با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۳:۳۵:۵۶
کد خبر: ۱۴۲۶۶۳۸
با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید
بلیط های هواپیما دارای انواع مختلفی هستند که آشنایی با آن ها می تواند به ما در انتخاب گزینه مناسب کمک کند. شاید هنگام خرید برخی بلیط ها مانند بلیط هواپیما تهران دبی اصطلاحاتی مانند چارتر، سیستمی و... را شنیده باشیم؛ اما ندانید منظور از آن ها چیست

بلیط های هواپیما دارای انواع مختلفی هستند که آشنایی با آن ها می تواند به ما در انتخاب گزینه مناسب کمک کند. شاید هنگام خرید برخی بلیط ها مانند بلیط هواپیما تهران دبی اصطلاحاتی مانند چارتر، سیستمی و... را شنیده باشیم؛ اما ندانید منظور از آن ها چیست. برای آشنایی بیشتر با این اصطلاحات، در این مطلب به معرفی انواع بلیط هواپیما می پردازیم.

آشنایی با انواع بلیط هواپیما

بلیط هواپیما انواع گوناگونی دارد که در این بخش، آنها را معرفی خواهیم کرد.

بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی با نرخ مصوب ایرلاین ‌ها به فروش می‌رسند. این بلیط ها از نظر زمان بندی، دقیق هستند و مسافران می توانند از مدت ها قبل، آن ها را رزرو کنند.

بلیط های سیستمی عموما از بلیط ‌های چارتری گران ‌تر هستند؛ اما برتری هایی هم نسبت به آن ها دارند. این بلیط ها تاریخ پروازی متنوعی دارند و با توجه به قوانین شرکت های هواپیمایی، گاهی مواقع قابلیت کنسلی و تغییر تاریخ خواهند داشت. مزیت دیگر بلیط های سیستمی در تخفیفی است که برای کودکان اعمال می کنند. برای رزرو بلیط سیستمی مسیرهای مختلف مانند بلیط استانبول به تهران می توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید.

بلیط چارتر

یکی دیگر از انواع بلیط هواپیما بلیط چارتر است. بلیط چارتر به بلیط‌ هایی گفته می شود که توسط آژانس هواپیمایی از یک ایرلاین خریداری شده‌اند. مقصد و تاریخ این بلیط ها مشخص است و آژانس هواپیمایی چارتر کننده مسئولیت فروش و قیمت گذاری آن ها را بر عهده دارد.

به همین دلیل، بلیط های چارتر از قیمت های متغیری برخوردار هستند. از مزایای بلیط‌ های چارتری، می توان به قیمت ارزان آنها نسبت به بلیط های سیستمی اشاره کرد. فلای تودی عرضه کننده بلیط های چارتر به مقاصد مختلف مانند بلیط هواپیما تهران دبی، بلیط استانبول به تهران و ... است.

بلیط یکطرفه

بلیط هواپیما یکطرفه یا One Way بلیطی است که فقط در مسیر رفت و به صورت یکطرفه صادر می‌شود. نمونه این بلیط ‌ها در پروازهای داخلی زیاد دیده می شوند. اما خرید بلیط های یکطرفه در مسیرهای خارجی به غیر از شرایط خاص ممکن نیست. برای سفرهای خارجی عموما باید بلیط رفت و برگشت را تهیه کنید. مگر در مواقعی که دارای ویزای اقامت، ویزای کار و دیگر انواع ویزا هستید.

بلیط دوطرفه

بلیط هواپیما دوطرفه یا Return به طور رفت ‌و برگشت صادر می ‌شود. در صورت دریافت ویزای یک کشور می توان این نوع بلیط‌ را رزرو کرد. البته هنگام خرید بلیط باید توجه داشت که تاریخ برگشت با مدت اعتبار ویزا منطبق باشد.

بلیط یک توقفه

یکی دیگر از  انواع بلیط هواپیما بلیط یک توقفه (Stop Over) است. این نوع بلیط ها در دو حالت صادر می شوند:

  1. پروازهایی که پس از عبور از کشورهای واسط انجام می شوند. به عنوان نمونه، اگر برای سفر به وین بلیط ترکیش خریداری کنید، هواپیما در فرودگاه استانبول توقف خواهد کرد و سپس مسیر خود به مقصد وین را ادامه می دهد.
  2. پروازهایی که مسیرهای طولانی دارند؛ مانند پرواز به مقصد تورنتو.

بلیط دو یا چند توقفه

در برخی از مسیرها ممکن است هواپیما در یک یا چند فرودگاه توقف کند. بلیط ‌این نوع پروازها، دو یا چند توقفه نام دارند. پیش از رزرو بلیط هواپیما برای پروازهای یک یا چند توقفه، به مدت زمان توقف و همچنین زمان پرواز بعدی توجه داشته باشید. در اکثر اوقات بلیط این پروازها، ارزان‌تر از پروازهای بدون توقف است.

بلیط با چند کلاس پروازی

این بلیط ‌ها زیرمجموعه بلیط ‌های یک یا چند توقفه (Stop Over) هستند. در پروازهای دارای توقف، مسافر می تواند در پرواز نخست یکی از کلاس‌های پروازی بیزینس کلاس، اکونومی، پرمیوم اکونومی، و... را رزرو کند و در پرواز بعدی یک صندلی را با کلاس پروازی دیگری برگزیند.

بلیط با توقف اجباری

در پروازهای طولانی، هواپیما ممکن است به دلایلی مانند سوختگیری یا مسائل غیرمترقبه مجبور به توقف شود. این بلیط ها توقف اجباری یا Lay Over هستند.

2

بلیط رفت و برگشت با مقصد متغیر

بلیط هایی که در پرواز رفت، مسافر از مبدا به فرودگاهی مشخص می رود؛ اما در برگشت باید از فرودگاه دیگری به مبدا بازگردد، بلیط رفت و برگشت با مقصد متغیر نام دارند.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما

یکی از بهترین روش ها برای رزرو بلیط، استفاده از سامانه فلای تودی است. در وب سایت فلای تودی می توانید به تمامی بلیط ها مانند بلیط هواپیما تهران دبی و بلیط استانبول به تهران دسترسی داشته باشید. در فلای تودی امکان کنسل کردن و استفاده از پشتیبانی 24 ساعته را نیز خواهید داشت.

جمع بندی

شناخت انواع بلیط هواپیما در هنگام سفر های هوایی می تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. همچنین شناخت انواع بلیط های چارتر، سیستمی، یکطرفه، دوطرفه، یک یا چند توقفه و غیره باعث می شود در زمان خرید بلیط انتخاب بهتری داشته باشید. در پایان فراموش نکنید که از طریق فلای تودی می توانید به بیش از 900 ایرلاین و شرکت هواپیمایی خارجی دسترسی داشته باشید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز