شرایط زندگی در آلمان برای ایرانیان

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۰:۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۴۵۰۲۱۰
شرایط زندگی در آلمان برای ایرانیان

اگر قصد زندگی در کشور آلمان را دارید، به عنوان یک ایرانی نیاز است تا دید کاملی در مورد شرایط زندگی و مهاجرت به این کشور داشته باشید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی شرایط زندگی در کشور آلمان پرداخته و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی کشور آلمان

در راستای بررسی و معرفی آلمان باید گفت که این کشور در غرب اروپا قرار دارد. این کشور با دانمارک، دریا شمال و دریا بالتیک، فرانسه، سوئیس، اتریش، شرق لهستان و چک مرز مشترک دارد. آلمان مساحت کمی دارد و تنها 357.121 کیلومتر مربع است.

پیشنهاد ما این است که به منظور مهاجرت به آلمان دید کاملی در مورد شرایط آب و هوایی این کشور نیز داشته باشید. به صورت کلی آلمان دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم است. بهترین فصل در این کشور بهار بوده و در این زمان بسیاری از گردشگران که قصد بازدید از این کشور را دارند، در این فصل به آلمان سفر می‌کنند.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که شهرهای جنوبی آلمان شباهت قابل توجهی از نظر آب و هوایی با ایران دارد و بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به آلمان، تلاش می‌کنند تا به سراغ شهرهای جنوبی این کشور بیایند.

با وجود مساحت کمی که آلمان دارد، با این حال این کشور در حدود 82 میلیون نفر جمعیت داشته و 74 میلیون نفر از مردم این کشور ملیت آلمانی بوده و مابقی جمعیت افرادی هستند که از طریق مهاجرت به آلمان، وارد این کشور شده اند.

برخلاف تفکر عمومی که وجود دارد، مردم آلمان به هیچ عنوان نژاد پرست نیستند و به صورت کلی برخورد مناسبی با غریبه‌ها و مهاجران خوب دارند، البته ظاهر افراد برای آلمانی‌ها بسیار مهم است.

نکات مهمی که برای زندگی در آلمان باید بدانید

رفتار مردم آلمان با مهاجران

اگر قصد دارید تا در کشور آلمان زندگی کنید، نیاز است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید. در وهله اول باید گفت که مردم آلمان بسیار قانون مند هستند.

از آن جایی که اکثر ایرانی‌ها روحیه قانون مند ندارند، بسیاری از افراد پس از مهاجرت به آلمان با چالش‌های مختلفی در این زمینه مواجه می‌شوند. در کنار این مسئله، داشتن لباس‌های نامرتب یا تأخیر در جلسات جز خط قرمزهای آلمانی‌ها هستند. از سوی دیگر برای آن که بتوانید ارتباط بهتری با آلمانی‌ها برقرار کنید، نیاز است تا در زمان سلام و خداحافظی محکم و باوقار دست دهید.

همان طوری که بیان کردیم به صورت کلی مردم آلمان دیدگاه‌های نژاد پرستانه ای ندارند. با این وجود برخی از افراد که در این کشور تفکرات نئونازیسم داشته و اکثرا در شرق برلین زندگی می‌کنند، دیدگاه‌های بسیار بدی نسبت به مهاجران دارند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً از این افراد دوری کنید.

محل تصویر: مردم کشور آلمان با غریبه‌ها رفتارهای خوبی دارند.

شرایط اقتصاد آلمان

از نظر اقتصادی آلمان یکی از برترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. وجود نیروی کار مجرب، سرمایه قابل توجه در این کشور، فساد بسیار پایین، سطح بالا نوآوری و... از مهم‌ترین دلایلی است که باعث بهبود اقتصاد این کشور شده است.

در حال حاضر از بین 500 شرکت برتر دنیا، 37 شرکت آلمانی بوده و به همین دلیل این کشور از نظر علم و فناوری یکی از بهترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. به دلیل تعداد بسیار زیاد شرکت در این کشور و نیاز به نیروی کار، اگر مهارت و تخصص داشته باشید با کمک موسسه رویال مهاجرت می‌توانید به راحتی اقدام به مهاجرت کاری به کشور آلمان کنید.

اگر قصد کار در کشور آلمان را دارید، نیاز است تا در وهله اول جز مهاجران غیرقانونی نباشید و همچنین تخصص داشته باشید. با داشتن این شرایط می‌توانید به راحتی در این کشور کار پیدا کنید. کارفرمایان آلمانی به نیروهای متخصص خود مزایا عالی، امنیت شغلی و حقوق بالایی را پرداخت می‌کنند. ساعت کاری در این کشور مقدار مناسبی است و همچنین در طول سال، روزهای تعطیل این کشور 40 روز است.

بهترین شهرهای آلمان برای ایرانیان

در صورتی که قصد دارید تا در کشور آلمان زندگی کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ شهرهایی بروید که شرایط مناسبی برای ایرانیان داشته باشد. به صورت کلی اکثر شهرهای آلمان کیفیت بالایی برای زندگی دارند، با این حال هامبورگ، فرانکفورت، برلین و دوسلدورف از بهترین شهرها برای مهاجرت به آلمان به حساب می‌آید.

البته پیشنهاد ما این است که پیش از سفر به کشور آلمان، حتماً با کارشناسان ما در موسسه رویال مهاجرت مشورت کنید تا بتوانید بهترین شهر را برای مهاجرت انتخاب کنید. به دلیل شرایطی که هر یک از شهرها دارد، نیاز است تا منطقه ای را برای زندگی انتخاب کنید که با توجه به شرایط شما گزینه مناسبی باشد.

به عنوان مثال برلین یکی از شهرهایی است که در آن شرکت‌های فناورانه مختلفی فعالیت می‌کنند و در این شهر علم و فناوری جایگاه ویژه ای دارد. از سوی دیگر اگر قصد تجارت داشته و یا به دنبال فعالیت هنری هستید، فرانکفورت گزینه بهتری برای شما محسوب می‌شود.

شرایط بهداشت و درمان در آلمان

به صورت کلی سیستم بهداشت و درمان آلمان بسیار عالی است و شما می‌توانید هزینه‌های مربوط درمان‌های کلینیکی، زایمان، درمان سرپایی، دندانپزشکی، توانبخشی و… را با استفاده از بیمه پرداخت کنید. این موضوع باعث شده تا بیماران مبلغ بسیار کمی از هزینه‌ها را برای درمان پرداخت کنند. در حال حاضر 90 درصد مردم آلمان تحت پوشش بیمه بوده و این موضوع باعث شده تا افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند، در صورت بیمار شدند هیچ نگرانی مالی نداشته باشند.

چالش‌های زندگی در آلمان

در کنار تمامی مزایایی که زندگی در آلمان دارد، این کشور چالش‌ها و معایبی نیز دارد. به منظور بررسی این چالش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سختی یادگیری زبان آلمانی

  • نیاز به کار بیشتر در اوایل زندگی در آلمان

  • هزینه‌های بالا اجاره خانه

  • قیمت بالا دارو در آلمان

موارد گفته شده برخی از چالش‌های زندگی در این کشور به حساب می‌آید. پیشنهاد ما این است که از تجربیات افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند برای فهمیدن سایر معایب زندگی در آلمان استفاده کنید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز