آخرین وضعیت ارز دیجیتال، شرایط بازار چگونه است؟

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۴:۴۵:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۳۸۴۲
آخرین وضعیت ارز دیجیتال، شرایط بازار چگونه است؟
انسان‌های ریسک‌پذیر همیشه با تجربه موقعیت‌های مختلف، تجربه‌های بسیاری کسب می‌کنند؛ از طریق همین تجارب است که در زندگی خود به موفقیت‌های بزرگ و کوچک می‌رسند.

انسان‌های ریسک‌پذیر همیشه با تجربه موقعیت‌های مختلف، تجربه‌های بسیاری کسب می‌کنند؛ از طریق همین تجارب است که در زندگی خود به موفقیت‌های بزرگ و کوچک می‌رسند. سرمایه‌گذاری در بازار دیجیتال نیز در کنار ریسکی که دارد، زمینه‌ساز رسیدن به ثروت کلان می‌شود. حوزه کریپتو نیز مانند بازارهای بورس، طلا و دلار وضعیت ثابتی ندارد و همواره در نوسان است. تریدرهای موفق و سرمایه‌گذاران به‌نام کریپتو، با بررسی آخرین وضعیت ارز دیجیتال موردنظر خود و پیش‌بینی وضعیت بازار (از طریق ابزارها و روش‌های مختلف) روز‌به‌روز بر ثروت دیجیتال خود می‌افزایند. اگر شما هم قصد دارید با اطلاع از شرایط بازار رمز ارزها، کوینی را خریدوفروش کنید، با خواندن مقاله پیش‌رو اطلاعات مناسبی به‌دست خواهید آورد. 

مارکت کپ بازار کریپتوکارنسی؛ چرا ارزش بازار برای ما اهمیت دارد؟

Market Cap یا ارزش بازار به میزان سرمایه نقدی یا دارایی‌های یک شرکت مربوط می‌شود. همان‌طور که در دوره ارز دیجیتال نیز توضیح دادیم، فرمول مارکت کپ بازار رمز ارزها، ارزش کلی توکن‌ها یا کوین‌های ماین شده ضرب‌در قیمت نقدی آن‌ها است. هیچ‌فرقی نمی‌کند که Market Cap را با کدام ارز فیات بسنجید؛ دلار، یورو، پوند یا حتی ریال! هر شخص باتوجه به کشور محل زندگی خود، این عملیات ریاضی را انجام می‌دهد و به ارزش بازار کریپتوکارنسی پی می‌برد. 

ارزش بازار ارز دیجیتال اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا بزرگی یک بازار و حجم سرمایه‌ها را باتوجه‌به ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم، تتر و دوج کوین در اختیار ما قرار می‌دهد. تریدرها از طریق مارکت کپ تصمیم به خرید کوین موردنظرشان می‌گیرند؛ در مواردی که Market Cap پایین باشد نیز ترجیح می‌دهند فعلا روی آن ارز سرمایه‌گذاری نکنند.

آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال؛ کوین‌های مشهور در چه‌حال‌اند؟

ما ایرانی‌ها به قیمت‌های لحظه‌ای عادت کرده‌ایم! ارزش دلار، طلا و در برخی موارد شاخص‌های بورس را به صورت ثانیه‌ای و در لحظه دنبال می‌کنیم. بررسی چگونگی قیمت کوین‌های دیجیتال نیز در دنیا به همین شکل است. این موضوع باعث شده که بسیاری از افراد، بی‌گدار به آب نزنند و پیش از خرید هر رمز ارز، از متخصصین این حوزه مشاوره ارز دیجیتال بگیرند. این تصمیم کاملا عاقلانه و قابل‌درک است! زیرا هیچ فرد مبتدی بدون دانش دیجیتال، نمی‌تواند وضعیت آینده کریپتوکارنسی را پیش‌بینی کند. در بخش‌های بعدی قصد داریم سه رمز ارز مشهور را با توجه به آخرید وضعیت آن‌ها بررسی کنیم.

آیا سقوط بیت کوین در آینده حقیقت دارد؟

در ادامه توضیح آخرین وضعیت ارز دیجیتال، به Bitcoin می‌پردازیم. این رمز ارز مشهور و قدیمی، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد؛ برخی افراد، بازار کریپتو را مساوی بیت کوین تلقی می‌کنند. در سال ۲۰۰۹ میلادی و پس از ظهور اولین بیت کوین، این ارز دیجیتال ارزش چندانی نداشت؛ به‌طوری‌که بعضی از ماینرها در آن سال‌ها و پس از استخراج BTC، از این ارز برای خرید پیتزا استفاده کردند! این وضعیت تا همه‌گیری دنیای دیجیتال ادامه داشت. پس از آشنایی اکثریت مردم جهان با حوزه کریپتوکارنسی، قیمت بیت کوین جهش فوق‌العاده‌ای کرد و از چند سنت اولیه به چندین هزار دلار تبدیل شد. دارندگان این سرمایه دیجیتال که سر از پا نمی‌شناختند، بیشتر از گذشته به فکر خرید و انبار کردن bitcoin افتادند.

 این وضعیت جهش قیمت، تا دو سه سال برقرار بود تا اینکه ارزش این ارز ریزش کرد. عواملی مانند مسائل سیاسی و اقتصادی در سراسر دنیا، استعفا دادن مدیران برتر برخی ماینینگ‌ها، تزریق ارزهای نوظهور به بازار مانند اتریوم و توییت و پست‌های جنجالی سردمداران این حوزه مانند ایلان ماسک بر ضد BTC همگی دست به دست هم داد تا زمینه‌ساز سقوط ارزش این کریپتوکارنسی شود. هیچ‌کس از چندسال آینده بیت کوین اطلاع ندارد! اما درحال‌حاضر تریدرهای کمی مایل به خرید این ارز هستند.

پیشرفت دوج کوین مدیون چیست؟

ارز Dogecoin در ابتدا در طی یک شوخی توسط اینفلوئنسر کوین‌های دنیای دیجیتال در سال ۲۰۱۳ به دنیا معرفی شد. قصد هیچ‌یک از سازندگان این رمز ارز، سرمایه‌گذاری یا پیشرفت نبوده است؛ اما رشد قیمت و محبوبیت آن کاملا دور از انتظار بود. نمودار قیمت دوج کوین در سایت کوین مارکت کپ روند صعودی و روبه‌رشدی را طی می‌کند و یکی از ارزهای دیجیتالی است که ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. به‌نظر می‌رسد که پیشرفت خارق‌العاده این کوین، به‌دلیل حمایت کاربران اینترنتی است؛ زیرا دیده شده که برخی از طرفداران آن، وسایل خود را با طرح این ارز (سگ نژاد ژاپنی شیبا) تزئین می‌کنند. هیچ دلیل اقتصادی و منطقی برای پیشرفت دوج کوین دیده نمی‌شود.

2

آینده اتریوم را چگونه می‌بینید؟

ارز دیجیتال اتریوم بعد از بیت کوین دومین کریپتو کارنسی مهم و گران‌قیمت در دنیای دیجیتال است. ETH در اوایل ظهور خود قیمت چندانی نداشت؛ اما توانست به‌مرور خود را بالاتر بکشد و به یکی از موارد پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری دیجیتال تبدیل شود. پس از هاوینگ بیت کوین روند روبه‌رشد ETH کاملا مشهود بوده و این شیب صعودی تا اکنون ادامه داشته است. پیش‌بینی می‌شود سرمایه گذاران این حوزه، به خرید ارز اتریوم تمایل بیشتری داشته باشند و آینده خوبی را برای آن پیش‌بینی کنند. 

چگونه وضعیت بازار را در آینده پیش‌بینی کنیم؟

برای پیش‌بینی وضعیت ارزهای دیجیتال لازم است در دوره‌های تخصصی مرتبط با آن شرکت کنید. در کنار آموزش‌های اصولی، برخی ابزارها نیز وجود دارند:

  • اندیکاتور مکدی
  • اندیکاتور RSI
  • تحلیل فاندامنتال
  • تحلیل تکنیکال
  • اندیکاتور استوکاستیک
  • اندیکاتور حجم معاملات
  • اندیکاتور عرضه و تقاضا

کلیه این موارد نیاز به دانش و علم تخصصی دارند! با تسلط به همه این ابزارها، به‌راحتی آینده ارز دیجیتال موردنظر خود را پیش‌بینی خواهید کرد.

3

با آموزش‌های داجکس نبض بازار دیجیتال را در دست داشته باشید

در این مقاله درباره آخرین وضعیت ارز دیجیتال و اهمیت آن صحبت کردیم؛ همچنین نحوه پیش‌بینی روند و رفتار بازار و ابزارهای مربوطه را به شما معرفی کردیم. اکنون شما به‌خوبی می‌دانید که برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال، فقط تزریق پول به بازار کافی نیست! بلکه باید از زوایای مختلف علم این حوزه مطلع باشید و نکات کلیدی آن را به‌ذهن بسپارید. برای این کار نیاز است که در دوره‌های معتبر آموزش رمز ارزها شرکت کنید.

یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌ها برای یادگیری کریپتوکارنسی، سایت داجکس است. با مراجعه به نشانی dogex.ae اطلاعات رایگان و مفیدی را در حوزه ارز دیجیتال کسب خواهید کرد؛ همچنین ثبت‌نام در دوره‌های متنوع داجکس فرصت خوبی است برای افرادی که تصمیم دارند در مدت کوتاهی از یک فرد مبتدی به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوند. اساتید مجرب Dogex با بهره‌گیری از علوم روز دنیا، کلاس‌های مقدماتی، خصوصی و پیشرفته را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
نظرات
mark hyland
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
0
Polaris Bit Limited investment companyThey are really professional and have proven record of generating good returns every quarter.


Hey, I was looking for a good cryptocurrency investment company and I came across polaris bit limited website. They are really professional and have proven record of generating good returns every quarter.
mark hyland
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
0
Polaris Bit Limite www.polarisbitlimited.com They are really professional and have proven record of generating good returns every quarter.


Hey, I was looking for a good cryptocurrency investment company and I came across polaris bit limited website. They are really professional and have proven record of generating good returns every quarter.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز