چرا صورت شما جوش می‌زند؟ روش‌های کاهش جوش و درمان

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۰:۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۴۱۴۶۳۰
چرا صورت شما جوش می‌زند؟ روش‌های کاهش جوش و درمان
برای خانم‌ها که بسیار بیشتر از آقایان به سلامت پوست و زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند، بروز جوش و آکنه می‌تواند تا حد زیادی آزاردهنده باشد.

جوش‌های صورت؛ بلای جان پوست خانم‌ها

برای خانم‌ها که بسیار بیشتر از آقایان به سلامت پوست و زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند، بروز جوش و آکنه می‌تواند تا حد زیادی آزاردهنده باشد. از این رو، برای اینکه از شر این جوش‌ها خلاص شوید، نیاز دارید که ابتدا روش‌های پیشگیری از آن‌ها را بشناسید و بدانید که در صورت وجود، با چه راهکارهایی می‌توان آن‌ها را رفع کرد. ضمنا، باید با انواع این جوش‌ها مانند پاپول، پاستول، نودل و کیست نیز آشنا شوید. برای کسب اطلاعات درباره انواع جوش و راهکارهای درمان آن‌، با ما در این مطلب همراه باشید.

چرا جوش‌ها روی صورت ایجاد می‌شوند؟

به زبان تخصصی، زمانی که فولیکول‌های مو بسته می‌شوند، روی صورت جوش ایجاد می‌شود. حال این فولیکول می‌تواند با سلول‌های مرده، چربی یا به دلیل موارد هورمونی بسته شود. شایع‌ترین دلیل برای بسته‌شدن این فولیکول، افزایش بیش از حد سبوم یا همان چربی طبیعی پوست است. اما برخی موارد می‌توانند باعث بروز جوش‌های با شدت بیشتر روی صورت شوند. در ادامه با علت جوش صورت آشنا می‌شویم.

لوازم آرایشی نامرغوب؛ عاملی برای ایجاد جوش روی صورت

نکته‌ای که درباره جوش زدن صورت وجود دارد این است که وقتی از لوازم آرایشی نامرغوب یا نامناسب برای صورت خود استفاده می‌کنید، منافذ روی پوست بسته می‌شوند و در نتیجه، جوش ایجاد می‌شود. البته باید به این مورد نیز اشاره کنیم که ممکن است در برخی مواقع، فرمولاسیون مواد آرایشی با پوست شما سازگاری لازم را نداشته باشد و این ناسازگاری را در قالب جوش بروز شود. به همین خاطر است که همواره توصیه می‌کنیم مواد آرایشی را انتخاب کنید که از همه لحاظ برای پوست شما ساخته شده‌اند.

استفاده از داروهای خاص و وجود بعضی بیماری‌ها

یکی از عوامل دیگری که می‌تواند روی جوش زدن صورت شما تاثیر بگذارد، استفاده از داروهای خاص یا وجود بیماری است. به‌عنوان‌مثال، بیماری آبله‌مرغان بیماری است که خود را با جوش زدن نشان می‌دهد. همچنین استفاده از هر دارویی عوارض خاص خود را دارد. در نتیجه، اگر با مشکل جوش صورت مواجه هستید، توصیه می‌کنیم عوارض داروهایی را که مصرف می‌کنید، بررسی کنید.

سیگار و قلیان؛ عاملی برای تشدید جوش صورت

از جمله دیگر دلایلی که باعث می‌شود تا با جوش صورت متعددی مواجه شوید، سیگار و قلیان است. چرا که به دلیل مواد مضری که این دو دخانیات دارند، روی پوست و هورمون‌ها تاثیر می‌گذارند و در نتیجه، روی صورت و بدن جوش‌هایی ایجاد می‌شود.

رژیم غذایی نامناسب باعث بروز جوش می‌شود

یکی از عوامل دیگری که تاثیر به‌سزایی روی میزان جوش‌های صورت و بدن شما می‌گذارد، رژیم غذایی است. استفاده از غذاهای چرب و شیرین زیاد می‌تواند باعث ایجاد جوش روی صورت و بدن شود. در نتیجه، اگر یکی از طرفدارهای فست‌فود هستید و شیرینی و قند زیاد هم مصرف می‌کنید، توصیه می‌کنیم رژیم غذایی خود را اصلاح کنید تا میزان جوش‌های صورتتان کمتر شود.

برخی غذاها می‌توانند حساسیت‌زا باشند. برای شناسایی این غذاها باید به مواد اولیه آن‌ها توجه داشته باشید. در صورتی که اگر به هریک از این مواد آلرژی داشتید، آن را از وعده غذایی خود حذف کنید. با انجام این کار، مقدار جوش‌های صورت شما تا حد زیادی کمتر می‌شود.

عوامل ژنتیکی تاثیرگذار بر میزان جوش صورت

بر برخی مواقع، ژنتیک نیز می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر میزان جوش‌های صورت بگذارد در صورتی که پدر و مادر شما نیز جوش‌های زیادی دارند، این احتمال وجود دارد که جوش‌های زیاد خود را از آن‌ها به ارث برده باشید که راهی برای رفع آن وجود ندارد.

تغییرات هورمونی که در نوجوانی رخ می‌دهند

از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی که در نوجوانان وجود دارد، جوش زیاد صورت است. این مشکل به دلیل اختلالات هورمونی رخ می‌دهد که غدد چربی را تحریک می‌کنند و در نتیجه، صورت شما بیشتر از همیشه جوش می‌زند.

images_1671804796.jpg

عادت ماهانه، بارداری و زایمان

جوش صورت در بانوان به مراتب بیشتر از آقایان رخ می‌دهد که دلایل خاص خود را دارد. عادت ماهانه، بارداری، زایمان و بیماری‌های خاص زنانه همه می‌توانند به نوبه خود روی میزان جوش‌های صورت و بدن تاثیر بگذارند. راهکاری برای فرار از رخ دادن این موضوع وجود ندارد و باید با کمک راهکارهای درمان، جوش‌های ایجاد شده را از بین ببرید.

استرس؛ مهم‌ترین عامل ایجاد جوش صورت

رایج‌ترین دلیل برای بروز جوش صورت در آقایان و خانم‌ها، استرس زیاد است. زمانی که این استرس بیش از حد شود، هورمون‌های بدن دچار اختلال شده و در نتیجه، غدد پوستی تحریک می‌شوند. به همین خاطر، صورت و بدن شما جوش می‌زند.

آیا با کمک راهکارهای خانگی می‌توان جوش‌های صورت را درمان کرد؟

برخی راهکارهای خانگی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا جوش‌ها و آکنه‌های به‌وجود آمده روی صورت خود را به راحتی از بین ببرید. برای این موضوع، می‌توانید از یخ، ماسک‌های حاوی عسل، آب‌لیمو، بخور صورت و روغن درخت چای استفاده کنید.

ماسک‌های حاوی عسل

همواره از عسل می‌توان به عنوان ماده‌ای مقوی و ضدعفونی‌کننده یاد کرد. شما می‌توانید از این ماده به عنوان یک ماسک خوب برای از بین بردن جوش صورت استفاده کنید. برای این منظور نیاز است که پنبه استریل را به عسل آغشته کنید و برای 30 دقیقه روی پوست بگذارید. بعد از این مدت، تنها کافی است که پوست را با آب گرم بشویید.

استفاده از آب‌لیمو

آبلیمو یک میکروب‌کش طبیعی است که می‌تواند جوش‌های صورت را به راحتی از بین ببرد. درست مانند عسل، شما می‌توانید گاز استریل را به آب‌لیمو آغشته کنید و روی جوش قرار دهید. سپس اجازه دهید آب‌لیمو برای چند ساعت روی جوش باقی بماند.

بخور صورت؛ راهکاری موثر برای درمان جوش

یکی از بهترین راهکارها برای درمان جوش صورت، بخور است. بخور باعث می‌شود منافذ پوستی باز شوند. در نتیجه، تمام عوامل آلوده‌کننده‌ای که این منافذ را بسته بودند، از بین می‌روند و پوست شفاف‌تر می‌شود. توجه کنید که نباید خیلی در معرض بخور قرار داشته باشید. چرا که ممکن است آثار سوختگی روی پوست شما نمایان شود.

استفاده از روغن درخت چای

از جمله بهترین راهکارهای خانگی برای از بین بردن جوش صورت، استفاده از روغن درخت چای است. این روغن قدرت بالایی در میکروب‌کشی دارد و می‌توانید از آن برای از بین بردن انواع جوش و آکنه استفاده کنید. برای این منظور، تنها نیاز است که روغن را روی محل جوش بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت، صورت را به صورت کامل بشویید. توجه کنید که روغن درخت چای به دلیل خاصیت خشک‌کنندگی خود به پوست‌های خشک و حساس توصیه نمی‌شود.

images_1671804812.jpg

برای پوشش جوش و آکنه صورت چه‌کار کنیم؟

اگر قصد حضور در یک مهمانی، مراسم یا دورهمی را دارید و می‌خواهید جوش‌های صورت خود را پنهان کنید، استفاده از کرم پودر و کانسیلر به عنوان روتین پوستی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. شما می‌توانید انواع این کرم‌ها را از فروشگاه‌های معتبری مانند ایریکت خریداری کنید. این مجموعه به محصولات اورجینال خود شهرت دارد و از بابت اصالت و قیمت محصولات می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ باز کنید. ضمنا، شما می‌توانید همین حالا وارد سایت این مجموعه شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

برچسب ها : جوش صورت,درمان جوش صورت,درمان جوش,علت جوش صورت,درمان خانگی جوش صورت,درمان فوری جوش صورت,قاتل جوش صورت

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز