وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۵:۰۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۸۱۱۱
وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
به دعاوی کیفری، حقوقی و ثبتی که مربوط به اموالی غیر منقول مثل املاک، مستغلات و غیره است؛ دعاوی ملکی گفته می‌شود و به وکیلی که در زمینه وکالت پرونده‌های دعاوی ملکی تخصص دارد نیز وکیل ملکی می‌گویند.

به دعاوی کیفری، حقوقی و ثبتی که مربوط به اموالی غیر منقول مثل املاک، مستغلات و غیره است؛ دعاوی ملکی گفته می‌شود و به وکیلی که در زمینه وکالت پرونده‌های دعاوی ملکی تخصص دارد نیز وکیل ملکی می‌گویند. نظام حقوقی همه املاک و اراضی موجود در ایران بر اساس نوع ملک یا زمین و همچنین کاربری آن متفاوت است‌‌. مسائل مربوط به دعاوی ملکی در نگاه اول ممکن است بسیار ساده به‌نظر برسند اما عدم آگاهی از لایحه‌های قانونی و مقررات املاک باعث شکست پرونده در دادگاه خواهد شد. در چنین شرایطی حضور وکلای ملکی برای انجام امور پرونده‌های ملکی، بسیاز ارزشمند است. زیرا او به خوبی با روند قضایی و ابهامات مربوط به چنین پرونده‌هایی آشناست و به موکل خود کمک خواهد کرد تا مشکلات پیچیده خود در حوزه دعاوی ملکی را با سرعت بالا و بهترین نحو ممکن، حل کند‌. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره مزایا و ویژگی‌های یک وکیل ملکی خوب ارائه دهیم.

images_1657002329.png

وکیل ملکی کیست؟

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم وکیلی که تخصص، آگاهی و دانش کافی او در زمینه دعاوی کیفری و حقوقی مربوط به املاک، مستغلات و به‌طور کلی اموال غیر منقول بیشتر از وکلای دیگر است؛ وکیل ملکی نامیده می‌شود‌. این نوع وکیل فقط وکالت پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی را قبول می‌کند و با تجربه و مهارت‌هایی که دارد؛ مشکلات مربوط به دعاوی ملکی اشخاص مختلف را با هزینه مناسب و کوتاه‌ترین زمان حل می‌کند‌. مسائل و موضوعات مربوط به دعاوی ملکی از تنوع و پیچیدگی‌های بسیار زیادی برخوردار است و فقط می‌توان با استفاده از وکیلی که به تمام آئین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به این نوع دعاوی تسلط دارد؛ این پرونده‌ها را با موفقیت سپری کرد. افراد عادی هیچ نوع اطلاعاتی در زمینه مسائلی مانند نحوه خرید و فروش ملک، مالیات بر ارث یا الزام به تنظیم سند رسمی و سایر موضوعات مربوط به املاک ندارند و ناخودآگاه ممکن است عدم آگاهی درباره هر یک از مسائل، عواقب و ضررهای جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد سازد. در چنین شرایطی فقط یک وکیل مجرب و حرفه‌ای ملکی می‌تواند تمام پیگیری‌های مورد نیاز در مسائل ملکی افراد را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

آشنایی با ویژگی‌های یک وکیل ملکی خوب

  • داشتن دانش آکادمیک به‌همراه شم حقوقی

وکیل ملکی خوب حتما باید علاوه بر داشتن دانش اکادمیک، دارای شم حقوقی بسیار قوی باشد. اینکه انتظار داشته باشیم وکیلی که در بهترین دانشگاه تحصیل کرده و دارای مدرک وکالت است؛ وکیل ملکی خوبی محسوب می‌شود، غلط است. زیرا وکالت به شم حقوقی و استعداد سخنوری هم بستگی دارد.

  • داشتن تجربه کافی در کنار دانش و آگاهی

یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل ملکی خوب، داشتن تجربه کافی در کنار دانش و آگاهی لازم درباره پرونده‌های دعاوی ملکی و قوانین مربوط به آن‌ها می‌باشد. بدون تجربه کافی نمی‌توان پرونده‌های ملکی را با موفقیت سپری کرد؛ حتی اگر دانش وکیل، بسیار بالا باشد. یک وکیل برای طی روند رسیدگی به پرونده با سرعت بالا و صرف هزینه‌های پایین به تجربه نیاز دارد.

  • آشنایی با روند رسیدگی به پرونده در دادگاه

وکیل ملکی باید با روند رسیدگی به پرونده‌های ملکی در دادگاه‌های ایران به خوبی آشنا باشد. او با در نظر گرفتن همه جوانب پرونده و مسائل حقوقی می‌تواند مشکل موکل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کند.

images_1657002530.png

  • آشنایی کامل با تمام قوانین حقوقی

یکی دیگر از ویژگی‌های یک وکیل ملکی خوب این است که به‌طور کامل باید با تمام قوانین حقوقی و بندهای قانون آشنا باشد. زیرا به تمام پرونده‌های دعاوی ملکی بر اساس بندهای قوانین مدنی، رسیدگی می‌شود. وکیلی که دانش حقوقی بالایی دارد و به تمام قوانین آشنا است به راحتی می‌تواند پرونده‌های مختلف مانند مالیات بر ارث و الزام به تنظیم سند رسمی را به نفع موکل خود به پایان برساند.

  • به روز بودن اطلاعات از طریق مطالعه

با توجه به اینکه بندهای حقوقی قوانین هر چند وقت یک‌بار ممکن است دچار تغییر و تحول شود؛ یک وکیل ملکی خوب باید همواره در به‌روز نگه داشتن اطلاعات و دانش خود کوشا باشد. او باید از طریق مطالعه مقاله‌ها و منابع مربوط به مسائل ملکی، اطلاعات خود را به‌روز رسانی کند.

  • ریز بین بودن و گوش دادن به حرف‌های موکل

وکلای ملکی موفق، همواره افرادی ریز بین و دقیق هستند و همه جوانب پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. آن‌ها در جلسات مشاوره به حرف‌های موکل خود نیز با حوصله و صبوری گوش می‌دهند تا به خوبی بتوانند تمام ابعاد پرونده را مورد بررسی قرار دهند.

انتخاب یک وکیل ملکی خوب چه مزایایی دارد؟

 وکلای ملکی فقط روی یکی از گرایش‌های حقوقی آن هم با موضوع ملک تمرکز می‌کنند و پرونده‌هایی غیر از این موضوع را برای وکالت قبول نمی‌کنند. حق‌الوکاله‌ای که یک وکیل ملکی خوب از موکل خود دریافت می‌کند؛ بسیار منصفانه است و نتیجه نهایی موفقیت‌آمیز پرونده دعاوی ملکی در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص می‌شود‌. یکی دیگر از مزایای استفاده از وکلای ملکی خوب این است که به تمام دعاوی مربوط به خرید و فروش ملک، اجازه، قرارداد، سرقفلی، الزام به تنظیم سند رسمی، مالیات بر ارث و غیره را به‌صورت تخصصی رسیدگی می‌کند و موکل خود را از تمام مراحل پرونده به طور منظم، آگاه می‌سازد. استفاده از موثرین روش‌ها برای حل دعاوی ملکی، مشورت با وکلای دیگر برای کسب نتیجه مطلوب، انجام مشاوره و ارائه اطلاعات مورد نیاز به موکل قبل از شروع رسیدگی به پرونده، محافظت از اسناد و اسرار مربوط به موکل از مزایای دیگر استفاده از وکلای ملکی خوب و باتجربه است.

images_1657002605.png

اگر برای حل دعاوی ملکی خود به‌دنبال یکی از بهترین موسسه‌های حقوقی ارائه دهنده خدمات حقوقی هستید به سایت موسسه حقوقی دادسو با آدرس اینترنتی http://dadsoo.com مراجعه کنید. در این موسسه چندین وکیل پایه یک دادگستری خانم و آقا با تخصص در امور مربوط به دعاوی ملکی آماده هستند تا وکالت ملکی پرونده افراد مختلف را بپذیزند. کسانی که توانایی مالی کافی برای پرداخت دستمزد وکیل مورد نظر خود را ندازند؛ می‌توانند مبلغ مورد نظر را به‌صورت اقساطی پرداخت کنند‌. با سپردن امور پرونده به وکیل ملکی، دیگر نیاز نیست که موکل در هیچ یک از مراحل پرونده در دادگاه حضور داشته باشد. کارشناسان این موسسه حقوقی از طریق شبکه‌های اجتماعی معروف مانند واتساپ، مشاوره آنلاین ارائه می‌دهند. موسسه دادسو با هفت سال سابقه درخشان تاکنون تعداد بسیار زیادی از پرونده‌های حقوقی و کیفری را با موفقیت به اتمام رسانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز