همه چیز درباره مشاوره بازاریابی و مارکتینگ

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۰۸:۵۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۵۱۸۹
همه چیز درباره مشاوره بازاریابی و مارکتینگ
بازاریابی یکی از رشته های بسیار پر طرفدار در حوزه تجارت به شمار می رود ، بسیاری از تجار به این بخش از شرکت شان اهمیت زیادی می دهند.

بازاریابی یکی از رشته های بسیار پر طرفدار در حوزه تجارت به شمار می رود ، بسیاری از تجار به این بخش از شرکت شان اهمیت زیادی می دهند. اما مشاوره بازاریابی چیست ؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مشاوره بازاریابی و فروش

بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود. بازاریابی به هنر فروش نیز معروف است؛ ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید.  تعریف لغت‌‌نامه‌ای بازاریابی عبارت است از «فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف‌‌‌کنندگان.» به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود.

بازاریابی، فرایندی است که بین توانایی‌های شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند.

بازاریابی، علم و هنر پژوهش، آفرینش و ارزشگذاری به منظور برآورده ساختن نیازهای یک بازار هدف، در راستای کسب سود است. بازاریابی، فرایندی است که بین تواناییهای شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند.

سرجیو زیمن در کتاب خود پایان عصر بازاریابی سنتی خود بازاریابی را اینچنین تعریف می‌کند: بازاریابی دربارهٔ داشتن برنامه‌ها و ترویج‌ها و تبلیغات و هزاران چیز دیگری است که در متقاعد کردن مردم به خرید یک محصول، مؤثر واقع شود. در مورد رستوران‌های غذای سرپایی، بازاریابی گاززدن‌ها و هرت کشیدن‌ها. در مورد خطوط هوایی، بازاریابی یعنی نشستن آدم‌ها روی صندلی‌ها. بحث بازاریابی دربارهٔ منفعت و نتایج است.

مشاوره بازاریابی هم جزو مشاغلی است که فعالان در این حوزه به دنبال داشتن یک مشاور در شرکت شان هستند.

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد. اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و حتی حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند.

امروزه هر شرکتی که در حوزه فروش فعالیت دارد اگردر حوزه دیجیتال مارکتینگ فعال نباشد مطمئنا دچار مشکل خواهد شد از این رو داشتن یک مشاور دیجیتال مارکتینگ همیشه می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

اصول مهم و اساسی در مدیریت فروش

مدیریت فروش و مدیریت اعضای تیم فروش از نکات بسیار مهم در فروش موفق در شرکت ها است ، در این بخش از این مقاله سعی میکنیم در مورد اصول بسیار مهم و اساسی این موضوع صحبت کنیم.

می‌توان برای یک مدیر فروش موفق 5 اصل بنیادی را در نظر گرفت:

صداقت: درستی در گفتار و کردار

صمیمیت: رفاقت و همدلی در بین اعضا سازمان و مشتریان

صبوری: تحمل و استقامت در برابر سختی‌ها و ناملایمات

صراحت: شفاف بودن گفتار بدون هرگونه پیچیدگی

صلابت: پافشاری و اصرار برای حقوق خود و مجموعه متبوع

علاوه بر اصول گفته‌شده مدیرفروش در زمره مدیران راهبردی یک کسب‌وکار قرار داشته وباید با مباحث استراتژیک نیز آشناباشد. چراکه یک اوباید قدرت رهبری داشته و بتواند تأثیر خوبی بر همکاران خودش داشته و بتواند بر افکار و عقاید آنها نیز تغییرات ایجاد نماید. مدیرفروش همچنین یک هدایتگر است. او اهداف و مأموریت ها را تعیین و اصلاح نموده و همکاران را متناسب با اهداف اجرایی خود گزینش و راهبری کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره مدیریت فروش به این لینک مراجعه کنید.

 

 

نظر شما