این چیزها را به فرودگاه استانبول نبرید

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۱۳:۳۵:۳۴
کد خبر: ۱۴۱۲۴۵۷
این چیزها را به فرودگاه استانبول نبرید
تمامی کشورها در سراسر دنیا قوانین فرودگاهی خاصی دارند که تمامی مسافران ملزم به رعایت کردن آن هستند. این قوانین شامل ورود و خروج برخی از اجناس همچون ارز، میزان بارها و دیگر موارد می‌شود. به همین دلیل پیش از خرید بلیط هواپیما بهتر است فرودگاه مقصد و قوانین مربوط به آن را بررسی کنید.

تمامی کشورها در سراسر دنیا قوانین فرودگاهی خاصی دارند که تمامی مسافران ملزم به رعایت کردن آن هستند. این قوانین شامل ورود و خروج برخی از اجناس همچون ارز، میزان بارها و دیگر موارد می‌شود. به همین دلیل پیش از خرید بلیط هواپیما بهتر است فرودگاه مقصد و قوانین مربوط به آن را بررسی کنید.

کشور ترکیه یکی از پرمسافرترین کشورهای جهان است. این کشور سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از همه‌جای جهان به خصوص ایران است. خوشبختانه فرودگاه‌های کشور ترکیه مخصوصاً شهر استانبول قوانین فرودگاهی شفاف و مشخصی دارند. فرودگاه استانبول بزرگترین فرودگاه ترکیه و پرترددترین فرودگاه در کشور است و امکانات بسیار خوبی دارد. اگر می‌خواهید به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی قوانین فرودگاهی کشور ترکیه می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که ورود چه چیزهایی به استانبول ممنوع است.

مقررات ورود بار به ترکیه

پیش از ورود به استانبول باید مجموعه‌ای از نکات را در نظر بگیرید. این نکات در سایت بین‌المللی یاتا یا انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی ذکر شده است. براساس این نکات موارد زیر را می‌توانید با خود به استانبول ببرید:

 

 

مقررات پیرامون لوازم همراه مسافر

اگر بلیط استانبول خریداری کرده‌اید ، این وسایل را می‌توانید با خود وارد خاک ترکیه کنید.

  • محصولات تنباکو

افرادی که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند، می‌توانند ۶۰۰ نخ سیگار عادی، ۵۰ نخ سیگار برگ، ۱۰۰ نخ سیگاریلو (در صورتی که وزن هرکدام کمتر از ۳ گرم باشد)، ۲۵۰ گرم تنباکو با ۲۰۰ کاغذ سیگار و ۲۵۰ گرم تنباکو پیپ با خود به همراه داشته باشند. توجه داشته باشید که نمی‌توانید همه این موارد را با هم همراه داشته باشید. بلکه تنها انتخاب یکی از آن‌ها امکان‌پذیر است.

در خصوص خروج تنباکو، سیگار و دیگر موارد از استانبول باید گفت که نهایتاً ۲ کیلوگرم یا ۳ کارتن از سیگار محلی کشور ترکیه را می‌توانید از فرودگاه استانبول خارج کنید.

  • خوراکی‌های خاص

در رابطه با چای و قهوه باید گفت که از هرکدام تنها یک کیلوگرم می‌توانید با خود به خاک ترکیه وارد کنید. این قانون در خصوص انواع شکلات و آب میوه نیز صدق می‌کند. توجه داشته باشید که واردات بیشتر از میزان ذکر شده از خوراکی‌های خاص ممکن است در فرودگاه ترکیه برای شما مشکل‌ساز شود.

شما نمی‌توانید از فرودگاه استانبول مواد آردی شکل همچون کاکائو، قهوه و ادویه خارج کنید. اگر این تجهیزات به صورت بسته‌بندی و شرکتی باشند مشکلی ندارند.

  • عطر و ادکلن

در خصوص انواع عطر، ادکلن و محصولات این چنینی، هرفردی می‌تواند حداکثر ۶۰۰ میلی‌لیتر از این محصولات را با خود به همراه داشته باشند.

  • طلا و جواهرات

کشور ترکیه در خصوص واردات طلا و جواهر مقداری سخت‌گیر است. دلیل آن هم این است که کیفیت طلای ایران نسبت به ترکیه بسیار بالاتر است. این کالا در مرز کالاهای قاچاق به حساب می‌آید. حداکثر جواهراتی که می‌توانید وارد کشور ترکیه و فرودگاه استانبول کنید، جواهراتی به ارزش 15 هزار دلار است.

همچنین اگر هدیه‌ای یا شی ارزشمندی برای شخصی در استانبول می‌برید، نباید ارزشی بیشتر از ۴۳۰ یورو داشته باشد. برای افراد زیر ۱۵ سال این مقدار به ۱۵۰ یورو کاهش پیدا می‌کند.

در خصوص خارج کردن اشیا قیمتی از استانبول باید گفت که جواهراتی با نهایت قیمت ۵ هزارلیر می‌توانید از فرودگاه استانبول خارج کنید. خارج کردن اجسامی همچون عتیقه از کشور ترکیه ممنوع است.

  • لوازم شخصی

اگر با تور استانبول سفر کردید در خصوص لوازم شخصی همچون لپ‌تاپ، گوشی موبایل، دوربین و دیگر وسایل الکترونیکی محدودیت خاصی وجود ندارد.

  • دارو

داروهایی که با خود به فرودگاه استانبول می‌برید، باید به اندازه مصرف شخصی باشد. در صورتی که مقدار هر نوع دارویی زیاد باشد، در فرودگاه با مشکل مواجه خواهید شد. ورود داروهایی که کدئین دارند یا جز مواد روان‌گردان محسوب می‌شوند نباید به خاک ترکیه به خصوص فرودگاه استانبول وارد شوند. به طور کلی بهتر است برای تمامی داروهای خود نسخه پزشک همراه داشته باشید تا در فرودگاه با مشکل مواجه نشوید.

مقررات پیرامون حیوانات خانگی

هر مسافر می‌تواند دو نوع حیوان خانگی با خود به کشور ترکیه ببرد. البته وجود مدارکی همچون گواهی واکسیناسیون، گواهی رسمی دامپزشکی، کارت شناسایی و پاسپورت حیوان خانگی الزامی است. البته لازم به ذکر است که نوع حیوان خانگی و قوانین فرودگاه نیز می‌توانید برروی این موضوع اثرگذار باشد. حیوان خانگی گاهی در قسمت بار و گاهی هم در قسمت کابین مسافران قرار می‌گیرد. اگر پرواز شما به استانبول چند فرودگاهی است، باید قوانین تمامی فرودگاه‌ها در این خصوص را بررسی کنید.

2

قوانین پیرامون ورود سلاح و مهمات

تنها در صورتی ورود سلاح به استانبول مجاز است که مجوز رسمی از وزاتخانه محیط زیست و جنگل‌داری کشور ترکیه داشته باشید. این سلاح نیز باید مطابق با سلاح‌های جنگل‌داری کشور ترکیه باشد.

قوانین پیرامون ورود و خروج ارز

مقررات پیرامون ورود ارز به استانبول به این صورت است شما می‌توانید هرمقدار ارز خارجی مانند دلار، یورو و دیگر موارد را به خاک ترکیه وارد کنید. البته اگر این میزان دلار و ارز بیشتر از 5 هزار دلار است، باید در هنگام ورود به ترکیه آن را اعلام کنید تا در صورت لزوم در پاسپورت شما این رقم ذکر شود. در خصوص خارج کردن ارز نیز باید گفت که افراد خارجی یعنی کسانی که پاسپورت ترکیه ندارند، می‌توانند حداکثر 5 هزار دلار یا معادل آن را به صورت نقد از استانبول و کشور ترکیه خارج کنند. این مقدار برای افرادی که پاسپورت ترکیه‌ای دارند، ۲ برابر است یعنی این افراد می‌توانند 10 هزار دلار از کشور ترکیه خارج کنند.

3

نکات مهمی که در فرودگاه استانبول باید مد نظر داشته باشید

فرودگاه استانبول امنیت نسبتاً خوبی دارد و بازرسی آن بسیار قوی است به همین دلیل رعایت چندین نکته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، می‌تواند برای شما مفید باشد:

  • بهتر است چمدان خود را خوب ببندید و درب آن را حدالامکان قفل بزنید. در این صورت امکان دسترسی به وسایل درون چمدان وجود ندارد.
  • وسایل گران‌بها و ارزهای خود را در کیف دستی جداگانه بگذارید زیرا فرودگاه استانبول در صورت گم شدن اینگونه وسایل، مسئولیتی برعهده نمی‌گیرد.
  • لوازم الکترونیکی مانند دوربین و لپ‌تاپ را خارج از چمدان بگذارید تا بتوانید برای بررسی جداگانه به فرودگاه تحویل دهید.
  • ژاکت، کت و لباس‌هایی که با خود به همراه دارید را باید درون دستگاه امنیتی قرار دهید به همین دلیل بهتر است جیب آن‌ها را بررسی کنید تا وسیله‌ای در جیب آن‌ها وجود نداشته باشد.
  • ورود هرگونه شی که وجود آن‌ها ممکن است امنیت دیگر مسافران را به خطر بیندازد، به داخل فرودگاه استانبول ممنوع است. به همین دلیل پیش از بستن چمدان به وسایلی که قرار است با خود همراه ببرید، دقت کنید.
  • همیشه پیش از خرید بلیط هواپیما بررسی کنید که چه مقدار بار خواهید داشت. تا در صورت لزوم کلاس پروازی خود را تغییر دهید.
  • هنگام تحویل چمدان دقت کنید که چمدان اشتباهی را برندارید. همچنین توجه داشته باشید که چمدانتان برچسب داشته باشد. زیرا فرودگاه استانبول موظف است که به چمدان‌های شما برچسب برای شناسایی بچسباند تا بعدها دچار مشکل نشود.
  • چمدان‌های شما پس از تحویل بار نباید هیچگونه آسیبی دیده باشد. در صورت وجود هرگونه آسیب باید آن را با مسئولان در میان بگذارید.
  • هرنوع وسیله فلزی را باید در کیف دستی خود قرار دهید. زیرا وجودشان در چمدان ممکن است باعث شود تا مسئولین فرودگاه چمدان شما را باز کنند.

سخن پایانی

فرودگاه جدید استانبول یکی از بهترین فرودگاه‌های این کشور است. این فرودگاه در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و سالانه میلیون‌ها مسافر از تمامی نقاط جهان به این فرودگاه سفر می‌کنند. امنیت این فرودگاه نسبتاً بالا است و حساسیت زیادی در مقابل با مسافران از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل بهتر است پیش از بستن چمدان وسایل خود را بررسی کنید تا در لیست تجهیزات غیرمجاز قرار نگیرد.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز