دریافت شماره شبا

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۴:۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۷۱۶۵
دریافت شماره شبا
شماره شبا مخفف عبارت شماره حساب بانک ایرانیان می­باشد که بانک مرکزی به منظور استانداردسازی و آسان کردن تراکنش­های پولی در بین بانک­های داخلی و بین المللی در سراسر جهان تعریف کرده است.

شماره شبا مخفف عبارت شماره حساب بانک ایرانیان می­باشد که بانک مرکزی به منظور استانداردسازی و آسان کردن تراکنش­های پولی در بین بانک­های داخلی و بین المللی در سراسر جهان تعریف کرده است. این شماره طبق استاندارد ISO – 13616 تعریف شده است.

داشتن این شماره برای حواله های ارزی اجباری است. نکته مهمی که باید بدانید منحصر به فرد بودن شماره شبا هر حساب است. وجود آن باعث می‌شود تا بانک­ها به اطلاعات کاملی از جمله: نوع و شماره حساب، کد بانک و همچنین کشور صادر شده دست پیدا کنند. در نتیجه می‌توانید بدون داشتن شناسنامه امور بانکی خود را انجام دهید.

امروزه شماره شبا بر روی کارت­های بانکی درج می­شود. اما اگر این شماره روی آن وجود نداشت، شما باید جهت اخذ شماره شبا اقدام کنید. دریافت شماره شبا کار سختی نیست. شما می­توانید به راحتی آب خوردن از بانک اول شماره شبا حساب بانکی خود را دریافت کنید.

چرا به شماره شبا نیاز داریم؟

قرار نیست حتما فعالیت­های تجاری زیادی داشته باشید تا جهت دریافت شماره شبا بانک کشاورزی یا هر بانک دیگری که در آن حساب دارید، اقدام کنید. چرا که برای موارد و مصارف دیگری هم به این شماره نیاز خواهید داشت که از میان آن­ها می­توان به گزینه­ های زیر اشاره کرد:

1- در بسیاری از سایت­هایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می­کنند و خدمات مختلفی را ارائه می­دهند، داشتن شماره شبا برایتان الزامی خواهد بود. به عبارتی بدون داشتن این شماره نمی­توانید از خدمات ان سایت بهره­مند شوید.

2- برای ثبت نام در سهام عدالت و... شما به این شماره نیاز خواهید داشت.

3- به هنگام دریافت پول از دستگاه کارتخوان POS باید شماره شبا را وارد کنید.

4- اگر حواله انتقال پول شما بیشتر از پونزده میلیون تومان باشد، باید از سامانه ساتنا اقدام کنید که در این صورت شماره شبا باید داشته باشید.

5- کارفرماها، سهامدارانف رئیس شرکت­ها و... برای واریز پول به حساب کارکنان و مشتریان نیاز به این شماره خواهند داشت.

6-  می­توانید از این شماره جهت منتقل کردن وجه در بین بانک­ها هم استفاده نمایید.

7- و...

علاوه بر آشنایی با کاربردهای این شماره بهتر است با اجزا آن هم آشنا شوید. منظور از اجزا، بخش­هایی شماره شبا است که در تصویر زیر کاملا مشخص است.

2

کاربردهای این شماره بسیار گسترده است و دریافت آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. بهتر است هرچه سریع‌تر جهت دریافت شماره شبا بانک مهر ایران یا شماره شبا بانک رفاه و... که در آن حساب دارید، اقدام نمایید. در این صورت برای مواقع مورد نیاز دسترسی شما به این شماره راحت­تر بوده و هیچ دغدغه­ای نخواهید داشت.

آیا می­توان برای تمامی حساب­های یک بانک، از یک شماره شبا استفاده کرد؟

بی­شک می­دانید که هر حسابی در هر بانکی، شماره شبا مخصوص خود را دارد. اما سوال مهمی که مطرح می­شود این است که شماره شبا دو حساب مختلف در یک بانک هم می­تواند یکسان باشد یا خیر؟ اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم. زمانی که قصد دریافت شماره شبا بانک ملی را دارید، باید شماره کارت و اطلاعات مربوط به آن حساب را وارد کنید.

زمانی که شما یک حساب دیگر هم در همین بانک داشته باشید، اطلاعات آن حساب متفاوت خواهد بود. پس اگر اطلاعات آن حساب را وارد کنید یک شماره شبا دیگر دریافت خواهید کرد که بایکدیگر متفاوت است. نمی­توانید این شماره شباها را به جای یکدیگر هم استفاده کنید.

3

 مراحل دریافت شماره شبا بانک ملی، ملت، صادرات و سایر بانک‌ها

خبر خوب این است که شما می­توانید در بانک اول به راحتی شماره شبا تمامی بانک­های کشور را دریافت کنید. فرقی نمی­کند در چه بانکی حساب دارید و می­خواهید شماره شبا بانک صادرات را دریافت کنید یا شبا بانک رسالت؟ در هر صورت کافی است اقدامات زیر را انجام دهید.

وارد سایت شوید

برای دسترسی به سایت بانک اول روی لینک مقابل کلیک کنید https://www.bankavl.com/ حال می­توانید از قسمت ابزار بانکی، گزینه شماره شبا را انتخاب کنید.

بانک مد نظرتان را انتخاب نمایید

حسابی که می­خواهید برای آن شبا دریافت کنید برای کدام بانک است؟ شماره حساب بانک سپه یا شبا بانک رفاه و... کافی است روی آرم بانک کلیک کنید تا وارد صفحه آن شوید.

اطلاعات خود را درج کنید

حال باید شماره کارت، کد امنیتی و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید تا در کسری از ثانیه شماره شبا بانک مد نظرتان را دریافت کنید.

هزینه دریافت شماره شبای بانک‌ها چقدر است؟

برخی به اشتباه گمان می­کنند که برای دریافت شماره شبا بانک رفاه یا دیگر بانک­ها باید هزینه کنند. در نظر داشته باشید که دریافت شماره شبا بدون هیچ هزینه­ای انجام می­شود. به عبارتی نیاز به هزینه نداشته و از طریق سیستم­های مختلف بانکی می­توانید برای دریافت آن اقدام کنید که بانک اول یکی از بهترین گزینه­ها برای شما است. چرا که در کم­ترین زمان شماره شبا شما را ارائه می­دهد. زمانی که کار عجله­ای دارید و می­خواهید در کم­ترین زمان به شماره شبا خود دسترسی داشته باشید، این بهترین روش برای شما خواهد بود.

شبای بین المللی کدام است؟

زمانی که شماره شبا بانک مهر ایران و سایر بانک­ها را دریافت می­کنید، می­توانید در داخل کشور از خدمات مختلف بانک­ها استفاده کنید. اما شبای بین المللی تنها محدود به مرزهای داخل کشور نمی­باشد و شما می­توانید بدون محدودیت در مبادله­های بیرون از مرزهای کشور هم از آن استفاده کنید. دریافت شبای بین المللی برای تاجرین، اشخاص فعال در زمینه واردات و صادرات و... امری ضروری است.  

نگران امنیت شماره شبا خود نباشید!

شماره شبا همچون شماره کارت برای واریز پول کارایی دارد. شما ممکن است شماره شبا بانک ملت خود را به کارفرما، دوست، شریک کاری و... بدهید تا برایتان پول واریز کند. ارائه کردن شماره شبا حساب­تان به سایر افراد حقیقی هیچ مشکلی برایتان به همراه نخواهد داشت.

هر فردی با داشتن شماره حساب خود می­تواند از سایت­های بانک مرکزی شماره شبا دریافت کند. اگر شخص دیگری هم شماره حساب شما را داشته باشد، می­تواند شبا آن را دریافت کند. از نظر امنیتی و حقوقی این شماره نمی­تواند توسط افراد سودجو به کار گرفته شود. نگرانی از این بابت نداشته باشید.

نکته مهمی هم که باید بدانید این است که هیچ شخصی نمی­تواند با شماره شما شما در هر کارگزاری همچون بورس و... حساب افتتاح کند. به همین خاطر از داشتن شماره شبا در دست دیگران نگران نباشید. با این وجود توصیه می­کنیم این شماره را برای دوستان و آشنایان برای سرمایه گذاری در کارگزاری­های مختلف ندهید.

4

آیا همه بانک­ها شماره شبا دارند؟

شماره شبا برای تمامی بانک­ها وجود دارد. فرقی نمی­کند حساب شما در کدام بانک است شما می­توانید از همان بانک شماره شبای حساب خود را دریافت کنید. این چیزی است که باید به آن دقت کنید. برای مثال: اگر در بانک پارسیان حساب دارید باید شماره شبا بانک پارسیان را هم دریافت کنید.  

کلام آخر

برای دریافت می­توانید از طریق پیامک هم اقدام کنید. اما از آنجایی که ممکن است سامانه پیامکی غیر فعال باشد یا زمان زیادی منتظر دریافت پیامک باشید و... دریافت از طریق بانک اول بسیار ساده­تر و راحت­تر خواهد بود.

 

  

 

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز