نحوه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۱۰:۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۹۵۴۲
نحوه درخواست ویزای تحصیلی کانادا
مجوز تحصیل در کانادا ویزای تحصیلی مورد نیاز برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در رشته‌ای در کانادا ثبت نام کنند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید هزینه‌ای معادل 150 دلار کانادا پرداخت شود.

مجوز تحصیل در کانادا ویزای تحصیلی مورد نیاز برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در رشته‌ای در کانادا ثبت نام کنند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید هزینه‌ای معادل 150 دلار کانادا پرداخت شود. اما مجوز تحصیل شما به تنهایی به شما امکان ورود به کانادا را نمی‌دهد و ممکن است در کنار مجوز  تحصیل، مجوز سفر الکترونیکی برای شما صادر شود. شما با ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید واجد شرایط کار پاره وقت در کانادا نیز باشید، که معمولا تا 20 ساعت در هفته خواهد بود. مراحل زیر را برای درخواست فرآیند ویزای تحصیلی کانادا دنبال کنید.

تحصیل در کانادا

زمان پردازش را بررسی کنید. چرخه درخواست ویزا ممکن است 3-4 هفته طول بکشد. توصیه می‌شود برای اطلاع از زمان تقریبی ویزای دانشجویی از طریق وب سایت کنسولگری کانادا مراجعه کنید. لطفا توجه داشته باشید که زمان نشان داده شده تضمینی نیست و فقط یک تخمین است.

  1. نحوه درخواست خود را تعیین کنید- دو راه برای درخواست وجود دارد:

الف) درخواست آنلاین

برای درخواست آنلاین، باید به یک اسکنر یا دوربین دسترسی داشته باشید تا نسخه‌های الکترونیکی مدارک خود را برای بارگذاری ایجاد کنید و یک کارت اعتباری معتبر برای پرداخت داشته باشید. همچنان باید اسکن انگشت خود را به مرکز درخواست ویزا (VAC) ارائه دهید. البته برای تحویل پاسپورت خود باید به دفاتر VFS مراجعه کنید و همچنین باید تأییدیه فرم و پرداخت هزینه را نیز انجام دهید.

ب) درخواست حضوری

کیت برنامه را دانلود کنید و راهنمای دستورالعمل را بخوانید. راهنمای دستورالعمل حاوی اطلاعات مهمی در مورد مجوزهای تحصیلی و دستورالعمل‌هایی است که به شما در تکمیل درخواست کمک می‌کند. راهنما را با دقت بخوانید و از چک لیست مدارک استفاده کنید.

  1. فرم رضایت VFS را پر کنید و آن را به فرم درخواست خود پیوست کنید. برای دریافت کمک از خدمات VFS برای فرآیند تشکیل پرونده ویزا به این فرم نیاز دارید.
  2. پرداخت هزینه پردازش - توجه داشته باشید که هنگام ارسال درخواست از طریق VFS، شخصا یا از طریق پست، هزینه‌های ویزا باید علاوه بر هزینه خدمات VFS Global پرداخت شود. هزینه پردازش در هیچ موردی قابل استرداد نیست.
  3. اگر همسر / شریک زندگی مشترک یا فرزندان شما را همراهی می‌کنند و برای ویزای اقامت موقت، مجوز کار یا مجوز تحصیل آن‌ها درخواست می‌دهید، باید هزینه‌های پردازش مناسب را نیز بپردازید.
  4. درخواست و مدارک پشتیبانی خود را ارسال کنید - باید به نزدیکترین دفتر VFS مراجعه کنید. هنگامی که آنجا هستید، هزینه‌های خدمات را بپردازید و درخواست کامل خود را برای دریافت رسید به آن‌ها تحویل دهید. این رسید حاوی شماره رهگیری منحصر به فرد شما است که برای پیگیری پیشرفت درخواست خود به صورت آنلاین به آن نیاز دارید.

در صورت تایید درخواست شما، اطلاعیه‌ای از دولت کانادا برای درخواست پاسپورت خود دریافت خواهید کرد. می‌توانید گذرنامه و نامه درخواست پاسپورت را به صورت حضوری یا از طریق VFS ارائه دهید.

ویزای تحصیل در کانادا

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

  • یک مجوز تحصیل برای کانادا 150 دلار کانادا هزینه دارد. از آنجایی که نرخ ارز مدام در حال تغییر است، به شما توصیه می‌کنیم در زمان درخواست ویزای خود، سایت را بررسی کنید.
  • درخواست‌های ویزای کانادا هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در دسترس هستند. به این ترتیب، هزینه‌های پردازش ویزا را می‌توان هم به صورت آنلاین (از طریق کارت اعتباری) یا آفلاین (از طریق پیش نویس تقاضا در صورت پرداخت در کمیسیون عالی کانادا) یا به صورت نقدی در VAC انجام داد. این هزینه باید هنگام ارسال درخواست یا ارائه رسید پرداخت آنلاین پرداخت شود. پیش نویس تقاضای مورد نیاز باید به نفع کمیسیون عالی کانادا تهیه شود. VAC ها فقط پرداخت‌های نقدی را می‌پذیرند.
  • همچنین هزینه ویزای ذکر شده شامل هزینه خدمات VAC نمی‌شود. شما باید هزینه‌های خدمات اضافی را که برای منطقه شما اعمال می‌شود بپردازید. همچنین به ازای هر پرداخت دریافتی رسید صادر می‌شود. لطفا رسید را به عنوان گواهی پرداخت نگه دارید.
  • پس از ارسال درخواست ویزای خود، دانشجویان باید هزینه بیومتریک 85 دلار کانادا را ارسال کنند. داوطلبان باید این هزینه را علاوه بر هزینه روادید معمولی ارسال کنند. پس از این، بیومتریک شما در یک مرکز درخواست ویزا گرفته می‌شود.

زمان پردازش ویزای دانشجویی کانادا

زمان پردازش، زمانی است که CIC برای پردازش درخواست ویزا جهت تحصیل در کانادا صرف می‌کند. پردازش پروسه، زمانی شروع می‌شود که متقاضی درخواست را ثبت کند. به این ترتیب، هیچ دوره زمانی خاصی برای پردازش درخواست ویزای تحصیلی کانادا ذکر نشده است. متقاضیان (چه به صورت آنلاین و چه حضوری) می‌توانند وضعیت درخواست‌های خود را از طریق حساب‌های MyCIC خود مشاهده کنند.

ویزای تحصیل در کانادا

تمدید مجوز تحصیل

برای اقامت در کانادا، دانشجویان باید مجوز تحصیلی معتبر داشته باشند. در این صورت، اگر مجوز تحصیل شما قبل از اتمام تحصیلات (برنامه) منقضی شود، باید برای تمدید مجوز تحصیل اقدام کنید. در حالت ایده‌آل، شما باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز فعلی خود درخواست دهید. داوطلبان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق پست یا آنلاین ارسال کنند.

پس از فارغ التحصیلی در کانادا کار یا زندگی کنید

پس از فارغ التحصیلی از برنامه تحصیلی خود، ممکن است بتوانید به طور موقت یا حتی به طور دائم در کانادا کار کنید. اما برای کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی، به مجوز کار نیاز دارید. تجربه کاری که در حین کار به دست می‌آورید نیز ممکن است به شما کمک کند واجد شرایط اقامت دائم شوید.

مهاجرت به کانادا با موسسه صبا

اگر قصد دارید کامل‌ترین و بهترین مدارک را جهت اخذ پذیرش تحصیلی و سپس اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهید، بهتر است از کمک یک وکیل مهاجرتی معتبر، مثل موسسه مهاجرتی صبا کمک بگیرید. موسسه صبا با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دانشجویان به کشورهای مطرح دنیا (از جمله کانادا) می‌تواند به صورت تضمینی پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را برای شما اخذ کند و شما را در مسیری که می‌خواهید، قرار دهد.

اگر به اطلاعات کاملی در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی یا ویزای تحصیلی کانادا دارید، می‌توانید از طریق تماس با موسسه صبا و دریافت مشاوره‌ی رایگان، به نکات موردنظرتان دست یابید و برای سوالاتتان در زمینه‌ی ویزای تحصیلی کانادا، به پاسخ‌هایی جامع برسید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز