جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند؟ | جاروبرقی هوشمند

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۱۳:۲۴:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۰۸۸۹
جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند؟  | جاروبرقی هوشمند

فرض کنید که شما یک کارمند هستید یا به واسطه هر شغل دیگری، سرتان شلوغ است و نمی‌توانید مراحل نظافت منزل را به موقع انجام دهید. اکثر وقت‌هایی هم که به سراغ نظافت منزل می‌روید، مجبور هستید که کار خودتان را به عقب بیندازید.

 

در این لحظه، قطعا شما به دنبال یک روشی بهتر برای نظافت منزل خود می‌باشید که جاروبرقی رباتیک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ولی خیلی از شماها ممکن است که با جاروبرقی رباتیک آشنا نباشید. برای همین در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی را درباره این محصول، به شمار ارائه دهیم.

جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی‌های رباتیک یا همان جاروبرقی هوشمند، یکی از اختراعات نوین به شمار می‌روند و همانطور که احتمالا از اسم آن هم حدس زدید، کلیه مراحل نظافت را به صورت خودکار انجام می‌دهند و هیچ نیازی به دخالت شخص شما نیست. به این صورت که خودش در یکسری زمان‌های خاص، از ایستگاه شارژ خودش خارج شده و مراحل نظافت را انجام می‌دهد و هر زمان که مراحل نظافت هم تمام شد، مجددا به ایستگاه شارژ بازمی‌گردد.

این دستگاه‌ها معمولا در اشکال دایره مانند ساخته می‌شوند که حالا قطر و ارتفاع آنها هم در مدل‌های مختلف، متفاوت است. ولی معمولا باید ارتفاع آنها به اندازه‌ای باشد که بتوانند به راحتی به زیر وسایلی به مانند تخت، مبل، صندلی و ... بروند.

2

جاروبرقی‌های هوشمند، چگونه کار می‌کنند؟

یکی دیگر از اصلی‌ترین سوالاتی که ممکن است در ذهن هر شخصی و درباره این نوع جاروبرقی‌ها به وجود بیاید این است که جاروبرقی‌های هوشمند، چطور کار می‌کنند؟!

در مقایسه عملکرد بین جاروبرقی رباتیک و جاروبرقی‌های معمولی، باید گفت که عملکردی تقریبا یکسانی را دارند؛ با این تفاوت که تمامی مراحل نظافت در جاروبرقی‌های هوشمند به صورت خودکار انجام می‌شود. بگذارید کمی بیشتر درباره نظافت خودکار این جاروبرقی‌ها صحبت کنیم:

سنسورهای مختلفی در داخل جاروبرقی‌های رباتیک وجود دارند که هر کدام از آنها هم مسئولیت‌های خاص خودشان را دنبال می‌کنند. یکی از آنها مربوط به شناسایی و ترسیم نقشه محیط خانه است. درواقع این سنسور به جاروبرقی کمک می‌کند تا محیط‌هایی که نیاز به نظافت دارند را پیدا کند و همچنین با موانعی به مانند پایه‌های مبل، چهارچوب، دیوار و ... آشنا شود تا از برخورد با آنها، جلوگیری کند.

البته توضیحی که ما درباره جاروبرقی‌های هوشمند ارائه می‌دهیم، مربوط به کارکرد کلی جاروبرقی‌های رباتیک می‌شود. چون باید بدانید که مدل‌های بسیار متنوعی از جاروبرقی رباتیک وجود دارد که هر کدام از آنها، می‌توانند طریقه کارکرد متفاوتی را داشته باشند.

مزایا جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی‌های هوشمند دارای قیمت‌های کمی نیستند و شما باید هزینه‌های نسبتا بالایی را برای خرید آنها، پرداخت کنید. به همین دلیل، نیاز است که شما با مزایا جاروبرقی رباتیک آشنا باشید تا بتوانید از ویژگی‌های آنها مطمئن شوید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مزایای جاروبرقی‌های رباتیک را معرفی می‌کنیم:

1. نیازی به دخالت کاربر نیست

شاید مهم‌ترین مزایا استفاده از جاروبرقی رباتیک هم مربوط به همین بخش باشد. برخلاف انواع دیگر جاروبرقی‌ها، برای استفاده از جاروبرقی‌های رباتیک هیچ نیازی به دخالت کاربر نیست و همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، کلیه مراحل نظافت به صورت خودکار انجام می‌شود.

2. صرفه جویی در زمان

از آنجایی که تمامی مراحل نظافت جاروبرقی‌های هوشمند به صورت خودکار انجام می‌شود، قطعا باعث می‌شود تا صرفه جویی زیادی را در زمان داشته باشید که می‌توانید این وقت خالی خودتان را صرف کارهای مهم‌تری کنید.

3. مناسب برای سطوح سخت

در اکثر مدل‌های جاروبرقی هوشمند، یکسری مخزن‌های آب و تی‌های مخصوصی وجود دارد که جاروبرقی‌های رباتیک با استفاده از آنها، می‌توانند سطوح‌های سختی به مانند پارکت، سرامیک، کاشی و ... را تمیز کنند.

4. نگهداری ارزان و راحت

برای جاروبرقی‌های معمولی، شما باید هر چند وقت، مخزن آن را تخلیه کنید و یا اینکه برای کار کردن، آنها را به برق متصل کنید و ....

ولی در جاروبرقی رباتیک از این خبرها نیست! خودشان از ایستگاه شارژ خارج می‌شوند؛ مراحل نظافت را خودکار انجام می‌دهند، مخزن زباله خودشان را تخلیه می‌کنند؛ بعد از مراحل نظافت، مجددا خودشان به ایستگاه شارژ برمی‌گردند. فضای کوچکی را اشغال می‌کنند و ...

درواقع اینطور بگویم که شما برای نگهداری از این جاروبرقی‌های رباتیک، نیاز به انجام هیچ کاری ندارید و فقط باید هر چند وقت یکبار، یک دستی بر روی سر و روی آن بکشید.

5. تمیز کردن نقاط دور از دسترس خانه

ارتفاع جاروبرقی‌های رباتیک به اندازه‌ای است که به راحتی می‌توانند بخش‌هایی به مانند زیر تخت، زیر صندلی، زیر مبل و ... را به راحتی تمیز کنند و درواقع این موضوع را می‌تواند به عنوان یک برتری در مقایسه با جاروبرقی‌های معمولی اسم برد.

همچنین یکسری برس‌های مخصوصی در جاروبرقی‌های هوشمند وجود دارد که می‎تواند گرد و غبارهای گوشه و کناره‌های خانه را به راحتی تمیز کند.

معایب جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک در کنار مزایا زیادی که دارد، یکسری معایبی هم دارد و اینطور نیست که بدون عیب و نقص باشد. در ادامه، مهم‌ترین معایب جاروبرقی رباتیک را معرفی می‌کنیم:

  • ناتوانی در نظافت پله‌ها
  • قدرت نظافت کمتر در مقایسه با جاروبرقی معمولی
  • قیمت بالا
  • عمر کوتاه باتری

بهترین جاروبرقی رباتیک

هیج کسی نیست که بگوید که به دنبال بهترین جنس نیست! قطعا اگر شما قصد خرید هر محصولی را داشته باشید، می‌خواهید تا صاحب بهترین‌ها باشید. برای همین ما نیز در ادامه این بخش، چند نمونه از بهترین جاروبرقی رباتیک را به شما معرفی می‌کنم:

  • شیائومی مدل Mop 2 Pro+
  • شیائومی مدل Mop P
  • ویومی مدل S9 (از زیرمجموعه‌های برند شیائومی)
  • فکر مدل Robert
  • لایدستو مدل R1 (از زیرمجموعه‌های برند شیائومی)
  • شیائومی مدل Mop
  • دریم مدل D9 (از زیرمجموعه‌های برند شیائومی)

همانطور که احتمالا متوجه شدید، شیائومی را می‌توان به عنوان پرچمدار این حوزه معرفی کرد که بهترین محصولات مربوط به جاروبرقی رباتیک، توسط این شرکت تولید و عرضه می‌شود.

قیمت جاروبرقی رباتیک

وقتی که صحبت از قیمت جاروبرقی رباتیک می‌شود، در مرحله اول باید مشخص کنید که قصد خرید کدام مدل از جاروبرقی‌های رباتیک را دارید. چون موارد بسیار مختلفی هستند که به صورت مستقیم، بر روی قیمت جاروبرقی‌های رباتیک تاثیر می‌گذارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برند، ویژگی‌ها، امکانات، ابعاد و ... اشاره کرد.

اگر قصد استعلام قیمت جاروبرقی هوشمند را دارید، می‌توانید با بخش فروش تیم ویم کالا تماس بگیرید تا با قیمت‌های روز ِمدل‌های مختلف جاروبرقی‌های رباتیک، آشنا شوید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز