تمایل بیش از ۳۰٪ از کانادایی‌ها به خرید کریپتو در ۲۰۲۴

۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۱۲:۳۵:۱۴
کد خبر: ۱۳۸۴۴۵۳
تمایل بیش از ۳۰٪ از کانادایی‌ها به خرید کریپتو در ۲۰۲۴
به گفته‌ رئیس کمیسیون اوراق بهادار انتاریو، قرار است این نهاد نظارتی گزارشی را در ماه اکتبر منتشر کرده و نرخ پذیرش کریپتو در کانادا را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ گرانت وینگو، رئیس کمیسیون اوراق بهادار انتاریو، بر موضع بی‌طرفانه‌ی این نهاد نظارتی در خصوص بازار کریپتو تاکید و در عین حال اعتراف کرد که بسیاری از کانادایی‌ها قصد دارند در آینده‌ی نزدیک اقدام به خرید و نگهداری از ارزهای دیجیتال کنند.

وینگو در یک سخنرانی مهم در 6 اکتبر (پنج‌شنبه، 14 مهر) گفت که اصول و مقررات نظارتی مربوط به بازارهای سهام و اوراق قرضه را می‌توان برای قراردادهای کریپتو نیز اعمال کرد.

وی خاطرنشان کرد که «درصد بالایی از شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال» تحت نظارت و قوانین کمیسیون اوراق بهادار انتاریو قرار دارند. به گفته‌ی وینگو، این نهاد نظارتی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را عمدتا به عنوان کالا در نظر می‌گیرد، در حالی که «توافقاتی که میان پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال با سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شوند» این دارایی‌ها را در زمره‌ی اوراق بهادار قرار می‌دهند.

وینگو گفت: «هیچ یک از ویژگی‌های خاص دارایی‌های کریپتو یا فناوری زیربنایی آن، چه مثبت و چه منفی، بر رویکرد نظارتی این کمیسیون تاثیر نمی‌گذارند. ما، به عنوان یک نهاد نظارتی بی‌طرف، به دنبال شناسایی برندگان یا بازندگان سرمایه‌گذاری در کریپتو نیستیم؛ بلکه ما در مورد تمام محصولات جدیدی که وارد بازار می‌شوند، رویکردی دقیق و بی‌طرفانه داشته و در تمام ارزیابی‌های‌مان در خصوص نظارت و اعمال مقررات، از همین رویکرد بی‌طرفانه پیروی می‌کنیم.»

وی با اشاره به ورشکستگی یکی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در کانادا - صرافی کوادریگا سی ایکس خاطرنشان کرد که بازار رو به رشد کریپتو مستقیما بر سیستم مالی این کشور تاثیر می‌گذارد؛ این مسئله به طور بالقوه می‌تواند نگران‌کننده باشد.

به گفته‌ی وینگو، «نتایج تحقیقات‌مان در خصوص میزان پذیرش عمومی کریپتو (که در اواخر این ماه منتشر می‌شود) نشان داده‌اند، بیش از 30 درصد از کانادایی‌ها قصد دارند در سال آینده اقدام به خرید و نگهداری از دارایی‌های کریپتو کنند [...] از این رو، با چالش بزرگی رو‌به‌رو خواهیم شد. به همین خاطر، تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا از فعالیت موسساتی که از قوانین مالی کانادا پیروی نمی‌کنند، جلوگیری کنیم. کانادا برای پوشش کل بازار سرمایه‌ی خود، دارای بودجه‌ی محدود و کارکنان اجرایی محدودی است. به همین خاطر، آن‌طور که باید نمی‌توانیم کل بازار کریپتو را پوشش دهیم. ولی تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم در این خصوص پیشرفت کنیم.»

ماه‌ها است که بازار کریپتو در یک زمستان سرد و سخت قرار گرفته و بسیاری از شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند. مشکلات مربوط به قوانین و مقررات، از جمله عدم شفافیت و استاندارد نبودن آن‌ها، نیز بر مصائب این بازار افزوده‌اند. در حال حاضر، بیت کوین (BTC) به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال با نوسان‌ها زیادی رو‌به‌رو است و آینده‌ی نامعلومی دارد. بیت کوین در لحظه‌ی نگارش این خبر، در حوالی ساعت 11:00 صبح روز شنبه 16 مهر، با قیمت 19,521 دلار معامله می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز