به کدام شهر تایلند سفر کنیم؟

۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - ۰۹:۴۱:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۵۵۷۲
به کدام شهر تایلند سفر کنیم؟
کشور تایلند در قلب جنوب شرق آسیا، شمال خلیج تایلند و شرق دریای آندامان واقع شده است. پوکت، پاتایا، بانکوک، کرابی و چیانگ مای از مراکز اصلی گردشگری تایلند هستند

کشور تایلند در قلب جنوب شرق آسیا، شمال خلیج تایلند و شرق دریای آندامان واقع شده است. پوکت، پاتایا، بانکوک، کرابی و چیانگ مای از مراکز اصلی گردشگری تایلند هستند. اگر قصد خرید تور تایلند را دارید و این سوال را در ذهن شماست که به کدام شهر تایلند سفر کنیم؟ تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بانکوک پایتخت تایلند

بانکوک پایتخت تایلند است  و در مقایسه با دیگر شهرهای تایلند بیشترین گردشگر را دارد. به طور کلی این شهر تلفیقی از بافت تاریخی و معماری مدرن است و علاوه بر جاذبه های گردشگری، تفریحات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار داده است که می تواند جذاب باشد. بانکوک همچنین به عنوان دروازه ورود به بسیاری از شهرهای دیگر تایلند عمل می کند. از اینجا می توانید یک پرواز کوتاه به پوکت، چیانگ مای، کوه سامویی و سایر مقاصد محبوب داشته باشید. از جاذبه های گردشگری بانکوک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ محبوب که در قلب شهر بانکوک قرار دارد، یکی از معروف ترین مکان های دیدنی شهر بانکوک است که بدون بازدید آن قطعا سفر تایلند شما ناقص می ماند. کاخ بزرگ که در سال 1782 ساخته شد، برای نسل‌ها اقامتگاه سلطنتی بود و هنوز هم برای مراسم مهم و پذیرایی از سران کشورها استفاده می‌شود و یکی از بهترین مکان های توریستی بانکوک به شمار می‌آید.

2

 معبد وات آرون

معبد وات آرون که به معبد سپیده دم نیز معروف است، خیره کننده ترین معبد شهر است و در هنگام غروب خورشید زیباتر به نظر می رسد. این معبد در ساحل غربی رودخانه چائو فرایا واقع شده است. معماری و موقعیت مکانی این معبد آن را به گوهری تبدیل کرده است که ارزش دیدن را دارد. نام این معبد از خدای هندو آرونا گرفته شده است و جایگاه ویژه ای در بین مردم تایلند دارد و همچنین یکی از بهترین مکان های بانکوک برای بازدید با خانواده به حساب می آید .

3

پاتایا شهر گناه

پاتایا در میان شهرهای تایلند، محبوب‌ترین مقصد در بین ایرانیان است. این شهر به دلیل همجواری با دریا و سواحل متعدد، آب و هوای خنکی دارد و برای یک سفر ساحلی انتخابی مناسب است. بهترین زمان برای سفر به پاتایا فصل زمستان و اوایل فصل بهار است. این شهر به خاطر کاباره ها و تفریحات شبانه اش شهرت جهانی دارد. واکینگ استریت یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحات شبانه در پاتایا است.

علاوه بر گشت و گذار در طبیعت و پیاده روی در خیابان‌ها، پاساژهای پاتایا فرصت تجربه ای خوب برای خرید از برند های بین المللی و خارجی را برای شما فراهم خواهد کرد.

قدم زدن شبانه در خیابان زیبای واکینگ استریت

این خیابان به خودی خود یک جاذبه توریستی است که خارجی ها و اتباع تایلندی را در درجه اول به خاطر شب زنده داری به خود جذب می کند. منطقه واکینگ استریت شامل رستوران‌هایی با منوی غذاهای متنوع و دریایی، پخش موسیقی زنده،دیسکوها، بارهای ورزشی، کلوپ‌های شبانه و هتل‌ها است.

این منطقه از ساعت 19:00 تا 03:00 به روی وسایل نقلیه بسته است و عبور و مرور سواره در آن جریان ندارد تا گردشگران بتوانند در آرامش در پیاده رو ها قدم بزنند. اگرچه ساعت تعطیلی کافه ها و کلوپ ها به طور رسمی ساعت 04:00 است، اما برخی از آنها به طور غیرقانونی باز می مانند. در تور پاتایا با برنامه ریزی زمانی مناسب می توانید یک غروب زیبا و هیجان انگیز را در خیابان واکینگ استریت سپری کنید.

4

باغ استوایی نانگ نوچ

باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ در نزدیکی پاتایا، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جنوب شرقی آسیا است. باغ‌های آن مساحتی نزدیک به ۲۴۰ هکتار را اشغال می‌کنند و در اصل مزرعه‌هایی برای کشت میوه‌های بومی بودند. ۲۰,۰۰۰ درخت گرمسیری در نانگ نوچ از ۵۰ کشور دنیا جمع‌آوری شده‌اند که در محیطی مناسب نگهداری می‌شوند و از گونه های کمیاب هستند.

 

5

بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا ،یکی از بزرگترین بازارهای شناور در دنیا است. این بازار، در سال ۲۰۰۸ برای استفاده عموم افتتاح شد و به سرعت در میان جاذبه های پاتایا محبوب شد و یکی از شلوغ ترین جاذبه های پاتایا به حساب می آید.

گردشگران می توانند با اجاره قایق به همراه راهنما از سراسر بازار دیدن کنند. چندین بازار شناور مشابه نیز در نزدیکی شهر بانکوک وجود دارد که آمفوا و دمان سادوک از محبوب ترین آنها هستند.

بازار شناور پاتایا، دارای چهار منطقه اصلی است و هر یک از چهار قسمت نشان دهنده معماری و فرهنگ تایلند در چهار ناحیه شمال، شمال شرقی، مرکزی و جنوب تایلند است.

پوکت بهشت روی زمین

یکی دیگر از مقاصد محبوب در تایلند شهر پوکت است. پوکت در تمام طول سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و درجه هوا تقریبا ثابت است. اما نزدیکی به دریا باعث شده است تا پوکت در بیشتر ماه‌های سال بارانی باشد.

مناسب ترین زمان برای سفر به پوکت ماه نوامبر تا آوریل است. با سفر به پوکت در این ماه‌ها می‌توانید از تفریحات آبی و آفتاب گرفتن در سواحل نیز لذت ببرید.

در سایر ماه‌ها هوای پوکت بارانی است و باراش‌های ناگهانی برای ساکنان امری عادی تلقی می‌شود. از مناطق مهم گردشگری در پوکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

6

ساحل پاتونگ

این ساحل زیبا، که با نام مروارید دریای آندامان  نیز شناخته میشود در مجاورت با جاده‌ شلوغ بنگلا و در قلب پوکت قرار دارد. در تور پوکت تعداد زیادی از گردشگران  بعد از گذراندن روزشان در مناطق مختلف، در نزدیکی غروب خورشید برای پیاده روی به این ساحل میرسند و از شب زنده‌ داری و تفریحات این منطقه لذت می‌برند. لامپ‌های نئونی، این ساحل را نورانی و زیبا میکنند علاوه بر این رستوران ها و کافه های زیادی در این ساحل وجود دارد که به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند و با غذاها و نوشیدنی های متنوع پذیرای شما خواهند بود.

7

جزایر فی فی

جزایر فی فی از محبوب ترین مناطق تفریحی تایلند است و در 48 کیلومتری از پوکت واقع شده است. می توان یک قایق کایاک اجاره کرد و به تماشای مناظر این شهر از میان آب ها پرداخت. حضور میمون ها در این ساحل یکی از جذابیت ها و البته یکی از معضلات این جزیره است ، زیرا آنها به میمون های دزد معروفند و  هنگام عکس انداختن با آنها باید مواظب باشید تا وسایل شما را به سرقت نبرند زیرا این بخشی از عادات آنهاست. یکی دیگر از شگفتی های این جزیره تماشای غروب آفتاب است. جالب است بدانید که، فیلمبرداری فیلم جزیره با بازی لئوناردو دی کاپریو در این منطقه اتفاق افتاده است.

کرابی بهشتی پنهان در تایلند

کرابی یکی از خوش آب و هوا ترین شهر های تایلند به شمار می آید و دلیل اصلی جذب توریست به این منطقه ، طبیعت بکر آن است. اگر اهل سفر به نقاط دنج و خلوت هستید و دوست دارید چند روزی از شلوغی های محل زندگی تان رها شوید ، قدم زدن درساحل های تمیز و وسیع کرابی ، نشستن در کنار آب های زلال و شفاف ، کوه پیمایی در کوههای پوشیده از درخت و غواصی و زیست در کنار حیات دریایی می تواند شما را به آرامش برساند.

 

8

ساحل ریلی

کرابی محل قرار گیری برخی از شناخته شده ترین مناطق ساحلی تایلند است و ساحل ریلی در این میان به عنوان یکی از شگفت انگیز ترین سواحل معروف است.  شن های سفید و رنگ فیروزه ای آب، آرامشی وصف ناپذیر به همراه دارد. دسترسی به این جزیره توسط قایق از شهر کرابی ممکن است. قایق سواری ، شنا و غواصی از فعالیت های مهیج آبی  است که میتوانید در این ساحل انجام دهید.

برای هر گردشگر و توریستی در تور تایلند ،خوردن غذای ارزان و خوشمزه یکی از جذابیت های سفر است و این دقیقاً همان است که در چیانگ مای پیدا می شود. از مرغ ساتیا تا انواع سمبوسه ها ، موزهای سرخ شده ، انواع شیرینی و ژله هایی از میوه های تازه را با قیمت 2 دلار برای هر پرس به فروش می رسد. می توانید محصولات مخصوص تایلند را نیز در این خیابان تهیه کنید ، از پارچه های رنگی جذاب تا انواع نمادهای معرف تایلند مانند : روغن های مخصوص ، عودهای خوشبو و سازهای محلی میتوانند به عنوان سوغاتی برای خرید گزینه های مناسبی باشند.

تور تایلند یکی از محبوب ترین تورهایی است که ترکیبی هیجان انگیز از فرهنگ و طبیعت منحصر به فرد را به طرفداران خود ارائه می دهد. تایلند فقط یک مقصد گردشگری نیست، تایلند دنیایی از زیبایی ها و جاذبه های وصف ناپذیر است. شما میتوانید علاوه بر خرید تورهای تایلند به صورت تک، تورها را به صورت ترکیبی خریداری نمایید و با سفر به تایلند از شهرهای مختلف آن دیدن کنید. برای رزرو تور تایلند و کسب اطلاعات بیستر درباره این تور،از طریق تماس با شماره 02145128 با کارشناسان فروش آرزوی سفر ارتباط برقرار نمایید.

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما