جدیدترین روش های کلاهبرداری ملک در ترکیه

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۲:۲۴:۳۷
کد خبر: ۱۴۴۹۲۶۳
جدیدترین روش های کلاهبرداری ملک در ترکیه
این روزها کشور ترکیه با تبلیغات گسترده در رسانه ها تبدیل به بهشتی شده که هرکسی می تواند به آروزهای دست نیافتی ذهنش در آنجا برسد. بهشتی که شما با سرمایه گذاری در حوزه مسکن و گرفتن اقامت و شهروندی قدم در آن می گذارید. اما اگر راه رسیدن به بهشت به همین راحتی بود که حرفی برای گفتن نمی ماند. این موضوع را هیچ وقت نباید فراموش کرد که کلاهبرداران همیشه در کمین هستند تا از یک لحظه غفلت و همچنین حرص و طمع آدم ها سوء استفاده کنند. برای هرچه بیشتر روشن شدن زوایای پنهان کلاهبرداری ها در ترکیه باید به سراغ فعالان این حوزه رفت. در این گزارش به سراغی یکی از مشاوران در امور مهاجرتی و اخذ شهروندی ترکیه رفته ایم تا پرده از رازهای زیادی برایمان بردارد.

به گزارش برنا؛ بهنام یاوری که چندسالی است به عنوان مشاوره در امور مهاجرتی و اخذ شهروندی در ترکیه است فعالیت دارد درباره شیوه های کلاهبرداری مختلف در حوزه های مختلف را برایمان بازگو می کند.

او می گوید: شرکتهای بیشماری در ترکیه وجود دارند که به صورت غیرتخصصی کار خریدوفروش ملک را انجام می دهند.شرکت هایی که متاسفانه در چندسال گذشته مثل قارچ و با اینکه به قوانین کشور ترکیه آگاهی کامل و تجربه کافی ندارند فعالیت می کنند.

فقط به فکر حق مشاوره هستند

وی در ادامه گفت: گرفتن کمیسیون اصلی ترین دلیل این شرکت ها برای فعالیت در حوزه ملک است اما همین چشم طمع داشتن آن ها بدون درنظر گرفتن عاقبت کارشان برای متقضیان خرید ملک در ترکیه دردسرهای زیاد را به بار می آورد.

3

حق شهروندی با خرید ملک در ترکیه یاوری در ادامه می گوید: همه شرکت هایی که به صورت غیرتخصصی و بهتر بگویم غیرمجاز فعالیت می کنند مشتری های خود را روانشناسی کرده و برای قانع کردن آنها با بازی با کلمات و جملاتی مانند اخذ شهروندی به وسیله ی وکلای ترک استفاده می کنند. این فعالیت ها و روش ها به جهت نشان دادن چهره قانونی کارشان است اما این تکنیک فریبنده به هیچ عنوان صحت وسلامت ندارد. این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید وکلای ترک باید مستقیما با مشتری خواهان شهروندی قرارداد منعقد کنند و هیچ شرکت هیچ نقشی جز واسطه گری ندارد.

مراقب بلاگرها باشید 

یکی دیگر از روش های کلاهبرداری و جذب مشتری استفاده از بلاگرهاستت. بهنام یاوری در این باره می گوید: تبلیغات پوچ بلاگری توسط اشخاص غیر متخصص با ظاهری فریبنده یکی از این ترفندهای جذب مشتری است. فقط کافی است چندبار در معرض این تبلیغات قرار بگیرید تا وسوسه شوید و با برقراری ارتباط با این بلاگرها شما را به افراد غیرمتخصص و کلاهبردار وصل کنند. آن موقع است که همه دارو ندارتان به باد می رود.

مراقب صرافی های غیرمجاز باشد

وی می گوید: انتقال پول و سرمایه مشتری به واسطه صرافی های غیر مجاز به دلیل قوانین بین المللی برای انتقال پول و مشکلات مرتبط با آن یکی از زمینه هایی است که باعث می شود شرکت های غیرقانونی زیادی فعالیت داشته باشند. این شرکت ها با وعده های پوشالی و قیمت مناسب اقدام به جذب و فریب مشتری های خود می کنند.: از این رو همیشه تاکید بر این داشتیم اگر قصد دارید کار مالی انجام دهید حتما از مراجع قانونی این کار را انجام دهید.

یاوری می گوید: مالیات و هزینه های سند یکی از بزرگترین خسارت های احتمالی است که متوجه سرمایه شماست. مصادره اموال شما و ملک شما توسط دولت ترکیه امری است که بارها شاهد آن بودیم. چرا که دولت ترکیه از نداشتن علم کافی شما این استفاده را می کند و به راحتی ملک خریداری شده توسط فرد خارجی را تحت عناوین مختلف مصادره می کند.

وی افزود: اگر مالیات ملک و مالیات بر درآمد حاصله از فروش ملک در اداره مالیات اپرداخت نشود منجر به مصادره ملک و پرداخت جزای نقدی از طرف شما خواهد شد.

بهنام یاوری در پایان گفت: این تنها ذره ای از مشکلات مهاجران ایرانی در کشور ترکیه است که امیدوارم توانسته باشم قدمی در جهت آگاه سازی و حمایت حقوق هم وطنان عزیزم بردارم.

خبرنگار: میعاد دلفی

نظر شما