بررسی گوشی poco x۴ pro شیائومی در کمتر از ۵ دقیقه!

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۰۹:۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۹۲۸۷۱
بررسی گوشی poco x۴ pro شیائومی در کمتر از ۵ دقیقه!
این روزها در میان بازار داغ گوشی­ های موبایل، انتخاب بهترین و مناسب­ترین تلفن همراه هوشمند به یک چالش اساسی برای همه ما تبدیل شده ­است.

این روزها در میان بازار داغ گوشی­ های موبایل، انتخاب بهترین و مناسب­ترین تلفن همراه هوشمند به یک چالش اساسی برای همه ما تبدیل شده ­است. وجود برندهای نام آشنا و بزرگی که محصولات متنوع آن­ها نگاه هر خریداری را به سمت خود جذب کرده و انتخاب را بسیار سخت و دشوار می­کند. اما در این بین ما قصد داریم شما را با شرکت نوپا و جوان شیائومی بیشتر آشنا کرده و به بررسی گوشی poco x4 pro 5g بپردازیم. مدلی که در سال جاری روانه بازار شده­است. پس اگر شما هم قصد خرید یکی از موبایل ­های این برند را دارید اما در میان انبوهی از مدل­های جذاب، سردرگم مانده­اید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به گوشی poco x4 pro

پوکو ایکس 4 پرو یکی از جدیدترین گوشی های شیائومی می­باشد که در 23 مارس 2022 به بازار جهانی عرضه شده ­است. قیمت مناسب این گوشی میان رده در کنار عملکرد خوب و قابل قبول، به عنوان یکی از اصلی­ترین نقاط مثبت آن به شمار می­رود. مبلغ قابل پرداخت برای poco x4 pro در زمان عرضه حدود 300 یورو بوده که در مقایسه با امکانات این گوشی، آن را به یک گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی برای خریداران تبدیل کرده­­است.

بررسی گوشی poco x4 pro از نظر طراحی

poco x4 pro با حاشیه ­های باریک، لبه ­های مسطح و صفحه جلوی شیشه ­ای گوریلا گلس 5، احساس یک گوشی شیک و البته گران­‌تر را برایتان به ارمغان می­آورد. همچنین انتخاب میان سه رنگ جذاب مشکی لیزری، آبی لیزری و زرد پوکویی ممکن است کمی سخت باشد. البته طراحی در ابعاد 164.2 در 76.1 در 8.1 میلی­متر و وزن 205 گرم به عنوان یکی از معایب گوشی poco x4 pro به حساب می­آید زیرا این گوشی را تبدیل به یک مدل نسبتا سنگین و بزرگ کرده­ است. لازم به ذکر است که اختصاص رتبه IP53 از دیگر مشخصات گوشی poco x4 pro می­باشد که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می­داند. البته توجه داشته ­باشید که این مقاومت در صورت پاشش آب به گوشی می­باشد. بنابراین اگر می­خواهید تلفن همراه دوست داشتنی خود را ایمن نگه دارید، باید آن را از استخر و یا افتادن در آب دور کنید.

بررسی گوشی poco x4 pro از لحاظ صفحه نمایش

بررسی صفحه نمایش گوشی poco x4 شیائومی

عاملی که در بررسی شیائومی poco x4 pro سبب شده تا این مدل در جایگاه بالاتری در مقایسه با محصولات قبلی این برند قرار گیرد، مربوط به صفحه نمایش آن می­باشد. نمایشگر 6.67 اینچ AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و نمونه برداری 360 هرتز از دیگر نقاط مثبت این گوشی به شمار می­روند. همچنین وضوح نسبتا بالای این مدل، به دلیل رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و با تراکم پیکسلی 395 است.

بررسی فنی گوشی poco x4 pro

بررسی گوشی پوکو x4 پرواز نظر قدرت بیان می­دارد که این مدل دارای یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 695 5G می­باشد. پردازنده­ای هشت هسته­ ای شامل 2 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 660 Gold و 6 هسته 1.7 گیگاهرتز Kroy 660 Silver. همینطور سازندگان از پردازنده گرافیکی Adreno 619 برای این محصول خود استفاده کرده ­اند. این موارد سبب شده تا گوشی در هنگام اجرای برنامه­ های مختلف عملکرد خوبی از خود نشان دهد. حتی poco x4 pro قادر است بازی­ هایی چون Call of Duty Mobile را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند البته نه همیشه و نه با نرخ فریم بالا.

در نقد و بررسی مشخصات گوشی poco x4 pro 5g شیائومی جا دارد به ظرفیت حافظه آن نیز اشاره­ای داشته­ باشیم. این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می­شود. البته اگر این حجم رم و یا حافظه داخلی نیاز شما را برطرف نمی­کند، باید گفت که نوع 8 گیگابایتی این گوشی با 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز در بازار موجود است.

همچنین در ادامه بحث بررسی تخصصی poco x4 pro باید به باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی­آمپر ساعت اشاره کرد. این باتری قادر است شارژ مورد نیاز برای استفاده معمولی در حدود دو روز را برای شما تامین کند. شایان ذکر است که پوکو ایکس 4 پرو از یک شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می­کند اما امکان شارژ بی­سیم را دارا نمی­باشد. به عنوان آخرین نکته، خالی از لطف نیست که به سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 13 نیز اشاره­ای داشته­باشیم.

بررسی گوشی poco x4 pro از نظر دوربین

بررسی گوشی پوکو x4 شیائومی از لحاظ دوربین

در ادامه نقد و بررسی گوشی poco x4 pro باید به کیفیت قابل قبول دوربین سه گانه آن اشاره کنیم. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی برای تنظیم رنگ به خوبی عمل می­کند هر چند که این قدرت در نور کم بسیار کاهش می­یابد. انجام فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز از وظایف این لنز است. علاوه بر این، یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با پوشش 118 درجه و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی وجود دارند که چندان هیجان‌انگیز نیستند، اما همچنان در صورت لزوم می­توانند نیاز ما را برآورده سازند. لازم به ذکر است که در گوشی پوکو ایکس 4 پرو لنز تله فوتو تعبیه نشده­ است. همچنین دوربین سلفی این مدل نیز از قدرت 16 مگاپیکسل پشتیبانی می­کند. در ادامه بررسی گوشی پوکو ایکس 4 پرو شیائومی باید به وجود حداکثر رزولوشن 1080 پیکسل برای فیلمبرداری با دوربین پشت و نیز دوربین جلو اشاره کرد. این قابلیت می­تواند امکان یک فیلمبرداری خوب در کنار دوستان و خانواده و یا از مناظر زیبای طبیعت را برایتان فراهم آورد.

دیگر امکانات گوشی poco x4 pro

از دیگر قابلیت­هایی که در بحث بررسی گوشی poco x4 pro شیائومی می­توان به آن­ها اشاره کرد، پشتیبانی از Wi-Fi 5 در کنار بلوتوث 5.1 و البته اتصال 4G و 5G می­باشد. همچنین اشاره به وجود تراشه NFC و GPS ضروری است. استفاده از سنسورهای شتاب ­سنج، ژیروسکوپ، قطب­نما و سنسور مجاورت امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می­دهند. همچنین وجود حسگر اثر انگشت، بازگشایی قفل صفحه را برایتان راحت­ تر و البته ایمن ­­تر می­کند. تجهیز گوشی پوکو ایکس 4 پرو به اسپیکرهای استریو نقطه قوت دیگری در این مدل می­باشد. همینطور پشتیبانی از حالت Dolby Atmos می­تواند صدایی بهتر و با کیفیت­تر را برای مخاطب به ارمغان آورد. این تلفن هوشمند دارای لوله مسی Liquid Cool می­باشد که به منظور ایجاد یک سیستم خنک کننده پایدار برای کاهش دمای بیش از حد گوشی در هنگام اجرای برنامه­ های سنگین بسیار کاربرد دارد.

معایب گوشی poco x4 pro

با بررسی شیائومی poco x4 pro با بسیاری از قابلیت­ های آن آشنا شدیم. این مدل نیز مانند هر وسیله و یا تلفن هوشمند دیگری معایب خاص خود را دارد که به عنوان نقاط ضعف آن شناخته می­شود. اکنون سعی داریم به بیان برخی از این معایب بپردازیم.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، poco x4 pro دارای رتبه IP53 می­باشد. این استاندارد بیان می­دارد که گوشی کاملا ضد آب نیست. دیگر مورد مربوط به غیر قابل تعویض بودن باتری می­باشد. البته این مسئله در بسیاری از گوشی­ های هوشمند امروزی طبیعی است اما در صورت خراب شدن باتری و یا اتمام طول عمر آن، کاربر با مشکل روبرو خواهد شد. اما به عنوان آخرین نقطه ضعف پوکو ایکس 4 پرو باید به نداشتن اسلات اختصاصی کارت حافظه اشاره کرد. البته می­توان از MicroSD مشترک با اسلات سیم‌کارت ثانویه استفاده کرد اما در صورت نیاز به استفاده همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه، چنین قابلیتی ممکن نمی­باشد

آیا گوشی poco x4 pro ارزش خریدن دارد؟

همانطور که تا اینجا مطالعه کردید، ما در این رپورتاژ سعی کردیم به طور کامل به بررسی گوشی poco x4 pro پرداخته و مهم­ترین و اصلی ­ترین نقاط مثبت و منفی آن را برای شما بازگو نماییم. بنابراین موارد بسیاری وجود دارند که می­توانند ما را به خرید این گوشی شیائومی ترغیب نمایند. پس اگر به دنبال یک گوشی هوشمند میان رده، با قابلیت­ های خوب و کاربردی و از همه مهم­تر، قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستید، گوشی پوکو ایکس 4 پرو می­تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد. همچنین مطالعه نظرات کاربران poco x4 pro می­تواند در خریدی بهتر به شما کمک نماید.

 

نظر شما
نظرات
سعید
|
-
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
0
ممنون از اطلاعات مفیدتون
این گوشی هرگز ارزش خریدن نداره
Redmi8proداشتم اینو گرفتم فقط تفاوت ظاهری دارن
نگهداری شارژ پایین و دوربین خیلی معمولی .۱۰۸مگا پیکسل فقط یه شوخیه
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
0
خیلی کیفیت عالی برخوردار است
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
0
عالی نیستن
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز