خوش قیمت‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۲:۲۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۶۲۱۱۵
خوش قیمت‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت
چه به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید، چه از معامله‌گران حرفه‌ای باشید، نکاتی که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم می‌توانند در نحوه ارزیابی پتانسیل هر ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت به شما کمک کنند.

چه به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید، چه از معامله‌گران حرفه‌ای باشید، نکاتی که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم می‌توانند در نحوه ارزیابی پتانسیل هر ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت به شما کمک کنند. همچنین چندین ارز ارزان برای سرمایه گذاری به شما معرفی شده است که می‌توانید آن‌ها را در واچ لیست خود قرار دهید.

چگونه ارز مناسب برای سرمایه گذاری را انتخاب کنیم؟

با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود در آینده شاهد بازدهی بیشتری در حوزه باشیم. شما به عنوان یک سرمایه گذار لازم است مهارت کافی در بررسی، انتخاب و خرید ارز دیجیتال را داشته باشید. اهداف پروژه، تیم توسعه دهنده و تکنولوژی ارائه شده از مواردی هستند که تحلیلگران برای تحلیل یک پروژه از نظر بنیادی، در نظر می‌گیرند.

بررسی پروژه

رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار یکی از معیار ها برای سرمایه گذاری است. این طبقه بندی و سایر اطلاعات درباره پروژه مانند وایت پیپر، جامعه و غیره را از طریق سایت کوین مارکت کپ (coin market cap) می‌توانید بدست آورید. هر ارز دیجیتال دارای یک وایت پیپر است که تمام جزئیات پروژه در آن ذکر شده است. برای مثال اهدفی که دنبال می‌کند، مشکلاتی که می‌تواند حل کند و فناوری استفاده شده.

شما برای اینکه یک دید کلی نسبت به پروژه داشته باشید بهتر است وب‌سایت پروژه و رسانه‌های اجتماعی آن را برای بررسی فعالان و جامعه آن پروژه، دنبال کنید. جامعه و حامیان یک پروژه می‌توانند پتانسیل رشد یک رمز ارز را بیشتر کنند یا از بین ببرند. جامعه نقش مهمی در موفقیت پروژه ایفا می‌کند.

تیم توسعه دهنده

اعتبار و تجربه تیم پشت پروژه می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت یا شکست یک پروژه داشته باشد. اگر اطلاعاتی از تیم پشت پروژه فاش نشده باشد باید احتیاط کنید. همچنین باید ببینید که آیا این اولین پروژه آن تیم است یا سابقه خوبی در توسعه پروژه‌های رمزنگاری موفق دارند. سرمایه گذاری در پروژه‌هایی با مدیران یا شرکای معتبرو معروف، مطمئن‌تر و سودآورتر است.

تکنولوژی ارائه شده

همانطور که اشاره شد، یکی از اجزای مهم ارزیابی ارزش بلند مدت یک ارز، وایت پیپر نقشه راه پروژه است. یک پروژه قوی دارای یک نقشه کاملاً مشخص خواهد بود. وایت پیپر سندی است که توسط  توسعه دهندگان منتشر می‌شود و اطلاعات فنی درباره تکنولوژی ارائه شده در پروژه را به شما می‌دهد. اگر پروژه چشم انداز روشنی ندارد و وایت پیپر آن شامل فناوری مورد استفاده نمی‌شود، بهتر است بیشتر تحقیق کنید. آیا پروژه از قبل سرمایه گذار داشته؟ آنها چه کسانی هستند؟ اگر پروژه قبلاً توسط شرکت های سرمایه گذاری بزرگ تامین مالی شده باشد، نشانه خوبی است و امکان دارد پروژه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

بهترین رمز ارزهای ارزان قیمت برای سرمایه گذاری

پس از بررسی فاندامنتال ارزها، شما باید شاخصه‌های فنی را نیز قبل از سرمایه گذاری مورد تحلیل قرار دهید. در ادامه برخی از ارزهای ارزان با بنیاد قوی به شما معرفی شده‌اند.

1. کاردانو (Cardano)

کاردانو یک پلتفرم بلاک چین است که بر اساس یک پروتکل اجماع اثبات سهام به نام Ouroboros ساخته شده است که می تواند تراکنش ها را بدون هزینه های گزاف تایید کند. توسعه‌دهندگان آن می‌گویند Ouroboros امکان تمرکززدایی شبکه Cardano را فراهم می‌کند و توانایی مقیاس‌پذیری پایدار را بدون به خطر انداختن امنیت فراهم می‌کند. نماد کاردانو، ADA است.

طبق گفته Investor Place، کاردانو تا اواخر سال گذشته، بیش از 20 میلیون تراکنش را پردازش کرده بود، و اخیراً ADACash را راه‌اندازی کرد. ( یک توکن پاداش که در کمتر از یک ماه 10000 کاربر جذب کرده است)

2. پالیگان (Polygon)

پالیگان یک برنامه غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم به عنوان راهی برای گسترش اتریوم به یک سیستم چند زنجیره ای ساخته شده است. توسعه‌دهندگان برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز به راه حلی سریع‌تر، کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر نیاز دارند که پالیگان با حمایت‌ها می‌تواند آن راه حل باشد. متیک (MATIC (، توکن لایه دو این پروتکل می‌باشد.

 تحلیلگران می‌گویند پالیگان توسط یک تیم و فناوری قوی، پشتیبانی می‌شود که MATIC را به یک آرزو خوب برای سرمایه گذاری در بلند مدت تبدیل می‌کند.

3. چین لینک (Chainlink)

چین لینک یکی دیگر از توکنهای بستر اتریوم و اولین شبکه غیر متمرکز اوراکل است که برای اتصال ایمن به منابع داده خارجی، API ها و سیستم‌های پرداخت استفاده می‌شود و قراردادهای هوشمند را قادر می‌سازد تا با خدمات دنیای واقعی و داده‌های خارج از دنیای بلاکچین تعامل داشته باشند. چین لینک کمک می‌کند تا امنیت، کارایی و شفافیت بیشتری در فرآیندهای تجاری و اجتماعی ایجاد شود.

4.  استلار (Stellar)

استلار یک شبکه پرداخت غیر متمرکز و منبع باز است که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند تا امکان انتقال سریع و با هزینه بسیار کم را برای کاربران فراهم کند. این شبکه دارای رمز ارز بومی ، Stellar Lumens است.

 یکی از نگرانی‌های درباره استلار این است که کاربردهای مشابهی با پروتکل پرداخت ریپل دارد و همچنین ارز دیجیتال ریپل(XRP)، ارزش بازار بسیار بیشتری دارد.

در نهایت، تصمیم برای سرمایه گذاری در هر ارزی بستگی به این دارد که شما در مورد آینده، تکنولوژی و تیم پشت آن چه فکر می‌کنید.

5. یونی سواپ(Uniswap)

یونی سواپ  یک صرافی غیرمتمرکز است (به این معنی که تحت مالکیت و اداره یک نهاد واحد نیست) و در سال 2018 بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شد. این صرافی از مدل معاملاتی به نام پروتکل نقدینگی خودکار استفاده می‌کند و دارندگان این امکان را می‌دهد تا برای هر جفت توکنی که انتخاب می‌کنند، یک استخر نقدینگی ایجاد کنند.

توجه داشته باشید که ارزهای لیست شده پیشنهاد خرید نیستند.

 2

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

پس از تحقیقات و انتخاب ارزهای مورد نظر برای سرمایه گذاری، باید در یک صرافی مطمئن ثبت نام کنید و اقدام به خرید تتر کنید( تتر یک استیبل کوین است که ارزش آن معادل دلار آمریکا است) و سپس ارزهای مورد نظر را خریداری کنید.

مدت زمان تکمیل روند ثبت نام، احراز هویت و ثبت سفارشات در هر صرافی ممکن است متفاوت باشد. ایرانیکارت یکی ازسریع‌ترین و کم هزینه‌ترین صرافی‌ها برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال از نظر کاربران است؛ زیرا کارمزد تراکنشات در این صرافی صفر است و تمام مراحل خرید و فروش و پشتیبانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. این موضوع باعث شده است که ایرانیکارت یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها در بین کاربران ایرانی باشد.

همچنین از طریق صرافی ایرانیکارت می‌توانید به صورت مستقیم ارز فیات (تومان) خود را به ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال خود را به تومان تبدیل کنید.

پس از چینش سبد سرمایه گذاری خود، بهتر است دارایی‌های خود به یک کیف پول ایمن انتقال دهید. کیف پول‌ها به دو دسته نرم افزاری( داغ) و سخت افزاری(سرد) دسته بندی می‌شوند. کیف پول‌های نرم افزاری به راحتی قابل دسترس هستند ویکی از معروف‌ترین آن‌ها تراست ولت(Trust Wallet ) است. شما میتوانید یکی از این اپلیکیشن‌ها را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید. کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری از امنیت بالاتری برخوردار هستند. پیشنهاد می‌شود برای نگهداری ارزهایی که به دید بلند مدت در آن‌ها سرمایه گذاری کرده‌اید، حتما از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. این کیف پول‌ها امکان خطرات احتمالی مانند کلاهبرداری و فیشینگ را کاهش می‌دهند. خرید کیف پول سخت افزاری معمولا برای کاربران دغدغه است.  شما از طریق صرافی ایرانیکارت می‌توانید هر کیف پول سخت افزاری را در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف تهیه کنید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر ریسک است. پولی را که توان از دست دادن آن را ندارید هرگز سرمایه‌گذاری نکنید. قبل از ورود به این بازار مطمئن شوید که آموزش‌های لازم را دیده باشید. شما برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز می‌توانید از بلاگ آموزشی ایرانیکارت استفاده کنید. پاسخ تمام سوالات خود را در وبسایت ایرانیکارت می‌توانید پیدا کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز