همه چیز درباره گرمایش از کف ساختمان

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۳:۴۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۰۴۰۹۴
همه چیز درباره گرمایش از کف ساختمان
به طور کلی روش های زیادی برای گرم کردن محیط داخل منزل وجود دارد، اما استفاده از سیستم های گرمایش از کف در محیط های مختلف، به خصوص مکان هایی با سقف بلند، گزینه مناسب تری است و می تواند جایگزین انواع فن کویل، رادیاتور و غیره شود.

به طور کلی روش های زیادی برای گرم کردن محیط داخل منزل وجود دارد، اما استفاده از سیستم های گرمایش از کف در محیط های مختلف، به خصوص مکان هایی با سقف بلند، گزینه مناسب تری است و می تواند جایگزین انواع فن کویل، رادیاتور و غیره شود. چون در این روش هیچ فضایی حتی به اندازه دریچه فن کویل از محیط اشغال نشده و گرما از کف زمین در کل محیط به طور یکسان پخش می شود. آشنایی با همه چیز درباره گرمایش از کف ساختمان، به شما درانتخاب سیستم گرمایشی مناسب کمک شایانی خواهد کرد.

گرمایش از کف چیست؟

سیستم گرمایش از کف، یکی از بهترین سیستم های گرمایشی است که عملکرد فوق العاده ای در گرم کردن محیط دارد. علت محبوبیت گرمایش از کف ساختمان این است که گرما را به طور یکنواخت در محیط پخش می کند.

قطعا دریافت گرما از کف پا، احساس رضایت بخشی را در فرد ایجاد می کند!

انواع مدل های سیستم گرمایش از کف ساختمان

سیستم های گرمایش از کف ساختمان در سه مدل قابل نصب هستند و می توانند هوای اطراف را گرم کنند. در ادامه با روش های نصب سیستم گرمایش از کف و انواع آن آشنا خواهید شد.

گرمایش از کف با آب گرم

در این روش در کف زمین لوله های 5 لایه قرار داده می شود و با عبور آب گرم از این لوله ها، کف زمین گرم می شود. این آب گرم توسط موتورخانه یا بولیر تولید شده و به وسیله پمپ های مخصوص به درون لوله ها منتقل می شوند. مزیت روش گرمایش از کف ساختمان با آب گرم این است که نسبت به دو روش دیگر از نظر قیمتی مقرون به صرفه تر است.

استفاده از لوله برای گرمایش از کف، به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مناسب است.

گرمایش از کف ساختمان با جریان برق

2

در این روش به جای استفاده از لوله های 5 لایه از کابل های حرارتی مخصوص استفاده می کنند. این کابل ها جریان برق را از خود عبور می دهند و از این طریق، کف زمین را گرم می کنند. این نوع سیستم های گرمایشی به دلیل هزینه بالایی که دارند، از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیستند.

روش دیگری برای گرمایش از کف ساختمان با جریان برق وجود دارد. در این روش به جای استفاده از کابل های برقی، از فیلم های حرارتی کربنی استفاده می کنند. به کارگیری این روش مزیت های زیادی دارد اما هزینه نصب آن بالا است.

گرمایش از کف با هوای گرم

استفاده از این روش، نمی تواند نتیجه مطلوب را مخصوصا در محیط های سردسیر برای محیط ایجاد کند. چون هوا به دلیل خاصیتی که دارد، نمی تواند گرما را در خود نگه دارد.

انواع نقشه های سیستم گرمایش از کف

به طور کلی سیستم های گرمایش از کف ساختمان،  قابلیت پیاده سازی در 4 طرح را دارند. در واقع بسته به موقعیت اتاق های موجود، یکی از 4 چیدمان زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • طرح مارپیچ 1 راهه مناسب اتاق هایی که یک دیوار سرد دارند.
  • طرح مارپیچ 2 راهه یاL ، مناسب برای اتاق هایی که دو دیوار سرد دارند.
  • طرح مارپیچ 3 راهه یا U، مناسب برای اتاق هایی که دارای سه دیوار سرد هستند.
  • طرح مارپیچ برگردان یا لوپ، مناسب ترین طرح برای گرمادهی تمام اتاق می باشد.

مزایا و معایب گرمایش از کف ساختمان چیست؟

3

در هر سیستمی ما شاهد مزیت ها و معایب در کنار هم هستیم. برای اینکه بتوانیم انتخابی بهینه داشته باشیم باید سیستم گرمایشی را انتخاب کنیم که مزیت های بیشتری داشته باشد و این موضوع مستلزم این است که نسبت به مزایا و معایب آن آگاهی کامل داشته باشیم. در ادامه در مورد مزیت ها و عیب های سیستم های گرمایش از کف ساختمان مواردی را بیان می کنیم.

مزیت های سیستم گرمایش از کف

  • ایجاد گرمایی یکنواخت در محیط
  • عدم اشغال محیط
  • بالارفتن ارزش منزل
  • صرفه جویی در انرژی
  • طول عمر بالا
  • هزینه پایین تعمیرات
  • عدم ایجاد نشتی و ضایعات

معایب سیستم های گرمایش از کف

  • هزینه بالا نصب و راه اندازی تجهیزات
  • عدم امکان تغییر در کف زمین
  • طولانی بودن زمان گرمایش

مشکلات احتمالی سیستم گرمایش از کف ساختمان

شاید طراحی و نصب گرمایش از کف ساختمان به ظاهر ساده باشد اما انجام نکات فنی تاثیر زیادی در بازدهی آن دارد.گاهی ممکن است مواردی در هنگام نصب سیستم رعایت نشده باشد یا ایراد هایی ناشی از عدم رسیدگی به دستگاه، ایجاد شده باشد که این دو مورد، باعث گرم نکردن هوای محیط شود. برای اینکه در این شرایط بخواهیم دستگاه را عیب یابی و مشکل را برطرف کنیم، نیاز است عوامل زیر را بررسی کنیم.

هواگیری سیستم گرمایش از کف

4

گرمایش از کف مانند سیستم های گرمایشی دیگر نیاز به هواگیری دارد. مدت زمان لازم برای هواگیری سالی یکبار است. در صورتی که این کار به موقع انجام شود، عملکرد سیستم و میزان گرمایی که می تواند ایجاد کند، افزایش می یابد.

بررسی نوع پکیج

اگر پکیجی با ظرفیت مناسب انتخاب نشود، توان گرم کردن کف را به طور کامل ندارد و ممکن است بخش هایی از کف گرم و قسمت هایی سرد باشند.

بررسی تراز بودن کف ساختمان

اگر کف ساختمان تراز نباشد، ممکن است درون لوله ها هوا حبس شود و به سبب آن، آب به خوبی در آن حرکت نکند. احتمال دارد این مشکل، در زمان بتن ریزی ایجاد شده باشد. اگر در زمان ریختن بتن، ارتفاع کف تغییر کند، در هنگام کار سیستم، ممکن است قسمت هایی از نظر دمایی با بخش های دیگر متفاوت باشند.

بررسی عایق کاری

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام نصب گرمایش از کف ساختمان باید به آن توجه کرد، عایق زیر گرمایش است. اگر این عایق به طور درستی نصب نگردد یا جنس خوبی نداشته باشد، گرما را از کف و دیوار های اطراف هدر می رود.

هزینه سیستم گرمایش از کف

هزینه سیستم گرمایش از کف، مقداری بالاتر از روش های گرمایشی دیگر است. این قیمت، بسته به اینکه از چه روش و موادی برای نصب آن استفاده می شود قابل تغییر است. عوامل موثر در تعیین قیمت گرمایش از کف ساختمان به شرح زیر است:

  • موقعیت مکانی ساختمان
  • نوع برند لوله های مورد استفاده
  • نوع شیر کلکتور و ترموستات
  • جنس و کیفیت لوازم مصرفی
  • مدل عایق های مورد استفاده

حرف آخر

با توجه به همه چیز درباره گرمایش از کف ساختمان، این سیستم ها به دلیل ویژگی های مثبتی که دارند، کاربرد بسیاری در مکان های مختلف پیدا کرده اند. شما می توانید با استفاده از لوله های 5 لایه، سیستم گرمایش از کف را نصب کنید و در کنار داشتن گرمایی یکنواخت و عالی، در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. همچنین سیستم های گرمایش از کف، هوای محیط را پاک تر و از خشک شدن آن جلوگیری می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز