پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان از بلیچینگ تا لمینت

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۰:۲۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۷۵۰۵
پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان از بلیچینگ تا لمینت
پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان کدام است؟ امروزه یکی از معیارهای بسیار مهم برای زیبایی، داشتن دندان‌های سفید و یکدست و لبخندی منحصربه‌فرد است.

پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان کدام است؟ امروزه یکی از معیارهای بسیار مهم برای زیبایی، داشتن دندان‌های سفید و یکدست و لبخندی منحصربه‌فرد است.

دندان‌های زیبا صورت را مهربان‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهند. به همین خاطر درمان‌های زیبایی لبخند و دندان‌ها همه‌روزه محبوبیت روزافزونی پیدا می‌کنند.

اگر قصد دارید به لبخندی ایده‌آل و جذاب دست پیدا کنید، در آغاز باید توجه داشته باشید که چه مدل درمان زیبایی دندان برای شما خوب و مناسب است.

پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان

مطمئناً هر فردی بعد از مدتی به‌خصوص با بالا رفتن سن، نیازمند تکنیک‌های دندانپزشکی برای ترمیم کردن و زیبا نمودن دندان‌هایش می‌شود؛ زیرا هر چه سن انسان بالاتر می‌رود مینای دندان او ضعیف خواهد شد و رنگ آن تیره‌تر می‌شود.

این مشکلات هم به علت بالاتر رفتن سن و همچنین مصرف مواد غذایی و سیگار و بقیه دخانیات و یا حتی استفاده کردن از انواع ادویه‌ها ایجاد می‌شود.

به هر صورت حتی اگر این‌چنین مسائلی هم نداشتید انواع شیوه‌های زیبایی دندان به شما کمک خواهد کرد تا مسائلی مانند لب پر شدن دندان‌ها و همین‌طور ترک خوردن آن‌ها و یا فاصله‌ای که میان دندان‌ها وجود دارد را از بین ببرید.

حال اگر به هر علتی به مطب دندانپزشکی برای زیبا شدن دندان‌هایتان مراجعه نمودید همه دندان‌پزشکان به‌روزترین و پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان را به شما معرفی می‌کنند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به مسائل زیر اشاره کرد:

لمینت دندان

یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل‌های زیبایی دندان که در چندین سال گذشته در سطح جهان به‌سرعت مشهور شد لمینت دندان است.

در این شیوه به‌وسیله لمینت‌ها که دارای پوسته‌های شیشه‌ای مقاوم و ظریفی هستند سطح دندان‌ها را می‌پوشانند.

از مهم‌ترین خصوصیات و خوبی‌های لمینت‌ها این است که نه‌فقط موجب سفیدی دندان‌ها خواهد شد بلکه بقیه مشکلات دندان اعم از بدفرمی و فاصله میان دندان‌ها و ترک‌خوردگی میان آن‌ها را هم از بین خواهد برد. افزون بر این امکان جرم‌گیری از سایر مزایای لمینت‌ها است. لمینت‌ها شامل دو مدل سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای دیدن فیلم لمینت دندان دکتر نوشین نصیری کلیک کنید.

بلیچینگ یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان

از سایر شیوه‌هایی که موجب سفید و زیباتر شدن دندان‌ها خواهد شد بلیچینگ دندان است. در این شیوه به‌وسیله مواد شیمیایی که امکان سفیدکنندگی دارند مانند پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید، زردی و بدرنگی دندان‌ها را از بین خواهند برد و دندان‌ها سفید خواهند شد.

فرآیند بلیچینگ به این شکل است که در آغاز این مواد شیمیایی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و پس‌ازآن به‌وسیله لیزر یا انرژی حرارتی لک و زردی‌های دندان‌ها را از بین خواهد رفت. از مهم‌ترین امکانات و مزایای این روش این است که می‌توان این شیوه را هم در منزل و هم در مطب‌ها مورد استفاده قرار داد.

در ادامه مقاله پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان باید گفت فرق بلیچینگ در منزل و کلینیک این است که در کلینیک زمان کمتری صرف انجام این روش می‌شود و همه زمان مورد نیاز برای این کار 30 تا 90 دقیقه است و این عملکرد با ژل مخصوص انجام می‌گیرد.

ولی اگر بخواهید این روش را در خانه انجام دهید باید ژل مخصوص را از متخصص تهیه کنید که غلظتش از غلظت ژل‌های درون کلینیک بسیار کمتر است؛ بنابراین این ژل را باید روی تمی ریخته که این تم به‌وسیله دندانپزشک قالب‌گیری و تولید شده است.

پس‌ازآن هر 5 تا 20 دقیقه این مواد را روی دندان‌ها قرار دهید. شما می‌توانید این فعالیت را هر شب یا یک شب در میان به مدت 3 هفته تا 1 ماه انجام دهید. این شیوه زیبایی از بی‌خطرترین و آسان‌ترین شیوه‌های زیبایی دندان است که هزینه‌ی آن بسیار پایین‌تر از لمینت است.

کامپوزیت دندان نمونه کار دکتر نوشین نصیری

کامپوزیت پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان هم‌اکنون کامپوزیت دندان است. از مهم‌ترین خوبی‌های کامپوزیت در مقایسه با سایر روش‌ها این است که کامپوزیت کاملاً بدون خطر است و مشکلی برای سلامتی ایجاد نخواهد کرد. همین‌طور کامپوزیت کاملاً همرنگ دندان‌ها است.

درزمانی که دندان احتیاجی به تراش یا تراشیدن ندارد، پزشک بدون صدمه رساندن به ساختار دندان ونیرهای کامپوزیت را مورد استفاده قرار می‌دهد. وجود نداشتن تخلخل در روکش کامپوزیت دندان، به‌کارگیری تکنولوژی پولیش و همین‌طور مواد لایه‌بردار موجب ماندگاری کامپوزیت خواهد شد. برای دیدن نمونه کامپوزیت دندان دکتر نوشین نصیری کلیک کنید.

سفید کردن دندان با لاک دندان

یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان استفاده از لاک سفید کننده مخصوص دندان، یا همان ژل سفید کننده دندان است.

کاربامید پروکساید که در روش بلیچینگ دندان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از ترکیبات این لاک‌ها است. کاربامید پروکساید یکی از مواد سفید کننده مخصوص دندان؛ در کالاهای دندانپزشکی محسوب می‌شود.

ایمپلنت دندان

یکی از بهترین ولی پرهزینه‌ترین شیوه‌های زیبایی که به‌وسیله آن می‌توان دندان‌های صدمه‌دیده و ازدست‌رفته را درمان کرد این روش است.

از مهم‌ترین مزیت‌های ایمپلنت دندان این است که در این فرایند ساختار بقیه دندان‌ها دست‌نخورده باقی خواهد ماند و تنها دندان‌های ازدست‌رفته جایگزین خواهند شد.

باندینگ دندان

باندینگ یک ماده به رنگ دندان است که برای پر کردن جاهای خالی میان دندان و یا تغییر دادن رنگ دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باندینگ‌ها در مقایسه با دیگر درمان‌های این‌چنینی بیشتر در معرض لکه دار شدن یا شکستن قرار دارد. هنگامی‌که دندان دچار پوسیدگی یا شکستگی شود باندینگ رزین کامپوزیت می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب برای درمان باشد.

همین‌طور باندینگ می‌تواند به‌عنوان پرکردگی‌های رنگ دندان برای پوسیدگی‌های جزئی نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از باندینگ برای از میان بردن جاهای خالی میان دندان‌ها یا پوشاندن قسمت‌های خارجی دندان‌ها برای تغییر رنگ و شکل دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ارتودنسی دندان برای زیباسازی لبخند

 

ارتودنسی دندان پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان

یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان استفاده از ارتودنسی است. ارتودنسی برای دندان‌های کج و ناهموار گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

 

سیم‌های ارتودنسی دندان به‌مرورزمان فشار همیشگی و یکنواختی به دندان‌ها وارد خواهند کرد که به‌وسیله آن دندان‌ها در یک ردیف به شکل مرتب قرار می‌گیرند.

 

بریس (سیم ارتودنسی) هم به شکل فلزی و هم به شکل نامرئی موجود است. از براکت های بریس که به شکل شفاف و هم‌رنگ دندان هستند هم می‌توانید استفاده نمایید.

 

در زمان به‌کارگیری از آن‌ها بر روی دندان هیچ‌چیز اضافه‌ای دیده نمی‌شود، مگر این‌که زیادی به آن توجه شود. همین‌طور می‌توانید آن‌ها را در پشت دندان‌ها قرار دهید.

 

به‌کارگیری از هر یک از این براکت ها و بریس ها هزینه متنوعی دارد و بهتر است که پیش از انجام ارتودنسی در مورد این مسئله با دندانپزشک مشورت نمایید. این شیوه برای همه سنین قابل‌استفاده خواهد بود.

 

جرم‌گیری دندان پرطرفدارترین روش‌ زیبایی دندان

یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان جرم‌گیری است. جرم‌گیری مناسب اشخاصی است که جرم دندان فراوانی ندارند و در آن پزشک به‌وسیله جرم‌گیر پلاکت‌ها را از روی دندان خواهد تراشید.

در جرم‌گیری با تجهیزات التراسونیک، یک سیستم کوچک با سر فلزی و اسپری آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. جرم‌گیری درمانی فاقد درد است که بیمار با انجام آن و رعایت بهداشت دندان تا مدت زیادی به جرم‌گیری دوباره احتیاجی نخواهد داشت.

به شکل کلی هر ۶ ماه یک دفعه می‌توان دندان‌ها را جرم‌گیری نمود، ولی تمامی افراد باید حداقل یک دفعه در سال این کار را انجام دهند.

سخن آخر

عوامل متنوعی تعیین خواهند کرد که کدام روش برای زیبایی دندان‌های شما بهتر خواهد بود. مدل چیدمان دندان‌های، مقدار زرد شدن، ابعاد دندان‌ها، انتظارات شما از نتیجه عمل و بودجه مالی شما یکی از این فاکتورها هستند. کلینیک دندانپزشکی دکتر نوشین نصیری یکی از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی تهران است که تمامی روش‌های زیبایی دندان را با مناسبترین هزینه برای شما انجام خواهد داد.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز