۹ توصیه حیاتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۰:۴۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۹۲۰۱۶
۹ توصیه حیاتی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز
با ورود به فصل پاییز، کم‌کم هوا سردتر می‌شود و با توجه به اینکه اقلیم اغلب شهرهای کشور ما خشک و کم آب است، معمولاً روزهای پاییز را با آب و هوایی خشک و نسبتاً سرد سپری می‌کنیم.

با ورود به فصل پاییز، کم‌کم هوا سردتر می‌شود و با توجه به اینکه اقلیم اغلب شهرهای کشور ما خشک و کم آب است، معمولاً روزهای پاییز را با آب و هوایی خشک و نسبتاً سرد سپری می‌کنیم. یکی از مشکلات شایعی که بسیاری از افراد با ورود به فصل پاییز با آن مواجه می‌شوند، خشکی یا کم‌ آبی پوست دست و صورت است. این مشکل با علائمی مانند خشک و شکننده شدن بافت پوست و خارش شروع می‌شود و در موارد حاد ممکن است منجر به اگزما و خشکی بسیار شدید شود.

اگر شما هم در شروع فصل پاییز با مشکل خشکی و کم ‌آبی پوست صورت و دست‌ها مواجه می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم درباره نکاتی صحبت کنیم که به داشتن پوستی سالم و شاداب در پاییز کمک می‌کند.

1.روز خود را با مرطوب کننده و آبرسان شروع کنید

اولین و مهم‌ترین توصیه ما برای شما، استفاده از سرم‌ها یا کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده است. در روزهای سرد پاییز پوست با مشکل دهیدارته شدن مواجه می‌شود. منظور از پوست دهیدراته پوستی است که کم آب و در عین حال چرب است. پوستی که رطوبت طبیعی خود را از دست داده، سعی می‌کند با ترشح چربی از تبخیر بیش از حد رطوبت خود جلوگیری کند، در نتیجه دهیدارته می‌شود.

هوای خشک و بدون رطوبت یا هوایی که سرد و همراه با وزش باد است، به‌ راحتی پوست را مستعد کم‌آبی و دهیدارته شدن می‌کند. برای پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از خشکی پوست، پیش از مصرف هر نوع محصول آرایشی و پس از پاک‌سازی و شستشوی صورت یا دست، حتماً از کرم یا سرم مرطوب کننده و آبرسان مناسب استفاده‌ کنید. این محصولات حاوی هیالورونیک اسید، کمپلکس‌های آبرسان و بافت زود جذب هستند و می‌توانند پوست را عمیقاً آبرسانی کرده و ظاهری شاداب و نرم به آن ببخشند.

2. دور شوینده‌های قوی و لایه بردار خط قرمز بکشید

شوینده‌های قوی حاوی ترکیبات سورفکتانت هستند. این ماده جزو ترکیبات قوی است که به‌ سادگی چربی طبیعی سطح پوست را از بین می‌برد. برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مصرف این دسته از شوینده‌ها در فصل پاییز و هوای سرد و خشک پیشنهاد می‌کنیم که:

  • از شوینده‌های ملایم با ph متعادل استفاده ‌کنید.
  • استفاده از شوینده‌های شیمیایی قوی مانند ماسک های لایه ‌بردار، اسکراب و ژل شستشوی لایه ‌بردار را به حداقل برسانید.
  • اگر پوست صورتتان چرب و مستعد جوش است، حتماً از شوینده‌های مخصوص پوست چرب و جوش‌دار استفاده‌ کنید.
  • برای شستشوی پوست صورت یا دست از آب ولرم استفاده‌ کنید. آب سرد یا آب خیلی گرم مشکل خشکی پوست را بحرانی‌تر می‌کند.

سعی کنید پوست صورت خود را یک ‌بار صبح‌ها پیش از آرایش یا استفاده از محصولات مراقبتی و یک ‌بار شب‌ها قبل از خواب بشویید. شستشوی بیش از حد، پوست خشک و حساس را بیشتر تحریک می‌کند. در این مورد توصیه می‌کنیم از فوم یا انواع ژل شستشوی ملایم مخصوص پوست صورت خود استفاده ‌کنید.

2

3.برای پوست دست‌ها از آبرسان مناسب استفاده‌ کنید

از دست‌ها غافل نشوید. دست‌ها به‌ دلیل تماس طولانی مدت با هوای سرد و خشک، آب گرم و مواد شوینده خیلی سریع چربی طبیعی خود را از دست می‌دهند. حتی ممکن است در اثر بی‌توجهی ما دچار اگزما و خشکی شدید شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای مراقبت از دست‌ها به سراغ بهترین آبرسان برای پوست خشک بروید. این محصولات حاوی سرامید، هیالورونیک اسید، ویتامین E، اوره و ترکیبات ترمیم کننده‌ای هستند که پوست‌های خشک، خیلی خشک و مستعد تحریک را به‌ خوبی رطوبت رسانی می‌کنند.

4.استفاده از ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید

اگر فکر می‌کنید که استفاده از ضد آفتاب فقط منحصر به فصل تابستان است، باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید. هر چند شدت تابش نور خورشید و اشعه‌های مضر UV در فصل تابستان بیشتر است، اما فراموش نکنید که پوست ما هر روز در معرض نور آفتاب قرار دارد و در فصول سرد سال بیشتر مستعد آسیب و شکنندگی است. پوستی که با مشکل خشکی و کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، بدون شک در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش به ‌راحتی دچار آسیب‌های عمیق می‌شود.

بنابراین سعی کنید برای پیشگیری از این مشکل، استفاده از ضد آفتاب را همچنان ادامه دهید. مخصوصاً اگر پوست حساسی دارید، از ضد آفتاب‌هایی استفاده ‌کنید که نسبت به آلودگی‌ هوا هم از پوست شما محافظت می‌کنند. برای تهیه این نوع ضد آفتاب‌ها می‌توانید به وب‌سایت شیمن شاپ مراجعه کنید.

5.در اتاق‌ خواب خود از بخور یا دستگاه رطوبت ساز استفاده‌ کنید

یکی از راهکارهای ساده ای که می‌تواند به بالا رفتن سطح رطوبت هوای خانه کمک کند، استفاده از دستگاه بخور یا رطوبت رسان است. این دستگاه‌ها سطح رطوبت هوای داخل خانه را بین 30 تا 40 درصد افزایش می‌دهند و می‌توانند به برطرف شدن خشکی پوست کمک کنند. اگر یکی از این دستگاه‌ها را در اتاق‌ خواب خود روشن کنید، هم در طول روز و هم در طول شب به طور چشمگیری به حفظ رطوبت پوست صورت و دست‌ها کمک خواهد کرد.

6.از روغن‌های گیاهی غافل نشوید

روغن‌های گیاهی مانند روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن ‌زیتون و...، منبع غنی آنتی اکسیدان‌های طبیعی، رطوبت رسان و ضدالتهاب هستند. استفاده موضعی از این روغن‌ها در فصل پاییز مخصوصاً برای افرادی که پوست چرب و خشک دارند، می‌تواند به تسکین التهابات ناشی از خشکی پوست، پوسته ‌پوسته شدن و حتی اگزما کمک کند. حتی می‌توانید از آبرسان و مرطوب کننده پوست چرب حاوی این روغن‌ها هم کمک بگیرید. این آبرسان‌ها خواص و فواید روغن‌های گیاهی را در خود دارند و مواد مغذی آنها را به کمک کمپلکس‌های آبرسان به عمیق‌ترین لایه‌های پوست می‌رسانند.

7.در طول روز بیشتر آب بنوشید

در فصل پاییز اغلب ما کمتر احساس تشنگی می‌کنیم و این موضوع باعث می‌شود که در مقایسه با فصول گرم کمتر آب بنوشیم. اولین منبع تأمین رطوبت پوست، ذخیره آب داخل بدن است. پس در طول روز حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید و از سبزیجات تازه مانند کاهو و انواع کلم و میوه‌های آبدار استفاده‌ کنید.

3

 

8.از کرم های آبرسان دور چشم استفاده ‌کنید

پوست دور چشم بافت ظریف و حساسی دارد. توصیه می‌کنیم در کنار استفاده از شوینده‌های ملایم و محصولات آبرسان و مرطوب کننده پوست صورت، از یک آبرسان مناسب برای دور چشم‌ها هم استفاده کنید تا روطبت این ناحیه هم حفظ شود.

9.با بالم لب از خشکی لب‌ها پیشگیری کنید

یکی دیگر از مشکلات شایع در فصل پاییز، خشکی و ترک ‌خوردگی لب‌ها است. استفاده از رژلب یا تماس مداوم لب‌ها با آب دهان می‌تواند این مشکل را تشدید کند. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خشکی لب‌ها، به طور مرتب از بالم لب استفاده ‌کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز