آیا مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۰۹:۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۱۵۰۱
آیا مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج امکان پذیر است؟
براساس قانون گرجستان، یک تبعه خارجی از طریق ازدواج با یک شهروند گرجستان، می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند.

گرجستان، کشوری واقع در منطقه قفقاز، که از زبانی اختصاصی و فرهنگی کهن برخوردار بوده و این روزها به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران و حتی مهاجرین، خصوصا ایرانیان تبدیل شده است. با وجود اینکه این کشور اوراسیایی عضو اتحادیه اروپا نیست اما در اکثر زمینه‌های این کشور میتوان شرایط مساعدی را مشاهده کرد. همین موضوع باعث شده تا افراد بسیاری اقدام به اخذ اقامت این کشور از طریق روشهای مختلف کنند که ازدواج یکی از آنهاست. بطور کلی براساس قانون گرجستان، یک تبعه خارجی از طریق ازدواج با یک شهروند گرجستان، می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند. نکته قابل توجه اینجاست که اقامت گرجستان با ازدواج از نوع دائم بوده و فرد تقاضادهنده می‌تواند بلافاصله پس از ازدواج، این نوع اقامت را دریافت کند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج با شهروند گرجی

براساس قانون کشور گرجستان، یک تبعه خارجی می‌تواند از طریق ازدواج با یک شهروند گرجی، اقامت دائم این کشور را دریافت کند و در نهایت موفق به اخذ شهروندی این کشور خواهد شد. اما از آنجایی که در طی سال‌های اخیر، برخی افراد اقدام به انجام ازدواج‌های صورت به منظور اخذ اقامت گرجستان کرده‌اند، پلیس این کشور ضمن سختگیری بیشتر، از تقاضادهندگان درخواست شواهد و مدارک بیشتری برای اثبات واقعی بودن ازدواجشان دارد. در واقع قوانین جدید گرجستان سختگیری‌های بیشتری درخصوص ارائه اقامت گرجستان از طریق ازدواج دارد اما اگر درست عمل کنید، با مشکلی مواجه نخواهید شد. شما می‌توانید با استفاده از پاسپورت خود در این کشور ازدواج کرده و آن را بصورت بین‌المللی ثبت کنید.

مراحل ثبت ازدواج در گرجستان

ثبت ازدواج در گرجستان بسیار آسان بوده و هزینه بسیار کمی دارد. برای این کار نیاز است عروس و داماد به همراه وکیل به اداره خدمات عمومی مراجعه کرده و ضمن ارائه مدارک لازمه، درخواست خود را جهت تعیین وقت ازدواج اعلام کنند. سپس در این زمان به اداره خدمات عمومی مراجعه کرده و سند ازدواج خود را امضا نمایند و همان لحظه سند را دریافت کنند. فراموش نکنید که بلافاصله پس از ثبت ازدواج خود با یک شهروند گرجی، می‌توانید درخواست خود را جهت دریافت اقامت این کشور ثبت کنید.

مزایای ثبت ازدواج در گرجستان

ثبت ازدواج در گرجستان علاوه بر اینکه یکی از راه‌های رایج برای اخذ اقامت این کشور می‌باشد، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. گرجستان یکی از نزدیک‌ترین کشورها به ایران بوده که این موضوع می‌تواند امکان رفت و آمد آسان به ایران را برای مهاجرین ایرانی فراهم کند. از طرفی ایرانیان برای ورود به کشور گرجستان نیازی به دریافت ویزا ندارد. ازدواج در گرجستان برای خانم‌ها نیز دارای مزیت بوده؛ چراکه نیازی به اجازه پدر نخواهند داشت. همچنین، در این کشور خبری از آزمایش پیش از ازدواج نیست. از جمله مهم‌ترین مزایای ازدواج در گرجستان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ثبت ازدواج در این کشور بصورت بین‌المللی بوده و در تمامی کشورها قابل قبول می‌باشد.

آیا ازدواج ایرانی با ایرانی در گرجستان قابل ثبت است؟

بله، در صورتی که هر دو طرف در ازدواج ایرانی باشند و پاسپورت ایرانی داشته باشند، امکان ثبت ازدواج در کشور گرجستان را خواهند داشت و به راحتی می‌توانند جهت زندگی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و ... اقدام نمایند.

نحوه ثبت ازدواج در گرجستان

ثبت ازدواج در گرجستان و اخذ اقامت از این طریق مراحل مخصوص به خود را داشته که برای انجام آن‌ها می‌بایست از یک فرد متخصص در این حوزه مشورت بگیرید. تیم مجرب سیسنو گروپ، با تسلط به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی و گرجی، آماده ارائه خدمات در حوزه اخذ اقامت گرجستان به روش‌های مختلف از جمله ازدواج بوده و تنها با دریافت 400 دلار آمریکا، تمامی هزینه‌های مربوط به ثبت ازدواج در گرجستان و همراهی دو شاهد برای ازدواج و همچنین ترجمه رسمی مدارک به زبان موردنظر شما با تاییدیه وزارت امور خارجه گرجستان را برایتان انجام خواهد داد.

منبع: سیسنوگروپ

نظر شما