چگونه پر‌انرژی و با‌انگیزه باشیم؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۱:۵۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۶۰۹۸
چگونه پر‌انرژی و با‌انگیزه باشیم؟
امروزه کار و مشغله‌های زندگی شخصی باعث شده تا زندگی پر از استرس و تنشی داشته باشیم. عجله داشتن، ساعات کاری زیاد، مخارج سنگین زندگی، تغییر سبک زندگی و...، همگی باعث شده تا نتوانیم از لذت واقعی در زندگی خود بهره‌مند شویم.

امروزه کار و مشغله‌های زندگی شخصی باعث شده تا زندگی پر از استرس و تنشی داشته باشیم. عجله داشتن، ساعات کاری زیاد، مخارج سنگین زندگی، تغییر سبک زندگی و...، همگی باعث شده تا نتوانیم از لذت واقعی در زندگی خود بهره‌مند شویم. در همین راستا، بسیاری از افراد به دنبال راه‌حل‌هایی برای داشتن یک زندگی شاداب، پر‌انرژی و فارغ از هر‌گونه دغدغه‌ای هستند. شاد بودن لازمه یک زندگی ایده‌آل است که به زندگی ما معنایی خاص می‌دهد. روزانه جملات انگیزشی زیادی در همین راستا در اینترنت جستجو می‌شوند که بیانگر تمایل افراد به شناخت روش‌های مناسبی برای داشتن انرژی و انگیزه لازم، جهت ادامه فعالیت‌های خود هستند.

1

 

برنامه‌ریزی، کلید موفقیت

برنامه‌ریزی یکی از مواردی است که نه‌تنها در ایجاد انرژی و انگیزه تأثیر‌گذار است، بلکه باعث پیشرفت در همه زمینه‌های زندگی از‌جمله کار می‌شود. راه‌کار‌های زیادی در این زمینه توسط روان‌شناسان و مشاوران ارائه شده که باعث می‌شود بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

  1. مدیریت زمان

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا مدیریت زمان اهمیت زیادی پیدا کند و کسانی که نتوانند به‌خوبی از عهده آن بر‌بیایند، ممکن است به نتیجه دلخواه خود دست نیابند یا به‌طور‌کلی شکست بخورند.

  1. یادداشت‌برداری

یادداشت‌برداری یکی از نکاتی است که می‌تواند در برنامه‌ریزی نقش مؤثری را ایفا کند و به ایجاد نظم و مدیریت بهتر کار‌ها کمک کند. همچنین یادداشت جملات انگیزشی می‌تواند کمک زیادی کند.

تغذیه مناسب مصرف کنید.

تغذیه از جمله مواردی است نقش زیادی در روحیه افراد دارد و مطالعاتی که در این زمینه صورت‌گرفته، گویای این مسئله است، کسانی که از تغذیه مناسبی برخوردار هستند، نسبت به بقیه افراد جامعه انرژی و انگیزه بیشتری برای انجام کار‌های خود دارند. استفاده از نوشیدنی‌های مضر مانند نوشابه و آبمیوه‌های غیر‌طبیعی در کنار غذا‌های فراوری شده مانند غذا‌های آماده و فست‌فود‌ها، علاوه بر این‌که ارزش غذایی بسیار پایینی دارند و فاقد هر‌گونه پروتئین، ویتامین و سایر مواد مورد‌نیاز بدن هستند، اغلب دارای شکر و چربی زیاد، مواد نگه‌دارنده، رنگ و... هستند که تأثیر منفی بر سلامت جسمی افراد دارند. از‌این‌رو کارشناسان توصیه می‌کنند از انواع سبزیجات، میوه‌ها، انواع گوشت، آجیل و سایر غذا‌هایی که مواد مغذی دارند استفاده کرده و می‌توانید از جملات انگیزشی نیز برای این کار استفاده کنید.

ورزش منظم داشته باشید

ورزش یکی از روش‌های بسیار مفید برای افزایش نشاط و شادابی است که علاوه بر بالابردن سلامت جسمانی، به افزایش روحیه و انرژی افراد کمک می‌کند. برای ورزش‌کردن لزوماً نیاز به هزینه‌کردن و رفتن به باشگاه یا خرید تجهیزات ورزشی خاصی نیست؛ می‌توانید با انجام یک پیاده‌روی ساده و نرمش در پارک‌ها و فضا‌های سبز به ورزش بپردازید. استفاده از جملات انگیزشی در حین ورزش می‌تواند به افزایش روحیه شما کمک کند. طبق نظر روان‌شناسان افرادی که به طور مداوم ورزش می‌کنند، روحیه و اعتماد‌به‌نفس بیشتری نسبت به سایر افراد دارند و استرس و اضطراب در این افراد بسیار کم است. رعایت تغذیه و استفاده از میوه‌ها قبل و بعد از ورزش، می‌تواند به‌سلامتی بدن کمک زیادی کند. همچنین برخی ورزش‌ها مانند یوگا و پیلاتس می‌توانند در این زمینه بسیار مفید باشند.

به‌اندازه کافی خواب مناسب داشته باشید

همه ما در طول شبانه‌روز به خواب کافی نیاز داریم و شاید کمتر کسی از تأثیر آن در افزایش انرژی و انگیزه، آگاهی داشته باشد. مدت‌زمان خواب، زمان خوابیدن، زمان بیدارشدن، شرایط خوابیدن و... همگی در کیفیت خواب تأثیر دارند. به طور معمول کارشناسان مدت مناسب برای خواب را 8 ساعت و زمان مناسب برای خواب را بین 7 تا 9 شب عنوان کرده‌اند. همچنین زمان مناسب برای بیدارشدن قبل از ساعت 8 صبح است، زیرا پس از آن باعث ایجاد حس تنبلی و بی‌رمق شدن می‌شود. فعالیت‌های قبل از خواب نیز نقش زیادی در کیفیت خواب دارند و راهکار‌هایی مانند مطالعه کتاب و جملات انگیزشی، تماشای تلویزیون و عدم استفاده از گوشی در رختخواب برای آن ارائه شده است.

با افراد پر‌انرژی و شاداب رفت‌وآمد کنید

افرادی که اطراف ما قرار دارند و با آن‌ها معاشرت می‌کنیم، تأثیر زیادی در حالات و رفتار ما دارند. به‌عنوان‌مثال افرادی که ذهنیت منفی نسبت به همه چیز دارند و کسل‌کننده هستند باعث انتقال انرژی منفی می‌شوند و انگیزه ما برای انجام کار‌ها را از بین می‌برند؛ لذا سعی کنید همواره در جمعی قرار بگیرید که افراد شاد و پر‌انرژی در آن وجود دارند، زیرا این‌گونه افراد انگیزه لازم برای انجام فعالیت‌های خود را در طول روز به شما می‌دهند. همچنین توصیه می‌شود تا خودتان نیز با بیان جملات انگیزشی انرژی مثبت را به دیگران منتقل کنید تا آن‌ها از بودن در کنار شما لذت ببرند. شاید بار‌ها تجربه کرده باشید که نوع برخورد افرادی که در ابتدای روز با آن‌ها ملاقات داشته‌اید، تا انتهای روز بر عملکرد شما تأثیر گذاشته است؛ لذا انتخاب نوع افرادی که قصد رفت‌وآمد با آن‌ها را دارید روی شما اثر مستقیمی دارند.

به پیک‌نیک بروید

بدون شک خستگی ناشی از کار و انجام امور خانه می‌تواند انرژی زیادی را از شما بگیرد و باعث شود تا برای انجام سایر فعالیت‌های خود در طول روز انرژی زیادی نداشته باشید. بسیاری از افراد پس از انجام کار‌های روزمره، دیگر انگیزه‌ای برای ادامه ندارند و بقیه ساعات روز را در رختخواب می‌گذرانند یا با گوشی و تلویزیون خود را سرگرم می‌کنند. تنها راه برای بیرون رفتن از این حالت انجام تفریحات سالم مانند رفتن به پیک‌نیک می‌تواند تأثیر زیادی در بالارفتن انرژی و انگیزه شما در ادامه روز شود؛ لذا سعی کنید در طول هفته ساعاتی را برای رفتن به پیک‌نیک اختصاص دهید. جملات انگیزشی می‌توانند به‌عنوان یک محرک شما را به انجام این کار وادار کنند.

در طول روز سرگرمی‌های مناسب انجام دهید

برخی افراد معمولاً هیچ رمقی برای انجام کار‌های خود در محل کار یا خانه ندارند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند برای ازبین‌بردن این حالت مفید باشد، انجام سرگرمی‌هایی مانند رفتن به استخر، سینما، مطالعه کتاب‌ها و جملات انگیزشی و... باشد. همچنین برای افزایش کیفیت این موارد می‌توانید به‌صورت دسته‌جمعی و با خانواده، دوستان و اقوام این کار را انجام دهید. به‌طور‌کلی سعی کنید از حضور در محیط‌هایی که انرژی و انگیزه شما را از بین می‌برند دوری کنید و به‌جای آن در محیط‌هایی که به بهبود وضعیت روحی و بالابردن انگیزه شما کمک می‌کنند حضور پیدا کنید.

قدرت ذهن را دست‌کم نگیرید

ذهن از جمله مواردی است که سلامت آن تأثیر بسزایی در سلامت جسمی و افزایش انگیزه ما دارد. در کنار داشتن جسم سالم و پر‌انرژی، داشتن یک ذهن آزاد و خلاق می‌تواند در روحیه ما اثر‌گذار باشد. خواندن جملات انگیزشی و تماشای کلیپ انگیزشی می‌توانند به تغییر ذهنیت ما کمک کنند.

2

دوره‌های موفقیت را از مرجع تهیه کنید

جادوی باور، یک مجموعه در حوزه موفقیت است .هدف این مجموعه، ترجمه و انتشار آموزش‌های کاربردی و تأثیر‌گذار، مطابق علم روز دنیا در زمینه موفقیت است. جملات انگیزشی، خود‌شناسی، هوش مالی، انگیزشی، قانون جذب و... از جمله مواردی بوده که در این سایت به آن‌ها پرداخته شده است. کوین‌ترودو، ناپلئون‌هیل، رابرت‌کیوساکی، استر‌هیکس از جمله افراد مشهور در این حوزه هستند که برای آموزش‌ها و دوره‌های آن‌ها در سراسر دنیا تقاضای زیادی وجود دارد؛ لذا ما بر آن شدیم تا با انتشار دوره‌های صوتی و تصویری این افراد به‌صورت دوبله و زیر‌نویس فارسی، کمبودی را که در این مورد وجود داشت بر‌طرف کنیم.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما