بهترین راه پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی بدنه و داشبورد ماشین

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۵:۳۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۹۲۸۶
بهترین راه پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی بدنه و داشبورد ماشین
چسب‌ها کاربرد بسیاری در زندگی روزمره دارند، اما گاهی به اشتباه روی سطوح می‌ریزند و دردسرساز می‌شوند. مثلا چسب لازیو محصول باکیفیتی است که می‌توان با استفاده از آن سطوحی با جنس‌های مختلف را به هم چسباند، از سطوح چوبی گرفته تا سطوح فلزی و پلاستیکی، اما اگر روی سطح حساسی مانند بدنه ماشین بریزد، باید با دقت زیادی پاک شود تا به رنگ ماشین آسیب نرساند یا رد آن روی داشبورد باقی نماند.

چسب‌ها کاربرد بسیاری در زندگی روزمره دارند، اما گاهی به اشتباه روی سطوح می‌ریزند و دردسرساز می‌شوند. مثلا چسب لازیو محصول باکیفیتی است که می‌توان با استفاده از آن  سطوحی با جنس‌های مختلف را به هم چسباند، از سطوح چوبی گرفته تا سطوح فلزی و پلاستیکی، اما اگر روی سطح حساسی مانند بدنه ماشین بریزد، باید با دقت زیادی پاک شود تا به رنگ ماشین آسیب نرساند یا رد آن روی داشبورد باقی نماند.

چسب را می‌توان با روش‌های مختلفی مثل ترکیب آب گرم و صابون، استون یا حلال‌های چسب و پولیش از روی ماشین پاک کرد. البته استفاده از این روش‌ها برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی بدنه و داشبورد ماشین به تکنیک‌های خاصی نیاز دارد که در ادامه آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

کاربردهای چسب ۱۲۳ در ماشین

همانطور که پیش از این گفتیم، چسب ۱۲۳ برای موارد مختلف کاربرد دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود قیمت چسب ۱۲۳ بزرگ را بررسی کنید و یک یا چند بسته از آن را در خانه یا محل کارتان داشته باشید.

چسب ۱۲۳ می‌تواند برای چسباندن قطعات داخلی ماشین به کار رود و حتی برای قسمت‌های بیرونی هم مورد استفاده قرار بگیرد. مثلا برای چسباندن درزگیرهای شیشه ماشین یا تیغه برف‌ پاک‌کن‌ها یا هر قسمت دیگری که نیاز به چسباندن دارد، می‌توان از این محصول استفاده کرد.

چطور چسب ۱۲۳ را از بدنه ماشین پاک کنیم؟

چسب ۱۲۳ حلال مخصوص دارد، اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که چسب به رنگ ماشین چسبیده و اگر با روش‌های درست آن را پاک نکنید، ممکن است رنگ ماشین هم به همراه چسب از بدنه جدا شود.

اگر حلال را به صورت مستقیم روی بدنه ماشین بریزید یا اسپری کنید، احتمال حل شدن رنگ ماشین به همراه چسب هم وجود دارد. پس پیش از هرچیز باید بدانید که حلال را باید ابتدا روی یک دستمال بریزید و سپس دستمال را روی سطح بکشید.

2

  • در صورت امکان چند قطره پاک‌کننده صابونی روی بدنه ماشین بریزید و چند ساعت منتظر بمانید. کرم نرم‌کننده دست هم می‌تواند مقاومت چسب را کاهش بدهد.
  • دستمال را به مقداری استون یا حلال چسب ۱۳۲ آغشته کنید.
  • ابتدا دستمال را روی قسمت کوچک و نامشخصی از رنگ ماشین بکشید تا مطمئن شوید حلال مورد نظر، رنگ ماشین را پاک نمی‌کند. اگر رنگ پاک شد، حلال دیگری را امتحان کنید.
  • دستمال را روی لکه چسب بکشید تا لکه پاک شود.
  • بهتر است در حین کار یک دستمال خشک هم در دسترس داشته باشید تا اگر جایی احساس کردید رنگ ماشین در حال حل شدن است، سریع حلال را با دستمال پاک کنید.
  • بعد از پاک شدن لکه ماشین را بشویید و روی قسمتی که قبلا چسب وجود داشت واکس بزنید.

اگر مقاومت لکه چسب زیاد باشد و با استفاده از حلال‌هایی که گفتیم، تمیز نشود، بهتر است از مراکز تخصصی پولیش خودرو کمک بگیرید تا مطمئن شوید به بدنه ماشین شما آسیب نمی‌رسد.

پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی داشبورد ماشین

3

  • دستمال را به ظرف آب گرم حاوی پاک کننده صابونی آغشته کنید و روی سطح چسب بکشید. این کار یا چسب را پاک می‌کند یا مقاومت آن را افزایش می‌دهد.
  • اگر چسب در حال پاک شدن بود، به این کار ادامه بدهید تا به صورت کامل پاک شود؛ اما اگر چسب مقاومت زیادی دارد، بعد از چند دقیقه به سراغ مرحله بعد بروید.
  • قسمتی از دستمال را به آستون آغشته کنید و روی سطح چسب بکشید. اگر قصد دارید از حلال‌های قوی‌تر از استون استفاده کنید، مراقب باشید مقدار زیادی روی دستمال نریزید.
  • بعد از پاک شدن چسب از واکس داشبورد استفاده کنید تا تمیز و براق شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استون و حلال چسب ۱۲۳ ممکن است به پوست آسیب برسانند؛ بنابراین بهتر است برای کار از دستکش استفاده کنید.

روش پاک کردن چسب سیلیکون از روی ماشین

چسب سیلیکون کاربردهای بسیاری در قطعات مختلف ماشین دارد، به همین دلیل دانستن راهکارهای تمیز کردن این نوع چسب از روی بدنه ماشین هم خالی از لطف نیست. شما می‌توانید با خرید چسب سیلیکون  از آن در آب بندی شیشه چراغ جلو ، چراغ های عقب ماشین و در نصب و تعویض آینه خودرو و... استفاده کنید.

روش پاک کردن چسب سیلیکون از روی ماشین با پاک کردن چسب ۱۲۳ تفاوتی ندارد. ابتدا باید با استفاده از محلول آب گرم و صابون و کرم نرم‌کننده، مقاومت چسب را کم کنید. سپس با استفاده از استون یا حلال‌های مخصوص چسب، لکه را از روی بدنه ماشین پاک کنید.

چسب سیلیکون معمولا حجیم‌تر از چسب ۱۲۳ است، به همین دلیل در ابتدای کار بهتر است لایه رویی آن را بتراشید. این کار را تنها در صورتی انجام بدهید که از دقت بالای خود اطمینان دارید و مطمئن هستید که جایی جز لکه چسب را نمی‌تراشید و به رنگ ماشین آسیب نمی‌رسانید.

چسب سیلیکون هم مانند چسب ۱۲۳ گاهی مقاومت بالایی دارد و تنها با پولیش از روی بدنه ماشین پاک می‌شود.

 

خرید اینترنتی چسب ترکیه ای

پاک کردن لکه‌ها از روی بدنه ماشین اهمیت بسیاری دارد، زیرا وجود لکه رنگ یا خط و خش روی ماشین،‌ می‌تواند تأثیر بسزایی بر قیمت آن داشته باشد. شمامی توانید  با مراجعه به سایت سپید آرنگ ایرانیان نوین  بهترین چسب‌های برند ترکیه ای را  برای کاربردهای مختلف تهیه کنید. علاوه بر آن آموزش کار با انواع چسب، کاربرد هرکدام از چسب‌ها و روش پاک کردن انواع مختلف چسب‌ها از روی سطوح گوناگون ارائه شده است.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
نظرات
رضا مولوی
|
-
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
سلام
یه مقدار چسب روی داشبورد ماشینم ریخته بود و هرکاری میکردم پاک نمی شد. با این چیزی یاد دادید تونستم پاک کنم.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز