کدام روزهای هفته بلیط هواپیما داخلی و خارجی مناسب‌ است؟

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۱۰:۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۲۲۵۸۳
کدام روزهای هفته بلیط هواپیما داخلی و خارجی مناسب‌ است؟
شما هم قطعا شنیده‌اید که برخی روزهای هفته برای خرید بلیط هواپیما مناسب‌تر هستند. حتی ممکن است این را هم شنیده باشید که تعداد روز مشخصی پیش از سفر برای تهیه بلیط مناسب‌تر است

شما هم قطعا شنیده‌اید که برخی روزهای هفته برای خرید بلیط هواپیما مناسب‌تر هستند. حتی ممکن است این را هم شنیده باشید که تعداد روز مشخصی پیش از سفر برای تهیه بلیط مناسب‌تر است. آیا این شنیده‌ها شایعه هستند یا واقعیت؟ اگر واقعیت است، کدام روزهای هفته برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی مناسب‌تر است؟ بسته به پروازی که قصد دارید انتخاب کنید زمان خرید بلیط هواپیما شما می‌تواند از ماه‌ها قبل تا چند روز پیش از سفر باشد. در ادامه با انواع پرواز و زمان خرید آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

بهتر است چه زمانی بلیط هواپیما بخریم؟

اگر شما هم از افرادی هستید که سفرهای زیادی می‌روید، قطعا می‌دانید که بهترین زمان برای تهیه بلیط پرواز مسئله مهمی است. باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشید. چرا که اختلاف قیمت بلیط هواپیما برای یک مقصد مشخص می‌تواند در زمان‌های مختلف خیلی زیاد باشد. مثلا زمان‌هایی هستند که قیمت بلیط هواپیما پایین می‌آید. اما همچنین در بازه‌های زمانی خاصی هم قیمت بلیط هواپیما تا حد زیادی بالا می‌رود. معمولا در تعطیلات و آخر هفته‌ها قیمت بلیط هواپیما بالاست و در اواسط هفته و همچنین فصل‌هایی که سفر کم‌تر انجام می‌شود قیمت بلیط پایین است. دلیل این موضوع کاهش تقاضای بلیط قیمت است.

البته شاید فکر کنید خرید بلیط هواپیما از ماه‌ها قبل برایتان توجیه اقتصادی ندارد و در نهایت با قیمت بالاتری بلیت هواپیما بخرید. اما اینطور نیست و بهتر است بلیط را کمی زودتر تهیه کنید. همچنین اگر تا نزدیک به تاریخ سفرتان بلیط نخرید، ممکن است با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته نتوانید بلیط هواپیما ارزان پیدا کنید. البته از طرفی هم ممکن است موفق شوید بلیط لحظه آخری با قیمت مناسب پیدا کنید اما ریسک این کار زیاد است.

خلاصه بگوییم اگر تاریخی که می‌خواهید به سفر بروید جز تاریخ‌های عادی است و تعطیلات رسمی در آن نیست بهتر است تا روزهای نزدیک به آن صبر کنید. اینگونه با خرید بلیط چارتر و یا بلیط لحظه آخری هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنید. اما اگر تاریخ سفر شما در تعطیلات است بهتر است که هرچه زودتر بلیط خود را به صورت سیستمی تهیه کنید. چرا که با نزدیک شدن به تاریخ پرواز تقاضا برای بلیط هواپیما بیشتر شده و قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. در روزهای شلوغ، بلیط چارتر می‌تواند از بلیط سیستمی هم گران‌تر باشد.

2

 

بهترین روزهای هفته برای تهیه بلیط هواپیما

شاید جالب باشد که بدانید بهترین روزهای هفته برای خرید بلیط ارزان هواپیما روزهای وسط هفته هستند مانند دوشنبه یا سه‌شنبه. البته این روزها بستگی به مقصدی که می‌خواهید بروید هم دارند. اگر می‌خواهید سفرهای داخلی داشته باشید روزهای دوشنبه و سه‌شنبه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر می‌خواهید به سفر خارجی بروید احتمالا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بلیط هواپیما ارزان‌تری پیدا خواهید کرد.

 یکی دیگر از نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما، ساعت آن است. به عنوان مثال پروازهای صبح معمولا تقاضای کم‌تری دارند و در نتیجه قیمت پایین‌تری هم دارند. همه چیز به میزان تقاضا بستگی دارد! از دیگر مزایای پروازهای صبح می‌توانیم به این اشاره کنیم که معمولا تاخیر کم‌تری هم دارند. همچنین به علت خلوت بودن فرودگاه، زمان تحویل بار و عبور از گیت و دریافت کارت پرواز خیلی کوتاه است و مدت زمان کم‌تری را برای این فرآیند طی می‌کنید.

آیا روز سفر تاثیری بر قیمت بلیط دارد؟

بله! علاوه بر روزهای مختلف سال، روزهایی هم در هفته هستند که انتخاب آن‌ها می‌تواند بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر بگذارد. البته در اینجا لازم است به تفاوت دو نوع بلیط چارتر و سیستمی اشاره‌ کوچکی بکنیم. قیمت بلیط چارتر، به چارترکننده و فصل سفر و موارد دیگری بستگی دارد. اما بلیط سیستمی، قیمت‌های ثابت‌تری دارد. شما فقط با دانستن همین چند نکته، می‌توانید بهترین بلیت هواپیما را تهیه کنید.

اصولا در پروازهای سیستمی، بهترین زمان برای پرواز در هفته، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هستند و گران‌ترین روزها هم، روزهای جمعه و شنبه هستند. البته فراموش نکنید که این موضوع بیش‌تر در مورد پروازهای بین‌المللی مطرح است. به عنوان مثال می‌توانیم برای پروازهای داخلی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه را از گران‌ترین‌ها بدانیم. روزهای دیگر هفته هم قیمت بینابینی برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما دارند.

 تحقیق‌ها نشان داده‌اند که تفاوت قیمت بلیط هواپیما بین یک پرواز در روز سه‌شنبه و همان پرواز در روز یک‌شنبه، برای یک مسیر یک‌طرفه حدودا ۲۹ دلار و برای یک پرواز رفت و برگشت نزدیک به ۵۸ دلار بوده است. این تفاوت چیزی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان است! یکی از ایده‌های جالب برای چنین سفرهایی این است که مثلا اگر می‌خواهید در روزهای آخر هفته سفر کنید، به جای خرید بلیط هواپیما برای روزهای چهارشنبه تا جمعه، روزهای پنج‌شنبه تا یک‌شنبه را انتخاب کنید. اینگونه هم مرخصی زیادی نمی‌خواهید هم هزینه کمی پرداخت می‌کنید. در مورد سفرهای بین‌المللی هم روزهای شنبه تا دوشنبه می‌تواند خیلی ارزان‌تر تمام شود.

اگر هم قصد یک سفر یک هفته‌ای دارید، بهتر است در سفرهای بین‌المللی، روزهای بین سه‌شنبه تا سه‌شنبه و یا چهارشنبه تا چهارشنبه را برای بلیط هواپیما خارجی (https://safarmarket.com/flights/international) انتخاب کنید. البته، همیشه به هنگام رزرو بلیط هواپیما، حتما پروازهای مختلفی که در چنین روزهایی انجام می‌شود را بررسی کنید. اصلا بعید نیست که اختلاف قیمت‌های زیادی به چشمتان بخورد. به عبارتی تا زمانی که همه گزینه‌ها را بررسی نکرده‌اید، بلیط خود را خریداری نکنید.

3

 

این نکات را پیش از خرید بلیط از دست ندهید

اینکه بدانید چه تعطیلاتی را قرار است در چه مقصدی بگذرانید، به همان اندازه زمان خرید بلیط هواپیما مهم است. چه کسی می‌تواند بگوید هزینه خرید بلیط هواپیما، اصلا برایش اهمیت ندارد و بلیط هواپیما را با هر قیمتی که باشد، می‌خرد؟ اکثر ما به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما هستیم. تمام نکاتی هم که از ابتدا تا الان خواندیم در نهایت خرید بلیط هواپیما را برایمان ارزان‌تر از حد معمول تمام خواهند کرد. اما، نکته مهم این است که همیشه در رزرو بلیط هواپیما به چالش قیمت‌های مختلف می‌رسیم و باید به این نکته توجه داشت که لزوما خرید ارزانترین بلیط هواپیما، موفقیت بزرگی نیست. چرا که عوامل دیگری هم به هنگام تهیه بلیط هواپیما مهم هستند.

علاوه بر زمان خرید بلیط هواپیما، عوامل زیادی بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند. مثلا خط هوایی، تعداد توقف‌ها در پروازهای بین‌المللی و نوع کلاس پروازی! فراموش نکنید که وقتی زمان خرید آنلاین بلیط هواپیما در کنار این فاکتورها قرار می‌گیرد، باید همه آن‌ها را مد نظر قرار دهید. شما باید آگاهی کافی در مورد عوامل مختلف موثر بر قیمت بلیط هواپیما داشته باشید و بدانید که دلیل تغییر قیمت بلیط هواپیما چیست. یادتان نرود که خرید و فروش بلیط هواپیما، یک تجارت محسوب می‌شود که سود و زیان در آن، کاملاً به دانش و آگاهی شما از این فرآیند به ظاهر ساده بستگی دارد.

آیا فقط قیمت بلیط هواپیما را در نظر بگیریم؟

پاسخ منفیست. شما به هر حال نیاز دارید که در مسیر سفر نیز آرامشی نسبی داشته باشید. اگر یک بلیط کمی گرانتر است اما خدمات بهتری به شما ارائه می‌دهد و کیفیت هواپیمای آن بهتر است، به خاطر آن تفاوت کم ریسک نکنید. اگر در مسیر خسته شوید می‌توانید یک سفر لذت‌بخش را از دست بدهید. پس همیشه ارزانترین گزینه، بهترین گزینه نیست.

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز