدی است که افراد بسیاری آن را دنبال می­‌کنند و یا خواهان یادگیری و آموزش آن هستند زیرا بدون دانستن اصطلاحات بازارهای مالی و کسب آموزش پیرامون بلاکچین، ارزدیجیتال، سرمایه دیجیتال، پرایس اکشن، تحلیل تکنیکال و موارد دیگر نمی­‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند و یا سودآوری کمی خواهند داشت. از این‌­رو شرکت در دوره­‌های مختلف معامله‌­گری در بازار کمک می‌کند تا اطلاعات لازم درباره نحوه فعالیت در بازار­های سرمایه‌­گذاری از قبیل ارزهای دیجیتال به‌نحوی که منجر به کسب سود بیشتر شود را بدست آورید بنابراین اگر قصد ورود به چنین بازاری را دارید بهتر است با مطالعه و جستجو در اینترنت و همین‌طور شرکت در کلاس­‌های آموزشی مهارت خود را بالا ببرید.

لازم به‌ذکر است که برخی از سایت بخشی از آموزش خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌دهند تا زمینه آموزش آن‌ها را فراهم کنند که یکی از این سایت­‌ها که در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند سایت آکادمی سرمایه دیجیتال به آدرس https://sarmayedigital.academy می­‌باشد که روزانه به‌کمک تیمی متخصص و جوان بخش­‌های مختلف بازار ارزهای دیجیتال را بررسی و بصورت آموزشی و تحلیلی در اختیار کاربران قرار می­‌دهند. در این مجموعه دوره­‌های علاوه بر دوره­‌های تخصصی همچون دوره جامع سرمایه دیجیتال، دوره­‌های رایگان نیز ارائه می‌گردد که برای بهره­‌مندی از این دوره‌‎­ها می­‌توانید به لینک https://sarmayedigital.academy/product/free-course-fundamental-analysis وارد شوید.

خبرگزاری برنا: محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز