گلخانه‌ی هوشمند، راهی نوین در آینده پر سود صنعت کشاورزی

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۰:۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۰۸۵۰
گلخانه‌ی هوشمند، راهی نوین در آینده پر سود صنعت کشاورزی
آیا در مورد غذا و سبزیجاتی که هر روز می‌خورید فکر کرده‌اید؟ این‌ها همه محصولات زحمات کشاورزان هستند. صنعت کشاورزی یکی از مهمترین پایه‌های اقتصاد هر کشور است.

آیا در مورد غذا و سبزیجاتی که هر روز می‌خورید فکر کرده‌اید؟ این‌ها همه محصولات زحمات کشاورزان هستند. صنعت کشاورزی یکی از مهمترین پایه‌های اقتصاد هر کشور است. با گرم شدن کره زمین و افزایش سرسام آور جمعیت آن منابع زمین مدام رو به کاهش هستند و این عوامل طبیعتاً تأثیر منفی روی صنعت کشاورزی گذاشته‌اند. این موضوع بر تمام ابعاد زندگی بشری تاثیر گذاشته تا جاییکه که افراد به زندگی در خانه هوشمند و هوشمندسازی بخش‌های مختلف روی آورده‌اند. کشاورزان به دنبال راه‌های بهینه‌تر برای افزایش بهره‌وری کارشان هستند. یکی از راه‌های مؤثر و کارآمدی که کشاورزان می‌توانند برای افزایش بهره وری کارشان از آن استفاده کنند گلخانه‌ی هوشمند است. گلخانه‌ی هوشمند می‌تواند این بهره‌وری و سود حاصل از محصولات کشاورزی را افزایش دهد. اما دقیقاً گلخانه‌ی هوشمند چیست؟ و ساخت گلخانه‌ی هوشمند چه مزیت‌هایی می‌تواند برای کشاورزان و صنعتی کشاورزی داشته باشد؟

گلخانه‌ی هوشمند چیست؟

اگر به بحث کشاورزی هوشمند در ایران و به طور کلی اتوماسیون گلخانه علاقه دارید باید بدانید که گلخانه‌ی هوشمند چیست. یک گلخانه‌ی هوشمند آنقدر با هر گلخانه عادی دیگر فرقی نمی‌کند. شما یک گلخانه را در نظر بگیرید. حالا تجهیزات گلخانه‌ی هوشمند مثل سنسورها را برای آن تصور کنید. گلخانه‌ی هوشمند ترکیبی از فناوری و محیط خود گلخانه است. تجهیزات گلخانه‌ی هوشمند عواملی در گلخانه مثل دما، رطوبت و نور را در آن کنترل می‌کنند. این روش اتوماسیون گلخانه در کشاورزی هوشمند به کشاورزان این اجازه را می‌دهد تا به طور بهینه گلخانه خود را کنترل کنند. اما شما شاید با خود فکر کنید که سیستم کنترل هوشمند گلخانه چه مزیتی برای کشاورزی هوشمند در ایران دارد؟

(مرکز هوشمند سازی آرات مشاور و تامین کننده تمامی محصولات هوشمند سازی اعم از ایرانی و خارجی است.)

مزایای ساخت گلخانه‌ی هوشمند چیست؟

اگر در صنعت کشاورزی هوشمند فعالیت می‌کنید، پس می دانید که قیمت سیستم گلخانه‌ی هوشمند ارزان نیست. با این وجود، ساخت سیستم کنترل هوشمند گلخانه می‌تواند مزایای زیادی برای صنعت صنعت کشاورزی داشته باشد. با گلخانه‌ی هوشمند خانگی شما بیشترین پهره وری برای محصولات کشاورزی خودتان را خواهید داشت و به طور کلی، سودتان از کاشت و برداشت محصولتان هم بیشتر می‌شود. در ادامه، ما به انواع مزیت‌های استفاده از گلخانه‌ی هوشمند خانگی می‌پردازیم.

1. با نرم افزار گلخانه‌ی هوشمند بهتر و به طور کارآمدتری گلخانه‌تان را کنترل کنید

ما گفتیم که در گلخانه‌ی هوشمند سنسورها و تجهیزاتی وجود دارند که مدام آن را کنترل می‌کنند و بر آن نظارت دارند. این سنسورها داده‌های محیطی را گلخانه را به مرکز کنترل و بررسی داده‌های گلخانه ارسال می‌کنند. بعد از آن، کشاورزان این داده‌ها را بررسی می‌کنند و تنظیمات

محیط گلخانه مثل دما،نور و آبیاری را مطابق با این داده‌ها تغییر می‌دهند. بنابراین، نرم افزار گلخانه‌ی هوشمند راهی مؤثر برای کنترل و نظارت بر محیط گلخانه‌تان است.

2. با گلخانه‌ی هوشمند در هزینه و منابع انسانی صرفه جویی کنید

سیستم کنترل دمای گلخانه و بررسی و نظارت بر عوامل دیگر آن به شما اجازه می‌دهد که مدام بدانید گلخانه شما به چه چیزهایی نیاز دارد. این مسئله بسیار مهم است چون می‌تواند هزینه‌های شما برای مراقبت از گیاهان را کمتر کند. از سوی دیگر، با کنترل و نظارت ۲۴ ساعته

سنسورهای گلخانه‌ی هوشمند، کارکنان شما دیگر مجبور نیستند که شبانه روز بر گلخانه نظارت کنند. به این صورت، شما هم مجبور نیستید هزینه زیادی را بابت گلخانه خرج کنید و هم اینکه انرژی و زمان کارکنان شما هدر نخواهد رفت.

3. با گلخانه‌ی هوشمند امنیت گلخانه‌تان را افزایش دهید

فناوری گلخانه‌ی هوشمند خانگی می‌تواند امنیت گلخانه‌تان را افزایش دهد. شاید شما فکر کنید که آیا اصلاً چنین چیزی لازم است یا احتمالش خیلی کم است که دزد وارد گلخانه شود. در پاسخ باید گفت که شاید این مسئله دور از ذهن باشد. اما برخی از سارقان محصولات با ارزش گیاهی در گلخانه‌ها را هدف قرار می‌دهند. به این صورت، ممکن است زحمت‌های شما در پرورش گیاهان کاملاً از بین رود. در این جا است که فناوری گلخانه‌ی هوشمند می‌تواند بر وضعیت امنیت گلخانه‌تان نظارت کند. همچنین، گلخانه‌ی هوشمند می‌تواند در صورت بروز اتفاقاتی مثل آتش سوزی سریعاً به مالکان آن اطلاع رسانی کند.

چند نوع گلخانه‌ی هوشمند وجود دارد؟

حالا که ما کمی در مورد مزیت‌های گلخانه‌ی هوشمند صحبت کردیم بهتر است در مورد این توضیح دهیم که انواع گلخانه‌ی هوشمند چه هستند. به طور کلی، در بازار گلخانه‌های هوشمند دو نوع گلخانه‌ی هوشمند وجود دارند. یک نوع آن گلخانه‌ی هوشمند هیدروپونیک است. گلخانه‌ی هوشمند هیدروپونیک گلخانه‌ای است که در آن کشاورزان به جای این که از خاک برای رشد گیاهان استفاده کنند از یک محیط کشت که در آن مواد غذایی لازم برای رشد گیاهان وجود دارند استفاده می‌کنند. نوع دیگر گلخانه‌ی هوشمند گلخانه غیر حضوری هیدروپونیک است که از روش گلخانه هیدروپونیک استفاده نمی‌کند و می‌تواند رشد خیلی خوبی در بازار کشاورزی هوشمند داشته باشد.

تجهیزات و روش‌های ارائه گلخانه‌ی هوشمند چه هستند؟

هر گلخانه‌ی هوشمند دارای تجهیزات پایه و روشهای عرضه متفاوت است. شما بسته به اینکه چقدر می‌خواهید گلخانه‌تان را مجهز کنید می‌توانید سیستم تهویه هوا، تنظیم دما، تغذیه هوشمند، آبیاری، کنترل اقلیم گلخانه، سنسورهای شیر و پمپ هوشمند و کنترل مرکزی را برای گلخانه‌تان تهیه کنید. 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز