مقایسه قهوه دمی با قهوه فوری و قهوه های کپسولی

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۰:۵۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۴۴۰۹۸
مقایسه قهوه دمی با قهوه فوری و قهوه های کپسولی
به عنوان یک فرد قهوه‌ خور، بدون شک نوع قهوه‌ای را که می‌پسندید، و میل کردن روزانه آن را ترجیح میدهید، ممکن است قهوه آسیاب شده، دم کرده و تازه تهیه شده باشد، یا ممکن است غلاف یا کپسول های قهوه باشد، با تمام طعم و راحتی که در طی فرایند دم آوری به علاقه مندانش ارائه می‌کند، و یا ممکن است که به میل کردن قهوه‌ های فوری تمایل داشته باشید.

به عنوان یک فرد قهوه‌ خور، بدون شک نوع قهوه‌ای را که می‌پسندید، و میل کردن روزانه آن را ترجیح میدهید، ممکن است قهوه آسیاب شده، دم کرده و تازه تهیه شده باشد، یا ممکن است غلاف یا کپسول های قهوه باشد، با تمام طعم و راحتی که در طی فرایند دم آوری به علاقه مندانش ارائه می‌کند، و یا ممکن است که به میل کردن قهوه‌ های فوری تمایل داشته باشید.

ذائقه هر قهوه ‌نوشی منحصربه ‌فرد است، و هرفردی سلیقه منحصر بفرد خود را میتواند برای میل کردن نوشیدنی خود داشته باشد. پس تا انتهای این مقاله که توسط تیم قهوه فروشی ملو تهیه شده است، همراه باشید و درباره قهوه فوری در مقابل قهوه های آسیاب شده دمی در برابر کپسول قهوه  بیشتر بدانیم.

2

قهوه های کپسولی

آیا تا کنون از قهوه های کپسولی برای تهیه قهوه مد نظر خود استفاده کرده اید، کپسول قهوه یکی از باکیفیت ترین و محبوب ترین مدل قهوه هایی میباشد، که به آسانی و تنها با قرار دادن هر غلاف قهوه، موجود در هر بسته بندی، در درون دستگاه قهوه ساز کپسولی خود، میتوانید یک نوشیدنی با کیفیت، چه از لحاظ عطری و طعمی و چه از لحاظ کرمای قهوه عصاره گیری نماید.

کپسول های قهوه

کمپانی های مطرحی اقدام به تولید و بسته بندی پودر های قهوه، مخصوص به خود در غلاف های آلومینیومی و پلاستیکی کرده اند،  که به دلیل جنس این غلاف ها و کیفیت بالای قهوه هایی که درون این غلاف ها ریخته میشود، تازگی و طراوت اولیه قهوه ها تا زمان دم آوری شما و قرار گیری در قهوه ساز کپسولی تماما حفظ میگردد.

3

مطرح ترین کمپانی تولید کننده قهوه های کپسولی

اولین کمپانی که اقدام به تولید این مدل قهوه ها نمود برند نستله میباشد، کپسول نسپرسو از مطرح ترین و با کیفیت ترین مدل قهوه های کپسولی میباشد، که مشتریان و طرفداران مخصوص و منحصر بفرد خود را در سراسر جهان دارا میباشد. اگر شما نیز به خرید کپسول های تولید شده توسط این کمپانی علاقه مند میباشد به آسانی میتوانید از فروشگاه قهوه ملو اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

تطابق نوع کپسول قهوه با قهوه ساز شما

در زمان خرید و استفاده از این مدل محصولات حتما توجه داشته باشید که سایز کپسول قهوه مناسب با دستگاه خود را خریداری نمایید، به طور مثال کپسول های نسپرسو مناسب برای قرار گیری در خود دستگاه های نسپرسو میباشد، و امکان قرار گیری کپسول ها در دستگاه هایی مثل قهوه ساز دوچه گوستو را ندارند.

کمپانی هایی دیگری نیز به مانند جاکوبز و استارباکس و لاوازا نیز کپسول های مشابهی را نیز تولید کرده اند که میتوان آن ها را در دستگاه نسپرسو قرار داد، فقط همیشه بر روی جعبه کپسول خود را مشاهده نمایید که آیا ذکر شده است که برای قرار گیری در مدل دستگاه های نسپرسو مناسب میباشد یا خیر

مذیت کپسول های قهوه

  • کیفیت بالای قهوه
  • میزان عطر بالا
  • تنوع های طعمی مناسب

معایب کپسول های قهوه

  • هزینه قهوه نسبتا بالاتر در مقایسه با مصرف قهوه های دمی و فوری

قهوه های فوری

قهوه فوری ساده ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه قهوه است. مدت زیادی است که وجود داشته است و قبل از اینکه قهوه آسیاب شده و کپسول ها معرفی شوند و به جریان اصلی زندگی اکثر مردم تبدیل شده است.

اگر شما نیز جزء آن دسته افرادی هستید که تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن قهوه خود را درست نمایند و به ادامه فعالیت روزانه خود بپردازند، مطمئنا استفاده از قهوه های فوری یکی از بهترین گزینه ها میباشد.

در ابتدا برای تولید این مدل قهوه ها، قهوه ها را توسط یک کنسانتره و فرایند مخصوص دم کرده و سپس از طریق یک فرآیند خشک کردن سریع یا خشک کردن انجمادی قهوه فوری شما تولید میگردد، که هر کمپانی فرایند های منحصر بفرد خود را دارد و رقابت بسیاری ما بین این برند ها بر سر کیفیت قهوه تولید شده وجود دارد.

طرز تهیه قهوه فوری

برای تهیه یک فنجان، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کتری را بجوشانید، یک یا دو قاشق چایخوری (بسته به میزان قوتی که قهوه تان را دوست دارید) به یک فنجان اضافه کنید، در صورت تمایل پودر شیر و شکر را اضافه کنید.

دسته بندی قهوه های فوری

در حالت کلی این مدل قهوه ها را میتوان به سه دسته تقسیم نمود، که تفاوت اصلی ما بین این مدل ها در، میزان تلخی، گیرایی و طعم میباشد.

  1. قهوه گلد Gold
  2. قهوه کلاسیک Classic
  3. اسپرسو فوری Espresso

قهوه های گلد از لحاظ تلخی دارای طعمی ملایم و مدیوم بوده و کریستالی تر به نسبت قهوه های کلاسیک و اسپرسو بوده، در مقابل قهوه های کلاسیک از تلخی بیشتری برخوردار بوده و حالت پفکی تر و تیره تری را دارا میباشد، اما اگر میخواهید هم تلخی بالایی داشته باشد و هم از میزان کافئین و گیرایی بالایی برخوردار باشد، پیشنهاد ما اسپرسو فوری میباشد.

مذیت قهوه های فوری

  • قیمت مناسب
  • میزان عطر بالا
  • تنوع های طعمی مناسب
  • فرایند تهیه آسان و سریع

معایب قهوه های فوری

  • این مدل قهوه ها در برابر قهوه های دمی و کپسولی از میزان کافئین و گیرایی کمتری برخوردار میباشد.

4

قهوه های دمی و تنوع فراوان آن

این مدل قهوه ها بدون این که فرایند خاصی برای تهیه آن ها بر روی دانه های قهوه صورت بگیرد، تنها بعد از برداشت دانه های قهوه و شستشو آن ها و در آخر بعد از طی کردن فرایند روستینگ (تفت دادن و بودادگی) قابل دم آوری میباشد.

دسته بندی قهوه های دمی

قهوه های دمی را میتوان به چندین دسته تقسیم نمود، که تفاوت اصلی در میان آن ها در سایز آسیاب دانه های قهوه و فرایندی که لازم است برای دم آوری کردن آن ها طی گردد. قهوه ترک و قهوه فرانسه و قهوه اسپرسو از این مدل قهوه های دمی میباشند که هرکدام از این قهوه ها زیر مجموعه های خود را نیز به مانند لاته، کاپوچینو و قهوه یونانی دارا میباشند.

مذیت قهوه های فوری

  • قیمت مناسب
  • میزان عطر بالا
  • میزان گیرایی و کافئین بالا تر

معایب قهوه های فوری

  • بسته به نوع قهوه ای که تمایل به میل کردن آن را دارید، نیازمند قهوه ساز مناسب با آن مدل قهوه میباشید.

نتیجه گیری

قهوه در حالت کلی ماده ای مفید برای انسان های سالم میباشد ( درصورتی که بیماری ضمینه ای نداشته باشید) میباشد، و علاقه مندان فراوانی را در تمام جهان برای خود کسب نموده است. اگر شما تمایل دارید تا اطلاعات خود را کامل نمایید حتما از وبسایت فروشگاه قهوه ملو بازدید نمایید، مشاورین این مجموعه در سریع ترین زمان راهنمای شما برای انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع قهوه و قهوه ساز برای شما خواهند بود.

منبع: فروشگاه قهوه ملو

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما