۱۱ حقیقت مهم در مورد ایمپلنت دندان

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۶:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۶۶۱۵
۱۱ حقیقت مهم در مورد ایمپلنت دندان
یکی از خدمات دندانپزشکی که به شما امکان میدهد پس از دست دادن دندان، لبخندی طبیعی داشته باشید، ایمپلنت دندان است. آنها به راحتی می‌توانند با بقیه دندانهای طبیعی شما ترکیب شوند و لبخند شما را حفظ کنند.

یکی از خدمات دندانپزشکی که به شما امکان میدهد پس از دست دادن دندان، لبخندی طبیعی داشته باشید، ایمپلنت دندان است. آنها به راحتی می‌توانند با بقیه دندانهای طبیعی شما ترکیب شوند و لبخند شما را حفظ کنند. اگر به فکر ایمپلنت هستید این یازده حقیقت، اطلاعات شما را در این زمینه گسترش میدهد و به شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک میکند.

ایمپلنت چندین جلسه و ماه ها طول میکشد

پس از یافتن مطب دندانپزشکی، دندانپزشک ابتدا دندانهای شما را معاینه می‌کند. گاهی اوقات، استفاده از تصاویر اشعه ایکس برای تشخیص بهتر مورد نیاز است. علاوه بر این، پزشک دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی به شما می‌دهند. معمولاً از شما خواسته می‌شود که برای مدت زمان مشخصی قبل از عمل چیزی نخورید یا ننوشید.

بسیاری از افراد در جهان همه روزه ایمپلنت میکنند

از دست دادن دندان یکی از شایعترین مشکلات دندانی در سراسر جهان است. خوشبختانه، ایمپلنت روشی کم خطر است و برخلاف سایر گزینه‌های جایگزین، راه حلی دائمی برای دندانهای از دست رفته است.

ایمپلنت دندان فقط جنبه زیبایی ندارد

 

از دست دادن دندانها میتواند ظاهر لبخند شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما همچنین میتواند بر گفتار، عملکرد و گاز گرفتن شما نیز تاثیر بگذارد. این بدان معناست که ایمپلنت‌های دندانی نیز راحتی و گفتار را بهبود میبخشند. به این ترتیب، آنها بسیار بهتر از دندان مصنوعی هستند، زیرا در دراز مدت نیازی به نصب و بازیابی ندارند.

ریشه ایمپلنت فلزی و مصنوعی است

برخی از بیماران معتقدند ایمپلنت همان روکش دندان است، اما در واقع فلزی مشابه پیچ است که جایگزین ریشه دندانها میشود و در استخوان فک شما قرار میگیرد و پس از بهبود بافت استخوانی اطراف آن، میتوان یک اباتمنت و تاج در بالای آن قرار داد. این ریشه‌های مصنوعی برخلاف سایر گزینه‌های جایگزین، استخوان فک را تحریک به رشد میکنند.

روشی کم خطر است

خوشبختانه ایمپلنت درصد موفقیت بالایی دارند. موارد ناموفق آن معمولاً به علت سلامت و ضعف استخوان و پیری است. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد عوارض احتمالی ایمپلنت دندان مطلع شوید، از دندانپزشک خود بپرسید. آنها اطلاعات و توصیه‌های ارزشمندی در مورد این موضوع ارائه خواهند داد.

پیوند استخوان در برخی لازم ضروری است

اگر دندانپزشک تشخیص دهد که بافت استخوانی شما برای دریافت ایمپلنت مناسب نیست، باید پیوند استخوان را انجام دهد. این بدان معناست که قبل از ادامه عمل باید منتظر بمانید تا استخوان بهبود یابد، اما در نهایت میزان موفقیت را افزایش می‌دهد. یک پیامد طبیعی از دست دادن دندان، از دست دادن استخوانی است که از دندان از دست رفته حمایت میکرد. در غیاب ریشه دندان، استخوان فک جذب می شود یا عقب می‌رود. با تغییر شکل استخوان فک، شکل دهان نیز تغییر می‌کند. از دست دادن استخوان می‌تواند منجر به فرورفتگی یا مقعر به نظر رسیدن دهان شود و همچنین ممکن است باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در اطراف دهان و چانه شود. ایمپلنت‌های دندانی شکل و استحکام ریشه‌های دندان طبیعی را تقلید می‌کنند و به حفظ استخوان فک کمک می‌کنند و از بروز این موارد جلوگیری می‌کنند.

مراقبتهای آسانی دارد

دندانپزشک شما دستور العمل‌هایی را در مورد مراقبتهای بعد از جراحی به شما می‌دهد. معمولاً شامل تمیز نگه داشتن ناحیه زخم و شستشو با آب نمک در طول روز برای کمک به ضد عفونی شدن ناحیه است. همچنین خوردن غذاهای نرم برای جلوگیری از آسیب رساندن به کار سخت دندانپزشک توصیه می‌شود. دندانپزشک شما همچنین می‌تواند در صورت داشتن مقداری ناراحتی، استفاده از داروهای مسکن را توصیه کند.

ممکن است چند هفته طول بکشد تا تکمیل شود

علیرغم تمام مزایایی که دارد، ایمپلنت‌های دندانی در برخی موارد ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. با این حال، از آنجایی که یک راه حل دائمی و بادوام برای مشکلات دندان است ارزش آن را دارد.

هزینه آنها توسط بیمه قابل پوشش است

از بیمه خود بپرسید که آیا ایمپلنت دندان یا حداقل بخشی از هزینه عمل را پوشش میدهد. برخی از مطبهای دندانپزشکی نیز برای گزینه‌های معقول و مقرون به صرفه، طرحهای پرداختی به بیماران ارائه میدهند.

ایمپلنتهای دندانی نیاز به مراقبت دارد

ایمپلنت در معرض خطر پوسیدگی دندان نیست، اما برای جلوگیری از بیماری لثه اطراف آنها باید روزانه مسواک زده شود و نخ دندان بکشید.

از دندانهای طبیعی قویتر هستند

در پایان، ایمپلنت‌های دندانی نه تنها شبیه دندانهای واقعی هستند، بلکه به همان اندازه کار میکنند. آنها از فلزات بادوام ساخته شده‌اند و راه حلی طولانی مدت برای بسیاری از مشکلات دندانی هستند. برخلاف دندانهای طبیعی شما، ایمپلنتهای دندانی نمیتوانند حفره ایجاد کنند. پس از کاشت ایمپلنت، دیگر هیچ پرکردگی و دندان درد دیگری نخواهید داشت. البته، شما هنوز هم باید از دندانهای اصلی خود مراقبت کنید زیرا قطعاً هنوز هم میتوانند حفره ایجاد کنند.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز