۱۰ سایت برتر خرید ارز دیجیتال در ایران

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۰۹:۵۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۶۸۴۸
۱۰ سایت برتر خرید ارز دیجیتال در ایران
بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال کدام است؟ کدام صرافی بهترین قیمت و کمترین کارمزد را دارد؟

صرافی‌های دیجیتال، گونه‌ای جدید از صرافی ها هستند که به واسطه تولد ارزهای دیجیتال به وجود آمده و رسالت ارائه خدمات صرافی در حوزه ارز دیجیتال را بر عهده دارند. صرافی‌ های ارز دیجیتال را می‌توان به نوعی جایگزین سیستم بانکی و مالی در آینده در نظر گرفت.

به گزارش برنا، تاریخ بشر در سده‌های گذشته به خوبی به یاد دارد که چگونه در گذشته از سکه و اسکناس استفاده می‌شده است و همچنین به یاد داریم که در دو دهه گذشته کارت‌های اعتباری و تراکنش‌های مالی الکترونیک چگونه جایگزین سکه و اسکناس شدند. امروزه بیت کوین، اتریوم، ریپل و ... نام هایی است که در همه جا شنیده می‌شوند از محل کار تا میهمانی آخر هفته‌ای که با دوستانتان در آن به گپ و گفت می‌پردازید.

گذشته از اینکه امروزه ارزهای دیجیتال رقیب بسیار جدی برای پول های رایج و معتبر کشورهای جهان شده و توجه همگان را برای انجام معاملات جلب کرده‌اند این سوال اساسی به ذهن خطور می‌کند که چگونه می‌توان این ارزها را خرید و محل معامله آن‌ها کجاست؟

در پاسخ به این سوال باید شما را به صرافی ارز دیجیتال ارجاع داد، در این صرافی‌ها امکان فروش و خرید ارز دیجیتال ایجاد شده و کاربران می‌توانند در ازای پرداخت کارمزد به صرافی، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و یا ارزهای دیجیتال خود را به خریداران حاضر در صرافی بفروشند.

مدتی است که شاهد حضور این نمونه از سایت ها در فضای وب هستیم. در این راستا به بررسی لیستی از این صرافی ها و ارزیابی مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال را از بین صرافی های ارز دیجیتال موجود شناسایی کنیم.

بیت+کوین

  1. صرافی ارزپایا arzpaya.com

در بررسی این سایت می‌توان به طراحی قابل قبول آن اشاره نمود، نگارنده در ارزیابی طراحی سایت، امتیاز متوسط به بالا را برای سایت در نظر می‌گیرد. طراحی کاربر پسند به علاوه ایجاد نسخه دمو، این صرافی را به یک صرافی ایدئال برای کاربران تازه‌کار تبدیل کرده است. همچنین این صرافی، دو پنل خرید و فروش آسان و خرید و فروش حرفه‌ای را در دسترس کاربران خود قرار داده است. از آنجا که در پنل خرید و فروش حرفه‌ای، امکان ثبت سفارش و تحلیل نمودار ارزهای دیجیتال وجود دارد، می‌توان گفت این صرافی برای کاربران حرفه‌ای تر ارزهای دیجیتال نیز مناسب است.

کارمزد این صرافی برای فروش و خرید ارز دیجیتال، تنها 0.2 درصد از مبلغ کل معامله بوده که در مقایسه با دیگر صرافی‌ها، کارمزدی بسیار مناسب است. سرعت بالا در واریز و برداشت رمز ارز و ریال، پشتیبانی 24 ساعته‌ی پاسخگو و همراه، اپلیکیشن اندروید و iOS و بالا بودن حجم معاملات این صرافی را می‌توان از نقاط قوت آن به شمار آورد.

قسمت دیگری که در سایت صرافی ارزپایا جلب نظر می‌کند، وبلاگ این صرافی است. وبلاگ ارزپایا مقالات متعدد و به روز در تمام زمینه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را در خود جای داده و از نظر محتوایی، وبلاگی بسیار غنی محسوب می‌شود. می‌توان گفت صرافی ارزپایا، تمام ویژگی‌هایی که برای تبدیل شدن به بهترین صرافی ارز دیجیتال لازم است را دارد فقط لازم است به تقویت نقاط ضعف خود بپردازد.

از نقاط ضعف این صرافی می‌توان به پشتیبانی نکردن از زبان‌های دیگر و تعداد محدود ارزهای ارائه شده اشاره کرد.

digital-currency

  1. صرافی والکس wallex.ir

این صرافی جزو اولین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است و امکان معامله مستقیم در این سایت وجود دارد از مزایای والکس می‌توان به ابزارهای تحلیلی و چارت فنی اشاره کرد. اما از نقاط ضعف آن می‌توان به طراحی سایت اشاره نمود که از رنگ های کلاسیک و خسته کننده استفاده شده است. یکی دیگر از مشکلات آن زمانی است که بیت کوین دچار نوسانات شدید شده و سرور کارگزاری دچار قطع و وصل مکرر می‌گردد.

  1. صرافی نوبیتکس nobitex.ir

این صرافی نیز یکی از وب سایت‌هایی است که امکان خرید ارز دیجیتال را فراهم کرده است. در بررسی عملکرد این صرافی به نتایج زیر دست پیدا کردیم. از مزایای آن می‌توان به داشتن اپلیکیشن اشاره نمود و همچنین وب سایت آن نسبت به صرافی والکس طراحی بهتری دارد اما همچنان از وجود کلیشه‌های کلاسیک رنج می‌برد. سرعت کند در پشتیبانی از دیگر معایب این صرافی است و این امر نیازمند تجدید ساختار سازمانی این سایت ارز دیجیتال می‌باشد تا بتواند رضایت مشتری را بیشتر جلب کند.

  1. صرافی بیت پین bitpin.ir

این صرافی ارز دیجیتال در مجموعه صرافی های نوظهور در دنیای صرافی های دیجیتال است و به جرئت می‌توان گفت که به رغم نوظهور بودن در بازار پیشرفت خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. اولین نکته‌ای که در بازدید از سایت می‌توان به آن اشاره کرد طراحی مدرن و درخور شان یک کسب و کار مدرن است.

وجود باشگاه مشتریان قدرتمند و پشتیبانی مرتب، دلگرمی خاصی را در آن‌ها پدید آورده است. از دیگر نکات مثبت این صرافی ارز دیجیتال، می‌توان به‌سرعت بالای معاملات آن اشاره کرد. آخرین نکته در مورد این صرافی داشتن وبلاگ است که خبرها و تحلیل‌های آن می‌تواند به افرادی که قصد آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال را دارند کمک شایانی کند.

از نقاط ضعف این صرافی نیز می‌توان به تاخیر در واریز و برداشت رمز ارز و همچنین واریز و برداشت ریال اشاره کرد. طبق گفته کاربران، واریز و برداشت ها در این صرفی به زمانی بیش از دیگر صرافی‌ها نیاز دارد.

  1. صرافی اوکی اکسچنجok-ex.io

امنیت در تبادلات مالی و خرید ارز دیجیتال، همواره جزو مهمی از مراحل انجام کار است و این صرافی از این لحاظ عملکرد ضعیفی دارد. صرافی اوکی اکسچنج در ابتدا تحت دامنهWWW.ok-ex.biz ‌ مشغول به فعالیت بود که در ادامه دامنه خود را به www.ok-ex.io   تغییر داد. این انتقال از یک دامنه به دامنه ای دیگر تاحدودی از اعتماد کاربران به این صرافی کاسته است. نکته ای که در اینجا قابل طرح می باشد این است که چرا سایتهای صرافی مذکور با یک آدرس واحد اقدام به فعالیت نکرده اند؟

از دیگر شکایت‌های موجود می‌توان به قیمت فروش بالای آن نسبت به سایر سایت‌های صرافی اشاره نمود. نکته دیگر که به نوعی از نکات ضعف این صرافی است عدم امکان مراجعه حضوری است. طراحی سایت نیز ضعیف بوده و حجم بالای متن، باعث خستگی چشم می‌شود.

  1. صرافی رمزینکس ramzinex.com

در ابتدای ورود به سایت این صرافی ملاحظه می‌کنیم که طراحی سایت از قالب مناسبی برخوردار است و از رنگ‌های قابل قبولی استفاده کرده است. از دیگر موارد مثبت می‌توان به ذکر این نکته اشاره کرد که رمزینکس تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و معاملاتی غیر از ارزهای دیجیتال در آن صورت نمی‌گیرد. وجود این صرافی در مرکز نوآوری های دانشگاه صنعتی شریف نیز از مزایای این سایت صرافی است.

از نقاط ضعف این سایت نیز می‌توان به مواردی همچون نداشتن محتوای آموزشی اشاره نمود به عقیده نگارنده داشتن بخش مفاهیم آموزشی پایه می‌تواند از استاندارهای یک سایت صرافی ارزی باشد.

  1. صرافی سرمایکس (ارزجوی سابق) sarmayex.com

در بازدید این اولیه این سایت، طراحی آن قابل قبول ارزیابی شده است. البته تا رسیدن به طراحی مدرن برای سایت‌های ارز دیجیتال راه درازی در پیش دارد اما به هر حال بهتر از کلیشه‌های کلاسیک و تکراری است. از دیگر مزایای قابل قبول می‌توان به تیم پشتیبانی قوی اشاره کرد، مشاوران تلفنی که در مخاطب احساس همدلی را به وجود آورده و به حل مشکل مشتری کمک می‌کنند.

اما از نقاط ضعف سایت نیز می‌توان به طراحی ضعیف کیف پول این صرافی اشاره کرد که به بازنگری اساسی نیاز دارد.

  1. صرافی تبدیل tabdeal.org

هنگام بررسی سایت تبدیل با سایتی با طراحی خوب روبرو هستیم. از نکات قوت این صرافی ارز دیجیتال می‌توان به این مسئله اشاره نمود که بخش آموزشی آن دارای مقالات متوسط رو به بالا می‌باشد و نکته دیگری که می‌توان از موارد خوب سایت اشاره نمود داشتن بخش مقالات و تحلیل‌های قوی است.

اما در مورد نقاط ضعف آن می‌توان به این مسئله کلی اشاره کرد که این سایت اساسا مطالب تحلیلی خوبی دارد اما از لحاظ عملیاتی نیاز به تقویت جدی دارد. از جمله معایب دیگر راحت نبودن کاربران در بخش احراز هویت است.

  1. صرافی جیبی تکسjibitex.com

این صرافی نیز در کنار صرافی بیت پین یکی از صرافی هایی است که در برسی آن می‌توان به نکات قوت خوب و البته ضعف‌هایی نیز اشاره نمود.

از نکات قوت آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی سایت جالب و قوی به نسبت سایر سایت‌های همکار، ارائه قیمت‌های مناسب حتی در مواقعی که بازار دارای نوسانات جدی است و اینکه آمار جالبی از تنوع سنی و جغرافیایی مشتریان ارائه شده است. به عقیده نویسنده اگر مدیران سایت در طراحی کیف پول دیجیتال سلیقه و دقت بیشتری را نمایش دهند موجب جذب بیشتر مشتری خواهد شد.

  1. صرافی اکسیر exir.io

در برسی اولیه سایت، طراحی سایت را قابل قبول ارزیابی شده است. از کارهای جالب درون آن که برای کاربران می‌تواند مناسب باشد، معرفی جزئی تمام خدمات در صفحه اول سایت است. از دیگر مزایای آن داشتن یک بلاگ آموزشی با مطالب سطح بندی شده است. این وبلاگ می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند با مفاهیم دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده و اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند بسیار مفید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز